ads

Rabu, 3 Ogos 2011

11 di limbang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di limbang - Google Blog Search


Mengejar Ketenangan « <b>Di</b> Halaman <b>Limbang</b>….

Posted: 14 Jul 2011 03:52 AM PDT

MUNGKIN suasana di Limbang masa ini amat damai dan tenang dengan bercahayakan warna malam yang pekat dan gelap dan tidak dinodai oleh kebisingan jentera-jentera yang bergerak. Mungkin itulah trademark bagi Limbang berbanding dengan bandar-bandar lain yang hiruk-pikuk dengan kebisingan kemodenan yang semakin matang dan ganas.

Biasanya dalam lingkungan jam 9 malam ke atas, suasana pekan Limbang akan senyap dan terkadang-kadang terdengar jeritan rumah pub yang menjadi gilaan orang-orang tertentu untuk menenangkan fikiran yang kusut dengan ketenangan pekan Limbang. Sebenarnya tak perlu pub dan tempat-tempat yang seangkatan dengannya untuk kita menenangkan fikiran. Cukuplah dengan apa yang ada di Limbang, sememangnya apabila berada di Limbang dengan suasana yang tenang dan rilek sudah cukup untuk menenangkan fikiran yang kusut dan resah.

Kadang-kadang ketenangan yang ada di Limbang tak dapat juga untuk mengubati hati yang luka dan resah bagi seseorang yang mengalami tekanan dalam kehidupan seharian, masalah kewangan, masalah rumahtangga, masalah cinta dan pelbagai masalah yang sentiasa mengekori kita. Mungkin ketenangan di Limbang hanya sesuai untuk yang belum pernah lagi menjejaki kaki di Limbang, mungkin di situlah ketenangan hanya dikecapinya nanti.

Bagi mereka-mereka yang dah lama hidup di Limbang sejak dilahirkan lagi, mungkin bagi mereka ketenangan yang ada di Limbang tiada apa-apa. Dan mungkin juga bagi mereka ketenangan dinilai dari sudut pembangunan, dengan adanya bangunan yang tinggi, adanya kemudahan seperti air dan api, adanya jalanraya yang baik, kemudahan-kemudahan yang cukup dan ia sudah untuk mewujudkan ketenangan dalam kehidupan mereka-mereka itu.

Dan jika tiada pembangunan sebegitu mungkin meragut ketenangan yang ada di Limbang dari sudut kemodenan, ekonomi dan sosial

Semuanya kita perlukan ketenangan untuk hidup, haiwan-haiwanpun perlukan ketenangan tanpa gangguan dari kerakusan manusia, pencuri-pencuripun nak kan ketenangan daripada diganggu oleh pihak yang berkuasa yang menganggu aktiviti mereka, ahli politikpun nak kan ketenangan agar politik mereka tidak disanggah oleh pihak lain dan kita semua ada ketenangan tersendiri yang perlu kita jagai.

Wujudkah ketenangan dengan adanya pembangunan bagi orang yang belum lagi mengecapi pembangunan, bagi yang belum mengecapi kemewahan, yang belum mengecapi cinta yang sejati, yang belum mengecapi pekerjaan yang tetap, yang belum mengecapi jawatan yang tinggi, yang belum mengecapi rumah sendiri, yang belum mengecapi kelahiran anak, yang belum mengecapi kesetiaan dan berbagai lagi yang belum kita kecapi dan perolehi.

Adakah boleh ajaran agama Islam yang kita anuti sekarang boleh memberi ketenangan tanpa kita ada apa-apa yang hendak dikecapi?

This entry was posted on July 14, 2011. It was filed under Catatan Musafir and was tagged with .

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

ISMADI YUSUF: Bila Aku Bercuti <b>Di Limbang</b> - Bahagian Akhir

Posted: 20 Jun 2011 04:22 AM PDT

DAN aku telah berada lagi di KL... cuti seminggu di Limbang sungguh mengujakan. Mungkin aku berharap benar untuk terus berada di Limbang. Permohonan untuk aku balik ke Limbang belum ada keputusan lagi...bilakah? Hanya Allah yang mengetahui segala yang berlaku dan akan berlaku dengan penuh hikmah-Nya mengapa aku masih di sini.. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

11 di mukah sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di mukah sarawak - Google Blog Search


Yumida: Karnival Mesra Belia <b>di Mukah, Sarawak</b>

Posted: 19 Jun 2011 12:41 AM PDT

12 - 13 Mac 2011

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

11 di kuching sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di kuching sarawak - Google Blog Search


pkbs: Bengkel Halal Hub <b>di KUCHING Sarawak</b>

Posted: 06 Jul 2011 03:30 AM PDT


Bengkel Halal Hub akan diadakan di Hotel Samudra, Jalan Rubber Kuching Sarawak.
Akan diadakan pada 14 hb July 2011
Untuk keterangan lanjut sila hubungi Pejabat PKBS seperti alamt di atas.
Penyertaan adalah percuma atas jemputan.

Terima kasih
PKBS

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

11 di serian sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di serian sarawak - Google Blog Search


BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Serian</b>,<b>Sarawak</b>

Posted: 08 Jul 2011 08:42 AM PDT

AkuReka Tv : Serian,Sarawak

Peta :Serian Sarawak





Serian merupakan sebuah pekan kecil yg terletak lebih kurang satu jam perjalanan dari kuching.serian merupakan kawasan persinggahan bagi perjalanan yg menuju ke bahagian2 lain disarawak seperti sri aman,sibu,bintulu.mukah,miri,limbang dan sebagainya.pekan ini sesuai bagi mereka yang ingin berhenti untuk berehat,makan serta membeli barangan keperluan lain.Terdapat pelbagai barangan yang dijual di pasar serian ini.







Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Serian</b>,<b>Sarawak</b>

Posted: 08 Jul 2011 08:42 AM PDT

AkuReka Tv : Serian,Sarawak

Peta :Serian Sarawak





Serian merupakan sebuah pekan kecil yg terletak lebih kurang satu jam perjalanan dari kuching.serian merupakan kawasan persinggahan bagi perjalanan yg menuju ke bahagian2 lain disarawak seperti sri aman,sibu,bintulu.mukah,miri,limbang dan sebagainya.pekan ini sesuai bagi mereka yang ingin berhenti untuk berehat,makan serta membeli barangan keperluan lain.Terdapat pelbagai barangan yang dijual di pasar serian ini.







Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Serian</b>,<b>Sarawak</b>

Posted: 08 Jul 2011 08:42 AM PDT

AkuReka Tv : Serian,Sarawak

Peta :Serian Sarawak





Serian merupakan sebuah pekan kecil yg terletak lebih kurang satu jam perjalanan dari kuching.serian merupakan kawasan persinggahan bagi perjalanan yg menuju ke bahagian2 lain disarawak seperti sri aman,sibu,bintulu.mukah,miri,limbang dan sebagainya.pekan ini sesuai bagi mereka yang ingin berhenti untuk berehat,makan serta membeli barangan keperluan lain.Terdapat pelbagai barangan yang dijual di pasar serian ini.







Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Serian</b>,<b>Sarawak</b>

Posted: 08 Jul 2011 08:42 AM PDT

AkuReka Tv : Serian,Sarawak

Peta :Serian Sarawak





Serian merupakan sebuah pekan kecil yg terletak lebih kurang satu jam perjalanan dari kuching.serian merupakan kawasan persinggahan bagi perjalanan yg menuju ke bahagian2 lain disarawak seperti sri aman,sibu,bintulu.mukah,miri,limbang dan sebagainya.pekan ini sesuai bagi mereka yang ingin berhenti untuk berehat,makan serta membeli barangan keperluan lain.Terdapat pelbagai barangan yang dijual di pasar serian ini.







Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search


BLOG SARAWAK: 11 <b>di sri aman sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jul 2011 01:33 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di sri aman sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jul 2011 01:27 PM PDT

Caption: PENGHARGAAN...Roselyn menyampaikan cenderamata kepada Masir sambil disaksikan oleh Harden (tengah) ketika berlangsungnya majlis itu.

SRI AMAN, Isnin (16 mei) – Penguasaan terhadap Teknologi Komunikasi dan Maklumat (ICT) dikalangan anak-anak dalam kawasan Sri Aman akan diteruskan dipertingkatkan dari masa ke semasa kata Ahli Parlimen Sri Aman, Masir Kujat.

Katanya usaha ini terbukti dengan adanya pembukaan kemudahan Jalur Lebar Tanpa Wayar yang diperkenal menerusi Inisiatif Jalur Lebar Negara (National Broadband Initiative atau NBI) di Kampung Sabu, Sri Aman pada 13 April lepas.

"Kerajaan buat masa sekarang telah pun mewujudkan kemudahan Jalur Lebar Tanpa Wayar dalam kawasan Parlimen Sri Aman antaranya ialah di Rumah Melunggang anak Adir, Pakit A dan Rumah Ellie anak Chemeng, Sabu.

"Kita akan meneruskan usaha untuk menubuhkan lebih banyak kemudahan Jalur Lebar Tanpa Wayar di kawasan luar bandar yang mempunyai jumlah kepadatan penduduk yang tinggi, akses terhadap isyarat internet dan bekalan elektrik selepas ini," katanya.

Masir berkata demikian ketika berucap pada Majlis Makan Malam sempena sambutan Perayaan Gawai Dayak 2011 anjuran Sarakup Indu Dayak Sarawak (SIDS) cawangan Sri Aman di Dewan Suarah Sri Aman malam kelmarin.

Dengan adanya pembukaan lebih banyak kemudahan terbabit di Sri Aman maka tidak mustahil Sri Aman akan mampu melahirkan lebih ramai golongan modal insan yang lebih cemerlang pada masa akan datang.

"Ini merupakan salah satu usaha pihak kerajaan Barisan Nasional (BN) yang mahu melihat semua penduduk bersama-sama menikmati kelebihan kemudahan ICT pada masa sekarang

"Justeru saya  berharap agar penduduk terutama sekali golongan anak-anak di kawasan Sri Aman memanfaatkan sepenuhnya kemudahan ICT yang diwujudkan oleh kerajaan di kawasan mereka selepas ini," katanya.

Hadir sama ialah Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden Hollis dan isteri beliau, Datin Simba Nalang, Residen Sibu, Sim Khok Kee dan Pengerusi SIDS cawangan Sri Aman, Roselyn Abunawas.

Majlis anjuran Sarakup Induk Dayak Sarawak cawangan Sri Aman itu diserikan lagi dengan Pekit Kumang, majlis penyampaian wang insentif pendidikan, persembahan kebudayaan dan persembahan nyanyian karaoke.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

11 di samarahan sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di samarahan sarawak - Google Blog Search


BLOG SARAWAK: 11 <b>di samarahan sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 11:53 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di samarahan sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 12:00 AM PDT

Assalamualaikum..

ok meh relaxkan otak dgn story santai2..kupasan psl unit trust tu later ok..pd yg berkenaan dont worry ok..draft dh siap 70% :) ..sian plak kasi topik2 berat berturut2..xleh nk digest plak nnti..hehe..so jom sambung story holiday @ sarawak.. last 2D1N kami ke kota samarahan..stay kt homestay in that area..btl2 dekat ngn Unimas..sempat la melawat Unimas di waktu mlm..tp xde amik gbr sbb agk gelap la..kebetulan semester break kot..sunyi n lengang je..xde students..tp the area mmg peaceful..fuh kalau stay up utk study mmg confirm score pnya la exam..hehe..

homestay @ kota samarahan ni murah2 jek..dlm RM80-RM120 per nite..maybe sbb jauh dr kuching..it tooks approx 45 minutes frm Kuching town...tp kalu musim konvokesyen mmg fully booked la..hehe..

 ~ni entrance Unimas..kecik je logo dia..~

 ~after Asar, kami g jalan2 ke perkampungan dekat pelabuhan feri..sgt dekat..dlm 5 minit perjalanan je dr homestay kami~

 ~i love the environment..sgt best..rs mcm kt kampung nelayan..tu sume tu org jual raw seafood yg fresh baru naik dr laut..haih..rs nk beli jek..dh la fresh..tp klu beli bkn nk masak pun.even kt homestay bole nk msk2 tp kena beli bahan...nk bw balik jadi xfresh dh la..~

 ~sambil jln2 menikmati udara ptg di tepi jeti, kami beli goreng pisang sedap ni..rangup n manis2..murah plak tu.beli rm2 penuh 1 plastik..xabis mkn..~

~kopok leko ni sgt sedappp!! ianya lembut di dalam dan bersaiz besarrrr pnya..ekeke:D series mmg sedap..mcm kopok losong versi giant..luar dia rangup n dlm lembut2 n rs kosong sket..rasa ikan dia pn mmg pure..xde la rasa tepung jek..beli RM2 pn penuh 1 plastik..best betul..murah n meriah :)~

 ~time ni air surut..so feri xleh berlabuh..makanya transport yg bergerak perahu tambang ni la..1st time tgk motor naik perahu mcm jakun..ekeke:D tp sonok la tgk suasana tu..org balik skolah n balik keje naik moto pastu naik perahu tambang utk sebrang ke kampung belah sana..~

 ~relax je adik pakai baju skolah tu..dh la pompuan..berani jgk dia..~

 ~suasana petang..~

 ~kami pn try gk naik g seberang sana..nk shooting2 sket..tambang dia RM1 utk 2 org sehala..budak free..kalau bw moto dia caj RM2..~

 ~ni kat jeti sebrang..ade perkampungan jgk..~

 ~shooting time..~

 ~mcm besa..guna kit lense & UWA lense jek..agk kureng la guna 50mm..sian dia terabai..ekeke:D~

 ~ok dh nk masuk senja dh..time to go back..kt sana kan waktu dia cepat..baru kol 6pm dh mcm nk senja nk masuk maghrib dh..~

 ~parents in law & kesayanganku sedang beramah mesra ngn penduduk setempat..hiks..~

 ~so before balik homestay utk rest kami g mkn dulu..try mkn kat J&J Cafe..btl2 dekat depan perumahan homestay kami..~

 ~nasi lemak sotong hubby..~

 ~chicken chop aku..nmpk berminyak kan..ye mmg berminyak..tp xterasa minyak sgt..cuma mmg nmpk berkilat giler..haha~

~ni butter prawn style sarawak..sedap mmg rasa butter n telur..tp agk oily sbb dia mcm jenis berkuah..klu kt semenanjung dia deep fried kan..and butter n telur tu jadi mcm kerak2 panjang2 tu..hehe..xelok mkn slalu ni..cholesterol tinggi..~

~aQeel mcm bese order bihun goreng+telur dadar..parents in law aku order nasi goreng..tp aku xamik la gbr..segan..ekeke:D tp dornag pn dh paham..everytime order foods n foods smpai dorang msti bg kt aku utk amik gbr..haha..mula2 tu mcm segan gk ler..lama2 dh biasa..sporting btl pak n mak mentua aku nih..ape nk buat..menantu hantu ni kan blogger...ekeke:D~

p/s: this few days traffic agk memberansangkan.. 700++ unique visitors..alhamdulillah..at least info2 yg berguna tersebar jgk :)

p/s2: thanks to all yg xjemu2 singgah ke anjung suziey.com ni..ade yg sempat aku kunjung blas balik ade yg xsempat tu sori yek..maklum ler..keje perlu diutamakan..bila free baru la bole merayap.. :)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

11 di miri sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di miri sarawak - Google Blog Search


Gadis bogel berjalan jalan <b>di</b> Bandar <b>Miri</b>, <b>Sarawak</b> | My Blog

Posted: 18 Jul 2011 02:53 AM PDT

No of View :2413

gambar hiasan..teda kaitan dengan sapa2..hehee

Salam mesra dari Ellen

Semasa Ellen p berjalan2 kat yahoo.com untuk membaca apa saja info baru di sana..tetiba nampak satu cerita mengenai wanita berbogel ni..adeiii…jalan2 tanpa seurat benang di tubuhnya..free show gila…kawan Ellen kata ni dah macam Tiger Show plak…hahhaaa..

Kejadian ini berlaku di Bandaraya Miri, Sarawak…adeii…kawan Ellen ni dia tinggal kat Miri..nanti nak p tanya dia ada nampak tak free show ni..hahaaa…Gadis pelaku ni berusia dalam lingkungan 25 tahun..dikatakan selain menayangkan aksi free bogel ni…dia juga mempamerkan gaya catwalk ala ala model dengan berjalan slow2 dekat dengan sebuah kereta…woww….kalo korang yang lihat apa tindakan korang…rasanya kalo abang Curly nampak ni..terpesona kot….apa lagi ngan si Jerry ni…hahahaaaaa….

okies..Ellen copykan di sini cerita tersebut…hehee

MIRI residents were shocked when a 25-year-old foreign woman walked nonchalantly in public without a stitch of clothing on her body, Sin Chew Daily reported.

The daily said the woman took off her clothes in front of a nightclub before walking naked on the streets at 8am on Saturday.

The woman walked slowly as though she was parading on the catwalk and also "danced" in front of a car.

The newspaper said some people took pictures of her with their handphones.

The woman became emotional when a group of men apprehended her and tried to put clothing on her.

She was later taken to the Miri police station, where the police asked her relatives to take her home.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

bumisepi.com » Blog Archive » Khutbah jumaat <b>di Miri, Sarawak</b>

Posted: 01 Jul 2011 12:28 AM PDT

July 1st, 2011 | by abuadam |

image

Antaranya kelebihan berwakaf. University alazhar di mesir yg terkenal di seluruh dunia diasas atas konsep wakaf. khatib memetik hadith riwayat Muslim iaitu 3 perkara yg mengalir pahalanya sampai harini qiamat salah satunya AMALAN JARIAH. Aku bagaimana?

>>> Posted from xperia x10 running WordPress for Android

Tags: ,

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

11 di sarikei sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di sarikei sarawak - Google Blog Search


BLOG SARAWAK: 11 <b>di sarikei sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2011 09:08 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di sarikei sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2011 12:00 AM PDT

E.ntah apa yang akan saya merapu disini... saya minta maaf.. hahah... yang pasti saya mahu berkongsi cerita tentang perjalanan barang yang saya pos ke Sarikei Sarawak. Beginilah peniaga online agaknya..

Semalam saya sms seorang pelanggan saya untuk memastikan beliau terima barang saya dengan selamat. Barang tersebut bernilai rm90 dan kos pos rm13, haruslah saya risau.  Jika rm10 sekalipun harga barang saya, saya tetap risau, ini soal amanah bagi saya sebagai peniaga online.

Sayangnya cik penerima memberitahu beliau belum terima barang tersebut. Ini amat mengejutkan saya.
22/03/11 tarikh penghantaran sehingga 07/04/11 haribulan tak mungkin bagi saya barang tersebut belum sampai. Sudah lebih dari 2 minggu!!
okey. Saya semak online. semak sini dengan no rujukan yang saya simpan. Apa yang saya lihat, perjalanan yang sangat menarik untuk parcel tersebut.. anda mahu tahu??
yang keluar lebih kurang macam ni:

proses time                                          post office                      status
1. 22 march 2011         11:33:43am     GPO JB                        Pengeposan di kaunter GPO JB
2. 22 march 2011         04:15:42pm     PDC JB                        Terima pengeposan
3. 22 march 2011         07:54:42 pm    PDC JB                        send item to Sarikei
4. 25 march 2011         04:20:50am      PDC sibu                     send item to PDC sibu
5. 26 march 2011         09:40:38am      sarikei                           out for delivery
6. 26 march 2011         11:27:26am      sarikei                          Delivered
7. 04 april 2011            12:15:17pm     pos laju alor setar         Send item to JB
8. 06 april 2011            01:22:06pm     PDC JB                       call card send  to customer
9. 07 april 2011            09:30:21am     PDC JB                        out for delivery
10. 7 april 2011            10:35:13 am    PDC JB                        delivered

Apa yang saya faham pada awalnya ialah barang tersebut sudah sampai ke Sarikei post office. Mungkinkah barang tersebut berpatah balik ke JB??? Ada tulis DELIVERED pada 26 mac bermakna penerima sepatutnya sudah terima barang tersebut.

Untuk menjawab persoalan ini, saya google alamat pejabat pos sarikei. Saya masuk ke sini dan saya call no yang ada 083-411212. En. Ajis Sapari yang menjawab panggilan menyatakan beliau di pejabat pos Kabong Sarawak, bukan sarikei... huhu.  En. Ajis sangat bersopan santun dan beliau akui parcel tersebut telah dihantar ke Sarikei. Katanya beliau ada terima parcel tersebut di kabong, dan beliau telah menghantarnya ke sarikei. Owh, begitu perjalanan parcel saya.. Sudah tu...  En.Ajis bagi pula no telefon pejabat pos sarikei 084-656122.

Okeyh... ini cerita musti bagi selesai.... saya terus call no yang en.ajis bagi tu... Yap, pejabat pos sarikei... kali ini En. Faris pula menjawab panggilan. Bila di semak.... Barang tersebut telah selamat sampai ke rumah penerima pada 26 mac 2011. Owh, benarlah seperti dalam jadual diatas. En. Faris ni siap bagi nama penerima lagi... huhuhu.... harus~ dimanakah kesilapan disini sehingga pelanggan saya kata masih belum terima lagi barang tersebut??

Apa kisah parcel itu ya?? atau penerima saja bagi saya wisau... huhu... nakal ya... owh... risau.... saya akan update kisah parcel ini pada komen dibawah setelah saya dapat jawapan terbaru dari customer saya.. InsyaAllah.. buat panduan peniaga-peniaga online seperti saya.. :)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG SARAWAK: 11 <b>di sarikei sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2011 12:00 AM PDT

E.ntah apa yang akan saya merapu disini... saya minta maaf.. hahah... yang pasti saya mahu berkongsi cerita tentang perjalanan barang yang saya pos ke Sarikei Sarawak. Beginilah peniaga online agaknya..

Semalam saya sms seorang pelanggan saya untuk memastikan beliau terima barang saya dengan selamat. Barang tersebut bernilai rm90 dan kos pos rm13, haruslah saya risau.  Jika rm10 sekalipun harga barang saya, saya tetap risau, ini soal amanah bagi saya sebagai peniaga online.

Sayangnya cik penerima memberitahu beliau belum terima barang tersebut. Ini amat mengejutkan saya.
22/03/11 tarikh penghantaran sehingga 07/04/11 haribulan tak mungkin bagi saya barang tersebut belum sampai. Sudah lebih dari 2 minggu!!
okey. Saya semak online. semak sini dengan no rujukan yang saya simpan. Apa yang saya lihat, perjalanan yang sangat menarik untuk parcel tersebut.. anda mahu tahu??
yang keluar lebih kurang macam ni:

proses time                                          post office                      status
1. 22 march 2011         11:33:43am     GPO JB                        Pengeposan di kaunter GPO JB
2. 22 march 2011         04:15:42pm     PDC JB                        Terima pengeposan
3. 22 march 2011         07:54:42 pm    PDC JB                        send item to Sarikei
4. 25 march 2011         04:20:50am      PDC sibu                     send item to PDC sibu
5. 26 march 2011         09:40:38am      sarikei                           out for delivery
6. 26 march 2011         11:27:26am      sarikei                          Delivered
7. 04 april 2011            12:15:17pm     pos laju alor setar         Send item to JB
8. 06 april 2011            01:22:06pm     PDC JB                       call card send  to customer
9. 07 april 2011            09:30:21am     PDC JB                        out for delivery
10. 7 april 2011            10:35:13 am    PDC JB                        delivered

Apa yang saya faham pada awalnya ialah barang tersebut sudah sampai ke Sarikei post office. Mungkinkah barang tersebut berpatah balik ke JB??? Ada tulis DELIVERED pada 26 mac bermakna penerima sepatutnya sudah terima barang tersebut.

Untuk menjawab persoalan ini, saya google alamat pejabat pos sarikei. Saya masuk ke sini dan saya call no yang ada 083-411212. En. Ajis Sapari yang menjawab panggilan menyatakan beliau di pejabat pos Kabong Sarawak, bukan sarikei... huhu.  En. Ajis sangat bersopan santun dan beliau akui parcel tersebut telah dihantar ke Sarikei. Katanya beliau ada terima parcel tersebut di kabong, dan beliau telah menghantarnya ke sarikei. Owh, begitu perjalanan parcel saya.. Sudah tu...  En.Ajis bagi pula no telefon pejabat pos sarikei 084-656122.

Okeyh... ini cerita musti bagi selesai.... saya terus call no yang en.ajis bagi tu... Yap, pejabat pos sarikei... kali ini En. Faris pula menjawab panggilan. Bila di semak.... Barang tersebut telah selamat sampai ke rumah penerima pada 26 mac 2011. Owh, benarlah seperti dalam jadual diatas. En. Faris ni siap bagi nama penerima lagi... huhuhu.... harus~ dimanakah kesilapan disini sehingga pelanggan saya kata masih belum terima lagi barang tersebut??

Apa kisah parcel itu ya?? atau penerima saja bagi saya wisau... huhu... nakal ya... owh... risau.... saya akan update kisah parcel ini pada komen dibawah setelah saya dapat jawapan terbaru dari customer saya.. InsyaAllah.. buat panduan peniaga-peniaga online seperti saya.. :)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG SARAWAK

Copyright 2010 All Rights Reserved