Isnin, 18 Jun 2012

di negeri sarawak - Google Blog Search

di negeri sarawak - Google Blog Search


Sabahdaily: Jawatan Kosong <b>Di</b> SPA <b>Negeri Sarawak</b>

Posted: 16 May 2012 03:24 PM PDT

Warganegara Malaysia anak Sarawak yang berumur tidak kurang dari 18 tahun yang memenuhi syarat-syarat yang ditetapkan dalam skim perkhidmatan adalah dipelawa untuk memohon pelbagai jawatan di pelbagai jabatan dan kementerian dalam Kumpulan Sokongan seperti berikut:

Tarikh tutup permohonan adalah pada 20 Mei 2012

Bil Jawatan Jumlah Kekosongan
1 Tukang K2 (Tukang Letrik),
2 Tukang K3 (Tukang Paip),
3 Tukang K3 (Tukang Kayu),
4 Pekerja Awam Khas (Operator Pam),
5 Pekerja Awam Khas (Operator Loji),
6 Pekerja Awam Khas (Operator Enjin),
7 Pekerja Awam Khas (Operator Jentera),

KLIK SINI UNTUK IKLAN JAWATAN

HBN 2012 – Booth <b>Negeri Sarawak</b> Diserang - MELANAU BLOGGER

Posted: 23 May 2012 07:46 AM PDT

PUTRAJAYA 23 Mei – Himpunan Jutaan Belia di Putrajaya juga melibatkan booth-booth yang dibawakan khas oleh Jabatan Budaya Dan Sukan setiap negeri di Malaysia. Antara booth yang menarik ialah Booth yang dibawa khas dari negeri Sarawak.
Mengikut kiraan pengunjung pada jam 2.30 petang pada hari pertama HBN 2012, Booth Negeri Sarawak mencatatkan kunjungan seramai hampir 400 pengunjung yang mendaftarkan diri berdsarkan buku pelawat yang disediakan. Booth negeri sarawak bagaikan diserang kerana terdapat tarikannya yang tersendiri.
Antara yang menarik dipamerkan di booth negeri sarawak ialah Ke semua petugas memakai pakaian tradisional kaum Iban dan kaum-kaum yang lain. Pameran barangan kraftangan yang dihasilkan oleh pelbagai jenis suku kaum di Sarawak juga turut dipamerkan. Demonstrasi membuat kek lapis juga dipersembahan di situ.
Booth Negeri Sarawak juga membawa Jabatan Perhutanan Negeri Sarawak untuk mempromosikan Sarawak Rain Forest yang diadakan pada bulan Julai setiap tahun. seramai 25 petugas yang dibawa dari negeri Sarawak bekerja keras untuk menjayakan Himpunan Belia Negara pada tahun ini.

Walau bagaimana pun, semua booth atau pavilion setiap negeri dikunjungi oleh ramai sekali pengunjung yang terdiri dari semua peringkat umur. Diharap kemeriahan HBN tahun 2012 akan mendapat sambutan yang lebih hangat sehingga ke hari yang terakhir. -SGB
Layari laman Sekretariat HBN 2012 untuk dapatkan maklumat lanjut tentang pelbagai acara menarik.


Artikel Berkaitan,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads