Sabtu, 5 Mei 2012

11 di marudi sarawak - Google Blog Search

11 di marudi sarawak - Google Blog Search


Sagan diberi sambutan hangat sebagai tanda <b>...</b> - My <b>Sarawak</b>

Posted: 30 Apr 2012 09:23 AM PDT

MARUDI: Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Jacob Dungau Sagan diberi sambutan hangat sebaik tiba di Lapangan Terbang Marudi di sini, petang kelmarin, sebagai tanda sokongan penduduk terhadap beliau.

Kebanyakan mereka yang membawa sepanduk tanda soko-ngan semasa menyambut beliau ialah ahli-ahli Parti Demokratik Progresif Sarawak (SPDP) yang memberikan sokongan moral terhadap beliau yang dijangka dicalonkan semula untuk mempertahankan kerusi Parlimen Baram.

Selain ahli-ahli SPDP Marudi sendiri, turut kelihatan ialah tuai-tuai rumah panjang dan ketua kampung yang mengakui akan sentiasa berdiri di belakang beliau untuk memastikan Baram milik Barisan Nasional (BN).

"Kami masih dahagakan pembangunan, masih memerlukan kemajuan untuk mengubah nasib dan hidup di kawasan luar bandar, justeru kami terus bersama dengan BN dan beliau (Jacob) bagi memastikan pelaksanaan pembangunan oleh kerajaan diterus-kan," kata ahli SPDP Marudi Abdul Rahim Jaraee.

"Tambahan pula kami masyara-kat Melayu Marudi memang menyokong penuh Datuk Jacob (Sagan) tanpa rasa berbelah bahagi dan kerana beliau sentiasa membawa kemajuan dan  pembangunan kepada penduduk Marudi dan daerah Baram amnya," kata beliau.

Turut bersama menyambut Sagan ialah ahli-ahli daripada Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) dan Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) yang diketuai oleh Pengerusi Pergera-kan Wanitanya Ruhanie Muhammad.

Ahli Parlimen Baram selama empat penggal itu tiba di sini kelmarin untuk menyempurna-kan majlis penutupan rasmi Pesta PSKPP (Persatuan Sukan dan Kebudayaan Perkhidmatan Pendidikan) Daerah Baram yang bermula 28 April lalu dan ber-akhir malam kelmarin.

Lebih 500 orang peserta telah mengambil bahagian dalam pelbagai acara sukan, pertandingan dan permainan dalam kejohanan dua hari yang melibatkan para guru, kakitangan sokongan daripada Jabatan Pelajaran yang masing-masing mewakili lima zon iaitu Baram Hilir, Baram Hulu, Baram Tengah, Tutoh Apoh dan Tinjar.

Category: Berita Tempatan, Sarawak

Pesta PSKPP himpun warga Pejabat Pelajaran <b>...</b> - My <b>Sarawak</b>

Posted: 30 Apr 2012 09:21 AM PDT

UNTUKMU: Borhan (kanan) menyampaikan cenderamata kepada Sagan sambil disaksikan tetamu kehormat yang lain.

MARUDI: Keadaan muka bumi Baram yang luas dan sukar dihubungi selain keperluan logistik yang mencabar telah menyukarkan warga Jabatan Pelajaran di daerah ini berkumpul bersama pada majlis atau aktiviti tertentu.

Justeru Pesta Persatuan Sukan dan Kebudayaan Perkhidmatan Pendidikan (PSKPP) merupakan satu daripada platform yang dapat menghimpun semua warga Pejabat Pelajaran Daerah Kecil Baram, kata Pegawai Pelajarannya Borhan Bujang.

"Pesta PSKPP yang telah bermula pada 28 hingga 29 April ini merupakan satu platform untuk kita berkumpul bersama-sama, memandangkan taburan warga Pejabat Pelajaran daerah ini adalah sangat luas serta logistiknya yang cukup mencabar.

"Justeru pengelolaan Pesta PSKPP di Marudi memerlukan perancanaan yang teliti.

"Di Baram sahaja kita mempunyai 1,566 orang kakitangan, iaitu 1,135 guru dan 431 bukan guru yang bertaburan di 74 sekolah dan pejabat, tetapi kurang daripada 20 peratus yang dapat menyertai pesta ini," katanya.

Borhan menyatakan demikian ketika berucap dalam Majlis Penangguhan Rasmi Pesta PSKPP Antara Zon Kali Ke-14 Daerah Baram 2012 yang diadakan di Dewan Suarah Baram malam kelmarin.

Majlis penutupan rasmi tersebut disempurnakan oleh Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Jacob Dungau Sagan yang juga Ahli Parlimen Baram.

Katanya hasil kerjasama semua ahli Jawatankuasa Induk PSKPP maka pesta tersebut berjaya berjalan dengan lancar dan ia merupakan pertandingan antara lima zon iaitu Baram Hilir, Baram Tengah, Baram Hulu, Tutoh-Apoh dan Zon Tinjar.

Sebanyak 11 acara yang dipertandingkan dalam pesta kali ini iaitu jogaton, acara balapan dan padang yang merupakan acara baharu, bola sepak senior, futsal, badminton, menyumpit, bola tampar, bola jaring, sepak takraw dan karaoke di samping persembahan Live Band PSKPP.

Category: Berita Tempatan, Sarawak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads