Selasa, 1 Mei 2012

11 di marudi sarawak - Google Blog Search

11 di marudi sarawak - Google Blog Search


Sagan diberi sambutan hangat sebagai tanda <b>...</b> - My <b>Sarawak</b>

Posted: 30 Apr 2012 09:23 AM PDT

MARUDI: Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Jacob Dungau Sagan diberi sambutan hangat sebaik tiba di Lapangan Terbang Marudi di sini, petang kelmarin, sebagai tanda sokongan penduduk terhadap beliau.

Kebanyakan mereka yang membawa sepanduk tanda soko-ngan semasa menyambut beliau ialah ahli-ahli Parti Demokratik Progresif Sarawak (SPDP) yang memberikan sokongan moral terhadap beliau yang dijangka dicalonkan semula untuk mempertahankan kerusi Parlimen Baram.

Selain ahli-ahli SPDP Marudi sendiri, turut kelihatan ialah tuai-tuai rumah panjang dan ketua kampung yang mengakui akan sentiasa berdiri di belakang beliau untuk memastikan Baram milik Barisan Nasional (BN).

"Kami masih dahagakan pembangunan, masih memerlukan kemajuan untuk mengubah nasib dan hidup di kawasan luar bandar, justeru kami terus bersama dengan BN dan beliau (Jacob) bagi memastikan pelaksanaan pembangunan oleh kerajaan diterus-kan," kata ahli SPDP Marudi Abdul Rahim Jaraee.

"Tambahan pula kami masyara-kat Melayu Marudi memang menyokong penuh Datuk Jacob (Sagan) tanpa rasa berbelah bahagi dan kerana beliau sentiasa membawa kemajuan dan  pembangunan kepada penduduk Marudi dan daerah Baram amnya," kata beliau.

Turut bersama menyambut Sagan ialah ahli-ahli daripada Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) dan Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) yang diketuai oleh Pengerusi Pergera-kan Wanitanya Ruhanie Muhammad.

Ahli Parlimen Baram selama empat penggal itu tiba di sini kelmarin untuk menyempurna-kan majlis penutupan rasmi Pesta PSKPP (Persatuan Sukan dan Kebudayaan Perkhidmatan Pendidikan) Daerah Baram yang bermula 28 April lalu dan ber-akhir malam kelmarin.

Lebih 500 orang peserta telah mengambil bahagian dalam pelbagai acara sukan, pertandingan dan permainan dalam kejohanan dua hari yang melibatkan para guru, kakitangan sokongan daripada Jabatan Pelajaran yang masing-masing mewakili lima zon iaitu Baram Hilir, Baram Hulu, Baram Tengah, Tutoh Apoh dan Tinjar.

Category: Berita Tempatan, Sarawak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads