Khamis, 17 Mei 2012

11 di mukah sarawak - Google Blog Search

11 di mukah sarawak - Google Blog Search


TERRYROTTEN BLOG: Ikan raksaksa <b>di Sarawak</b>

Posted: 06 May 2012 04:37 AM PDT

Sorry, artikel yang ini memang lewat. Sebab puas aku mencari x jumpa tetapi tetiba lak terjumpa complete story pasal ikan keli raksaksa ini. Aku minat sangat penemuan aneh ini so aku nak simpan jugak artikel ni dalam blog aku. Sorry lewat. He he..


Seekor ikan keli bersaiz gergasi seberat lebih kurang 2000kg (mak oi!) telah berjaya ditangkap di Mukah Sarawak. Berita penemuan ikan keli ini telah menggemparkan bukan sahaja penduduk tempatan tetapi di seluruh Malaysia. Ikan keli raksaksa ini mempunyai berat lebih kurang 2 tan itu dikatakan telah tersesat dan mati di tepian sungai. Seorang pemborong ikan cuba mengangkat ikan keli tersebut dengan menggunakan kren tetapi tidak berjaya. 


Dia hanya berjaya mengangkat ikan keli tersebut selepas menyiat kulit ikan raksaksa itu. Daging ikan keli itu dikatakan dipotong-potong dan dijual dengan harga RM6 sekilo. Hayat ikan keli raksaksa itu tamat disitu sahaja.


Tidak pasti masih ada lagi spesis ikan sebesar saiz itu di sekitar sungai Mukah Sarawak tetapi penduduk kampung sekitar itu mengatakan masih ada lagi terdapat keluarga ikan gergasi itu. 


Sayangnya ikan tersebut ditemui mati terdampar di perairan sungai Mukah Sarawak, jikalau ikan tersebut masih hidup mesti seronok dapat melihat ikan tersebut berenang ya?. Tapi nak letak dalam aquarium mana?. Lihat photo di bawah:-

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads