ads

Selasa, 22 Mei 2012

11 di betong sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di betong sarawak - Google Blog Search


3075 Terima BR1M <b>Di Betong - Sarawak</b> Update

Posted: 19 Feb 2012 02:53 AM PST

Seramai 3,075 penerima Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) RM 500 dengan jumlah bayaran RM 1,537,500.00 merangkumi beberapa kawasan di Parlimen Betong disini hari ini.
Kawasan-kawasan yang terlibat ialah Padeh, Layar, Kubal, Paku Anyut, Brutan, Kampung Betong, Pasar Betong, Lidong, Tanjung Assam, Trusan, Balingan dan Sebemban.
Majlis penyerahan baucar BR1M fasa pertama ini telah diadakan di Dewan Panglima Rentap Betong dan telah dirasmikan oleh Timbalan Ketua Menteri Sarawak, Datuk Patinggi Tan Sri Dr Alfred Jabu anak Numpang.
Sebanyak lapan kaunter telah dibuka untuk penerima mendapatkan baucar tunai yang dikendalikan oleh pegawai-pegawai dari Pejabat Daerah dan Residen Betong.
Turut dibuka sebanyak enam kaunter bergerak Bank Simpanan Nasional (BSN) yang bertujuan untuk menebus wang tunai disamping mengelakkan kesesakan penerima menunai dikaunter bank pada hari bekerja yang lain.
Perancangan yang rapi dan kecekapan pegawai yang menguruskan kaunter pada majlis itu dapat mengelakkan daripada kesesakan dan bantuan berjaya diserahkan kepada penerima yang layak.
Bagi penerima BR1M Johnson Eba anak Mandie, 50, beliau yang berasal dari Skatap, Betong amat bersyukur dan berterima kasih kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) yang telah memberi bantuan tersebut. Dengan adanya bantuan tersebut rakyat mampu tersenyum .
Katanya, bantuan tersebut akan dimanfaatkan sepenuhnya bagi perbelanjaan anak-anak yang bersekolah disamping menampung perbelanjaan harian membeli barangan dapur.
Jelasnya sebagaimana amanat Timbalan Ketua Menteri yang mahukan wang tersebut manfaatkan dengan sebaiknya untuk keluarga dan tanggungan yang ada.
Justeru, dengan kemampuan kerajaan BN yang menyumbangkan BR1M kepada semua rakyat dan tidak memilih fahaman politik, beliau yakin akan terus berdiri dibarisan kepimpinan BN yang terus menjadi pemerintah di Malaysia, katanya.
Kerajaan benar-benar kukuh, kalau tidak mustahil mereka mampu untuk memberikan wang kepada rakyatnya yang layak walaupun mereka daripada parti pembangkang.
Hari ini sahaja kita lihat berapa ramai penduduk disini yang layak menerima datang untuk menebus baucar tunai mereka, tambahnya.

11 di mukah sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di mukah sarawak - Google Blog Search


Ikan Keli Terbesar di Dunia <b>di Mukah, Sarawak</b> | Informasi Dot My

Posted: 14 Mar 2012 10:43 AM PDT

Boleh aku katakan ni spesis moyang ikan keli ni dan aku rasa terbesar didunia. Korang tengok saiz je dah tau macam ikan paus jer. Gila la ni makan sebulan satu family pun tak abis tapi ada ke orang yang sanggup makan? aku tengok pun dah geli. Apa agaknya benda dia makan sampai jadi besar camtu. Boleh plak hidup dalam sungai yang etrcemar kat Malaysia ni. Hurm.. Layan je la gambar-gambar di bawah.

Tengok kepala dia besar mana tu

orang boleh naik atas badan dia lagi tu.

GD Star Rating
loading...

Number of View :698

Incoming search terms:

  • ikan terbesar di dunia
  • ikan keli terbesar di dunia
  • ikan paling besar
  • ikan terbesar di sarawak
  • ikan yang terbesar di dunia
  • ikan paling besar didunia
  • ikan keli paling besar di sarawak
  • ikan keli paling besar di dunia
  • ikan keli besar di mukah
  • gambar ikan paling besar di dunia

SRDC Adakan Kursus KPI <b>di Mukah - Sarawak</b> Update

Posted: 13 Mar 2012 02:47 AM PDT

Majlis Daerah Luar Bandar Sibu (SRDC) telah memilih Bandar Mukah sebagai tempat ia mengadakan kursus KPInya yang bermula hari Selasa (Mac 13).
Dikenali sebagai `Effective Team Building, Empowerment and Key Performance Indicators(KPI) course',  kursus yang diadakan di Hotel Kingwood Mukah itu telah disertai oleh 35 kakitangan pelbagai jawatan di SRDC.
Program yang menitik berat mengenai penambahbaikan mutu perkhidmatan serta perwatakan kakitangan itu adalah yang julung kali diadakan di luar Kawasan Sibu oleh majlis yang mempunyai visi sebagai peneraju majlis daerah luar bandar di negeri ini.
Menurut Setiausaha SRDC Justani Joni, mereka memilih Mukah kerana terpegun dengan pembangunan di sini dan juga suasana udara yang masih segar.
"Ini adalah kursus yang pertama yang kita adakan di luar kawasan SRDC. Kami memilih Mukah, namunpun ia pesat membangun suasana di bandar ini cukup tenang dan udaranya nyaman. Maka kita berpendapat bahawa dengan keadaan yang sedemikian, kakitangan kami yang terlibat boleh menumpu sepenuhnya kepada apa yang diketengahkan pada kursus ini," ujarnya.
Dia berbangga bahawa ia adalah yang pertama seumpanya(luar kawasan) yang pernah diadakan oleh Pihak Berkuasa Tempatan di negeri ini dan telah mendapat persetujuan daripada Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan.
"Kami adalah Majlis luar bandar yang berpejabat dipusat bandar di Wisma Sanyan Sibu dan kini mempunyai 75 kakitangan. Kawasan jagaan kami adalah sangat besar iaitu sekitar 5,300 kilometer persegi.  Makanya kita berharap selama berkampung tiga hari tiga malam di sini akan membawa suatu ketenangan bagi kita semua sambil memperolehi ilmu yang amat berguna daripada kursus ini kelak," tambahnya.
Pengerusi SRDC James Laju dijangka akan merasmikan upacara penangguhan pada hari Khamis ini.
Kesemua peserta yang menjejak kaki buat pertama kali di bandar ini menyatakan bahawa mereka  amat kagum dengan pembangunan di sini dan menganggap pemilihan Mukah sebagai tempat mengadakan kursus tersebut sebagai amat wajar
"Kalau ia diadakan di sini kita akan jauh daripada `hiruk pikuk' kota raya atau bandar Sibu yang senantiasa sibuk sampai awal pagi hingga ke jauh malam. Ini adalah 'Away from Home' yang amat sempurna," tambah salah seorang daripada peserta kursus

11 di kanowit sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di kanowit sarawak - Google Blog Search


Tanah NCR <b>di Kanowit</b> mujur dikemansang nengah <b>...</b> - My <b>Sarawak</b>

Posted: 18 May 2012 06:05 PM PDT

KUCHING: Penyampau tanah adat asal Bumiputera (NCR) mujur dikemansang nengah projek nanam sawit bisi enam bengkah endur enggau sekeda projek ke benung diperambu di menua Kanowit.

Menteri Muda Pemansang Tanah Datuk Gramong Juna madah ba siti ari projek ke dikelala enggau nama Kanowit Blok B enggau D, sepemesai 12,639 hektar tauka 90.7 persin udah ditanam enggau sawit.

"Ba projek ke dikelala Kanowit Blok A, ba pemesai 3,100 hektar, alai urung 1,900 hektar tauka 61.2 persin udah alai bekebun," ku iya.

Iya nandu, ba tiga buah projek bukai, iya nya Majau/Poi, Kanowit Blok C enggau Lesih, udah nyain Sempekat Pemereti Ati (MoU) ba pengawa kunsi (JVA) tang lalu bedau netapka utai ke deka ditanam dia.

Ba sebengkah agi endur, iya nya di Kabah, JVA lalu bedau digaga.

Iya madah baka tu nyaut tanya ari Kaban Kunsil Nengeri (ADUN) Ngemah Alexander Vincent nanya pemujur tanah NCR dikemansangka alai endur bekebun sawit di Kanowit ba Aum Kunsil Nengeri (DUN) Renggat Kedua ba hari keempat ditu, ensana.

Kelimpah ari nya, ba pekara ke sama nya mega, Menteri Muda Pengerai Mensia Mayuh Dr Jerip Susil madah tender ngaga Kelinik Pengerai Sibu Jaya ke bisi di pandangka ba iklan kena 15 March tu tadi deka belabuh digaga enti pengawa milih kontrektor udah mujur, tang ngaga Balai Pengerara Api enggau Penyah Penusah (BOMBA) Sibu Jaya nengah Renggat Kedua dalam Langgur Pemansang Malaysia Lumpar Ke-10 (RMK-10) enda dikemendarka.

Category: Sarawak

11 di marudi sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di marudi sarawak - Google Blog Search


BN Berperang <b>di Marudi</b>?!!! ~ MUKAPETANG™

Posted: 03 Dec 2011 10:25 PM PST

11 di padawan sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di padawan sarawak - Google Blog Search


Sekolah Integriti <b>Di</b> Penjara Bukti Kerajaan Prihatin Hak Belajar <b>...</b>

Posted: 27 Apr 2012 04:58 AM PDT

PADAWAN (Sarawak), 24 April (Bernama) -- Kewujudan Sekolah Integriti Kuching di Penjara Puncak Borneo di sini membuktikan kerajaan tidak pernah menafikan hak tahanan remaja untuk mendapatkan peluang pendidikan yang terbaik, walaupun di mana mereka berada, kata Menteri Kebajikan, Wanita dan Pembangunan Keluarga Datuk Fatimah Abdullah.
"Sekolah Integriti merupakan peluang kedua kepada pesalah-pesalah yang majoritinya remaja untuk mengubah kehidupan apabila mereka dibebaskan nanti sekaligus mendapatkan hak mereka untuk mendapat peluang pendidikan semula," katanya ketika memberi ucapan selepas melawat Sekolah Integriti Kuching di sini hari ini.
Beliau berkata setakat ini terdapat 18 remaja yang sedang menjalani hukuman di Penjara Puncak Borneo meneruskan pelajaran mereka di Sekolah Integriti Kuching di sini.
Menurutnya sekolah yang diwujudkan sejak 2009 dan didaftarkan di bawah Jabatan Pelajaran pada Januari 2011 itu mempunyai lapan orang guru berkelayakan selain mendapat bantuan daripada pihak pegawai penjara.
 

BLOG SARAWAK

Copyright 2010 All Rights Reserved