ads

Ahad, 12 Jun 2011

11 di lawas sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di lawas sarawak - Google Blog Search


Sambutan Hari Guru Peringkat Negeri <b>di</b> Limbang,<b>Sarawak</b> ~ Pusat <b>...</b>

Posted: 25 May 2011 06:09 PM PDT

Perayaan Hari Guru peringkat negeri Sarawak kali ini telah di adakan di Limbang Sarawak, 23-25hb May 2011 di mana sambutan kali ini bertemakan "Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara" .Sambutan kali ini agak berbeza dan memberansangkan kerana selama 3 hari sambutan hari guru di venue yang berlainan telah mendapat sambutan daripada pelbagai pihak.

Gambar di sebelah adalah gambar Y.B Datin Hajah Fatimah Abdullah yang sedang melakukan perasmian gimik pelancaran Hari guru dan turut diiringi oleh Pengarah Pelajaran Negeri Sarawak, En. Abdillah b. Adam(di sebelah Kanan).

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

11 di bau sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di bau sarawak - Google Blog Search


my life story!! carolynna TLC: kampung serasot <b>bau</b> , <b>sarawak</b>...

Posted: 06 Jun 2011 12:37 AM PDT

hey guy, hari ini saya rasa boring laa.... skarang saya dekat kampung mumy saya....

nak tahu tak kat mana hehehex...kmpung mumy ku kat kampung serasot, bau, sarawak... kamu semua pasti tahu kan  atau tak tahu...herm....

kampung serasot,bau,sarawak terletak berdekatan dengan kampung stass....kalau tak tahu stass kat serikin.... serikin pasti kamu semua tahu kan... laa....serikin tu jauh sikit laa...limpas-limpas je....

kat sini juga ada sebuah gua, gua pari2 tau...fairy cave....tapi saya tak pernah pergi la...harap suatu hari nanti saya dapat pergi ke sana...

tasik biru,bau ,sarawwak...

pernah dengar tak?? hehex... saya ini dengar sahaja, tak pernah pergi laa... 

banyak tempat-tempat yang menarik di bau ini laa...w0ooww....

harap suatu hari nanti,saya dapat pergi ke tempat-tempat yang best di bau ini... hehehex...

stakat ini saja yang dapat saya ceritakan...ada masa jumpa lagi...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

11 di mukah sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di mukah sarawak - Google Blog Search


Ikan Keli Terbesar di Dunia <b>di Mukah, Sarawak</b> | Kerangs.NET

Posted: 11 Jun 2011 08:21 PM PDT

securedownload 12 Ikan Keli Terbesar di Dunia di Mukah, Sarawak

Boleh aku katakan ni spesis moyang ikan keli ni dan aku rasa terbesar didunia. Korang tengok saiz je dah tau macam ikan paus jer. Gila la ni makan sebulan satu family pun tak abis tapi ada ke orang yang sanggup makan? aku tengok pun dah geli. Apa agaknya benda dia makan sampai jadi besar camtu. Boleh plak hidup dalam sungai yang etrcemar kat Malaysia ni. Hurm.. Layan je la gambar-gambar di bawah.

securedownload13 Ikan Keli Terbesar di Dunia di Mukah, Sarawak

securedownload14 Ikan Keli Terbesar di Dunia di Mukah, Sarawak

securedownload15 Ikan Keli Terbesar di Dunia di Mukah, Sarawak

securedownload16 Ikan Keli Terbesar di Dunia di Mukah, Sarawak

SUMBER

pixel Ikan Keli Terbesar di Dunia di Mukah, Sarawak
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

11 di kuching sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di kuching sarawak - Google Blog Search


Jalan-jalan <b>di Kuching</b>, <b>Sarawak</b> – Day 1 |

Posted: 07 Jun 2011 03:54 AM PDT

dah 3 hari blog ni sunyi sepi. Nak update tapi dilot tak bawa laptop. Malas lak nak bawa laptop masa tengah cuti-cuti.

Oh ya dilot bercuti dengan keluarga ke sarawak semalam. Bermula hari sabtu, 4 jun 2011 hingga selasa, 7 jun 2011. Kiranya tengah hari tadi dilot baru sampai Bukit Jalil.

Dilot naik Air Asia je. Flight pukul 9.45, jadi pukul 6.45 dah sampai LCCT. Kemudian parking kereta dekat LCCT. Berbaloila. Untuk 4 hari, bermula jam 7 pagi 4/6/2011 hingga 11.50 pagi 7/6/2011, hanya perlu bayar parking RM136.40. Nak dibandingkan naik teksi untuk seramai 7 orang, lepas tu nak mengangkut beg-beg yang banyak. lagila kena bayar banyak.

Dilot dan keluarga sampai di Kuching International Airport lebih kurang pukul 11.30 pagi. Pastu di bawa terus ke Homestay kami. Gilerla. Rasanya macam dekat oversea. Sampai airport dah ada orang tunggu, pastu bawa kita gi jalan-jalan. Maklumla, orang jakun. hehe.

Pakej yang ditawarkan tu memang berbaloila. Rumah selesa, sewa van dan ada pemandu yang bawa kami jalan-jalan. Semuanya complete, 3 bilik tidur, 4 bilik air, ruang tamu besar, 2 tilam tambahan untuk setap bilik, kalau datang 1 bus pun boleh tidur dekat rumah tu, boleh masak sendiri pastu boleh basuh baju. Jadi masa datang tu tak payah bawa baju banyak-banyak. Sebab nanti basuh je baju-baju tu, pastu pakai balik lusanya. kalau rasa nak jimat ruang beg la..=)

Petangnya tu, kami terus ke tempat kek lapis. Kiranya kami order dulula, hari isnin baru dapat. Jadi keknya fresh sebab baru dibuat.

PAKEJ Homestay 3 Bilik, Taman Perumahan, Taman Sejoli 2

Matang Wildlife Centre
Sen_Piao
BAKO National Park
Long House Anah Rais
WATERFRONT
Main Bazar (bazar untuk shopping)
India Street (bazar untuk shopping)
Muzium Sejarah Sarawak
Muzium Tekstil
Pusat Orang Utan Sarawak
Crystal Shop
Muzium Rama Rama
Muzium CAT
Muzium Islam Sarawak
Masjid Jamek Sarawak
Boat Cruise Sarawak River
MBKS Gallery
DUN Tower (View /Foto)
Kampung Budaya Sarawak, Santubong
Kilang Kek Lapis Sarawak
SARIKIN (tempat shopping indonesia-sarawak %u2013 sabtu & ahad sahaja)
Pasar malam Satok (sabtu & ahad)
Taman Buaya Sarawak (Jong's Crocodile Farm's)
Kilang pasu Sarawak
Pasar Ikan Terubuk
Taman Orkid
Spring Shopping Complex

Maklumat Lanjut klik di sini

Tapi tak semua tempat kami pergi sebab asyik hujan je, kami hanya pergi ke waterfront, India Street (bazar untuk shopping),  Muzium Sejarah Sarawak, Pusat Orang Utan Sarawak,  Crystal Shop, Muzium CAT, Muzium Islam Sarawak, Boat Cruise Sarawak River, Kampung Budaya Sarawak, Santubong,  Kilang Kek Lapis Sarawak,   SARIKIN (tempat shopping indonesia-sarawak %u2013 sabtu & ahad sahaja), Pasar malam Satok (sabtu & ahad), Taman Buaya Sarawak (Jong's Crocodile Farm's), Kilang pasu Sarawak, Pasar Ikan Terubuk

Related posts:

  1. sesaje jalan…mengisi ruang di tgh jalan…
  2. Jalan-Jalan di Perak
  3. mana mood raya ni…???
  4. tak menjadi
  5. bahasa mulut dan bahasa pasar
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search


Lowe&#39;s clears legal path for Kill Devil Hills store | Justin <b>...</b>

Posted: 12 Jun 2011 04:01 AM PDT

By Scott Lauber / Baseball Notes Having spent their second-round pick, the 52nd overall selection, in the 1999 draft on an athletically gifted high school outfielder from Houston, the executives in the Tampa Bay Devil Rays war room erupted in

By Rudy Rukimin Rambli SRI AMAN (Sarawak), June 12 (Bernama) — A group of top world daredevil surfers will converge Sarawak next month for the annual Tidal Bore Festival or locally known as "Pesta Benak" to test their skills in the crocodile-infested

By Rudy Rukimin Rambli SRI AMAN (Sarawak), June 12 (Bernama) — A group of top world daredevil surfers will converge Sarawak next month for the annual Tidal Bore Festival or locally known as "Pesta Benak" to test their skills in the crocodile-infested

By Ron Wilson, staff writer The Victor Blue Devil baseball team used a combination of small ball and a five-hit shutout from junior Matt Portland to hand the Carey Seahawks a 7-0 loss, sending the Blue Devils to the NY State Class AA Championship game

KILL DEVIL HILLS Plans for a 160000-square-foot Lowe's store in Kill Devil Hills can move forward now that a lawsuit filed last year against the home-improvement retail giant has been resolved.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Lowe&#39;s clears legal path for Kill Devil Hills store | News N Stuff

Posted: 11 Jun 2011 11:07 PM PDT

KILL DEVIL HILLS Plans for a 160000-square-foot Lowe's store in Kill Devil Hills can move forward now that a lawsuit filed last year against the home-improvement retail giant has been resolved.

By Rudy Rukimin Rambli SRI AMAN (Sarawak), June 12 (Bernama) — A group of top world daredevil surfers will converge Sarawak next month for the annual Tidal Bore Festival or locally known as "Pesta Benak" to test their skills in the crocodile-infested

Michael McWhertor —Tomonobu Itagaki, the man formerly behind Ninja Gaiden and Dead or Alive games, did not bring his latest creation, Devil's Third, to E3 2011. He promises it will be at Tokyo Game Show, however, and wants to bring death by dildo to

By Rudy Rukimin Rambli SRI AMAN (Sarawak), June 12 (Bernama) — A group of top world daredevil surfers will converge Sarawak next month for the annual Tidal Bore Festival or locally known as "Pesta Benak" to test their skills in the crocodile-infested

Sarah told Oprah's favourite 'screen therapist', a horrified Dr Phil McGraw, that her mother hit her when she missed the potty or refused to eat and that she told her a vein that came up in her forehead 'was the sign of the devil' and must be beaten

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

11 di marudi sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di marudi sarawak - Google Blog Search


Cara Mengatasi Pancutan Pramatang.Anda Lebih Jantan <b>Di</b> Ranjang <b>...</b>

Posted: 09 Jun 2011 10:44 PM PDT

Description

JANTAN GEL
RM 69.00

KETAHANAN MAKSIMA
Pancutan pra matang atau masalah cepat pancut amat tidak disukai wanita. Antara punca pancutan pra matang adalah kegelian melampau dialat sulit lelaki.
Jantan Gel membantu anda dengan mengurangkan kegelian dizakar anda.
Hasilnya? Jimak Lebih Lama dan Isteri Tersenyum Puas.
Jantan Gel direka khusus untuk membantu lelaki tahan lebih lama diranjang, meningkatkan keyakinan diri dan memuaskan pasangan. Jantan Gel diformulasikan 100% dari herba melayu purba yang telah diiktiraf turun temuran dalam membantu lelaki tahan lebih lama diranjang.
Kandungan Jantan Gel
Butea Superba
Merupakan herba dari Thailand. Di Thailand, ia dikenali sebagai Red Kwao Krua. Terkenal di Thailand sebagai penggalak seks buat kaum lelaki.
Dr Wichai Cherdshewasart sainstis di Chulalongkorn University, Thailand telah mengesahkan bahawa Butea Superba mempunyai sifat semulajadi dalam menyembuhkan penyakit mati pucuk.
Butea Superba adalah antara bahan yang terdapat dalam Jantan Gel.

Lintah

Pada zaman dahulu, lintah dijadikan minyak dan diurut pada zakar lelaki. Ia dipercayai mampu membesarkan zakar lelaki.
Kini perubatan moden telah mengakui khasiat Lintah. Khasiat Lintah terletak pada air liurnya. Air liur lintah mengandungi bahan yang mampu mencairkan dan melancarkan darah.

Gambir Sarawak
Sejenis tumbuhan yang dihasilkan dari getah kayu pokok gambir yang banyak terdapat di dalam hutan Negeri Sarawak, Malaysia. Ia juga dikenali dengan nama Born, Gambier, Borneo Cat's claw, Una de Gato dan Kerangas. Ia diperolehi di dalam hutan tebal dikawasan pendalaman di bahagian Long Panai, Marudi, Sarawak.
Keberkesanan gambir Sarawak memang telah diketahui berabad lamanya khususnya bagi penduduk-penduduk di Negeri Sarawak. Penggunaan gambir secara meluas telah menular ke semua negeri di Semenanjung Malaysia malah ke beberapa negara jiran seperti Indonesia, Brunei dan Singapura. Kesan dari penggunaan telah terbukti memberikan hasil yang luar biasa dan lebih murah berbanding ubat moden yang menelan belanja yang tinggi.

Cara Pengambilan
Picit sedikit gel ke jari anda. Sapu secara sekata dikepala zakar, takuk kepala zakar dan urat pari. Biarkan sejam sebelum bilas dengan air paip. Kemudian anda boleh bersama. Kesan gel akan lebih kuat sekiranya anda biarkannya lebih lama dizakar anda.
Kami mengesyorkan anda menggunkan Jantan Gel selepas mandi petang. Biarkan gel tersebut meresap. Bila anda mahu bersama isteri anda pada selepas insyak baru dibilas dengan air. Kesan Jantan Gel mampu bertahan sehingga 9 jam. Walaupun anda tidak jadi bersama dengan isteri anda pada malam tersebut tidak mengapa kerana Jantan Gel tidak memberbahayakan.
Cara penggunaan berserta gambar ada disertakan sekali.
Perhatian! Jika anda pengguna Jantan Gel kali pertama, sila guna dalam kuantiti yang sedikit dahulu untuk mengetahui amaun yang sesuai untuk anda. Zakar setiap lelaki adalah berlainan dan masing-masing memerlukan amaun gel yang berbeza. Jika penggunaan pada hari ini tidak memberikan perbezaan, sila gandakan amaun gel untuk hari esok. Dan pastikan gel dibiarkan pada zakar sekurang-kurangnya 1 jam (lebih lama lebih baik).

Isi Kandungan
1 tiub = 10g

Jantan Gel berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia. No pendaftaran NOT091202590K

Jantan Gel produk Bumiputera. Produk Halal.

URL: http://kedaijutawan.blogspot.com/2011/04/jantan-gel.html
Tags: , , , , , , , ,
Stats: 11 total views, 3 so far today

Email Iklan Ini Kepada Rakan-rakan? Email Iklan Ini Kepada Rakan-rakan? Print This Post Print This Post

Images

Cara Mengatasi Pancutan Pramatang.Anda Lebih Jantan Di Ranjang

Sponsored Links

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

11 di subis sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di subis sarawak - Google Blog Search


Puad kecewa kualiti projek kabin sekolah <b>di Sarawak</b> « My Library

Posted: 01 Mar 2011 04:42 PM PST

02 Mac 2011, Rabu

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0302&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_22.htm

BATU NIAH 1 Mac – Timbalan Menteri Pelajaran, Dr. Mohd. Puad Zarkashi semalam bertindak tegas apabila menolak untuk memotong reben sebagai simbolik perasmian bangunan kabin Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Subis yang terletak kira-kira 100 kilometer daripada Miri.

Keengganan itu berpunca daripada rasa tidak puas hatinya apabila melihat kualiti struktur binaan kabin itu yang tidak mencapai standard Kementerian Pelajaran.

Menurut beliau, masalah itu bukan hanya berlaku di SMK Subis, bahkan turut membabitkan keseluruhan projek pembinaan bangunan kabin kelas di sekitar Subis dan Baram.

Katanya, daripada 32 buah blok yang sepatutnya dibina, hanya enam blok sahaja yang disiapkan dalam tempoh yang dijanjikan serta menepati kriteria digariskan kementerian.

"Kalau ikutkan hati, saya sangat marah dengan kontraktor terbabit, pembinaan kabin tersebut amat mendukacitakan sehingga ada yang tidak siap dan ditinggalkan begitu sahaja.

"Kalau yang dah siap pun, ia tidak mematuhi ciri-ciri yang kita kehendaki seperti ada kabin yang tiada sistem perparitan, tangga tidak mematuhi aspek keselamatan selain material yang digunakan bukan yang ditetapkan," katanya yang jelas amat kecewa dengan perkembangan itu.

Beliau yang dalam lawatan kerja selama tiga hari bagi meninjau 12 buah sekolah di Bekenu, Sibuti dan Subis bermula kelmarin ditemui pemberita selepas melawat blok kabin kelas di SMK Subis yang merupakan salah satu daripada projek yang gagal memenuhi standard.

Mengiringi beliau ialah Ahli Parlimen Sibuti, Ahmad Lai Bujang, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lambir, Aidan Wing dan ADUN Bekenu, Rosey Yunus.

Kementerian Pelajaran sebelum ini meluluskan pembinaan kira-kira 300 bangunan kabin sekolah yang setiap satunya membabitkan kos RM260,000 di seluruh Sarawak.

Mengulas lanjut, Mohd. Puad berkata projek pembinaan itu diserahkan kepada 10 syarikat kontraktor dan dua daripadanya didapati telah gagal menyiapkan projek.

Katanya, kementerian sudah mengenal pasti dua syarikat tersebut selain bertindak menamatkan tempoh lanjutan pembinaan.

"Lebih 80 peratus projek bangunan kabin di Subis dan Baram gagal disiapkan, selain pembinaan yang dilengah-lengahkan dan ditinggalkan begitu sahaja.

"Sedangkan keutamaan kita adalah keselamatan pelajar dan suasana pembelajaran yang kondusif, kita tak mahu pembelajaran dan pengajaran pelajar-pelajar khususnya di luar bandar terjejas kerana kegagalan kontraktor," tegasnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

11 di saratok sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di saratok sarawak - Google Blog Search


ADIEY SANTOS <b>SARATOK</b>: <b>Sarawak</b> tampil pemain berkaliber

Posted: 15 May 2011 09:20 AM PDT

Menteri Muda Pembangunan Luar Bandar, Abdul Wahab Aziz berkata dengan penganjuran kejohanan peringkat daerah dan bahagian seperti Piala Presiden PSS maka kita mampu melahirkan pemain-pemain berbakat peringkat akar umbi.

Beliau berkata inisiatif Persatuan Sepak Takraw Sarawak (PSS) menganjurkan kejohanan Piala Presiden di setiap bahagian adalah sebagai langkah terbaik bagi melahirkan pemain-pemain berkaliber.

"Saya yakin kita (Sarawak) mampu melahirkan ramai pemain berpotensi dari setiap bahagian untuk diketengah ke pentas kebangsaan," katanya.

Berucap merasmikan Kejohanan Sepak Takraw Piala Presiden PSS di Dewan Masyarakat Saratok di sini Sabtu lalu, Abdul Wahab yakin kejohanan itu menjadi landasan utama kepada pemain-pemain menunjukkan potensi masing-masing.

Hadir sama Presiden PSS Paruwadi Musa, Pengerusi KSK Kalaka Wan Ismail Abang Zamahari dan Timbalan Pengerusi Persatuan Sepak Takraw Saratok/Betong, Zolkifli Kawi.

Kejohanan anjuran Kelab Sukan Komuniti (KSK) Kalaka dan Persatuan Sepak Takraw Bahagian Saratok/Betong itu merupakan langkah awal PSS untuk mencungkil bakat-bakat pemain muda di peringkat daerah dan bahagian.

Kejohanan disertai sebanyak 24 regu dari sekitar Bahagian Betong, Saratok termasuk lima regu dari Bahagian Kuching yang turut membariskan pemain negeri.

Sementara itu, Paruwadi juga yakin Sarawak tidak akan ketandusan pemain-pemain pelapis negeri dengan adanya kejohanan Piala Presiden yang dianjurkan di semua bahagian itu.

"Kita akan menjadikan kejohanan Piala Presiden PSS sebagai acara tahunan persatuan-persatuan sepak takraw bahagian.

"Justeru, saya percaya ini adalah peluang terbaik bagi pemain-pemain peringkat kampung dan daerah membuktikan ketrampilan mereka," katanya.

Paruwadi yang juga Naib Presiden Persatuan Sepak Takraw Malaysia (PSM) berharap pemain-pemain akan terus meningkatkan mutu permainan mereka sehingga di peringkat lebih tinggi.

"Kita akan memberi peluang kepada pemain-pemain berpotensi untuk mewakili skuad Sarawak pada kejohanan peringkat kebangsaan yang dianjurkan oleh PSM," katanya.

Sehubungan itu, Regu NENFRENZ 'B' (Saberkas) muncul juara kejohanan terbabit setelah membenam lawannya, Bandarayaku dengan kemenangan 3-2 (15-6, 15-13, 7-15, 14-16 dan 15-9).

Regu NENFRENZ 'B' dibintangi oleh pemain-pemain berpengalaman seperti Ismail Roslan, Azman Wajuli dan Awang Faizal, manakala Bandarayaku pula membariskan Yusuf Latif, Azizan Oshen, Sufian Morni dan Abdul Raziz Salleh.

Tempat ketiga dan keempat masing-masing dimenangi oleh Sekama A dan NENFRENZ 'C'.

Majlis penutupan dan penyampaian hadiah kepada para pemenang telah disempurnakan oleh Setiausaha Agung PSS, Fudin Chee yang mewakili presidennya di Dewan Masyarakat Saratok, Saratok pada Ahad lalu.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

11 di lubok antu sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di lubok antu sarawak - Google Blog Search


MP stands by proposed dam | Free Malaysia Today

Posted: 11 Jun 2011 08:59 PM PDT

PETALING JAYA: A timely visit to Kampung Tambatuon assured Kota Belud MP, Abdul Rahman Dahlan, that the villagers are not averse to the proposed construction of a dam there.

According to Rahman, the villagers remained cautious over the prospect of leaving "invaluable land" but were also keen to find out details of the dam and the government's compensation plan.

Kampung Tambatuon became the subject of controversy following a government proposal to build a RM450 million dam aimed at increasing paddy production and eradicating poverty in Kota Belud.

The controversy lit up Twittersphere over the past two weeks with Rahman and DAP adviser, Lim Kit Siang, becoming embroiled in a war of words over the project.

The latter, who recently visited Kampung Tambatuon, criticised Rahman for not doing the same and instead riding roughshod over the interest of his constituents.

On Thursday, however, Lim tweeted "Twitter Power! My informant says u r finally visiting KgT tmr. Classic case of power of "social media" 2force changes even in recalcitrant MPs."

But Rahman brushed aside the impression that he was arm-twisted into making the visit.

"I was there on an official basis and took the opportunity to speak to the people about the dam," he told FMT. "But it certainly wasn't my first visit to Tambatuon."

"Kota Belud has 240 villages and I spend nearly every weekend visiting as many as possible, including Tambatoun. I chose not to answer Kit Siang's incessant questions on the dates of my visits because he is being petty and I am not answerable to him."

Rahman also strongly emphasised the fact that the exact location of the dam hasn't been finalised as geological and social impact studies had yet to be conducted.

"If these studies find that Tambatuon is an unsuitable location then the dam won't be built there," he clarified. "So everyone is jumping the gun right now."

According to him, the consultant had narrowed down the dam's ideal location to eight spots and for now Tambatuon appeared the most favourable.

Better life

If Kampung Tambatuon is given the thumbs up, the villagers would receive the same compensation package as those who were resettled during the construction of the Beris dam in Kedah.

"They will be given new, better houses, guaranteed a similar income and be allowed to ask for any other amenities," Rahman said. "Normal development usually takes a few decades but here they have an opportunity for a better life."

"More importantly this dam will include a mini hydro power plant. We are proposing that the villagers be given a stake in this plant. The exact percentage hasn't been decided but their income will definitely rise."

"Yes a beautiful village may have to be sacrificed but that is the price for eliminating poverty in Kota Belud. So where am I going wrong here?" he asked.

Rahman pointed out that the same consultant was used in the construction of the Kudat dam in Sabah which faced the same opposition from DAP.

"The consultant told me today that DAP had whacked the Kudat dam as well," he said. "But now one of the poorest districts in Malaysia is enjoying clean treated water supply."

Rahman also rubbished an earlier claim by Sabah DAP state assistant secretary, Junz Wong, that the dam would force the uprooting of three nearby villages and leave over 3,000 people displaced.

"Junz is lying through his teeth," Rahman stated. "That would only happen if the dam is moved downstream from Tambatuon. Otherwise only the 600 villagers in Tambatoun will be affected."

"As for his other claim that the project would cost RM700 million, that is probably true. But I was referring only to the dam when I said it would cost RM450 million."

"If you take into account the total cost it could very well reach much higher than that. But once again, all these figures are still only an approximation because the project has not been finalised."

Also read:

Is there gold in Kpg Tambatuon?

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

11 di sibu sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di sibu sarawak - Google Blog Search


Hasdin.blogspot: UFO <b>DI SIBU SARAWAK</b>

Posted: 17 May 2011 08:58 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]UFO DI SIBU SARAWAK .... "Kebanyakkan mangsa kemalangan meninggal dunia bukanlah disebabkan kelewatan ambulan tiba di tempat kejadian, TETAPI ianya disebabkan oleh . ...

di negeri sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri sarawak - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>Di</b> Pustaka <b>Negeri Sarawak</b> | Jawatan Kosong Kerajaan

Posted: 28 May 2011 08:31 AM PDT

Posted by Mohd Ramli in Saturday, May 28th 2011   

Jawatan Kosong Di Pustaka Negeri Sarawak Jawatan Kosong Di Pustaka Negeri Sarawak

Permohonan adalah dipelawa daripada warga negara Malaysia yang bermastautin di Sarawak dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan, yang berkelayakan dan memenuhi syarat-syarat pelantikan bagi mengisi kekosongan jawatan seperti berikut:

1. Penolong Pegawai Perpustakaan Gred S27
2. Penolong Akauntan Gred W27

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

KLIK SINI UNTUK PERMOHONAN SECARA ONLINE

Tarikh Tutup Permohonan : 6 Jun 2011

pixel Jawatan Kosong Di Pustaka Negeri Sarawak
Dapat Maklumat Terkini Jawatan Kosong Kerajaan Terus Ke Email... Please CHECK your email inbox to verify your subscribe
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

JAWATAN KOSONG : <b>Di</b> Pustaka <b>Negeri Sarawak</b> - Mei 2011 | SYAMSYUN84

Posted: 28 May 2011 07:06 PM PDT

Permohonan adalah dipelawa daripada warga negara Malaysia yang bermastautin di Sarawak dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan, yang berkelayakan dan memenuhi syarat-syarat pelantikan bagi mengisi kekosongan jawatan seperti berikut:

1. Penolong Pegawai Perpustakaan Gred S27
2. Penolong Akauntan Gred W27

IKLAN JAWATAN KOSONG

Permohonan hendaklah beserta dengan butir-butir peribadi (curriculum vitae) yang lengkap dengan memberi keterangan tentang kelayakan, pengalaman, salinan sijil-sijil berkaitan dan sekeping gambar berukuran passport ke alamat:

KETUA PEGAWAI EKSEKUTIF
PUSTAKA NEGERI SARAWAK
Jalan Pustaka, Off Jalan Stadium
Petra Jaya, 93050 Kuching

Tarikh Tutup Permohonan : 6 Jun 2011

Sumber : Email Yahoo Group


SEMOGA DAPAT MEMBANTU ANDA YANG SEDANG MENCARI PEKERJAAN
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG SARAWAK

Copyright 2010 All Rights Reserved