ads

Ahad, 21 Ogos 2011

11 di lawas sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di lawas sarawak - Google Blog Search


Persatuan Media Sosial <b>Sarawak</b> rai anak yatim

Posted: 17 Aug 2011 03:01 AM PDT

Sumbangan kepada Anak Yatim…Awang Tengah menyampaikan sumbangan tersebut kepada salah seorang penerima. Turut kelihatan Resat dan Wan Abdillah. Foto PENERANGAN

LAWAS, 17 Ogos – Persatuan Media Sosial Sarawak meraikan anak-anak yatim dengan memberi sumbangan kepada mereka sempena Program Kembara Merdeka Ramadan Jabatan Penerangan Malaysia Sarawak di Lawas baru-baru ini.

Presidennya, Haji Wan Abdillah Edruce berkata sumbangan tersebut bertujuan untuk meraikan anak-anak yatim bersempena bulan ramadan ini.

"Harapan kita sumbangan ini dapat memberi kegembiraan dan membantu anak-anak yatim.Apatah lagi di bulan ramadan dan kemerdekaan ini. Semoga anak-anak yatim ini nanti lebih bermotivasi dan berjaya dalam pelajaran" ujar beliau

Beliau berkata sedemikian kepada pemberita sebaik sahaja selesai majlis penyerahan sumbangan tersebut yang disempurnakan oleh Menteri Perancangan dan Pengurusan Sumber II merangkap Menteri Kemudahan Awam Datuk Amar Awang Tengah Ali Hassan di Lawas baru-baru ini.

Turut sama hadir dalam majlis tersebut, Pengarah Penerangan Negeri Sarawak, Resat Salleh dan ketua-ketua jabatan.

Most Commented Posts

11 di bau sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di bau sarawak - Google Blog Search


BLOG SARAWAK: 11 <b>di bau sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di bau sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di bau sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 11:19 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di bau sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jun 2011 12:00 AM PDT

Penasihat DAP, Lim Kit siang memuji komitmen tinggi Parti Islam SeMalaysia (PAS) yang kekal bersama perjuangan Pakatan Rakyat walaupun menerima pelbagai habuan dari Umno termasuk jawatan menteri.

"UMNO tidak sepatutnya mencadangkan kepada PAS untuk membentuk 'kerajaan perpaduan'. Jika ada cadangan ia sepatutnya melibatkan Pakatan Rakyat (PR) dan bukannya berkomplot untuk memecahkan perpaduan Pakatan Rakyat.

"Kami turut mendengar PAS ditawarkan jawatan Menteri Besar di lima negeri. "Tetapi apa yang jelas, PAS konsisten bersama Pakatan Rakyat," kata Kit Siang di Bau, Sarawak pada 31 Mei lalu.

Mengulas lanjut, Kit siang menegaskan partinya bersama KEADILAN dan PAS komited bagi memastikan ketiga-tiga gabungan itu berjaya membentuk kerajaan baru pada Pilihan Raya Umum akan datang.

Lim mengulas tindakan terdesak Umno yang tidak habis-habis memujuk PAS untuk bersamanya atas nama 'Kerajaan Perpaduan'.

"Kami tidak akan membenarkan mereka (Umno BN) memecahbelahkan Pakatan Rakyat.

"Kami akan terus menjadi sebuah unit untuk menentang BN dalam pilihan raya yang akan datang.

"Ini adalah pendirian DAP, KEADILAN dan PAS dan kami mahu Pakatan Rakyat sebagai kerajaan (persekutuan) menjadi kenyataan," tegasnya yang juga Ketua DAP di Parlimen.

Ajakan Umno itu timbul semula selepas Mursyidul Am PAs yang juga Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat mendedahkannya ketika bertemu anak-anak Kelantan di Dengkil, Selangor pada 31 Mei lalu.

Nik Aziz dilaporkan berkata, baru-baru ini beliau didatangi wakil Umno berpangkat 'Datuk' dan merupakan 'pesara kerajaan' yang menawarkan PAS tiga jawatan menteri jika bersetuju bersama Umno membentu 'Kerajaan Perpaduan'.

Bagaimanapun, Nik Aziz menolaknya dan menyatakan komitmennya bersama Pakatan Rakyat.

Difahamkan, pujukan Umno itu adalah kali kelima terhadap Nik Aziz yang sejak menerajui Kelantan difitnah dan diaibkan dengan pelbagai gelaran dari Umno dan kuncu-kuncunya.

Umno juga membiarkan blogger upahannya memburukan Nik Aziz termasuk memprojeksikan gambar Nik Aziz dalam keadaan lucah melalui super impose.

Laporan polis yang dibuat mengenainya didiamkan Umno BN sehingga kini.

Peliknya, dalam keadaan Nik Aziz difitnah sedemikian rupa, di sisi lain pula, Umno memujuknya kononnya atas nama perpaduan.

Sesuatu yang pasti, Umno tidak pernah ikhlas setiap kali mengajak Umno walau atas apa nama sekalipun kerana pujukan 'bersatu' hanya datang setiap kali Umno terdesak atau kalah dalam pilihanraya.

Ini terbukti apabila selepas tragedi 13 Mei, PAS bersetuju bersama Umno dalam BN. Namun, selepas Umno kuat, PAS ditendangnya sekaligus merampas Kelantan.

Begitu juga pada PRU lalu apabila Umno BN hilang 2/3 di Parlimen dan tumbang di lima negeri, mereka memujuk lagi PAS termasuk menawarkan jawatan Menteri Besar dan Exco kepada parti Islam itu di Perak, Kedah dan Selangor.

Namun, PAS konsisten bersama Pakatan Rakyat sekaligus menolak ke semua jawatan dan habuan menteri itu.

Secara logiknya, PAS rugi jika bersama Pakatan Rakyat, kerana di Selangor, mereka hanya dapat Exco dan bukan Menteri Besar manakala di Perak mereka hanya dapat seorang Exco semasa negeri itu diterajui Pakatan Rakyat.\

Namun PAS sejak dulu adalah parti yang konsisten bersama mana-mana gabungan pembangkang dan tidak pernah meninggalkan gabungan termasuklah dalam Angkatan Perpaduan Ummah (APU) pada dan Barisan Alternatif (BA) pada 1999.

Dalam APU, PAS ditinggalkan Parti Semangat 46 (S46) pimpinan Tengku Razalegih Hamzah dan DAP keluar BA akibat fitnah Utusan dan media Umno BN yang memecahkan kesatuan itu.

Kini, selepas 8 Mac 2008, media pencacai umno BN melakukan taktik sama dan semakin cuba memecahkan Pakatan, semakin itu jugalah kesatuan ini kekal mantap muafakat.

DAP juga selepas cemerlang pada pilihanraya Sarawak turut diajak bersama BN tetapi ditolak melalui kenyataan rasmi Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng.

Manakala serangan sama dilakukan Datuk Seri Najib Razak ialah cubaan mengharamkan KEADILAN dengan kerjasama pendaftar Pertubuhan yang kesnya disebut pada 8 Jun ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG SARAWAK: 11 <b>di bau sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 11:39 PM PDT

hey guy, hari ini saya rasa boring laa.... skarang saya dekat kampung mumy saya....

nak tahu tak kat mana hehehex...kmpung mumy ku kat kampung serasot, bau, sarawak... kamu semua pasti tahu kan  atau tak tahu...herm....

kampung serasot,bau,sarawak terletak berdekatan dengan kampung stass....kalau tak tahu stass kat serikin.... serikin pasti kamu semua tahu kan... laa....serikin tu jauh sikit laa...limpas-limpas je....

kat sini juga ada sebuah gua, gua pari2 tau...fairy cave....tapi saya tak pernah pergi la...harap suatu hari nanti saya dapat pergi ke sana...

tasik biru,bau ,sarawwak...

pernah dengar tak?? hehex... saya ini dengar sahaja, tak pernah pergi laa... 

banyak tempat-tempat yang menarik di bau ini laa...w0ooww....

harap suatu hari nanti,saya dapat pergi ke tempat-tempat yang best di bau ini... hehehex...

stakat ini saja yang dapat saya ceritakan...ada masa jumpa lagi...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

KO PAHAL . . .: Gua Angin,<b>Bau Sarawak</b>

Posted: 09 Jul 2011 10:40 AM PDT


Gua Angin merupakan salah satu Gua yg terdapat di sarawak.terletak di Bau Sarawak.Perjalanan mengambil masa lebih kurang Satu jam dari bandar Kuching.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

11 di limbang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di limbang - Google Blog Search


ISMADI YUSUF: Bila Aku Bercuti <b>Di Limbang</b> - Bahagian Akhir

Posted: 20 Jun 2011 04:22 AM PDT

DAN aku telah berada lagi di KL... cuti seminggu di Limbang sungguh mengujakan. Mungkin aku berharap benar untuk terus berada di Limbang. Permohonan untuk aku balik ke Limbang belum ada keputusan lagi...bilakah? Hanya Allah yang mengetahui segala yang berlaku dan akan berlaku dengan penuh hikmah-Nya mengapa aku masih di sini..

11 di kuching sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di kuching sarawak - Google Blog Search


Tertunailah Hasrat <b>Di</b> Hati: Best Gak Pullman Hotel <b>Kuching</b>, <b>Sarawak</b>

Posted: 06 Aug 2011 06:17 PM PDT

Bertolak dari rumah pukul 4.30 pagi ke rumah adik di Shah Alam sebab hb tak boleh hantar, adik hantar ke KLIA dulu sebab Firdaus naik flight pukul 7.45 pagi sementara akak dan Imran naik di LCTT , adik lelaki akak bawa balik kereta ke rumah beliau.

Sepatutnya Yana yang pergi ke Kuching bersama Firdaus tapi dek kerana Yana kena balik awal ke India terpaksalah akak menggantikan belau . Kena bawa Imran sebab tak ada orang nak uruskan dia kat umah. Oleh sebab tiket firefly dah mahal , terpaksalah kami naik Air Asia, kiranya percutian ni tak di rancang.

Nasib baiklah penerbangan ikut jadual dan akhirnya sampai ke Airport Kuching dekat pukul 10.30 pagi.Bila naik Air Asia kenalah naik dan turun tangga termasuklah di Airport Kuching, sape yang bawa hand carry sampai 2 beg dan berat giler, memanglah payah terutama yang dah berusia.

Seksa akak tenguk dia orang angkat beg sebab malas nak bayar lebih. Nasib baik beg pakaian akak Firdaus yang bawa, kalau idak payahlah juga.

Masuk ke Sarawak rupanya cam kita masuk ke negara lain ek. Kena bagi ic/passport dan dapat pass lawatan sosial yang kena simpan dan dipulangkan semula bila hendak kembali ke Kuala Lumpur.

Alhamdulliah Ummiross dan suami dah sedia menunggu kami dan menghantar kami ke hotel. Terima kasih buat mereka suami isteri. Kalau naik teksi selalunya dalam RM25-30 sebab dekat.

Selepas tu beliau pulang dan alhamdulliah sebab dapat check in awal dalam pukul 12.00 tengahari dan kami di berikan bilik deluxe. Bestnya...

Imran memang happy sebab boleh berendam kat dalam bath tub. Dia tak sabar nak gi mandi kat kolam renang tapi akak tak kasi sebab tengahari mana boleh mandi manda kat situ. Orang tua kata banyak setan time sebegitu..

Dah memang jadi tabiat Imran semua nak di sentuh.

Ingatkan bolehlah layan internet dalam bilik sepanjang masa, rupanya untuk

1 jam sahaja, lepas tu kena bayar RM50.00 untuk 24 jam.

Bila tenguk katil terus lepak sebab mengantuk dan letih sebab keluar dari rumah awal pagi. Perut masih kenyang sebab makan dalam flight.

Dalam pukul 3.00 petang baru terjaga..kami jalan-jalan cari makan sebab perut dah lapar. Pullman Hotel dekat ajer dengan Hotel Hilton dan Tune Hotel.. tenguk kat Water Front cam tak ada kedai makan masa tu.

Dekat dengan tune hotel kami jumpa shopping complex dan kami makan makanan segera kat situ. Beli jajan di sebuah supermarket dan pulang semula ke bilik.

Imran dah bising nak mandi manda..layankan ajerlah budak kecik ni...orang tak ramai sebab weekday, yang ada cuma pelancung asing..tapi seksalah mata tenguk pempuan omputih pakai seksi

Mereka ashik menjemurkan diri sementara akak cari tempat teduh sambil baca novel

Ada gak gim di sini..

Oleh sebab hotel ni best, kami tak ke mana-mana pun pada hari pertama sampai, Firdaus gi beli nasi penyet yang sodap, sementara akak lepak kat lobby update blog.

11 di mukah sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di mukah sarawak - Google Blog Search


BLOG SARAWAK: 11 <b>di mukah sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Anak Omak: ~ Ikan Keli Terbesar di Dunia <b>di Mukah, Sarawak</b> ~

Posted: 13 Jul 2011 03:07 AM PDT

Boleh aku katakan ni spesis moyang ikan keli ni dan aku rasa terbesar didunia. Korang tengok saiz je dah tau macam ikan paus jer. Gila la ni makan sebulan satu family pun tak abis tapi ada ke orang yang sanggup makan? aku tengok pun dah geli. Apa agaknya benda dia makan sampai jadi besar camtu. Boleh plak hidup dalam sungai yang etrcemar kat Malaysia ni. Hurm.. Layan je la gambar-gambar di bawah.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

11 di simunjan sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di simunjan sarawak - Google Blog Search


Bersedekah amalan mulia | BorneoPost Online | Borneo , Malaysia <b>...</b>

Posted: 16 Aug 2011 06:23 PM PDT

by Wan Ali Amit. Posted on August 17, 2011, Wednesday

UNTUK MASJID: Mohd Naroden (tengah) menyampaikan sumbangan kepada wakil Jawatankuasa Masjid Serian, Amin Dan di Simunjan, semalam.

Bantulah golongan yang memerlukan: Naroden

SIMUNJAN: Bersedekah merupakan satu amalan yang amat mulia pada bulan Ramadan, justeru meningkatkan ibadah masyarakat.

Menteri Muda Perancangan dan Pengurusan Sumber, Mohd Naroden Majais berkata, amalan bersedekah bukan setakat memberi wang ringgit tetapi dengan menghulurkan pelbagai sumbangan termasuk makanan dan minuman.

Beliau berkata, sebagai contoh di Mekah, amalan bersedekah menjadi kebiasaan penduduknya kerana di sana kita dapat menikmati sedekah yang diberikan.

"Kita amat kagum dengan amalan bersedekah yang dilakukan oleh penduduk di Mekah kerana semua lapisan masyarakat tidak mengira pangkat dan darjat mereka menikmati sedekah itu.

"Justeru, dengan amalan bersedekah kita juga mendapat kemuliaan di sisi masyarakat," katanya berucap pada majlis penyampaian sumbangan masjid dan surau daerah Simunjan dan Serian di Masjid Besar Simunjan, di sini semalam.

Seramai 69 orang wakil jawatankuasa masjid dan surau sekitar daerah Simunjan dan Serian menerima sumbangan berjumlah keseluruhannya RM69,000 daripada Tabung Baitulmal Sarawak.

Mohd Naroden menarik perhatian, amalan bersedekah tidak semestinya dilakukan pada bulan Ramadan sahaja, sebaliknya boleh dilakukan pada setiap masa untuk membantu golongan yang memerlukan.

"Kita akui bahawa masyarakat kita sememangnya bermurah hati menjalani ibadah bersedekah. Sebab, amalan itu adalah amat mulia," katanya.

Hadir sama Pegawai Daerah Simunjan Zainul Abidin Hussein, Pengerusi Masjid Besar Simunjan Khalid Marzuki dan Penghulu Simunjan, Rali Alias.

Mohd Naroden yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Simunjan berkata, amalan bersedekah kepada masjid juga satu ibadah yang amat dituntut.

Ini kerana, katanya, masjid merupakan rumah ibadah utama yang menjadi tempat masyarakat kita menjalani ibadah mulia.

"Saya percaya dengan amalan bersedekah yang baik kita akan mendapat ganjaran yang baik daripada Allah," katanya lagi.

11 di kanowit sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di kanowit sarawak - Google Blog Search


BLOG SARAWAK: 11 <b>di kanowit sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

RUMAH PANJANG LEO MOGGIE <b>KANOWIT SARAWAK</b> TERBAKAR | uLan

Posted: 26 Jul 2011 10:24 PM PDT

Number of View: 225

KANOWIT: Rumah panjang pengerusi Tenaga Nasional Bhd Tan Sri Leo Moggie di Bejait, kira-kira 45 minit perjalanan darat dari sini, musnah dalam satu kebakaran petang semalam.

Anak saudaranya Nelson Jaun ketika dihubungi berkata seluruh rumah panjang yang mempunyai kediaman 29 pintu itu dijilat api kira-kira 10 minit selepas kebakaran bermula pada kira-kira pukul 6 petang.

Beliau berkata api merebak dengan pantas ekoran musim kemarau yang sedang melanda ketika ini, memusnahkan rumah panjang itu yang boleh diangap paling moden di daerah sini.

Ketua pegawai operasi bomba Douglas Graji ketika dihubungi di pejabat Jabatan Bomba dan Penyelamat Kanowit di sini berkata pihaknya menerima panggilan mengenai kejadian itu pada kira-kira pukul 6.28 petang.

"Satu pasukan 11 anggota yang diketuai pegawai bomba Mutton anak Gelunggang sampai di rumah panjang yang berusia kira-kira 10 tahun itu pada kira-kira pukul 7.17 petang, namun ia sudah tidak dapat diselamatkan lagi," katanya dan menambah api dapat dipadamkan kira-kira sejam kemudian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The Hot Keywords:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG SARAWAK: 11 <b>di kanowit sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di kanowit sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jun 2011 12:00 AM PDT

KANOWIT, 13 Mac (Bernama) — Tembok penahan bernilai kira-kira RM40 juta akan dibina di beberapa tempat di Sungai Rajang untuk menghalang masalah hakisan tebing yang serius di situ daripada menjadi semakin buruk.

Lokasi yang dikenal pasti ialah Luking, Nanga Dap, Nanga Semaram dan Nanga Ngemah dekat sini, kata Anggota Parlimen Kanowit Datuk Aaron Dagang.

Beliau berkata Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar akan melaksanakan projek berkenaan.

"Ia sebahagian daripada peruntukan RM83.17 juta yang diluluskan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bagi Kanowit minggu lepas semasa mesyuarat pra majlis sebelum Dewan Rakyat bersidang," katanya ketika melancarkan pusat khidmat Parti Rakyat Sarawak (PRS) Ngemah di sini.

Aaron berkata RM40 juta lagi akan digunakan untuk melaksanakan projek bekalan air bandar dan baki RM3.17 juta pula bagi bekalan elektrik, yang akan dilaksanakan mengikut Rancangan Malaysia Kesepuluh.

"Penduduk Kanowit boleh mengharapkan untuk menikmati kemudahan asas yang lebih baik tidak lama lagi. Ini satu lagi bukti komitmen Najib terhadap penduduk luar bandar dan benar-benar mencerminkan konsep 1Malaysia," katanya.

Mengenai politik, beliau berkata pembangkang boleh berkata apa saja mengenai jumlah kerusi yang kononnya bakal mereka menangi pada pilihan raya negeri akan datang.

"Biarlah mereka bercakap kerana semua ini hanyalah dakwaan semata-mata. Mereka sama sekali tidak akan menjadi kerajaan," kataya. – BERNAMA

Short URL: http://sarawakupdate.com/home/?p=18810

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

11 di serian sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di serian sarawak - Google Blog Search


Dexter Lee: .::Karnival Sejiwa Senada <b>Di Serian,Sarawak</b> Pada 18 <b>...</b>

Posted: 20 Mar 2011 08:03 AM PDT

Pada 18 Mac hingga 20 Mac,pelbagai aktiviti yang dianjurkan oleh pelbagai angensi. Pameran serta jualan kraftangan. Pada 19 Mac pula para penduduk menyabut kedatangan perdana menteri kita,Datuk Seri Najib Tun Razak,Muhyiddin Yassin dan Abdul Taib Mahmud umtuk melancarkan Program Sejiwa Senada.
Berikut adalah Berita yang dikutip Dari Utusan Malaysia secara Online:

Peruntukan RM250j untuk Projek Rakyat di Serian dan Tebedu

19/03/2011 5:23pm

SERIAN 19 Mac — Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan peruntukan berjumlah RM252.85 juta untuk pelbagai projek rakyat di kawasan Serian dan Tebedu.

Beliau berkata, peruntukan itu bagi bekalan air bersih luar bandar untuk 2,910 rumah di Tebedu membabitkan peruntukan sebanyak RM105 juta dan untuk 4,409 buah rumah di Serian sebanyak RM116.5 juta.

Sementara RM13.39 juta untuk projek bekalan elektrik di Serian yang melibatkan 408 buah rumah, selain peruntukan RM12.5 juta untuk projek klinik kesihatan di Pedawan dan RM120,000 untuk pembelian pendingin hawa untuk Dewan Masyarakat Serian, katanya ketika melancarkan program "Sejiwa Senada" untuk bahagian Kota Samarahan, di sini.

Program itu merupakan program peringkat negeri yang diadakan sejak tahun lepas dan telah menjelajah ke sembilan bahagian di Sarawak bagi tujuan merapatkan hubungan antara rakyat dan penjawat awam melalui promosi perkhidmatan yang dapat membantu rakyat mempercepatkan proses urusan rasmi.

Lawatan Najib dan timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin bersama-sama beberapa menteri Kabinet persekutuan ke Serian merupakan permulaan program turun padang oleh pemimpin negara ke semua negeri bagi mendekati rakyat, dan ia dijangka berakhir September ini. — Bernama RHM

***Untuk lihat gambar pameran yang ada,sila klik link dibawah:
http://www.facebook.com/album.php?id=100000052574311&aid=60061
Bersama kita sokong apa yang kerajaan lakukan untuk kebaikan kita.
-Admin-

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search


Cop dies in road crash at <b>Sri Aman</b>-Betong Road | BorneoPost Online <b>...</b>

Posted: 20 Aug 2011 06:26 PM PDT

Posted on August 21, 2011, Sunday

SRI AMAN: A police personnel died while another suffered injuries when a Proton Wira and a Toyota Hilux collided at KM57 Sri Aman-Betong Road yesterday.

TRAGIC: The aftermath of the collision between the two vehicles.

The fatal victim has been identified only as Saifuddin, 23, from the Betong police station.

This tragedy comes just three days after a horrendous accident which claimed nine lives near Jelukong in Engkilili.

According to sources, Saifuddin, who was alone in the Proton Wira, had wanted to drive to Kuching from Betong to fetch his family.

The Hilux, on the other hand, was carrying two sibilings who were on their way from Engkilili to Betong to sell crabs.

Saifuddin, from Sabah, was married to a woman from Pusa and they had a child. He was pronounced dead upon arrival at the Betong division hospital at 11.30 am.

The driver and passenger of the Hilux suffered light injuries and were referred to the same hospital for treatment.

The police are investigating the accident.

11 di samarahan sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di samarahan sarawak - Google Blog Search


BLOG SARAWAK: 11 <b>di samarahan sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di samarahan sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di samarahan sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 11:53 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di samarahan sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 12:00 AM PDT

Assalamualaikum..

ok meh relaxkan otak dgn story santai2..kupasan psl unit trust tu later ok..pd yg berkenaan dont worry ok..draft dh siap 70% :) ..sian plak kasi topik2 berat berturut2..xleh nk digest plak nnti..hehe..so jom sambung story holiday @ sarawak.. last 2D1N kami ke kota samarahan..stay kt homestay in that area..btl2 dekat ngn Unimas..sempat la melawat Unimas di waktu mlm..tp xde amik gbr sbb agk gelap la..kebetulan semester break kot..sunyi n lengang je..xde students..tp the area mmg peaceful..fuh kalau stay up utk study mmg confirm score pnya la exam..hehe..

homestay @ kota samarahan ni murah2 jek..dlm RM80-RM120 per nite..maybe sbb jauh dr kuching..it tooks approx 45 minutes frm Kuching town...tp kalu musim konvokesyen mmg fully booked la..hehe..

 ~ni entrance Unimas..kecik je logo dia..~

 ~after Asar, kami g jalan2 ke perkampungan dekat pelabuhan feri..sgt dekat..dlm 5 minit perjalanan je dr homestay kami~

 ~i love the environment..sgt best..rs mcm kt kampung nelayan..tu sume tu org jual raw seafood yg fresh baru naik dr laut..haih..rs nk beli jek..dh la fresh..tp klu beli bkn nk masak pun.even kt homestay bole nk msk2 tp kena beli bahan...nk bw balik jadi xfresh dh la..~

 ~sambil jln2 menikmati udara ptg di tepi jeti, kami beli goreng pisang sedap ni..rangup n manis2..murah plak tu.beli rm2 penuh 1 plastik..xabis mkn..~

~kopok leko ni sgt sedappp!! ianya lembut di dalam dan bersaiz besarrrr pnya..ekeke:D series mmg sedap..mcm kopok losong versi giant..luar dia rangup n dlm lembut2 n rs kosong sket..rasa ikan dia pn mmg pure..xde la rasa tepung jek..beli RM2 pn penuh 1 plastik..best betul..murah n meriah :)~

 ~time ni air surut..so feri xleh berlabuh..makanya transport yg bergerak perahu tambang ni la..1st time tgk motor naik perahu mcm jakun..ekeke:D tp sonok la tgk suasana tu..org balik skolah n balik keje naik moto pastu naik perahu tambang utk sebrang ke kampung belah sana..~

 ~relax je adik pakai baju skolah tu..dh la pompuan..berani jgk dia..~

 ~suasana petang..~

 ~kami pn try gk naik g seberang sana..nk shooting2 sket..tambang dia RM1 utk 2 org sehala..budak free..kalau bw moto dia caj RM2..~

 ~ni kat jeti sebrang..ade perkampungan jgk..~

 ~shooting time..~

 ~mcm besa..guna kit lense & UWA lense jek..agk kureng la guna 50mm..sian dia terabai..ekeke:D~

 ~ok dh nk masuk senja dh..time to go back..kt sana kan waktu dia cepat..baru kol 6pm dh mcm nk senja nk masuk maghrib dh..~

 ~parents in law & kesayanganku sedang beramah mesra ngn penduduk setempat..hiks..~

 ~so before balik homestay utk rest kami g mkn dulu..try mkn kat J&J Cafe..btl2 dekat depan perumahan homestay kami..~

 ~nasi lemak sotong hubby..~

 ~chicken chop aku..nmpk berminyak kan..ye mmg berminyak..tp xterasa minyak sgt..cuma mmg nmpk berkilat giler..haha~

~ni butter prawn style sarawak..sedap mmg rasa butter n telur..tp agk oily sbb dia mcm jenis berkuah..klu kt semenanjung dia deep fried kan..and butter n telur tu jadi mcm kerak2 panjang2 tu..hehe..xelok mkn slalu ni..cholesterol tinggi..~

~aQeel mcm bese order bihun goreng+telur dadar..parents in law aku order nasi goreng..tp aku xamik la gbr..segan..ekeke:D tp dornag pn dh paham..everytime order foods n foods smpai dorang msti bg kt aku utk amik gbr..haha..mula2 tu mcm segan gk ler..lama2 dh biasa..sporting btl pak n mak mentua aku nih..ape nk buat..menantu hantu ni kan blogger...ekeke:D~

p/s: this few days traffic agk memberansangkan.. 700++ unique visitors..alhamdulillah..at least info2 yg berguna tersebar jgk :)

p/s2: thanks to all yg xjemu2 singgah ke anjung suziey.com ni..ade yg sempat aku kunjung blas balik ade yg xsempat tu sori yek..maklum ler..keje perlu diutamakan..bila free baru la bole merayap.. :)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG SARAWAK: 11 <b>di samarahan sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di samarahan sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG SARAWAK: 11 <b>di samarahan sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2011 11:49 AM PDT

Sejarah <b>Sarawak</b>: Bahagian <b>Samarahan</b>

Posted: 21 Jun 2011 07:35 AM PDT

SAMARAHAN

Bahagian Samarahan merupakan salah satu dari sebelas bahagian di Sarawak. Ibu daerahnya ialah Kota Samarahan. Bahagian Samarahan mempunyai luas 4,967.4 km persegi. Jumlah penduduk pula adalah seramai 204,900 mengikut banci tahun 2000.
Bahagian Samarahan mempunyai empat daerah pentadbiran: Kota Samarahan, Asajaya, Serian dan Simunjan.
Kebanyakan pendudukan Samarahan adalah dari kaum Melayu, Iban, Bidayuh dan Cina.Samarahan dikenali sebagai Pusat Pendidikan Tinggi di Sarawak.Kewujudan UNIMAS (Universiti Malaysia Sarawak), UiTM (Universiti Teknologi Mara), Institut Perguruan Tun Abdul Razak, Institut Latihan Perindustrian, Pusat Sumber Sarawak, INTAN dan Giat Mara.
Bahagian Samarahan dihubungkan oleh 2 batang sungai yang besar iaitu Batang Samarahan dan Batang Sadong. Penempatan kebanyakan penduduk asal Samarahan di tepi sungai dipengaruhi oleh kepentingan sungai sebagai sumber ekonomi dan perhubungan. Kampung-kampung yang terdapat di Samarahan dan Sadong dapat dihubungi melalui sungai-sungai.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

<b>Sarawak</b> sasar sukat 250,00 hektar tanah NCR hujung tahun 2011 <b>...</b>

Posted: 18 Aug 2011 10:09 PM PDT


AWANG Tengah Ali Hassan (tengah) bersama para penerima cek pampasan tanah dan sijil Rizab Gunasama Bumiputera di Samarahan, Sarawak, kelmarin.

SAMARAHAN 18 Ogos - Kerajaan negeri menyasarkan untuk menyukat kira-kira 250,000 hektar tanah yang dikenal pasti di bawah Inisiatif Baru Tanah Adat Bumiputera (NCR) menjelang hujung tahun ini.

Menteri Perancangan dan Pengurusan Sumber II, Datuk Seri Awang Tengah Ali Hassan berkata, bagi memastikan sasaran tersebut dicapai, kerajaan negeri meluluskan peruntukan berjumlah RM30 juta.

"Tahun lepas, sebanyak RM20 juta diperuntukkan untuk menyukat 28 kawasan melibatkan tanah berkeluasan kira-kira 50,000 hektar dan ia berjaya dilaksanakan.

"Pada tahun ini, lebih 100 kawasan baru dengan keluasan tanah lebih 200,000 hektar akan disukat. Jika dicampur, jumlah keluasan yang akan disukat sehingga hujung tahun ini adalah kira-kira 250,000 hektar," katanya.

Beliau berkata demikian pada majlis penyampaian cek pampasan dan penyerahan sijil Rizab Gunasama Bumiputera melibatkan 86 penerima, di sini semalam.

Penerima cek pampasan tersebut merupakan pemilik tanah yang terlibat dengan projek menaik taraf Jalan Mambong-Sejingkat membabitkan bayaran berjumlah RM3.75 juta manakala bagi Rizab Gunasama Bumiputera pula, sebanyak 14 kampung sekitar Muara Tuang menerima sijil tersebut.

Dalam pada itu, Awang Tengah memberi jaminan bahawa setiap projek pembangunan melibatkan tanah rakyat akan dibuat mengikut prosedur dan tidak akan menjejaskan hidup mereka.

"Kita ambil tanah mengikut prosedur betul manakala pampasan dibayar berdasarkan harga semasa dan projek yang dilaksanakan pula dinikmati penduduk itu sendiri.

"Kita harap masyarakat tidak akan dipengaruhi pembangkang bahawa kita merampas tanah rakyat dan mengabaikan kebajikan mereka," katanya.

- Utusan

11 di lundu sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di lundu sarawak - Google Blog Search


Pekan <b>Lundu</b>, <b>Sarawak</b> | Sumandak Kinabalu Little Corner

Posted: 08 Jul 2011 01:59 AM PDT

This story is a continuation from my previous entry.
After the long hours sitting in the car, finally we reached a small town called Pekan Lundu. The town is located in the Southwest Division of Kuching and bordered by West Kalimantan Indonesia. Pekan Lundu is just a small town but surprisingly, it has its own beauty and attractions.

The first thing I notice is the temple. I never entered a temple before and this is also my first time to watched it from a close range. Although I have the chance to look inside the temple, I didn't do it. Mr. M said it is not a crime but I just can't. So we ended taking pictures outside the temple :)





Another attraction at the Pekan Lundu is the giant vase. I become a model that day with Mr. M being the photographer....hahahaha
One thing I really like about the town is...it is very clean! Some of the buildings may seem dull and old but their owners are very concerned about cleanliness. I didn't see rubbish scattered on the road or behind buildings, especially food outlets. And I really respect them for that...nowadays it is very hard to find a clean town. I am not giving such praise blindly, I wrote what I saw :)

The people here also very nice and friendly. Looks like they know each other very well. I mean they can easily recognize new faces at their town. They will ask you warmly where you coming from, how long will you stay and wishing you will have a good time during the stay :)


After sightseeing and enjoy a cup of coffee, we continue the journey...One more thing, I can see that almost every lot at Pekan Lundu got this parabola thing. I wish I have one at home, unfortunately it is forbidden to have one in Kota Kinabalu...hehehehe
 

BLOG SARAWAK

Copyright 2010 All Rights Reserved