Sabtu, 10 November 2012

11 di marudi sarawak - Google Blog Search

11 di marudi sarawak - Google Blog Search


MASWing tergelincir <b>di</b> Lapangan Terbang <b>Marudi</b>, <b>Sarawak</b>

Posted: 07 Nov 2012 04:38 AM PST


Marudi Sarawak: Kejadian berlaku pada kira-kira 02:19 selepas pesawat dalam penerbangan MH 3562 dari Miri mendarat di landasan lapangan terbang Marudi pada kira-kira 2:33 

Pesawat ini dilaporkan telah  menyimpang ke sebelah kiri landasan,kemudian  melanggar  pagar dawai lapangan terbang dan akhirnya berjaya berhenti di dalam parit.

OCPD Baram Abu Bakar Moktar memberitahu akhbar bahawa kemalangan pesawat 19-penumpang yang membawa 17 penumpang itu, dilaporkan hanya seorang penumpang wanita yang mengalami kecederaan kaki kecil.

Penumpang yang cedera menerima rawatan pesakit luar di hospital Marudi. 


Beliau berkata Jabatan Penerbangan Awam (DCA) akan menyiasat punca sebenar kejadian itu walaupun penyiasatan polis awal tidak menolak masalah teknikal sebagai satu kemungkinan kejadian yang tidak diingini. Borneopost.



MH3562 ~ TWIN-OTTER MASWING TERGELINIR <b>DI</b> LAPANGAN <b>...</b>

Posted: 07 Nov 2012 02:08 AM PST




Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Bukak2 internet je petang ni, terus dapat berita yang x sedap didengar. Kejadian pesawat tergelincir di Sarawak...

Dikhabarkan sebuah pesawat jenis twin-otter milik MASwings tergelinir semasa mendarat di Lapangan Terbang Marudi namun dua juruterbang dan 17 penumpangnya selamat.
Ketika kejadian, pesawat berkenaan sedang mendarat di landasan terbabit pada jam 3.33 Petang dengan keadaan cuaca cerah dan tidak hujan. Selepas mendarat, penerbangan MH3562 itu tergelinir pada anggaran 40 meter dari landasan mengakibatkan bahagian depan pesawat tersebut menjunam masuk ke dalam parit kecil berhampiran landasan tersebut.
Hanya seorang penumpang wanita berumur 26 tahun dilaporkan edera ringan iaitu bengkak di kaki dan diberi rawatan pesakit luar. Lapangan Terbang Marudi sehingga kini masih ditutup untuk kerja mengalihkan pesawat terbabit dengan segera dan punca kejadian akan disiasat oleh Jabatan Penerbangan Awam.

Alhamdullilah, x da penumpang yg maut dalam kejadian tersebut..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads