ads

Sabtu, 31 Mac 2012

11 di bau sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di bau sarawak - Google Blog Search


Anakbukitgantang in Putrajaya: Perginya seorang putera raja dan <b>...</b>

Posted: 30 Mar 2012 07:14 PM PDT

Yang Teramat Mulia Raja (Syeikh)  Ashman  bukan sahaja seorang putera raja tapi dia adalah khalifah Tarekat Nasyabandi di Nusantara.
Di bawah pimpinannya, sebuah kampung di Bau Sarawak telah memeluk Islam. Di bawah pimpinannya juga beribu ribu umat Islam yang mencari jalan pulang telah kembali mengenal Allah.
Sesungguhnya pemergian Almarhum amat dirasai oleh semua pejuang Islam ASWJ.
Semoga ruh Almarhum ditempatkan di makam yang tinggi di akhirat di sisi para salihin. Ameen.

11 di kuching sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di kuching sarawak - Google Blog Search


KERETA SEWA <b>DI KUCHING SARAWAK</b> - Kuching, Cars - Sheryna <b>...</b>

Posted: 20 Mar 2012 05:37 AM PDT

Kereta sewa di kuching sarawak

"What you see is what you get" - ( 24jam/hours sytem )

PERODUA:
Kancil Manual @ RM65/24hr Viva Auto@RM90/24hr

Myvi Auto @ RM120/24hr Viva Manual@RM90/24hr

Kelisa Manual @ RM80/24hr Alza Auto @ RM180/24hr

Myvi Auto 1997yr condition @ RM100/24hr

HYUNDAI:
Atos Auto @ RM85/24hr

PROTON:
Wira Sedan Auto @ RM100/24hr Waja Auto @ RM120/24hr

Wira Aeroback Auto @ RM100/24hr BLM Auto@RM120/24hr

Wira Aeroback Manual @ RM90/24hr Persona Auto @ RM130/24hr

Gen-2 Auto @ RM130/24hr Exora Auto @ RM180/24hr

TOYOTA:
Avanza Auto @ RM180/24hr Unser Auto @ RM180/24hr

Ipsum Auto @ RM180/24hr Unser Manual @ RM180/24hr

Van Toyota Hi Ace New Condition @ RM260/24hr

11 di marudi sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di marudi sarawak - Google Blog Search


Jantan Gel | Ubat Kuat | Tahan Lama | Atasi Terpancut Awal « My Blog

Posted: 19 Jan 2012 04:24 AM PST

[CENTER][COLOR="Blue"][FONT="Verdana"][B]Jantan Gel | Ubat Kuat | Tahan Lama | Atasi Terpancut Awal[/B]

[COLOR="DarkRed"]Pancutan pra matang atau masalah cepat pancut amat tidak disukai wanita. Antara punca pancutan pra matang adalah kegelian melampau dialat sulit lelaki.

Jantan Gel membantu anda dengan mengurangkan kegelian dizakar anda.[/COLOR]
[IMG]http://img252.imageshack.us/img252/2499/jantangelbaru.jpg[/IMG]
Hasilnya? Jimak Lebih Lama dan Isteri Tersenyum Puas.

Jantan Gel direka khusus untuk membantu lelaki tahan lebih lama diranjang, meningkatkan keyakinan diri dan memuaskan pasangan. Jantan Gel diformulasikan 100% dari herba melayu purba yang telah diiktiraf turun temuran dalam membantu lelaki tahan lebih lama diranjang.
Kandungan Jantan Gel

Butea Superba

Merupakan herba dari Thailand. Di Thailand, ia dikenali sebagai Red Kwao Krua. Terkenal di Thailand sebagai penggalak seks buat kaum lelaki.

Dr Wichai Cherdshewasart sainstis di Chulalongkorn University, Thailand telah mengesahkan bahawa Butea Superba mempunyai sifat semulajadi dalam menyembuhkan penyakit mati pucuk.

Butea Superba adalah antara bahan yang terdapat dalam Jantan Gel.

Lintah

Pada zaman dahulu, lintah dijadikan minyak dan diurut pada zakar lelaki. Ia dipercayai mampu membesarkan zakar lelaki.

Kini perubatan moden telah mengakui khasiat Lintah. Khasiat Lintah terletak pada air liurnya. Air liur lintah mengandungi bahan yang mampu mencairkan dan melancarkan darah.

Gambir Serawak

Sejenis tumbuhan yang dihasilkan dari getah kayu pokok gambir yang banyak terdapat di dalam hutan Negeri Sarawak, Malaysia. Ia juga dikenali dengan nama Born, Gambier, Borneo Cat's claw, Una de Gato dan Kerangas. Ia diperolehi di dalam hutan tebal dikawasan pendalaman di bahagian Long Panai, Marudi, Sarawak.

Keberkesanan gambir Sarawak memang telah diketahui berabad lamanya khususnya bagi penduduk-penduduk di Negeri Sarawak. Penggunaan gambir secara meluas telah menular ke semua negeri di Semenanjung Malaysia malah ke beberapa negara jiran seperti Indonesia, Brunei dan Singapura. Kesan dari penggunaan telah terbukti memberikan hasil yang luar biasa dan lebih murah berbanding ubat moden yang menelan belanja yang tinggi.

Cara Guna Jantan Gel

Picit sedikit gel ke jari anda. Sapu secara sekata dikepala zakar, takuk kepala zakar dan urat pari. Biarkan sejam sebelum bilas dengan air paip. Kemudian anda boleh bersama. Kesan gel akan lebih kuat sekiranya anda biarkannya lebih lama dizakar anda.

Kami mengesyorkan anda menggunkan Jantan Gel selepas mandi petang. Biarkan gel tersebut meresap. Bila anda mahu bersama isteri anda pada selepas insyak baru dibilas dengan air. Kesan Jantan Gel mampu bertahan sehingga 9 jam. Walaupun anda tidak jadi bersama dengan isteri anda pada malam tersebut tidak mengapa kerana Jantan Gel tidak memberbahayakan.

Cara penggunaan berserta gambar ada disertakan sekali.

[B][COLOR="Red"]Perhatian! Jika anda pengguna Jantan Gel kali pertama, sila guna dalam kuantiti yang sedikit dahulu untuk mengetahui amaun yang sesuai untuk anda. Zakar setiap lelaki adalah berlainan dan masing-masing memerlukan amaun gel yang berbeza. Jika penggunaan pada hari ini tidak memberikan perbezaan, sila gandakan amaun gel untuk hari esok. Dan pastikan gel dibiarkan pada zakar sekurang-kurangnya 1 jam (lebih lama lebih baik).
Beli Jantan Gel Dengan Yakin[/COLOR][/B]

kementerian kesihatan malaysia Jantan Gel berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia. No pendaftaran NOT091202590K

Jantan Gel produk Bumiputera. Produk Halal.

[COLOR="Navy"]BERMINAT UNTUK MENJADI AGEN? SILA SMS KE 0173468224 UNTUK KETERANGAN LANJUT (YANG BENAR-BENAR BERMINAT SAHAJA )[/COLOR]

[COLOR="Teal"]CASH ON DELIVERY AREA
Kuala lumpur,Ampang, Seremban, Batu Caves, Jalan Klang Lama, Puchong, Pantai, Cheras, Kajang, Ampangan, Kuala Pilah, Bahau, Jempol, Nilai, Plus Highway, Taman Medan, Pandan Indah, Tampin, Selayang, Dato Kramat, Jalan Ampang, Maluri, Bukit Bintang, Kampung Baru, Senawang, Gemas, Selangor, Negeri Sembilan

(Cash On Delivery Bergantung pada kuantiti barang dan jenis barang dan kesesuaian masa dan nilai barang-Sekirangnya nilai barang agak tinggi atau dengan kuantiti yang banyak deposit di perlukan.Buat temujanji untuk COD jumaat malam,sabtu dan ahad.Confirmkan pada hari khamis sebelum jam 2 petang untuk kita simpankan barang anda  )[/COLOR]

[COLOR="Red"]Bungkusan Adalah Rahsia Tiada Siapa Pun Yang Tahu Isi Di Dalam
[IMG]http://img210.imageshack.us/img210/1443/04012012036.jpg[/IMG][/COLOR]

[COLOR="DarkRed"]Tempahan boleh dibuat melalui:-
Maybank2u.com / Maybank Atm Cash Deposit

1. Bankin RM59.90 ke Akaun :MAYBAN-155015219871
POSLAJU RM 6 SEMENANJUNG
POSLAJU RM 9 SABAH SARAWAK

2. Simpan segala bukti transaksi pembayaran anda.
(Simpan sehingga anda menerima barangan anda)

3. Sms / Call : 0173468224
Berikan butiran lengkap berikut :

Nama anda
Alamat Anda
Bank In
Jumlah Transaksi
Masa transaksi
Tarikh transaksi
Kod Produk : JTNGL[/FONT][/COLOR][/CENTER][/COLOR]

Tags: , , , , , ,

11 di sibu sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di sibu sarawak - Google Blog Search


<b>Sarawak</b> cadang penubuhan universiti teknologi <b>di Sibu</b> | N9 Kini <b>...</b>

Posted: 30 Mar 2012 08:53 PM PDT

SIBU, 31 Mac : Ketua Menteri, Tan Sri Abdul Taib Mahmud, berkata kerajaan bercadang menubuhkan sebuah universiti teknologi di Sibu bagi menampung keperluan tenaga kerja Koridor Tenaga Yang Boleh Diperbaharui Sarawak (SCORE).

Berucap pada sambutan ulangtahun ke-110 SMK Methodist Sibu di sini, malam tadi, beliau bagaimanapun tidak menyatakan butiran lanjut berhubung penubuhan universiti tersebut.

Namun, beliau menyeru semua pihak di sini supaya bekerjasama dengan kerajaan negeri bagi memastikan penubuhannya menjadi kenyataan.

Menurutnya, pada masa sekarang terdapat empat universiti dan banyak pusat latihan perniagaan serta pengurusan di negeri ini.

Katanya, memandangkan Sarawak memerlukan lebih ramai tenaga kerja terlatih dalam bidang teknikal, tumpuan akan diberikan kepada pendidikan dan latihan teknikal.

Jumaat, 30 Mac 2012

11 di kuching sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di kuching sarawak - Google Blog Search


Kereta Sewa MURAH <b>di Kuching</b>, <b>Sarawak</b> - Kuching, Cars <b>...</b>

Posted: 23 Mar 2012 11:11 PM PDT

Kami menyediakan perkhidmatan kenderaan untuk disewa di Kuching, Sarawak.

Harga amat berpatutan dan servis yang sangat fleksibel.
Perunding pelanggan kami yang sangat mesra dan sentiasa bersedia untuk membantu anda dengan tip-tip yang bernas sebagai rujukan anda mengenai servis kenderaan sewa kami.

Ini adalah perlu untuk mengelakkan anda daripada ditipu untuk mendapatkan kenderaan sewa yang berpatutan/ berpadanan dengan kehendak anda sebagai pengguna.

Kami memahami keperluan anda untuk memastikan percutian anda selesa & menarik sepanjang berada di Kuching, Sarawak.

Terdapat pelbagai pilihan kenderaan mengikut kesesuaian jumlah penumpang & bajet anda yang kami tawarkan pada harga yang amat berbaloi.

Jangan ragu-ragu sebab kami sememangnya memberikan yang terbaik hanya untuk anda!

11 di subis sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di subis sarawak - Google Blog Search


From Melaka to <b>Sarawak</b>: Melaka - KLIA - Miri - <b>Subis</b> - SKKS4 part 1

Posted: 23 Jan 2012 03:07 AM PST

kali ni aku nak ceritakan perjalanan aku pulak.
maaflah.. ni kirenye diari aku untuk aku imbas dan ingt kembali perjalanan aku
dari MELAKA kira2 jam 2 ptg. tp sblm 2 dr panggilan dari one of my fren.
die cakap flight die tunda lepas CNY
aku pn cuak jugak sbnrnye. Alhamdulillah lepas perjalanan hampir 2 jam aku tiba di 
bukan sebarang hotel tau.
hotel 5 bintang ni. bak kate kawan aku...
berjaya KPM pujuk aku g sarawak dgn bagi ddk hotel 5 bintang ni
sedey sgt nk berpisah dgn keluarga
namun begitu, demi kerana tugas untuk mendidik anak bangsa
akan ku tempuhi juga dugaan ini
sepanjang duduk kt Hotel Pan Pasific KLIA
mkn tgh ari je x sempat sbb flight kul 1315
aku dan kwn2 ku, zatul, hani, aniz
kiteorng check in luggage lebih kurng kul 11.30
lepas 2 kiteorng berpisah. janji nk jumpe balik kul 12.30
aku g mane? aku g jumpe kenalan aku.
dia bnyk support aku. his like a brother to me
g minum je then aku jumpe kwn2 aku kt tempat nk masuk flight about 12.30
aku dh lambt jugak sbnrnye
tp Alhamdulillah sempat gak sampai on time
pesawat berlepas kire2 jam 1330
nnt aku cite ape jd dlm flight pulak k
p/s: sedih sgt bile dh naik flight

11 di miri sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di miri sarawak - Google Blog Search


Kejohanan karate kebangsaan <b>di Miri</b> kurang sambutan peminat <b>...</b>

Posted: 17 Mar 2012 02:29 PM PDT

Posted on March 18, 2012, Sunday

MIRI: Kejohanan Karate-Do Remaja dan Kadet Kebangsaan Ke-22 yang baru berlangsung di sini semalam tidak mendapat tempat di kalangan peminat sukan seni bela diri tempatan.

Hakikat ini terbukti apabila Stadium Tertutup Miri hanya dipenuhi peserta dan sebahagian kecil penyokong pasukan masing-masing berbanding kelibat penyokong tempatan.

Utusan Borneo yang berada di lokasi pertandingan turut mendapati hanya segelintir sahaja peminat sukan karate datang untuk menyaksikan sendiri atlet yang bertanding meskipun kemasukan adalah percuma.

Meskipun Sarawak iaitu Miri menjadi tuan rumah kejohanan, kelibat warga tempatan untuk menyokong pasukan tuan rumah juga kelihatan suram dan lengang sebaliknya keriuhan hanya berlaku melalui sorakan pasukan-pasukan bertanding.

Salah seorang peserta ketika ditemui pemberita berkata meskipun tiada sokongan daripada peminat tempatan, kejohanan itu tetap berjalan lancar dan atlet mampu mempamerkan kemahiran masing-masing selepas beberapa bulan mengadakan latihan.

"Ini adalah kali pertama saya datang ke sini dan kejohanan bertaraf kebangsaan ini sememangnya menjadi batu loncatan kepada kami untuk menjadi atlet profesional," katanya kepada Utusan Borneo.

Peserta terbabit yang mewakili salah satu persatuan karate dari Semenanjung Malaysia bagaimanapun memuji pihak penganjur kerana melayan semua pasukan dan atlet dengan baik.

"Meskipun stadium tidak dipenuhi penonton, kami sebagai peserta tetap bersemangat untuk bertanding kerana kami bukan bertanding kerana penonton tetapi kerana sukan ini menjadikan kami lebih berdisplin dan keyakinan tinggi," jelasnya.

Sementara itu, lebih 400 atlet berkampung di Miri selama dua hari sempena kejohanan itu dan ia adalah julung kali dianjurkan di luar Semenanjung Malaysia dengan menjadikan Miri sebagai lokasi kejohanan.

Kontinjen Pulau Pinang menunjukkan kehebatan mereka apabila berjaya menggondol enam emas dalam acara kata individu dan berpasukan semalam.

Pasukan tuan rumah, Sarawak pula hanya sekadar memungut pingat gangsa dalam acara wanita berpasukan dan lelaki berpasukan pada acara kata.

di negeri sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri sarawak - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Pejabat Pembangunan Persekutuan <b>Negeri</b> <b>...</b>

Posted: 24 Mar 2012 12:09 AM PDT

Tarikh Tutup Permohonan: 26 Mac 2012

Pada November 2009, nama Pejabat Pembangunan Negeri telah diubah kepada Pejabat Pembangunan Persekutuan Negeri Sarawak, selaras dengan fungsi dan peranan jabatan ini yang memantau dan melaksanakan projek-projek pembangunan Kerajaan Persekutuan. Gelaran ketua jabatan iaitu Pengarah juga telah ditukar kepada Pegawai Kemajuan Negeri dengan timbalannya sebagai Timbalan Pegawai Kemajuan Negeri.

ICU kini mempelawa individu yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan berikut:

1. Juruteknik (J17)

KLIK SINI UNTUK IKLAN JAWATAN DAN CARA MEMOHON

Advertisment

Incoming search terms:

  • borang jawatan kosong di pejabat pembangunan persekutuan negeri sarawak
  • jabatan negeri sarawak jawatan kosong 2012

Khamis, 29 Mac 2012

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search


Kemenangan BN amat penting bagi meneruskan agenda <b>...</b>

Posted: 10 Mar 2012 01:31 PM PST

Posted on March 11, 2012, Sunday

TANJUNG BIJAT: Kemenangan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13)  yang akan diadakan pada bila-bila masa dari sekarang amat penting bagi meneruskan agenda pembangunan di seluruh negara dan negeri ini, kata Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan  Datuk Rohani Abdul Karim.

Menurutnya, kerajaan BN amat memerlukan sokongan rakyat bagi memastikan BN terus mengekalkan kemenangan pada PRU13 nanti.

"Oleh yang demikian, kita amat memerlukan sokongan rakyat memastikan BN mengulangi sejarah serupa seperti yang berlaku pada tahun 2008 dan tahun lepas," ujarnya.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Batang Lupar berkata demikian ketika berucap di Majlis Pemimpin Bersama Rakyat anjuran Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) Sarawak Bahagian Sri Aman di Rumah Muek, Tajor Ulu, Tanjung Bijat dekat Sri Aman kelmarin.

Kata Rohani, hanya kerajaan BN sahaja yang mampu membawa perubahan kepada rakyat di negeri ini dan setiap pembangunan yang dinikmati rakyat adalah daripada kerajaan BN bukan daripada pembangkang.

"Kerajaan BN tidak pernah mengabaikan tanggungjawabnya terhadap kebajikan serta kesusahan rakyat, begitu juga dengan pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) turut membuktikan bahawa kerajaan BN tidak pernah memilih bulu.

"Semua yang kita lihat ini adalah bukti keprihatin kerajaan kepada rakyat dan kerajaan BN sentiasa bekerja untuk rakyat tanpa mengira waktu demi memastikan rakyat terus hidup sejahtera," tegasnya.

Dalam pada itu, Rohani turut mengingatkan rakyat di kawasannya yang permohonan BR1M mereka ditolak, bahawa mereka masih lagi berpeluang membuat rayuan sehingga 15 Mac ini.

"Kepada rakyat saya di kawasan Parlimen Batang Lupar ini serta di kawasan-kawasan Parlimen yang lain, anda masih lagi berpeluang membuat rayuan sehingga 15 Mac ini dengan mengisi borang rayuan yang boleh didapati di pejabat Lembaga Hasil Dalam Negeri.

"Jangan sesekali anda terlepas mengisi borang rayuan terbabit sekiranya anda merasakan diri anda layak dan saya percaya masih ramai lagi rakyat yang ditolak permohonan mereka belum lagi mengisi borang rayuan tersebut," ujarnya.

Oleh itu, saya tidak mahu rakyat kita terlepas dari mengisi borang rayuan terbabit dan anda semua haruslah berbuat demikian sebelum 15 Mac ini.

Sementara itu, Pegawai Daerah Sri Aman Ismawie Salleh yang turut menyampaikan ucapan di majlis berkenaan turut mengingatkan tuai-tuai rumah agar sentiasa mendekatkan diri mereka dengan kerajaan.

Turut hadir Penolong Pengarah Jabatan Pertanian Bahagian Sri Aman Badin Unol, Penolong Pengarah Jabatan Kebajikan Masyarakat Bahagian Sri Aman Sharifah Ranimah Wan Hashim, Timbalan Pengerusi Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) N.23 Lingga Bakthiar Mathan, Timbalan Pengerusi JKKK Ginos Muek dan Setiausaha JKKK Tunsin Ringkai.

Pada majlis berkenaan, Rohani turut mengumumkan peruntukan berjumlah RM 3,000 kepada JKKK Rumah Muek bagi tujuan menjalankan aktiviti sepanjang tahun mereka.

11 di padawan sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di padawan sarawak - Google Blog Search


SMK Siburan and SMK Lake book semi-final berths : my <b>Sarawak</b> <b>...</b>

Posted: 28 Mar 2012 10:32 AM PDT

DESPERATE: SMK Lundu custodian Mohd Izzul Haziq dives to save a penalty kick by Albert Azman of SMK Padawan at the Zone C Inter-school U15 Football Tournament at SMK Padawan field, yesterday. Lundu lost 0-2 . — Photo by Lester Mekan

PADAWAN: SMK Siburan and SMK Lake were the first teams from Group B to book semi-final berths of the Zone C U-15 Inter-School football tournament played at SMK Padawan football field yesterday.

Despite a 2-2 draw with SMK Lake in their last league game, SMK Siburan top their group after amassing six points and having a superior goal difference.

In the match, SMK Siburan marched into the second half with a solitary goal cushion. The hardworking Andre Gerinis equalised for SMK Lake through a stiff grounder. SMK Siburan restored their lead in the 52th minute but their joy were short-lived when SMK Lake levelled the score four minute later.

In another match, host SMK Padawan who earlier lost 0-1 to SMK Sematan, bounced back to beat SMK Lundu 2-0.

Both teams are unable to find the breakthrough until the 24th minute when Albert Azman's powerful volley shook the wood-work, and resulted in a chaotic goal-mouth melee which prompted SMK Lundu's Andy Dick to handle the ball from going into the net.

Without hesitation, the referee showed him the red card and awarded the penalty to SMK Padawan. The spot-kick taken by Albert Azman was spot-on to give SMK Padawan the 1-0 lead until the breather.

Upon resumption, SMK Lundu with a player less on the pitch, doubled their efforts but just could not breached their opponents' defence.

Instead, Albert Jai doubled the lead for SMK Padawan after connecting a corner-kick in the dying minutes.

Other results on Tuesday saw SMK Penrissen thrashed SMK Tun Abdul Razak (TAR) 3-0 and SMK Sematan edged SMK Bau 3-2.

In today's semi-finals, SMK Sematan will face SMK Lake and SMK Siburan will square off with host SMK Padawan. The first match will kick-off at 10am at SMK Padawan football field.

Deputy Minister of Tourism Datuk James Dawos Mamit is expected to officiate at the closing cum prize giving ceremony tomorrow.

Category: Sarawak

Rabu, 28 Mac 2012

11 di kuching sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di kuching sarawak - Google Blog Search


Ema Blog: Corat-Coret Percutian <b>di Kuching Sarawak</b>

Posted: 03 Mar 2012 10:00 PM PST

Sepanjang percutian kami ke Kuching, Sarawak banyak perkara yang berlaku dan belum lagi keluar mana-mana entri. Antaranya:

1) Malam sebelum bertolak aqeel syafiq demam panas. Masa ambil aqeel di rumah pengasuh dia dalam keadaan tak bermaya. Balik rumah terus bagi ubat demam. Bila pagi keesokkannya, on the spot aqeel sihat. Ubat perangsang apabila mr.ery cakap " adik kena sihat, esok nak naik kapalterbang" .

2) 5 jenis pengangkutan digunakan dalam masa sehari iaitu kereta, motor (mr. ery seorang), komuter, bas, kapal terbang dan van.

3) Kami 4 beranak berat baggage hanya 9KG (booked untuk 20KG). Keluarga mertua (abah dan ma) berat baggage cecah 14.9 KG (booked 15KG). Keluarga SIL berat baggage 17KG (booked 15 KG)..so, tukar dengan kami punya.

4) Cuak bila check-in flight. Ema dengan SIL berlainan jenis boarding pass. Terus pergi tanya pekerja AA "Dah betul puan, mesin lain-lain".

5) Berpisah seat jauh dengan mr.ery. mr. ery, FIL dan SIL dapat nun di belakang sekali. Ema 3 beranak dapat seat no 14. Tapi kena tukar ke seat lagi depan no 4 (hot seat) sebab seat 14 sebelah pintu kecemasan. Tak sesuai anak-anak berada di sebelah sana.

6) Azwa dan Aqeel duduk diam sahaja bila kapal terbang nak berlepas...pengalaman pertama bagi mereka berdua.

7) Azwa menangis bila duduk jauh dengan mr.ery. Mr. ery bawa azwa ke seat belakang sebab banyak yang kosong. lagipun sepupu-sepupu azwa pun duduk di belakang juga.

8) Azwa dan mr. ery sempat order makanan dalam kapal terbang. kena bayarlah sendiri.

9) MIL risau dan takut tidak lepas untuk bawa masuk ketupat ke dalam kapal terbang. Nak makan pun tak berani.. tak pasti boleh atau tak boleh makan makanan luar dalam kapal terbang?

10) Tiba di Airport Kuching, jumpa dengan pemandu van terus dibawa berjalan-jalan tanpa sempat untuk berehat. nak kejar masa punya hal...

11) Tempat-tempat yang orang selalu katakan seperti Kampung Budaya, Rumah Panjang, Jong Crocodile Farm kami tak pergi atas sebab bawa baby dan bayaran mahal..hehehe...

12) Last day nak pergi tengok orang utan tak kesampaian sebab orang utan tak keluar gara-gara hujan hari sebelumnya.

13) 'Cap' (penutup lens) jatuh di dalam sungai tapi nasib baik ia timbul. selamat dulu..akhirnya hilang juga.

14) Kami semua tidak bermalam di mana-mana hotel. Tumpang bermalam di rumah menantu anak saudara MIL di Kampung Batu Kawa.

15) Setiap keluarga bergilir-gilir keluarkan duit untuk belanja makan.

16) Pergi Kuching sama balik KL berasingan. Kami punya flight jam 1.55 pm dan MIL serta SIL jam 4.15pm...punyalah susah nak rebut tiket murah..

17) Saat getir bila cuaca tak elok ketika penerbangan balik ke Kuala Lumpur. Hampir satu jam tak boleh bangun dari tempat duduk. Kapal terbang pun rasa gegar langgar awan..

18) FIL kena bayar xtra baggage RM 40.00 sebab terlebih muatan lagi.

19) Kami pun terlebih 0.5KG dari 20KG..Alhamdullillah tak kena extra baggagge..kalau kena sanggup kami sandang saja.

20) Balik rumah pun kena naik 5 jenis pengangkutan..nak tahu kenapa 5 jenis pengangkutan tak? Bermula dari rumah naik kereta ke Terminal Bersepadu Selatan (TBS) hantar ema, anak-anak dan FIL...pastu mr.ery hantar kereta ke rumah dan bawa motor untuk park di TBS...Dari TBS ke KL Sentral naik komuter...Dari KL Sentral ke LCCT naik bas...Dari LCCT ke Kuching of cozlah naik kapal terbang...Dari Kuching ronda-ronda naik van..dan begitulah sebaliknya bila tiba time balik.

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search


Wakil rakyat <b>di Sri Aman</b> kunjungi rumah terbuka pemimpin <b>...</b>

Posted: 24 Jan 2012 03:57 PM PST

Posted on January 25, 2012, Wednesday

MUHIBAH: Rohani (duduk enam kiri) bergambar kenangan bersama Kapitan Kuek Aik Seng (duduk empat kiri) serta para tetamu yang berkunjung ke rumah Kapitan Kuek di Jalan Hup Seng kelmarin.

SRI AMAN: Tiga wakil rakyat di Sri Aman iaitu Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Rohani Abdul Karim, Menteri Muda Pembangunan Luar Bandar dan Perumahan Sarawak Datuk Francis Harden Hollis serta Ahli Parlimen Sri Aman Masir Kujat tidak melepaskan peluang mengadakan kunjungan Tahun Baharu Cina terhadap pemimpin-pemimpin masyarakat di sekitar Sri Aman kelmarin.

Rohani yang juga Ahli Parlimen Batang Lupar telah meluangkan masa hampir tiga jam berkunjung ke rumah Temenggung Sii Toh Peng yang terletak di Taman Pasir Panas, Sri Aman dan rumah Kapitan Kuek Aik Seng di Jalan Hup Seng, Jalan Brayun, Sri Aman.

Manakala, Harden yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Simanggang  meluangkan masa hampir empat jam berkunjung ke majlis rumah terbuka di kawasan beliau termasuk ke rumah Temenggung Sii Toh Peng, Kapitan Kuek Aik Seng serta pemimpin-pemimpin Cina yang lain di kawasan beliau.

Sementara itu, Masir pula meluangkan masa hampir sejam berkunjung ke rumah Temenggung Sii Toh Peng yang terletak di Taman Pasir Panas, Sri Aman.

Rohani yang sempat ditemui Utusan Borneo menjelaskan bahawa perayaan Tahun Baharu Cina yang diraikan oleh masyarakat Cina merupakan salah satu perayaan 1Malaysia yang diraikan oleh seluruh rakyat Malaysia.

"Di sini kita dapat melihat kaum melayu dan Iban mengambil peluang berkunjung ke majlis rumah terbuka rakan-rakan Cina mereka dan ini menunjukkan kita semua dalam satu rumpun rakyat Malaysia.

"Kita semua tidak bergaduh sesama sendiri malah kita semua bersatu dan kita semua berpeluang meraikan semua perayaan di Malaysia," katanya.

Turut bersama-sama mengiringi kunjungan Rohani, Harden dan Masir ke majlis rumah terbuka berkenaan, para pemimpin masyarakat daripada kaum Melayu serta kaum Iban.

11 di marudi sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di marudi sarawak - Google Blog Search


Rakyat <b>di Marudi</b> terus nikmati projek pembangunan | BorneoPost <b>...</b>

Posted: 12 Dec 2011 02:07 PM PST

Posted on December 13, 2011, Tuesday

MASIH ADA PEMBANGUNAN: Entri (tiga dari kiri) menyampaikan surat pemberitahuan kelulusan projek pembinaan jalan bernilai RM0.406 juta dan geran MRP kepada penduduk di Marudi.

BELURU: Rakyat di Marudi terus menikmati projek pembangunan dan pengagihan projek kecil luar bandar (MRP) walaupun wakil rakyatnya digugurkan daripada parti.

Menteri Muda Kemudahan Awam (Bekalan Air) Sylvester Entri Muran berkata, dengan statusnya sebagai bekas naib presiden Parti Demokratik Progresif Sarawak (SPDP), ia tidak menghalang beliau untuk terus membantu rakyat di kawasan itu.

"Rakyat di Marudi memberi sokongan penuh terhadap Barisan Nasional (BN) walaupun pemimpin SPDP tidak memberi sokongan kepada saya sebagai calon BN semasa pilihan raya negeri yang lalu.

"Malah semua peruntukan pembangunan datang daripada kerajaan bukannya parti," katanya yang merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Marudi.

Entri berkata demikian pada majlis penyampaian dana MRP bernilai RM405,600 kepada 108 penerima di konstituensi Marudi dan penyampaian surat pemberitahuan kelulusan projek jalan dari Bakong hingga Teru, semalam.

"Pemberian geran dan surat pemberitahuan itu sekali gus menyangkal khabar angin yang menyatakan saya tidak ada lagi dana untuk diberikan kepada rakyat dan parti akan mengambil alih Marudi berikutan penyingkiran saya daripada parti," katanya.

Ujar Entri, walaupun rakyat di Marudi tidak mempunyai pemimpin SPDP di peringkat pusat, namun mereka tetap memberi kemenangan besar kepada BN semasa pilihan raya negeri yang lalu.

"Baru sekarang mereka tiba-tiba muncul di Marudi dan kehadiran mereka telah memecah-belahkan rakyat di situ, walhal semasa kempen mereka tidak pernah datang menjenguk.

"Mereka juga hipokrit kerana menyifatkan tindakan menggugurkan saya sebagai mengutamakan kepentingan parti sedangkan masalah akar umbi berpunca daripada Presiden Tan Sri William Mawan Ikom yang gagal mempertahankan status quo dalam jawatankuasa parti," ujarnya.

Entri menambah, Mawan sepatutnya mengekalkan status quo berkenaan jika beliau benar-benar mahu menjaga kepentingan parti, bukannya menyingkirkan saya dan menghukum empat lagi wakil yang dipilih.

Apa pun kata Entri, penyingkiran daripada SPDP tidak akan melemahkan semangat beliau untuk terus berkhidmat malah menganggap ia sebagai cabaran dalam politik untuk bekerja lebih gigih.

11 di subis sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di subis sarawak - Google Blog Search


http://skkampungbulausubis.blogspot.com: VERIFIKASI EMIS 2012

Posted: 27 Mar 2012 02:06 PM PDT

Salam SKKB.  Taklimat EMIS pada tahun ini telah diadaan pada 22 Mac 2012 bermula 8.30 pagi hingga 5.00 petang di PKG Subis.  Cikgu Ramlee Bin Kamis (Guru Data) telah datang untuk verifikasi ini.  Antara aktiviti yang dijalankan adalah mengemaskini semua Data yang terdapat di EMIS SKKB untuk kutipan data setakat 31 Mac 2012.  Taklimat di ketuai oleh Cikgu Jafar, pegawai EMIS PPDSubis.  Di samping itu, dibincangkan juga cara pengisian EMIS untuk Guru Data yang baru serta mebuat semakan untuk ralat yang ada di Daerah Subis.  Perincian dibuat untuk data yang bermasalah. 

11 di padawan sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di padawan sarawak - Google Blog Search


Usahawan ibu tunggal harus mula bertapak <b>di</b> rumah : my <b>Sarawak</b> <b>...</b>

Posted: 23 Mar 2012 11:10 AM PDT

UNTUK ANDA: Ragad (kanan) dan Fatimah teruja menunjukkan kek yang dibuat para peserta kursus yang menampilkan gambar mereka. Turut kelihatan Norjanah (tengah). — Gambar Chimon Upon

KUCHING: Ibu tunggal yang mahu melibatkan diri bidang keusahawanan dinasihati agar melakukannya secara skala kecil-kecilan sebagai permulaan.

Isteri Ketua Menteri, Puan Sri Ragad Kurdi Taib berkata, perniagaan secara kecil-kecilan dari rumah merupakan satu permulaan baik untuk melangkah lebih jauh.

"Mengikuti latihan sebegini mungkin tidak mencukupi untuk anda memulakan perniagaan kerana ia memerlukan latihan yang konsisten bagi meningkatkan hasil jualan.

"Malahan dari rumah juga anda boleh menumpukan sebilangan produk sahaja, yang mampu meningkatkan jualan dan menambah pendapatan keluarga," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan penutupan Kursus Kemahiran Keusahawanan yang dihadiri Menteri Kebajikan, Wanita dan Pembangunan Keluarga Datuk Fatimah Abdullah di Pusat Bimbingan Usahawan (PBU) Institut Pertanian Semenggok di Padawan dekat sini, semalam.

Kursus yang diadakan selama tiga hari itu disertai seramai 17 orang ibu tunggal dan ia berobjektifkan untuk menyediakan landasan pertama dalam proses membina keupayaan dan memperkasakan ekonomi wanita.

Tambah Ragad, kursus yang diadakan itu merupakan wadah kepada peserta meningkatkan kemahiran mereka dalam aktiviti pembuatan kek dan pastri.

"Dengan kemahiran dan pengetahuan yang dipelajari ini nanti anda mampu membuat kek atau pastri di rumah dan dijual di rumah," tegas beliau.

Sementara itu, Fatimah dalam ucapannya berkata, dengan terbinanya bangunan PBU di institut itu, ia mampu meningkatkan lagi penganjuran kursus sedemikian termasuk kursus jangka pendek.

"Sebelum ini kita kadang kala terpaksa menghantar peserta ke semenanjung untuk kursus seumpamanya dengan hanya dua atau tiga orang sahaja.

"Dengan adanya PBU ini, kita tidak lagi perlu hantar mereka jauh-jauh kerana di sini boleh diadakan aktiviti baik kursus jangka pendek mahupun jangka panjang," katanya.

PBU Semenggok Kuching dibina dengan kos RM3.2 juta dan jangka masa kursus utama ialah selama enam bulan untuk sepenuh masa dengan ambilan pelatih PBU dimulakan pada Mei depan.

"Kita berharap persatuan-persatuan atau pertubuhan bukan kerajaan lain akan mengadakan program seumpama ini.

"Ia dalam usaha kita membantu mereka yang berpendapatan rendah dan keluar dari kepompong kemiskinan," tegas Fatimah.

Kursus anjuran Biro Wanita bersama PBU itu turut dihadiri Pengarah Biro Wanita Norjanah Razali dan isteri Menteri Pembangunan Sosial, Puan Sri Julia Mawan.KUCHING: Ibu tunggal yang mahu melibatkan diri dalam bidang keusahawanan dinasihati agar melakukannya secara skala kecil-kecilan sebagai permulaan.

Isteri Ketua Menteri, Puan Sri Ragad Kurdi Taib berkata, perniagaan secara kecil-kecilan dari rumah merupakan satu permulaan baik untuk melangkah lebih jauh.

"Mengikuti latihan sebegini mungkin tidak mencukupi untuk anda memulakan perniagaan kerana ia memerlukan latihan yang konsisten bagi meningkatkan hasil jualan.

"Malahan dari rumah juga anda boleh menumpukan sebilangan produk sahaja, yang mampu meningkatkan jualan dan menambah pendapatan keluarga," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan penutupan Kursus Kemahiran Keusahawanan yang dihadiri Menteri Kebajikan, Wanita dan Pembangunan Keluarga Datuk Fatimah Abdullah di Pusat Bimbingan Usahawan (PBU) Institut Pertanian Semenggok di Padawan dekat sini, semalam.

Kursus yang diadakan selama tiga hari itu disertai seramai 17 orang ibu tunggal dan ia berobjektifkan untuk menyediakan landasan pertama dalam proses membina keupayaan dan memperkasakan ekonomi wanita.

Tambah Ragad, kursus yang diadakan itu merupakan wadah kepada peserta meningkatkan kemahiran mereka dalam aktiviti pembuatan kek dan pastri.

"Dengan kemahiran dan pengetahuan yang dipelajari ini nanti anda mampu membuat kek atau pastri di rumah dan dijual di rumah," tegas beliau.

Sementara itu, Fatimah dalam ucapannya berkata, dengan terbinanya bangunan PBU di institut itu, ia mampu meningkatkan lagi penganjuran kursus sedemikian termasuk kursus jangka pendek.

"Sebelum ini kita kadang -kala terpaksa menghantar peserta ke semenanjung untuk kursus seumpamanya dengan hanya dua atau tiga orang sahaja.

"Dengan adanya PBU ini, kita tidak lagi perlu hantar mereka jauh-jauh kerana di sini boleh diadakan aktiviti baik kursus jangka pendek mahupun jangka panjang," katanya.

PBU Semenggok Kuching dibina dengan kos RM3.2 juta dan jangka masa kursus utama ialah selama enam bulan untuk sepenuh masa dengan ambilan pelatih PBU dimulakan pada Mei depan.

"Kita berharap persatuan-persatuan atau pertubuhan bukan kerajaan lain akan mengadakan program seumpama ini.

"Ia dalam usaha kita membantu mereka yang berpendapatan rendah dan keluar dari kepompong kemiskinan," tegas Fatimah.

Kursus anjuran Biro Wanita bersama PBU itu turut dihadiri Pengarah Biro Wanita Norjanah Razali dan isteri Menteri Pembangunan Sosial, Puan Sri Julia Mawan.

Category: Berita Tempatan, Sarawak

di negeri sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri sarawak - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Pejabat Pembangunan Persekutuan <b>Negeri</b> <b>...</b>

Posted: 23 Mar 2012 12:20 AM PDT

[KLIK] KONGSIKAN KEPADA RAKAN ANDA DI FACEBOOK

Pada November 2009, nama Pejabat Pembangunan Negeri telah diubah kepada Pejabat Pembangunan Persekutuan Negeri Sarawak, selaras dengan fungsi dan peranan jabatan ini yang memantau dan melaksanakan projek-projek pembangunan Kerajaan Persekutuan. Gelaran ketua jabatan iaitu Pengarah juga telah ditukar kepada Pegawai Kemajuan Negeri dengan timbalannya sebagai Timbalan Pegawai Kemajuan Negeri.

ICU kini mempelawa individu yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan berikut:

1. Juruteknik (J17)

KLIK SINI UNTUK IKLAN JAWATAN DAN CARA MEMOHON

Tarikh Tutup Permohonan: 26 Mac 2012

 

BLOG SARAWAK

Copyright 2010 All Rights Reserved