Khamis, 26 April 2012

11 di lundu sarawak - Google Blog Search

11 di lundu sarawak - Google Blog Search


Pencemaran air sungai <b>di Lundu</b>, <b>Sarawak</b> | Aduan Rakyat Online

Posted: 26 Oct 2011 09:07 PM PDT

Sungai yang dimaksudkan ialah "SUNGAI KAYAN" bertempat di daerah Lundu, Sarawak. Sungai ini menjadi punca keprluan air harian bagi sesetengah penghuni kampung-kampung yang mendiami kawasan tebingan sungai tersebut dan juga menjadi punca para rezeki bagi nelayan-nelayan sungai yang menagkap udang galah dan ikan sungai.

perkara ini telah berlarutan sejak beberapa bulan yang lepas,yang mana menyebabkan pencemaran air sungai yang mana menjadi keperluan harian sesetengah penduduk kampung seperti Kampung Selampit, Sebandi Hulu, Sebandi Hilir dan lain-lain.

Dua minggu yang lepas,penduduk kampung sekitarnya dikejutkan oleh kejadian  hanyutan bangkai ikan dan udang yang banyak, kecil dan besar. Berikutan itu aduan demi aduan telah dibuat kepada pihak yang berkenaan, namun kejadian tadi masih berulang. Oleh yang demikian kami penduduk-penduduk kampung yang terlibat amat-amat mengharapkan bantuan pihak aduan rakyat untuk melakukan sesuatu untuk menghentikan pncemaran ini. Bantuan pihak anda amat kami nantikan.

By: Louis

PERINGATAN:  AduanRakyat.com.my tidak bertanggungjawab terhadap aduan yang diutarakan melalui laman web ini. Ia adalah aduan peribadi pengadu dan tidak semestinya menggambarkan pendirian AduanRakyat.com.my.

Aduan yang berkaitan:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads