Jumaat, 20 April 2012

11 di lawas sarawak - Google Blog Search

11 di lawas sarawak - Google Blog Search


Masalah bekalan air <b>di Lawas</b>, <b>Sarawak</b> | Aduan Rakyat Online

Posted: 25 Dec 2011 08:03 PM PST

Merujuk perkara diatas, saya mewakili penduduk di kawasan Lawas, Sarawak ingin melahirkan rasa kecewa terhadap wakil rakyat Lawas atas ketidakagresifan dalam menangani masalah air di kawasan ini. Saya amat berharap ,pihak Aduan Rakyat (AR) mengambil langkah drastik untuk mengenengahkan isu ini walaupun sampai ke tahap Perdana Menteri kita sendiri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak.

Boleh kita lihat, bekalan air ada cuma pada waktu atau acara tertentu, apabila Adun berada di kawasan Lawas untuk merasmikan apa-apa sahaja bentuk aktiviti. Apabila Adun tersebut balik atau meninggalkan pekan Lawas, masalah ini kembali kepada sediakala. Pihak Jabatan Kerja Raya (JKR) juga tidak mengambil apa-apa tindakan, malah bil air juga dihantar setiap bulan, dan adakalanya tidak dihantar langsung sehingga berbulan-bulan. Kami terpaksa mengutip sendiri bil tersebut di Pejabat Urusan JKR Lawas. Ini juga membebankan kami yg duduk jauh dari pejabat tersebut selain bil air yg agak tinggi disebabkan terkumpul banyak.

Saya juga seorang rakyat Malaysia. Mengapa saya mendapat nasib sebegini rupa bersama rakyat lain yg menghuni kawasan Lawas ?

Adakalanya, memang air ada. Tetapi, hanya air yang kotor dibekalkan. Bagaimana kami hendak menjalani hidupan seharian seperti memasak, mandi, membasuh dan sebagainya ?

Saya amat berharap, pihak tuan mengambil isu ini, kerana ini melibatkan KESIHATAN awam rakyat setempat.

Sekian

Rakyat Kecewa

By: Ahmad

PERINGATAN:  AduanRakyat.com.my tidak bertanggungjawab terhadap aduan yang diutarakan melalui laman web ini. Ia adalah aduan peribadi pengadu dan tidak semestinya menggambarkan pendirian AduanRakyat.com.my.

Aduan yang berkaitan:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads