Jumaat, 15 Mac 2013

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search


Suara Generasi Baru » Kemeriahan Lawatan PM <b>di Sri Aman</b>

Posted: 21 Feb 2013 09:43 PM PST

Penyampaian Cenderahati Kepada YAB Perdana Menteri.

SRI AMAN: Bersempena dengan lawatan kerja  YAB Perdana Menteri  Malaysia ke Sarawak, Sri Aman menjadi salah satu destinasi pilihan bagi Majlis Pemimpin Bersama Rakyat selepas lawatannya ke Pekan Beladin, Betong pada sebelah pagi sebelum berangkat ke Bandar Sri Aman.

Seawal jam 11 pagi, warga Sri Aman khususnya mula membanjiri perkarangan Padang Sukan KPSU Lama dengan sabarnya menanti ketibaan pucuk pimpinan utama negara Malaysia iaitu Dato' Seri Mohd Najib Bin Tun Abdul Razak serta isteri yang telah mengunjungi bandar Sri Aman bagi kali yang ketiga.

Kunjungan pertama beliau ke Bandar Sri Aman ialah ketika merasmikan Rh. Raden Kpg Lachau, kali keduanya adalah ketika masa berkempen untuk Pilihanraya Negeri 2011 yang lalu.

Semalam, terlakar sejarah juga kerana Tuan Yang Terutama Negeri  Sarawak Tun Salahuddin juga menghadiri rumah terbuka tahun baru cina disini.

Ketibaan YAB Perdana Menteri dan Ketua Menteri Sarawak pada jam 1.30 petang disambut oleh ribuan penduduk yang datang dari sekitar Bandar Sri Aman dengan penuh meriah disertai laungan "Hidup BN", dan banner " I LOVE PM", "WE LOVE PM"  kelihatan membanjiri perkarangan padang tersebut.

Ketibaan beliau juga disambut dengan tarian singa, ngajat, hadrah dan koir yang menyampaikan lagu IM4U, Wawasan Berkikis Bulu Betis, Sri Aman Mansang Maju. Beliau yang merasa amat teruja kerana rakyat Sri Aman amnya yang begitu ramah dan bersatu padu.

Sebelum keberangkatan pulang beliau ke kuching tepat pada jam 3.45 petang bagi menghadiri satu lagi majlis Sambutan Tahun Baru Cina di MJC batu Kawah yang dijadualkan bermula pada jam 7.45 malam, Ketua Menteri Sarawak  menyampaikan cenderahati kepada YAB Perdana Menteri Malaysia diatas kesudian beliau bertandang ke Sri Aman.

Turut kelihatan Timbalan Ketua Menteri Sarawak Dato Patinggi Alfred Jabu, Dato Seri Shafie Afdal, Dato Amar Awang Tengah, Dato Seri Douglas Uggah, YB Rosie, YB Francis Harden, YB Robert Chuat.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads