ads

Jumaat, 5 Ogos 2011

11 di bau sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di bau sarawak - Google Blog Search


BLOG SARAWAK: 11 <b>di bau sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di bau sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 11:19 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di bau sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jun 2011 12:00 AM PDT

Penasihat DAP, Lim Kit siang memuji komitmen tinggi Parti Islam SeMalaysia (PAS) yang kekal bersama perjuangan Pakatan Rakyat walaupun menerima pelbagai habuan dari Umno termasuk jawatan menteri.

"UMNO tidak sepatutnya mencadangkan kepada PAS untuk membentuk 'kerajaan perpaduan'. Jika ada cadangan ia sepatutnya melibatkan Pakatan Rakyat (PR) dan bukannya berkomplot untuk memecahkan perpaduan Pakatan Rakyat.

"Kami turut mendengar PAS ditawarkan jawatan Menteri Besar di lima negeri. "Tetapi apa yang jelas, PAS konsisten bersama Pakatan Rakyat," kata Kit Siang di Bau, Sarawak pada 31 Mei lalu.

Mengulas lanjut, Kit siang menegaskan partinya bersama KEADILAN dan PAS komited bagi memastikan ketiga-tiga gabungan itu berjaya membentuk kerajaan baru pada Pilihan Raya Umum akan datang.

Lim mengulas tindakan terdesak Umno yang tidak habis-habis memujuk PAS untuk bersamanya atas nama 'Kerajaan Perpaduan'.

"Kami tidak akan membenarkan mereka (Umno BN) memecahbelahkan Pakatan Rakyat.

"Kami akan terus menjadi sebuah unit untuk menentang BN dalam pilihan raya yang akan datang.

"Ini adalah pendirian DAP, KEADILAN dan PAS dan kami mahu Pakatan Rakyat sebagai kerajaan (persekutuan) menjadi kenyataan," tegasnya yang juga Ketua DAP di Parlimen.

Ajakan Umno itu timbul semula selepas Mursyidul Am PAs yang juga Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat mendedahkannya ketika bertemu anak-anak Kelantan di Dengkil, Selangor pada 31 Mei lalu.

Nik Aziz dilaporkan berkata, baru-baru ini beliau didatangi wakil Umno berpangkat 'Datuk' dan merupakan 'pesara kerajaan' yang menawarkan PAS tiga jawatan menteri jika bersetuju bersama Umno membentu 'Kerajaan Perpaduan'.

Bagaimanapun, Nik Aziz menolaknya dan menyatakan komitmennya bersama Pakatan Rakyat.

Difahamkan, pujukan Umno itu adalah kali kelima terhadap Nik Aziz yang sejak menerajui Kelantan difitnah dan diaibkan dengan pelbagai gelaran dari Umno dan kuncu-kuncunya.

Umno juga membiarkan blogger upahannya memburukan Nik Aziz termasuk memprojeksikan gambar Nik Aziz dalam keadaan lucah melalui super impose.

Laporan polis yang dibuat mengenainya didiamkan Umno BN sehingga kini.

Peliknya, dalam keadaan Nik Aziz difitnah sedemikian rupa, di sisi lain pula, Umno memujuknya kononnya atas nama perpaduan.

Sesuatu yang pasti, Umno tidak pernah ikhlas setiap kali mengajak Umno walau atas apa nama sekalipun kerana pujukan 'bersatu' hanya datang setiap kali Umno terdesak atau kalah dalam pilihanraya.

Ini terbukti apabila selepas tragedi 13 Mei, PAS bersetuju bersama Umno dalam BN. Namun, selepas Umno kuat, PAS ditendangnya sekaligus merampas Kelantan.

Begitu juga pada PRU lalu apabila Umno BN hilang 2/3 di Parlimen dan tumbang di lima negeri, mereka memujuk lagi PAS termasuk menawarkan jawatan Menteri Besar dan Exco kepada parti Islam itu di Perak, Kedah dan Selangor.

Namun, PAS konsisten bersama Pakatan Rakyat sekaligus menolak ke semua jawatan dan habuan menteri itu.

Secara logiknya, PAS rugi jika bersama Pakatan Rakyat, kerana di Selangor, mereka hanya dapat Exco dan bukan Menteri Besar manakala di Perak mereka hanya dapat seorang Exco semasa negeri itu diterajui Pakatan Rakyat.\

Namun PAS sejak dulu adalah parti yang konsisten bersama mana-mana gabungan pembangkang dan tidak pernah meninggalkan gabungan termasuklah dalam Angkatan Perpaduan Ummah (APU) pada dan Barisan Alternatif (BA) pada 1999.

Dalam APU, PAS ditinggalkan Parti Semangat 46 (S46) pimpinan Tengku Razalegih Hamzah dan DAP keluar BA akibat fitnah Utusan dan media Umno BN yang memecahkan kesatuan itu.

Kini, selepas 8 Mac 2008, media pencacai umno BN melakukan taktik sama dan semakin cuba memecahkan Pakatan, semakin itu jugalah kesatuan ini kekal mantap muafakat.

DAP juga selepas cemerlang pada pilihanraya Sarawak turut diajak bersama BN tetapi ditolak melalui kenyataan rasmi Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng.

Manakala serangan sama dilakukan Datuk Seri Najib Razak ialah cubaan mengharamkan KEADILAN dengan kerjasama pendaftar Pertubuhan yang kesnya disebut pada 8 Jun ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG SARAWAK: 11 <b>di bau sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 11:39 PM PDT

hey guy, hari ini saya rasa boring laa.... skarang saya dekat kampung mumy saya....

nak tahu tak kat mana hehehex...kmpung mumy ku kat kampung serasot, bau, sarawak... kamu semua pasti tahu kan  atau tak tahu...herm....

kampung serasot,bau,sarawak terletak berdekatan dengan kampung stass....kalau tak tahu stass kat serikin.... serikin pasti kamu semua tahu kan... laa....serikin tu jauh sikit laa...limpas-limpas je....

kat sini juga ada sebuah gua, gua pari2 tau...fairy cave....tapi saya tak pernah pergi la...harap suatu hari nanti saya dapat pergi ke sana...

tasik biru,bau ,sarawwak...

pernah dengar tak?? hehex... saya ini dengar sahaja, tak pernah pergi laa... 

banyak tempat-tempat yang menarik di bau ini laa...w0ooww....

harap suatu hari nanti,saya dapat pergi ke tempat-tempat yang best di bau ini... hehehex...

stakat ini saja yang dapat saya ceritakan...ada masa jumpa lagi...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

KO PAHAL . . .: Gua Angin,<b>Bau Sarawak</b>

Posted: 09 Jul 2011 10:40 AM PDT


Gua Angin merupakan salah satu Gua yg terdapat di sarawak.terletak di Bau Sarawak.Perjalanan mengambil masa lebih kurang Satu jam dari bandar Kuching.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

11 di lawas sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di lawas sarawak - Google Blog Search


PWD kicks off Ramadan with distribution of &#39;bubur lambuk <b>...</b>

Posted: 05 Aug 2011 07:26 PM PDT

Posted on August 6, 2011, Saturday

FOR DISTRIBUTION: Norman ( sixth left, front row) leading his Sokanjaya team in preparing and distributing of 'bubur lambuk' at the back of PWD Lawas office.

LAWAS: Public Works Department (PWD) Lawas sports and recreational club (Sokanjaya) kicked off the Ramadan month of acitivities with the distribution of 'bubur lambuk' for staff of Lawas hospital and members of the public.

This has been earmarked as an annual activity by the club, said its chairman Norman Jan who is also resident engineer of PWD Lawas district.

"This programme involved both Muslims and non-Muslim staff, and is regarded as an activity which could enhance the spirit of togetherness in PWD Lawas family," he said.

Assisted by his programme co-ordinator, Jasni Rajanin, the Sokanjaya corps prepared the popular 'bubuk lambuk' for distribution to the appreciative recipients to break their fast.

Meanwhile, Norman also advise locals in the district to be prudent in water usage during this dry weather as the resevoir water level at the treatment plant has dropped.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

11 di kanowit sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di kanowit sarawak - Google Blog Search


RUMAH PANJANG LEO MOGGIE <b>KANOWIT SARAWAK</b> TERBAKAR - uLan

Posted: 26 Jul 2011 10:24 PM PDT

Number of View: 223

KANOWIT: Rumah panjang pengerusi Tenaga Nasional Bhd Tan Sri Leo Moggie di Bejait, kira-kira 45 minit perjalanan darat dari sini, musnah dalam satu kebakaran petang semalam.

Anak saudaranya Nelson Jaun ketika dihubungi berkata seluruh rumah panjang yang mempunyai kediaman 29 pintu itu dijilat api kira-kira 10 minit selepas kebakaran bermula pada kira-kira pukul 6 petang.

Beliau berkata api merebak dengan pantas ekoran musim kemarau yang sedang melanda ketika ini, memusnahkan rumah panjang itu yang boleh diangap paling moden di daerah sini.

Ketua pegawai operasi bomba Douglas Graji ketika dihubungi di pejabat Jabatan Bomba dan Penyelamat Kanowit di sini berkata pihaknya menerima panggilan mengenai kejadian itu pada kira-kira pukul 6.28 petang.

"Satu pasukan 11 anggota yang diketuai pegawai bomba Mutton anak Gelunggang sampai di rumah panjang yang berusia kira-kira 10 tahun itu pada kira-kira pukul 7.17 petang, namun ia sudah tidak dapat diselamatkan lagi," katanya dan menambah api dapat dipadamkan kira-kira sejam kemudian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The Hot Keywords:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

11 di serian sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di serian sarawak - Google Blog Search


BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Serian</b>,<b>Sarawak</b>

Posted: 08 Jul 2011 08:42 AM PDT

AkuReka Tv : Serian,Sarawak

Peta :Serian Sarawak





Serian merupakan sebuah pekan kecil yg terletak lebih kurang satu jam perjalanan dari kuching.serian merupakan kawasan persinggahan bagi perjalanan yg menuju ke bahagian2 lain disarawak seperti sri aman,sibu,bintulu.mukah,miri,limbang dan sebagainya.pekan ini sesuai bagi mereka yang ingin berhenti untuk berehat,makan serta membeli barangan keperluan lain.Terdapat pelbagai barangan yang dijual di pasar serian ini.







Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Serian</b>,<b>Sarawak</b>

Posted: 08 Jul 2011 08:42 AM PDT

AkuReka Tv : Serian,Sarawak

Peta :Serian Sarawak





Serian merupakan sebuah pekan kecil yg terletak lebih kurang satu jam perjalanan dari kuching.serian merupakan kawasan persinggahan bagi perjalanan yg menuju ke bahagian2 lain disarawak seperti sri aman,sibu,bintulu.mukah,miri,limbang dan sebagainya.pekan ini sesuai bagi mereka yang ingin berhenti untuk berehat,makan serta membeli barangan keperluan lain.Terdapat pelbagai barangan yang dijual di pasar serian ini.







Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Serian</b>,<b>Sarawak</b>

Posted: 08 Jul 2011 08:42 AM PDT

AkuReka Tv : Serian,Sarawak

Peta :Serian Sarawak





Serian merupakan sebuah pekan kecil yg terletak lebih kurang satu jam perjalanan dari kuching.serian merupakan kawasan persinggahan bagi perjalanan yg menuju ke bahagian2 lain disarawak seperti sri aman,sibu,bintulu.mukah,miri,limbang dan sebagainya.pekan ini sesuai bagi mereka yang ingin berhenti untuk berehat,makan serta membeli barangan keperluan lain.Terdapat pelbagai barangan yang dijual di pasar serian ini.







Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Serian</b>,<b>Sarawak</b>

Posted: 08 Jul 2011 08:42 AM PDT

AkuReka Tv : Serian,Sarawak

Peta :Serian Sarawak





Serian merupakan sebuah pekan kecil yg terletak lebih kurang satu jam perjalanan dari kuching.serian merupakan kawasan persinggahan bagi perjalanan yg menuju ke bahagian2 lain disarawak seperti sri aman,sibu,bintulu.mukah,miri,limbang dan sebagainya.pekan ini sesuai bagi mereka yang ingin berhenti untuk berehat,makan serta membeli barangan keperluan lain.Terdapat pelbagai barangan yang dijual di pasar serian ini.







Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search


BLOG SARAWAK: 11 <b>di sri aman sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di sri aman sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jul 2011 01:33 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di sri aman sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jul 2011 01:27 PM PDT

Caption: PENGHARGAAN...Roselyn menyampaikan cenderamata kepada Masir sambil disaksikan oleh Harden (tengah) ketika berlangsungnya majlis itu.

SRI AMAN, Isnin (16 mei) – Penguasaan terhadap Teknologi Komunikasi dan Maklumat (ICT) dikalangan anak-anak dalam kawasan Sri Aman akan diteruskan dipertingkatkan dari masa ke semasa kata Ahli Parlimen Sri Aman, Masir Kujat.

Katanya usaha ini terbukti dengan adanya pembukaan kemudahan Jalur Lebar Tanpa Wayar yang diperkenal menerusi Inisiatif Jalur Lebar Negara (National Broadband Initiative atau NBI) di Kampung Sabu, Sri Aman pada 13 April lepas.

"Kerajaan buat masa sekarang telah pun mewujudkan kemudahan Jalur Lebar Tanpa Wayar dalam kawasan Parlimen Sri Aman antaranya ialah di Rumah Melunggang anak Adir, Pakit A dan Rumah Ellie anak Chemeng, Sabu.

"Kita akan meneruskan usaha untuk menubuhkan lebih banyak kemudahan Jalur Lebar Tanpa Wayar di kawasan luar bandar yang mempunyai jumlah kepadatan penduduk yang tinggi, akses terhadap isyarat internet dan bekalan elektrik selepas ini," katanya.

Masir berkata demikian ketika berucap pada Majlis Makan Malam sempena sambutan Perayaan Gawai Dayak 2011 anjuran Sarakup Indu Dayak Sarawak (SIDS) cawangan Sri Aman di Dewan Suarah Sri Aman malam kelmarin.

Dengan adanya pembukaan lebih banyak kemudahan terbabit di Sri Aman maka tidak mustahil Sri Aman akan mampu melahirkan lebih ramai golongan modal insan yang lebih cemerlang pada masa akan datang.

"Ini merupakan salah satu usaha pihak kerajaan Barisan Nasional (BN) yang mahu melihat semua penduduk bersama-sama menikmati kelebihan kemudahan ICT pada masa sekarang

"Justeru saya  berharap agar penduduk terutama sekali golongan anak-anak di kawasan Sri Aman memanfaatkan sepenuhnya kemudahan ICT yang diwujudkan oleh kerajaan di kawasan mereka selepas ini," katanya.

Hadir sama ialah Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden Hollis dan isteri beliau, Datin Simba Nalang, Residen Sibu, Sim Khok Kee dan Pengerusi SIDS cawangan Sri Aman, Roselyn Abunawas.

Majlis anjuran Sarakup Induk Dayak Sarawak cawangan Sri Aman itu diserikan lagi dengan Pekit Kumang, majlis penyampaian wang insentif pendidikan, persembahan kebudayaan dan persembahan nyanyian karaoke.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

11 di samarahan sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di samarahan sarawak - Google Blog Search


BLOG SARAWAK: 11 <b>di samarahan sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di samarahan sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 11:53 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di samarahan sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 12:00 AM PDT

Assalamualaikum..

ok meh relaxkan otak dgn story santai2..kupasan psl unit trust tu later ok..pd yg berkenaan dont worry ok..draft dh siap 70% :) ..sian plak kasi topik2 berat berturut2..xleh nk digest plak nnti..hehe..so jom sambung story holiday @ sarawak.. last 2D1N kami ke kota samarahan..stay kt homestay in that area..btl2 dekat ngn Unimas..sempat la melawat Unimas di waktu mlm..tp xde amik gbr sbb agk gelap la..kebetulan semester break kot..sunyi n lengang je..xde students..tp the area mmg peaceful..fuh kalau stay up utk study mmg confirm score pnya la exam..hehe..

homestay @ kota samarahan ni murah2 jek..dlm RM80-RM120 per nite..maybe sbb jauh dr kuching..it tooks approx 45 minutes frm Kuching town...tp kalu musim konvokesyen mmg fully booked la..hehe..

 ~ni entrance Unimas..kecik je logo dia..~

 ~after Asar, kami g jalan2 ke perkampungan dekat pelabuhan feri..sgt dekat..dlm 5 minit perjalanan je dr homestay kami~

 ~i love the environment..sgt best..rs mcm kt kampung nelayan..tu sume tu org jual raw seafood yg fresh baru naik dr laut..haih..rs nk beli jek..dh la fresh..tp klu beli bkn nk masak pun.even kt homestay bole nk msk2 tp kena beli bahan...nk bw balik jadi xfresh dh la..~

 ~sambil jln2 menikmati udara ptg di tepi jeti, kami beli goreng pisang sedap ni..rangup n manis2..murah plak tu.beli rm2 penuh 1 plastik..xabis mkn..~

~kopok leko ni sgt sedappp!! ianya lembut di dalam dan bersaiz besarrrr pnya..ekeke:D series mmg sedap..mcm kopok losong versi giant..luar dia rangup n dlm lembut2 n rs kosong sket..rasa ikan dia pn mmg pure..xde la rasa tepung jek..beli RM2 pn penuh 1 plastik..best betul..murah n meriah :)~

 ~time ni air surut..so feri xleh berlabuh..makanya transport yg bergerak perahu tambang ni la..1st time tgk motor naik perahu mcm jakun..ekeke:D tp sonok la tgk suasana tu..org balik skolah n balik keje naik moto pastu naik perahu tambang utk sebrang ke kampung belah sana..~

 ~relax je adik pakai baju skolah tu..dh la pompuan..berani jgk dia..~

 ~suasana petang..~

 ~kami pn try gk naik g seberang sana..nk shooting2 sket..tambang dia RM1 utk 2 org sehala..budak free..kalau bw moto dia caj RM2..~

 ~ni kat jeti sebrang..ade perkampungan jgk..~

 ~shooting time..~

 ~mcm besa..guna kit lense & UWA lense jek..agk kureng la guna 50mm..sian dia terabai..ekeke:D~

 ~ok dh nk masuk senja dh..time to go back..kt sana kan waktu dia cepat..baru kol 6pm dh mcm nk senja nk masuk maghrib dh..~

 ~parents in law & kesayanganku sedang beramah mesra ngn penduduk setempat..hiks..~

 ~so before balik homestay utk rest kami g mkn dulu..try mkn kat J&J Cafe..btl2 dekat depan perumahan homestay kami..~

 ~nasi lemak sotong hubby..~

 ~chicken chop aku..nmpk berminyak kan..ye mmg berminyak..tp xterasa minyak sgt..cuma mmg nmpk berkilat giler..haha~

~ni butter prawn style sarawak..sedap mmg rasa butter n telur..tp agk oily sbb dia mcm jenis berkuah..klu kt semenanjung dia deep fried kan..and butter n telur tu jadi mcm kerak2 panjang2 tu..hehe..xelok mkn slalu ni..cholesterol tinggi..~

~aQeel mcm bese order bihun goreng+telur dadar..parents in law aku order nasi goreng..tp aku xamik la gbr..segan..ekeke:D tp dornag pn dh paham..everytime order foods n foods smpai dorang msti bg kt aku utk amik gbr..haha..mula2 tu mcm segan gk ler..lama2 dh biasa..sporting btl pak n mak mentua aku nih..ape nk buat..menantu hantu ni kan blogger...ekeke:D~

p/s: this few days traffic agk memberansangkan.. 700++ unique visitors..alhamdulillah..at least info2 yg berguna tersebar jgk :)

p/s2: thanks to all yg xjemu2 singgah ke anjung suziey.com ni..ade yg sempat aku kunjung blas balik ade yg xsempat tu sori yek..maklum ler..keje perlu diutamakan..bila free baru la bole merayap.. :)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG SARAWAK: 11 <b>di samarahan sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di samarahan sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG SARAWAK: 11 <b>di samarahan sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2011 11:49 AM PDT

Sejarah <b>Sarawak</b>: Bahagian <b>Samarahan</b>

Posted: 21 Jun 2011 07:35 AM PDT

SAMARAHAN

Bahagian Samarahan merupakan salah satu dari sebelas bahagian di Sarawak. Ibu daerahnya ialah Kota Samarahan. Bahagian Samarahan mempunyai luas 4,967.4 km persegi. Jumlah penduduk pula adalah seramai 204,900 mengikut banci tahun 2000.
Bahagian Samarahan mempunyai empat daerah pentadbiran: Kota Samarahan, Asajaya, Serian dan Simunjan.
Kebanyakan pendudukan Samarahan adalah dari kaum Melayu, Iban, Bidayuh dan Cina.Samarahan dikenali sebagai Pusat Pendidikan Tinggi di Sarawak.Kewujudan UNIMAS (Universiti Malaysia Sarawak), UiTM (Universiti Teknologi Mara), Institut Perguruan Tun Abdul Razak, Institut Latihan Perindustrian, Pusat Sumber Sarawak, INTAN dan Giat Mara.
Bahagian Samarahan dihubungkan oleh 2 batang sungai yang besar iaitu Batang Samarahan dan Batang Sadong. Penempatan kebanyakan penduduk asal Samarahan di tepi sungai dipengaruhi oleh kepentingan sungai sebagai sumber ekonomi dan perhubungan. Kampung-kampung yang terdapat di Samarahan dan Sadong dapat dihubungi melalui sungai-sungai.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG SARAWAK

Copyright 2010 All Rights Reserved