ads

Sabtu, 23 Jun 2012

11 di miri sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di miri sarawak - Google Blog Search


Apesal.com - Gempar Penemuan Buaya Tembaga <b>Di Miri Sarawak</b>

Posted: 19 Jun 2012 12:32 PM PDT


KeJamnya Kasut ni!! Pelik kaki buat kasut.. kejam kejam

Perbezaan Wanita Daripada Lelaki lelaki dan wanita mempunyai banyak perbezaan

Lelaki Di bogel Ketika Pemeriksaan Di Lapangan Te... Seorang penumpang, John E. Brennan berkata, dia hanya berbogel dan tidak berkelakuan lucah...

Sinopsis Drama Atas Nama Cinta Atas Nama Cinta berkisar tentang cinta tiga segi di antara Cinta (Fiza), Ghaz (Shah), Teng...

11 di marudi sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di marudi sarawak - Google Blog Search


POST-JE (IKLAN PERCUMA): Jantan Gel | Ubat Kuat | Tahan Lama <b>...</b>

Posted: 22 Jun 2012 10:31 AM PDT

Nama: Jantan Gel | Ubat Kuat | Tahan Lama | Atasi Terpancut Awal
Email: Jantan Gel | Ubat Kuat | Tahan Lama | Atasi Terpancut Awal
Website: Jantan Gel | Ubat Kuat | Tahan Lama | Atasi Terpancut Awal
Tajuk: Jantan Gel | Ubat Kuat | Tahan Lama | Atasi Terpancut Awal
Iklan: [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/651/jantangelbesar.jpg/][IMG]http://img651.imageshack.us/img651/4720/jantangelbesar.jpg[/IMG][/URL]

Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us[/URL]

Pancutan pra matang atau masalah cepat pancut amat tidak disukai wanita. Antara punca pancutan pra matang adalah kegelian melampau dialat sulit lelaki.

Jantan Gel membantu anda dengan mengurangkan kegelian dizakar anda.

Hasilnya? Jimak Lebih Lama dan Isteri Tersenyum Puas.

Jantan Gel direka khusus untuk membantu lelaki tahan lebih lama diranjang, meningkatkan keyakinan diri dan memuaskan pasangan. Jantan Gel diformulasikan 100% dari herba melayu purba yang telah diiktiraf turun temuran dalam membantu lelaki tahan lebih lama diranjang.

Kandungan Jantan Gel

Butea Superba

Merupakan herba dari Thailand. Di Thailand, ia dikenali sebagai Red Kwao Krua. Terkenal di Thailand sebagai penggalak seks buat kaum lelaki.

Dr Wichai Cherdshewasart sainstis di Chulalongkorn University, Thailand telah mengesahkan bahawa Butea Superba mempunyai sifat semulajadi dalam menyembuhkan penyakit mati pucuk.

Butea Superba adalah antara bahan yang terdapat dalam Jantan Gel.

Lintah

Pada zaman dahulu, lintah dijadikan minyak dan diurut pada zakar lelaki. Ia dipercayai mampu membesarkan zakar lelaki.

Kini perubatan moden telah mengakui khasiat Lintah. Khasiat Lintah terletak pada air liurnya. Air liur lintah mengandungi bahan yang mampu mencairkan dan melancarkan darah.

Gambir Serawak

Sejenis tumbuhan yang dihasilkan dari getah kayu pokok gambir yang banyak terdapat di dalam hutan Negeri Sarawak, Malaysia. Ia juga dikenali dengan nama Born, Gambier, Borneo Cat's claw, Una de Gato dan Kerangas. Ia diperolehi di dalam hutan tebal dikawasan pendalaman di bahagian Long Panai, Marudi, Sarawak.

Keberkesanan gambir Sarawak memang telah diketahui berabad lamanya khususnya bagi penduduk-penduduk di Negeri Sarawak. Penggunaan gambir secara meluas telah menular ke semua negeri di Semenanjung Malaysia malah ke beberapa negara jiran seperti Indonesia, Brunei dan Singapura. Kesan dari penggunaan telah terbukti memberikan hasil yang luar biasa dan lebih murah berbanding ubat moden yang menelan belanja yang tinggi.

Cara Guna Jantan Gel

Picit sedikit gel ke jari anda. Sapu secara sekata dikepala zakar, takuk kepala zakar dan urat pari. Biarkan sejam sebelum bilas dengan air paip. Kemudian anda boleh bersama. Kesan gel akan lebih kuat sekiranya anda biarkannya lebih lama dizakar anda.

Kami mengesyorkan anda menggunkan Jantan Gel selepas mandi petang. Biarkan gel tersebut meresap. Bila anda mahu bersama isteri anda pada selepas insyak baru dibilas dengan air. Kesan Jantan Gel mampu bertahan sehingga 9 jam. Walaupun anda tidak jadi bersama dengan isteri anda pada malam tersebut tidak mengapa kerana Jantan Gel tidak memberbahayakan.

Cara penggunaan berserta gambar ada disertakan sekali.

Perhatian! Jika anda pengguna Jantan Gel kali pertama, sila guna dalam kuantiti yang sedikit dahulu untuk mengetahui amaun yang sesuai untuk anda. Zakar setiap lelaki adalah berlainan dan masing-masing memerlukan amaun gel yang berbeza. Jika penggunaan pada hari ini tidak memberikan perbezaan, sila gandakan amaun gel untuk hari esok. Dan pastikan gel dibiarkan pada zakar sekurang-kurangnya 1 jam (lebih lama lebih baik).

Beli Jantan Gel Dengan Yakin

Jantan Gel berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia. No pendaftaran NOT091202590K

Jantan Gel produk Bumiputera. Produk Halal.

HARGA = RM59.95 POSLAJU PERCUMA

http://www.lelakiperempuanpower.com/jantan-gel-besar/

Cara untuk beli

maybank
164285559999
mohd nazaruddeen muhd raaee

CIMB
0116 0075164 527
mohd nazaruddeen muhd raaee

BANK ISLAM
12092 02281 0552
mohd nazaruddeen muhd raaee

PUBLIC BANK
4702659435
mohd nazaruddeen muhd raaee

Nama : Mohd NAzaruddeen B muhd Raaee

H/ Phone : 013-3066540

Selepas transfer, smskan nama, alamat penuh , nama produk, jumlah wang

dan masa bank in.

POS LAJU PERCUMA JIKA BARANGAN MELEBIHI RM100

WEBSITE :http://www.lelakiperempuanpower.com/jantan-gel-besar/
Ip Pengirim: 175.138.127.212

11 di sibu sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di sibu sarawak - Google Blog Search


GAMBARAN PASAR TRADISIONAL <b>DI SIBU SARAWAK</b>, MALAYSIA <b>...</b>

Posted: 05 Jun 2012 05:51 AM PDT

Kami menyempatkan berjalan-jalan, dalam rangka mengisi hari libur Nasional Malaysia, yaitu peringatan HARI GAWAI bagi Suku Dayak, yang jatuh pada 1, 2, dan 3 Juni. Kami jalan-jalanu berdua bersama teman kami bernama Mas Slamet, dia berasal dari Jepara. Perjalanan pertama dimulai dengan harus menyebrang sungai dulu, baru setelah itu bisa menemukan angkutan umum, yaitu berupa mobil colt, atau mobil pribadi yang disewakan dengan cara carter.

Setelah naik kendaraan umum, kemudian kami berjalan-jelan sejenak, dan langsung mencari pasar tradisional. Niat kami ke pasar tradisional, diantaranya untuk hunting foto, jalan-jalan, cuci dompet, dan lain-lain. Pas hunting foto, pake kamera digital saku, ideku malah muncul untuk mengambil sejumlah gambar yang bertemakan 'pasar tradisional di Sibu, Sarawak'. Selama mengambil gambar, kami berdua ngobrol, dan membanding-bandingkan pasar tradisional Sarawak, dengan pasar tradisional di Indonesia. Hasil dari obrolan itu, kami hanya bisa mengelus dada dan menelan ludah, betapa banyak yang harus dibenahi di negeri kami, di antaranya keadaan pasar tradisionalnya.

Inilah gambar-gambar yang kami ambil. Adapun gambar diambil dengan cara sembunyi-sembunyi, dengan cara menipu, dengan cara sengaja, dan ada pula yang diambil dengan secara setengah sengaja.., hehe..

kemudian…,

Lanjuuuuut…,

inilah gambarab yang ketiga.., masih Mas Slamet terpampang, Lihat saudara-saudara, lantainya bersih, masih bisa buat dipakai rengekan oleh anak-anak yang minta jajan tapi gak dikobul.., hehe.. :)

Teruuuus..,

This slideshow requires JavaScript.

Masiih..,

Lanjutkan..!!,

Continue..

Yang kami lihat, pasar tradisional itu, lantainya dari keramik atau sebagian dari ubin, kemudian para pedagangnya menggelar dagangannya dengan rapid an bersih. Lihat saja, ayam hidup saja tidak dilepas begitu saja sodara.., hehe.., tapi dibungkus pake Koran satu-satu. Iya, kami tidak lupa, pernah lewat juga ke sebuah sudut pasar, dan ternyata di sana kami baru menemukan bau comberan, dan itu baunya mungkin hanya beradius 2 meter saja, tempat pembuangan cucian daging dan tempat penyimpanan keranda ayam. Tapi itu pun, tidaklah mengganggu, karena radius baunya hanya 2 meter. Selain tempat bau itu, tidak ada lagi tempat bau yang lain. Kami mencari tempat yang becek seperti beceknya lorong antar meja pasar di pasar tradisional Indonesia, tapi kami tidak menemukan. Semua lorongnya bersih, berkeramik. Kemudian kami lihat, para pedagangnya dominan Keturunan China. Adapun keturunan Melayu paling 30% saja dari jumlah total pedagang di pasar tersebut.

Semoga gambar-gambar yang kami hadirkan ini menjadi inspirasi untuk perkembangan pasar tradisional di Indonesia. Karena kami berfikir, Indonesia bisa lebih baik dari Negara manapun, asal mau berkaca dari pengalaman. Masalah berkaca dari pengalaman ini, pernah Perdana Menteri Malaysia Najib Tun Rajak menyatakan, "mari kita rancang kemajuan Negara kita, dengan belajar dari kegagalan Negara-negara lain yang ada di dunia, untuk Malaysia yang lebih baik". Indonesia juga kenapa tidak.. J

Kendala dari sekitar pasar tradisional itu, yaitu susahnya mencari masjid. Kalau gereja terlihat jelas, klenteng juga terlihat jelas. Kami sempat tak habis fikir mengenai tempat sarana ibadah itu. Kok susah dicari ya? Hehe.. Kalau di Indonesia kita senang sekali mencari tempat ibadah itu, di mana-mana ada mushola, masjid juga jelas.

Terus mengenai keadaan sekitar pasarnya, trotoar untuk pejalan kaki masih juga sempit, sama seperti Indonesia. Cuman di sini, di sepanjang jalanan tidak akan menemukan pedagang kaki lima, dan kalau mampir di warung nasi, maka tidak akan mengalami didekati oleh pengamen jalanan, karena pengamen di Sarawak, dan Malaysia pada umumnya adalah dilarang.

Iya, yang terakhir dan mungkin menarik kalau diterapkan di Indonesia, yaitu saya dapat kabarbahwa, kalau membuang sampah di setiap tempat di kota Sibu, Sarawak itu, akan didenda oleh Satpol PP yang terus berkeliaran tiap hari. Satpol PP tersebut memeriksa ketertiban kota, dari hal kecil sampai hal besar. Denda untuk yang membuang sampah sembarangan yaitu 50 Ringgit, atau sekitar sama dengan 150 ribu rupiah kalau dikurskan.. J

Iya, masih ada informasi lain. Di pasar tradisional Sarawak merupakan pandangan biasa kalau melihat beberapa bahan pokok yang dijajakan adalah hasil petik langsung dari hutan. Misal, pakis, poh-pohan, lengkuas, jahe, buluh bambu untuk lemang, buah rotan, dan lain sebagainya. Nuansa pasar tradisional itu benar-benar terasa nuansa tradisinya. Jadi bahan-bahan yang dijajakan itu masih didominasi oleh bahan local. Adapun bahan-bahan import masih jarang.

Semoga bermanfaat.. :)

 

BLOG SARAWAK

Copyright 2010 All Rights Reserved