ads

Ahad, 13 Mei 2012

11 di bau sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di bau sarawak - Google Blog Search


Johor-<b>Sarawak</b> Pineapple « Hidup Suatu Pendakian

Posted: 07 Feb 2012 09:35 AM PST

Maulidur-Rasul 2012

Tahun ini aku menyambut maulidur-rasul dengan acara istimewa. Kami yang terdiri dari 10 orang aktivis IKRAM Johor telah berkunjung ke Sarawak untuk menuntut ilmu dari sahabat kami di bumi Kenyalang. Dengan menaiki pesawat Air Asia, kami sampai 25 minit lebih awal dari jadual. Mmm… is it good or is it bad???

Kami disambut mesra oleh akh Abdul Rahman Hassan yang telah tiba lebih awal. Beberapa minit kemudian, dua buah lagi kereta sampai untuk membawa rombongan kami ke destinasi pertama – makan tengahari dengan hidangan tempatan yang begitu lazat rasanya.

Dari situ kami berpecah – rombongan wanita ke tempat yang lain dan rombongan lelaki singgah sebentar di sebuah rumah dan seterusnya bertolak ke pendalaman untuk menghadiri program yang telah disusun. Dalam perjalanan, kami singgah sebentar di masjid Darul Iman, Daerah Bau.

Masjid Darul Iman, Daerah Bau, Sarawak

Kampung Segubang, Bau.

Kampung ini letaknya di pendalaman tidak jauh dari Pekan Bau, Sarawak. Masyarakatnya terdiri dari suku Bidayuh, dan di situ terdapat  lebih kurang 300 penduduk Islam, sebahagiannya tinggal di situ dan ada juga yang bekerja di luar kawasan. Suasana masyarakat amat  harmoni dan segala urusan kebajikan, kebudayaan dan keagamaan disokong bersama oleh masyarakat setempat dengan penuh hikmah tanpa mengira perbezaan agama. Oleh kerana penduduk tempatan perlu bangun awal untuk bersiap ke kebun getah, bacaan al-quran dan seruan azan subuh di awal pagi disambut baik semua pihak, walaupun lebih ramai penduduk yang bukan beragama Islam.

Bersama Masyarakat Bidayuh di Segubang

Kami di bawa ke situ bagi menjayakan ceramah Maulidur-Rasul yang disampaikan oleh Haji Ainullotfi, TYDP IKRAM Johor. Selepas selesai ceramah, kami dijamu dengan hidangan tempatan yang amat lazat, sambil berbual panjang dengan penduduk tempatan.

Gunung Stan yang penuh sejarah bermisteri dan sarang burung bermutu

Sarang Burung Gunung Stan

Di pinggir Kg. Segubang, terdapat Gunung Stan yang mengeluarkan hasil sarang burung yang dikongsi bersama oleh penduduk Segubang dan kampong di sebelahnya. Secara bergilir mengikut tahun, sarang burung dikumpul dari gunung itu oleh penduduk secara berkumpulan dan tersusun. Setiap bulan mereka mengutip hasil yang lumayan.

Azan dikumandangkan oleh Taufik, anak kepada Us Asmuin Munir @ Ustaz Kancil

Erti Pengorbanan

Hatiku merasa begitu teruja bila mendengar cerita insan yang bergelar Ustaz Kancil. Semasa beliau menjejakkan kaki di Kampung Segubang, terdapat 2 orang Islam tinggal di sana. Beliau yang kini berusia 49 tahun, telah menghabiskan 19 tahun hidup bersama masyarakat di sana, mendidik masyarakat supaya memahami dan mengamalkan Islam di samping menabur pelbagai bakti kepada penduduk tanpa mengira agama. Dalam tempoh itu pelbagai pengalaman pahit manis telah ditempuh, kesukaran demi kesukaran yang mengancam kehidupan, malah nyawa  telah dilalui.

Bila melihat wajah yang bersih itu, aku teringat kepada sirah kehidupan para sahabat. Itulah yang telah dilakukan oleh Muaz bin Jabal yang dihantar ke Yaman dan Mus'ab bin Umair yang dihantar ke yathrib. Itulah juga yang telah dilakukan oleh ribuan para sahabat dan tabiin yang telah meninggalkan kampong halaman dan terus memikul tanggung jawab sebagai penyambung risalah yang dibawa oleh penutup Para Rasul, Muhammad s.a.w. Tidak hairanlah kita boleh mendapati kubur-kubur golongan awal pendokong dakwah bertaburan di merata dunia dan bukannya di kampung halaman mereka sendiri. Mereka memahami erti pengorbanan. Dan Ustaz yang bertubuh kecil itu juga memahaminya.

Di saat itu aku merasa sungguh kerdil. Tidak sanggup rasanya untuk aku terus berbicara tentang pengorbanan sedangkan aku hanya mampu menyumbang sisa-sisa masa. Semoga Allah s.w.t. memudahkan kehidupan beliau dan menyampaikan beliau ke tanah suci Mekah seperti yang dihajatkan. Sesungguhnya dia telah memilih jalan yang paling baik, berjihad dengan masa, harta dan diri untuk agama Allah.

Kampung Gersik

Pusat Bandaraya Kuching dilihat dari Kg Gersik

Kampung Gersik terletak di tepi Sungai Sarawak, bertentangan dengan Pusat Bandaraya Kuching. Ianya sudah terkenal dengan perusahaan Kek Lapis Sarawak. Lokasinya yang strategik  kini menimbulkan keresahan penduduk tempatan tentang masa depan. Adakah mereka akan senasib dengan banyak kampung-kampung lain di Singapura, Kuala Lumpur dan sebaginya? Adakah tanah tumpah darah mereka akan diambil demi membangunkan pojek yang lebih strategik dan mewah dan mereka dipindahkan ke tempat lain – ianya sentiasa bermain di kepala penduduk tempatan. Pagi Isnin (Semalam), Aku dan beberapa sahabat bersolat subuh di surau Kg. Gersik, dan diikuti dengan kulian subuh yang disampaikan oleh Haji Roslan, Pengerusi Jawatankuasa Dakwah IKRAM Johor.  Sekumpulan sahabat yang lain pula bersolat dan berkuliah subuh di masjid berdekatan.

Nanas Josapine

Satu masa dulu aku dikenalkan dengan nenas Josapine. Aku menyangkakan namanya Josephine, macam nama orang. Rupa-rupanya aku diberitahu (betul atau tidak, aku tidak pasti), JoSaPine adalah Johor-Sarawak Pineaple, satu spesis nenas yang telah dibangunkan dan mempunyai rasa yang manis, rangup dan jus yang banyak. Ianya kini menjadi kegemaran untuk dimakan begitu saja. Menurut sumber lain, nenas ini berasal dari Amerika Selatan.

Sebahagian dari AJK IKRAM Johor dan Sarawak yang bersama dalam perbincangan (Turut bersama kami ialah Prof Omar - AJK IKRAM Pusat)

Usaha sama IKRAM – Johor dan Sarawak

Sama ada cerita tentang nanas josapine itu benar atau tidak, rasanya baik dan hasilnya lumayan. Begitulah juga apa yang kami inginkan dengan usaha sama IKRAM Johor dan IKRAM Sarawak. Lawatan kami ke Sarawak ialah untuk menjalen usaha sama dalam kerja-kerja kebajikan dan dakwah, kerana kami berkeyakinan bahawa gabungan dua pengalaman yang berbeza ini akan memberikan manfaat yang banyak kepada ummah.

Jalan ke hadapan telah tergaris (bersama Ustaz Dr Azhar - YDP IKRAM Sarawak)

Alhamdulillah, setelah sehari berdiskusi, jalan ke hadapan berjaya dilakarkan dan dipersetujui bersama. Semoga Allah s.w.t. sentiasa memberikan taufik dan hidayah kepada kami semua.

Beberapa Foto menarik

Tidak pernah dilihat jenama beras sebegini di semenanjung. Beras Cap Uncle Tan dan cap Amoi??? Itulah strategi pemasaran. Gunakan jenama yang sesuai di tempat yang sesuai, walaupun produknya sama.

Buah Tampoi - rasanya seperti buah rambai, tetapi lebih kering. Berkulit tebal dan kurang berair berbanding buan rambai. Seperti rambai, tampoi muncul di penghujung musim buah

Mee Kolok. Yee mee dituang sup dan cili kicap. Mmm enak.

11 di betong sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di betong sarawak - Google Blog Search


Pengambilan Pertama Pelajar Politeknik Metro <b>di Betong</b> Bermula <b>...</b>

Posted: 08 May 2012 06:56 PM PDT

CEMERLANG: Penerima-penerima Anugerah Pelajar Cemerlang merakamkan kenangan pada Majlis Konvokesyen Kolej Komuniti Wilayah Sarawak Ke-8 di Kuching, semalam

KUCHING: Pengambilan pertama pelajar bagi Politeknik Metro di Betong akan dibuat pada tahun depan.
Bagaimanapun, Ketua Pengarah Jabatan Pengajian Kolej Komuniti, Kementerian Pengajian Tinggi Amir Md Noor berkata, kemasukan pelajar dijangka pada tahun 2014.
"Tahun depan, kita (Politeknik Metro) akan mula beroperasi dengan pengambilan pelajar dari seluruh Malaysia," katanya kepada pemberita di sini, semalam.
Beliau ditemui sempena Majlis Konvokesyen Kolej Komuniti Wilayah Sarawak Ke-8, yang disempurnakan oleh Timbalan Ketua Menteri, Datuk Patinggi Tan Sri Alfred Jabu Numpang.
Menurut Amir, Politeknik Metro yang pertama di Sara-wak itu masih dalam pembinaan dan dijangka siap se0penuhnya menjelang tahun depan.
Sementara itu, Amir ber-kata, pihaknya juga dalam  usaha untuk memenuhi ke-perluan tenaga kerja di Koridor Tenaga Diperbaharui Sarawak (SCORE).
"Sekarang di Sarawak, memang kita menjalankan latihan di dalam 12 bidang NKEA termasuk pelancongan, minyak dan gas.
"Malah, pelajar di Kolej Komuniti Sarawak juga telah terpilih untuk dilatih di 12 syarikat berasingan. Ada juga yang akan dibawa ke Semenanjung untuk dilatih, misalnya dalam sektor pelancongan.
"Jadi, mereka akan menjadi pemandu pelancong di semua kawasan pelancongan di Sarawak dan mendapat gaji yang lumayan," katanya.
Selain itu, Amir berkata, Kolej Komuniti juga memperluas penerimaan, peranan serta fungsi utamanya terhadap masyarakat dengan memberi fokus kepada pembelajaran sepanjang hayat, keusahawanan, pengukuhan graduan, program 'reskilling dan upskilling' bagi pekerja syarikat dan menyediakan latihan bahasa Inggeris kepada bakal penuntut universiti.
"Ini adalah peranan kita… selain mengupayakan masyarakat, kita juga membantu mendekatkan rakyat dengan kerajaan," katanya.
Sementara itu, Jabu dalam ucapannya menyuarakan harapan agar para graduan Kolej Komuniti akan menyumbang secara efektif kepada kejayaan pelaksanaan SCORE.
"Menjelang 2015, SCORE dijangka akan membuka sebanyak 290,880 peluang pekerjaan yang akan meningkat kepada 662,065 pada tahun 2020," katanya.

11 di miri sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di miri sarawak - Google Blog Search


Lawatan Kerja KSU Ke ICQS Sg.Tujuh,<b>Miri Sarawak Di</b> Kompleks <b>...</b>

Posted: 06 May 2012 08:42 AM PDT

4 Mei 2012, Jumaat -  Y.Bhg Tan Sri Mahmood Adam Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri telah membuat lawatan kerja ke Kompleks ICQS Sg Tujuh, Miri Sarawak dalam lawatan kerja selama 3 hari di Miri, Sarawak. Dalam lawatan tersebut Y.Bhg Tan Sri telah diberi taklimat ringkas mengenai operasi Kompleks ICQS oleh Pengarah Imigresen Negeri Sarawak Y.Bhg Datu Robert Lian@Robert Saging. 

Hadir sama dalam lawatan Timbalan Ketua Setiusaha (Pengurusan) Y,Bhg Dato' Wahab Mohd Yasin, Setiausaha Bahagian Khidmat Pengurusan Dato' Asri Mohamad, Ketua Pengarah RELA Dato' Mustafa Hj Ibrahim dan pengarah-pengarah Agensi dibawah KDN Miri.

, ,

11 di subis sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di subis sarawak - Google Blog Search


LEARNING AND YEARNING: <b>Di</b> manakah Gua Nasib Bagus?

Posted: 17 Jun 2010 01:24 AM PDT


Istilah ini mungkin tidak asing bagi pelajar Tingkatan 2.  Di mana sebenarnya Gua Nasib Bagus ini?  Ada buku sebut Gua Niah, ada pula sebut Gua Mulu.  Di bawah topik Bab12 Petempatan, m/s 115 dalam buku teks, ia disebut bahawa:

"Gua Niah atau "Lubang Nasib Bagus" mengikut panggilan tempatan merupakan gua terbesar di dunia.  Panjangnya adalah 700 m, 70 m tinggi dan purata lebarnya 300 m.  Keluasannya dianggarkan boleh memuatkan sebanyak 70 buah kapal terbang Airbus.  Gua ini terletak di Taman Negara Mulu Sarawak."

Maklumat di atas ini mengandungi sekurang-kurangnya 3 kesilapan.  Apa dia?  Baiklah, cuba lihat maklumat di bawah ini:

"Gua Niah atau "Lubang Nasib Bagus" mengikut panggilan tempatan merupakan gua terbesar di dunia.  Panjangnya adalah 700 m, 70 m tinggi dan purata lebarnya 300 m.  Keluasannya dianggarkan boleh memuatkan sebanyak 70 buah kapal terbang Airbus.  Gua ini terletak di Taman Negara Mulu Sarawak."

Tulis yang italic dan berwarna ungu sebenarnya agak mengelirukan.  Kesilapannya ialah:
1.  Gua Niah bukan gua terbesar di dunia.  Ia dikatakan boleh memuatkan 3 padang bola sepak.
2.  Gua Niah bukan terletak di Taman Negara Mulu.  Ia sebenarnya terletak di Gunung Subis di Bahagian Miri, Sarawak.
3.  Gua Niah juga bukan dipanggil "Lubang Nasib Bagus".

Taman Negara Mulu juga terletak di Bahagian Miri.  Gunung Mulu terbentuk 5 juta tahun dahulu.  Di dalam taman negara ini terdapat banyak gua.  Di antaranya ialah Gua Nasib Bagus, Gua Rusa (Deer Cave) dan Clearwater Cave.  Maka Gua Nasib Bagus adalah di dalam Taman Negara Mulu.  Di dalam Gua Nasib Bagus pula terdapat "Kamar Sarawak" (Sarawak Chamber) -  ruangan yang sangat besar sehingga boleh menampung 40 kapal terbang Boeing 747 di dalamnya.

Gua Niah pula adalah gua yang tertua di Sarawak.  Ia terletak di Gunung Subis.  Gua batu kapur ini terbentuk 16 - 20 juta tahun dahulu.  Tinggalan manusia 40,000 tahun dahulu boleh dijumpai di sini.  Maka, petempatan awal juga boleh dijumpai di sini.

11 di marudi sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di marudi sarawak - Google Blog Search


KEDAIANDA2U: JANTAN GEL (RM60)

Posted: 07 May 2012 05:35 AM PDT


Pancutan pra matang atau masalah cepat pancut amat tidak disukai wanita. Antara punca pancutan pra matang adalah kegelian melampau dialat sulit lelaki.
Jantan Gel membantu anda dengan mengurangkan kegelian dizakar anda.
Hasilnya? Jimak Lebih Lama dan Isteri Tersenyum Puas.
Jantan Gel direka khusus untuk membantu lelaki tahan lebih lama diranjang, meningkatkan keyakinan diri dan memuaskan pasangan. Jantan Gel diformulasikan 100% dari herba melayu purba yang telah diiktiraf turun temuran dalam membantu lelaki tahan lebih lama diranjang.

Kandungan Jantan Gel

Merupakan herba dari Thailand. Di Thailand, ia dikenali sebagai Red Kwao Krua. Terkenal di Thailand sebagai penggalak seks buat kaum lelaki.
Dr Wichai Cherdshewasart sainstis di Chulalongkorn University, Thailand telah mengesahkan bahawa Butea Superba mempunyai sifat semulajadi dalam menyembuhkan penyakit mati pucuk.
Butea Superba adalah antara bahan yang terdapat dalam Jantan Gel.
Pada zaman dahulu, lintah dijadikan minyak dan diurut pada zakar lelaki. Ia dipercayai mampu membesarkan zakar lelaki.
Kini perubatan moden telah mengakui khasiat Lintah. Khasiat Lintah terletak pada air liurnya. Air liur lintah mengandungi bahan yang mampu mencairkan dan melancarkan darah.
Sejenis tumbuhan yang dihasilkan dari getah kayu pokok gambir yang banyak terdapat di dalam hutan Negeri Sarawak, Malaysia. Ia juga dikenali dengan nama Born, Gambier, Borneo Cat's claw, Una de Gato dan Kerangas. Ia diperolehi di dalam hutan tebal dikawasan pendalaman di bahagian Long Panai, Marudi, Sarawak.
Keberkesanan gambir Sarawak memang telah diketahui berabad lamanya khususnya bagi penduduk-penduduk di Negeri Sarawak. Penggunaan gambir secara meluas telah menular ke semua negeri di Semenanjung Malaysia malah ke beberapa negara jiran seperti Indonesia, Brunei dan Singapura. Kesan dari penggunaan telah terbukti memberikan hasil yang luar biasa dan lebih murah berbanding ubat moden yang menelan belanja yang tinggi.

Cara Guna Jantan Gel

Picit sedikit gel ke jari anda. Sapu secara sekata dikepala zakar, takuk kepala zakar dan urat pari. Biarkan sejam sebelum bilas dengan air paip. Kemudian anda boleh bersama. Kesan gel akan lebih kuat sekiranya anda biarkannya lebih lama dizakar anda.
Kami mengesyorkan anda menggunkan Jantan Gel selepas mandi petang. Biarkan gel tersebut meresap. Bila anda mahu bersama isteri anda pada selepas insyak baru dibilas dengan air. Kesan Jantan Gel mampu bertahan sehingga 9 jam. Walaupun anda tidak jadi bersama dengan isteri anda pada malam tersebut tidak mengapa kerana Jantan Gel tidak memberbahayakan.
Cara penggunaan berserta gambar ada disertakan sekali.
Perhatian! Jika anda pengguna Jantan Gel kali pertama, sila guna dalam kuantiti yang sedikit dahulu untuk mengetahui amaun yang sesuai untuk anda. Zakar setiap lelaki adalah berlainan dan masing-masing memerlukan amaun gel yang berbeza. Jika penggunaan pada hari ini tidak memberikan perbezaan, sila gandakan amaun gel untuk hari esok. Dan pastikan gel dibiarkan pada zakar sekurang-kurangnya 1 jam (lebih lama lebih baik).

Beli Jantan Gel Dengan Yakin


CARA PEMBELIAN

Pembayaran Bolehlah Dibuat kepada akaun
153010655012 (Maybank) 
03010121100524 (CIMB)
Atas nama MUHAMMAD HAKIMI IMTIAZALAM

Selepas Deposit Jumlah Yang Ditetapkan
Sila SMS Butir-Butir Berikut:-

Nama Produk dan Kuantiti
Nilai Deposit
Waktu DepositBank
Alamat Penghantaran
dan hantarkan kepada 014-5408893


11 di matu sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di matu sarawak - Google Blog Search


Keputusan Anugerah Juara Rentak Ruai 2011 (AJARR2011) | my <b>...</b>

Posted: 12 May 2012 08:45 AM PDT

Hanya Feri Sahaja

about 1 year ago - 4 comments

Tweet Tweet Hz Tours – No.1 Muslim Online Travel Agency MERENTAS KUALA – Bentuk muka bumi yang terdapat di Sarawak, khasnya di Bahagian Mukah memaksa penggunaan feri untuk menghubungkan dari satu tempat ke tempat yang lain terutamanya pengguna yang ingin menggunakan kenderaan beroda. Perjalanan agak lambat bila terpaksa menuggu giliran memasuki feri dan jangan terkejut.. [...]

Masjid Kampung Sekaan Matu Sarawak

about 1 year ago - 8 comments

Tweet Tweet Hz Tours – No.1 Muslim Online Travel Agency MASIH KUKUH – Biarpun masa semakin berlalu, namun keadaan Masjid di Kampung Sekaan Matu, Sarawak masih mampu berdiri teguh untuk menjadi tempat memperluaskan syiar Islam. Sebelum kedatangan Islam, sama seperti kaum lain di Negeri Sarawak, masyarakat Melanau di Matu turut mengamalkan kepercayaan bercorak animisme dan [...]

Gambar Menarik Dalam Feri – Pusingan U

about 1 year ago - 9 comments

Tweet Tweet Hz Tours – No.1 Muslim Online Travel Agency PUSINGAN 'U' – Tak terlintas di fikiran untuk membuat Pusingan 'U' (U-turn) dalam feri. Inilah pertama kali aku mengalaminya!! Hebat bila dapat merasainya sendiri. Sama ada korang nak U-Turn atau masuk 'reverse' ke dalam feri!! Pelik.. tapi benar!!

Murahnya Harga Makanan Di Impian Cafe. Impian Cafe Ni Area Mana?

about 1 year ago - 11 comments

Tweet Tweet Hz Tours – No.1 Muslim Online Travel Agency Salam.. Gambar ni aku ambil dengan henpon kesayangan bulan puasa lepas semasa balik menziarahi keluarga sebelah isteri aku di Roban, Sarawak. Sebelum sampai ke Roban, kami singgah untuk berbuka puasa di Impian Cafe yang terletak di Pekan Saratok. Impian Cafe ini aku kenal sejak kali [...]

Fikiran Dah Melayang Ke Kampung..

about 1 year ago - 14 comments

Tweet Tweet Hz Tours – No.1 Muslim Online Travel Agency Salam rakan blogger.. Selamat Berpuasa!! Minggu depan dah mula bercuti untuk raya tahun ni. Tahun ni ambil cuti panjang sikit. . Sejak 2-3 hari ni fikiran selalu melayang teringatkan kampung halaman di Sarawak! Teringat ibu, teringat bapa, teringat adik-adik dan ahli keluarga yang lain. Sudah [...]

Servis Brek Kereta Untuk Elak Langgar KUDA?

about 1 year ago - 13 comments

Salam..

Pagi ini seperti biasa memandu kerreta ke tempat kerja.Melaui jalan yang sama untuk pergi dan balik.

Hari ini ada kelainan,

Ketika tengah leka melayan panggilan hangit di radio Hot FM dambil memandu, aku dikejutkan dengan seekor kuda yang sedang meragut rumput (bukan meragut beg..) di tepi jalan.

Kebiasaannya,

Aku dah biasa sebenarnya melihat kuda di tepi jalan. Hari ini kuda tu buat hal. Tiba-tiba berlari melintas jalan tanpa melihat kiri dan kanan.

Perghh.. Brek !!

Nasib baik aku tak panik. Cuma aku berharap pemilik-pemilik kuda di kawasan Tuaran, jangan biarakan kuda anda menjadi mangsa langgar lari nanti..

Kalau kena langgar kita tak apa-apa itu tak jadi masalah. Tapi, kuda bukannya kecil. Kena langgar silap-silap kita yang parah!

p/s:

1. Berhati-hati di jalan raya dan jangkakan sebarang kemungkinan yang akan berlaku semasa memandu (persedian awal).
2. Servis brek kereta supaya ia berfungsi dengan sempurna
3. Jangan terlalu laju jika ada KUDA DIHADAPAN! ;)

Suka Duka Raya 2009

pada 2 tahun lepas - 25 comments

Tweet Tweet Hz Tours – No.1 Muslim Online Travel Agency Raya dah berlalu.. Meninggalkan banyak kenangan suka & duka! Yang dukanya, Kehilangan datuk (meninggal dunia), beraya di hospital kerana nenek masuk hospital dan anak tak berapa sihat, tak dapat online kerana talian internet slow. Yang sukanya, Anak dapat banyak duit raya, beraya dengan anak lelaki [...]

Beraya dengan Superhero!

pada 2 tahun lepas - 22 comments

Tweet Tweet Hz Tours – No.1 Muslim Online Travel Agency Entri ni asalnya semalam aku update. Kerana terlalu penat, laptop pun malas nak sentuh malam tadi. Tajuk entri ni bukan bohong. Ianya benar dan disahkan! hahaha.. Sebenarnya, aku amat teruja kerana akan beraya dengan cahaya mata kedua aku yang aku anggap Superhero kerana dia adalah [...]

Balik Kampung! Naik Flight ke Drive?

pada 2 tahun lepas - 8 comments

Tweet Tweet Hz Tours – No.1 Muslim Online Travel Agency Mode: Ini entri tak sabar balik kampung. Kedatangan Syawal pastinya amat ditunggu-tunggu. Lebih-lebih lagi membawa 'orang baru' iaitu anak kedua aku (Mikail) balik ke kampung. Dari lahir sehingga sekarang, ni kali pertama anak aku balik ke rumah keluarga sebelah aku. Sebelum ni balik ke rumah [...]

Kenangan Lalu Mengusik Jiwa

pada 2 tahun lepas - 7 comments

Tweet Tweet Hz Tours – No.1 Muslim Online Travel Agency Kenangan semasa belajar di Politeknik Kuching Sarawak (tahun 2002 -2004) terusik kembali apabila seorang rakan facebook meng'upload' gambar kami ke facebooknya. Terusik jiwa mengenangkan kisah lalu. Zaman remaja yang tak akan mungkin berulang lagi. Sejarah lalu mengajar aku erti hidup. Teringat.. Ketika itu, Sentiasa gembira [...]

 

BLOG SARAWAK

Copyright 2010 All Rights Reserved