ads

Selasa, 26 Julai 2011

11 di limbang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di limbang - Google Blog Search


ISMADI YUSUF: Bila Aku Bercuti <b>Di Limbang</b> - Bahagian Akhir

Posted: 20 Jun 2011 04:22 AM PDT

DAN aku telah berada lagi di KL... cuti seminggu di Limbang sungguh mengujakan. Mungkin aku berharap benar untuk terus berada di Limbang. Permohonan untuk aku balik ke Limbang belum ada keputusan lagi...bilakah? Hanya Allah yang mengetahui segala yang berlaku dan akan berlaku dengan penuh hikmah-Nya mengapa aku masih di sini.. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

11 di mukah sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di mukah sarawak - Google Blog Search


BLOG SARAWAK: 11 <b>di mukah sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di mukah sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG SARAWAK: 11 <b>di mukah sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2011 07:14 PM PDT

Pusak Cute: Karnival Mesra Belia <b>di Mukah, Sarawak</b>

Posted: 19 Jun 2011 12:41 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Karnival Mesra Belia di Mukah, Sarawak. 12 - 13 Mac 2011. Posted by Adiermi O'mida at 12:41 AM. 0 comments: Post a Comment · Older Post Home. Subscribe to: Post Comments (Atom) · Related Posts Plugin for WordPress, ...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

11 di serian sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di serian sarawak - Google Blog Search


BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Serian</b>,<b>Sarawak</b>

Posted: 08 Jul 2011 08:42 AM PDT

AkuReka Tv : Serian,Sarawak

Peta :Serian Sarawak





Serian merupakan sebuah pekan kecil yg terletak lebih kurang satu jam perjalanan dari kuching.serian merupakan kawasan persinggahan bagi perjalanan yg menuju ke bahagian2 lain disarawak seperti sri aman,sibu,bintulu.mukah,miri,limbang dan sebagainya.pekan ini sesuai bagi mereka yang ingin berhenti untuk berehat,makan serta membeli barangan keperluan lain.Terdapat pelbagai barangan yang dijual di pasar serian ini.







Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di serian sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Serian</b>,<b>Sarawak</b>

Posted: 08 Jul 2011 08:42 AM PDT

AkuReka Tv : Serian,Sarawak

Peta :Serian Sarawak





Serian merupakan sebuah pekan kecil yg terletak lebih kurang satu jam perjalanan dari kuching.serian merupakan kawasan persinggahan bagi perjalanan yg menuju ke bahagian2 lain disarawak seperti sri aman,sibu,bintulu.mukah,miri,limbang dan sebagainya.pekan ini sesuai bagi mereka yang ingin berhenti untuk berehat,makan serta membeli barangan keperluan lain.Terdapat pelbagai barangan yang dijual di pasar serian ini.







Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

11 di samarahan sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di samarahan sarawak - Google Blog Search


BLOG SARAWAK: 11 <b>di samarahan sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 11:53 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di samarahan sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 12:00 AM PDT

Assalamualaikum..

ok meh relaxkan otak dgn story santai2..kupasan psl unit trust tu later ok..pd yg berkenaan dont worry ok..draft dh siap 70% :) ..sian plak kasi topik2 berat berturut2..xleh nk digest plak nnti..hehe..so jom sambung story holiday @ sarawak.. last 2D1N kami ke kota samarahan..stay kt homestay in that area..btl2 dekat ngn Unimas..sempat la melawat Unimas di waktu mlm..tp xde amik gbr sbb agk gelap la..kebetulan semester break kot..sunyi n lengang je..xde students..tp the area mmg peaceful..fuh kalau stay up utk study mmg confirm score pnya la exam..hehe..

homestay @ kota samarahan ni murah2 jek..dlm RM80-RM120 per nite..maybe sbb jauh dr kuching..it tooks approx 45 minutes frm Kuching town...tp kalu musim konvokesyen mmg fully booked la..hehe..

 ~ni entrance Unimas..kecik je logo dia..~

 ~after Asar, kami g jalan2 ke perkampungan dekat pelabuhan feri..sgt dekat..dlm 5 minit perjalanan je dr homestay kami~

 ~i love the environment..sgt best..rs mcm kt kampung nelayan..tu sume tu org jual raw seafood yg fresh baru naik dr laut..haih..rs nk beli jek..dh la fresh..tp klu beli bkn nk masak pun.even kt homestay bole nk msk2 tp kena beli bahan...nk bw balik jadi xfresh dh la..~

 ~sambil jln2 menikmati udara ptg di tepi jeti, kami beli goreng pisang sedap ni..rangup n manis2..murah plak tu.beli rm2 penuh 1 plastik..xabis mkn..~

~kopok leko ni sgt sedappp!! ianya lembut di dalam dan bersaiz besarrrr pnya..ekeke:D series mmg sedap..mcm kopok losong versi giant..luar dia rangup n dlm lembut2 n rs kosong sket..rasa ikan dia pn mmg pure..xde la rasa tepung jek..beli RM2 pn penuh 1 plastik..best betul..murah n meriah :)~

 ~time ni air surut..so feri xleh berlabuh..makanya transport yg bergerak perahu tambang ni la..1st time tgk motor naik perahu mcm jakun..ekeke:D tp sonok la tgk suasana tu..org balik skolah n balik keje naik moto pastu naik perahu tambang utk sebrang ke kampung belah sana..~

 ~relax je adik pakai baju skolah tu..dh la pompuan..berani jgk dia..~

 ~suasana petang..~

 ~kami pn try gk naik g seberang sana..nk shooting2 sket..tambang dia RM1 utk 2 org sehala..budak free..kalau bw moto dia caj RM2..~

 ~ni kat jeti sebrang..ade perkampungan jgk..~

 ~shooting time..~

 ~mcm besa..guna kit lense & UWA lense jek..agk kureng la guna 50mm..sian dia terabai..ekeke:D~

 ~ok dh nk masuk senja dh..time to go back..kt sana kan waktu dia cepat..baru kol 6pm dh mcm nk senja nk masuk maghrib dh..~

 ~parents in law & kesayanganku sedang beramah mesra ngn penduduk setempat..hiks..~

 ~so before balik homestay utk rest kami g mkn dulu..try mkn kat J&J Cafe..btl2 dekat depan perumahan homestay kami..~

 ~nasi lemak sotong hubby..~

 ~chicken chop aku..nmpk berminyak kan..ye mmg berminyak..tp xterasa minyak sgt..cuma mmg nmpk berkilat giler..haha~

~ni butter prawn style sarawak..sedap mmg rasa butter n telur..tp agk oily sbb dia mcm jenis berkuah..klu kt semenanjung dia deep fried kan..and butter n telur tu jadi mcm kerak2 panjang2 tu..hehe..xelok mkn slalu ni..cholesterol tinggi..~

~aQeel mcm bese order bihun goreng+telur dadar..parents in law aku order nasi goreng..tp aku xamik la gbr..segan..ekeke:D tp dornag pn dh paham..everytime order foods n foods smpai dorang msti bg kt aku utk amik gbr..haha..mula2 tu mcm segan gk ler..lama2 dh biasa..sporting btl pak n mak mentua aku nih..ape nk buat..menantu hantu ni kan blogger...ekeke:D~

p/s: this few days traffic agk memberansangkan.. 700++ unique visitors..alhamdulillah..at least info2 yg berguna tersebar jgk :)

p/s2: thanks to all yg xjemu2 singgah ke anjung suziey.com ni..ade yg sempat aku kunjung blas balik ade yg xsempat tu sori yek..maklum ler..keje perlu diutamakan..bila free baru la bole merayap.. :)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

11 di lundu sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di lundu sarawak - Google Blog Search


BLOG SARAWAK: 11 <b>di lundu sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di lundu sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2011 09:34 AM PDT


HASHIM Ibrahim menunjukkan tempat kejadian helikopter Nuri terhempas yang kini dikenali sebagai Pulau Nuri. (Gambar kecil) akhbar Utusan Malaysia keluaran 19 Disember 1989 menceritakan kejadian nahas helikopter Nuri di Sungai Lundu, Sarawak.


HARI Isnin, 18 Disember 1989. Cuaca sebagaimana kebiasaan pada musim tengkujuh di Kuching, Sarawak masih tidak menentu dan beberapa kawasan rendah sudah ditenggelami air berikutan hujan lebat beberapa hari sebelumnya.

Di Pangkalan Tentera Udara Malaysia (TUDM) Kuching pula, sebuah helikopter Nuri seawal pukul 8 pagi sudah bersedia menerbangkan 16 penumpang termasuk empat pegawai tinggi Angkatan Tentera Malaysia (ATM), masing-masing dua orang berpangkat Jeneral dan tiga Kolonel.

Mereka terdiri daripada Panglima 1 Divisyen, Mejar Jeneral Datuk Mustaffa Awang; Panglima 3 Briged Infantri, Brigadier Jeneral Datuk Hasbullah Yusuf yang lebih dikenali sebagai Bond Hasbullah; Pegawai Memerintah Batalion Kelima Rejimen Renjer Diraja (RRD), Leftenan Kolonel Mohd. Johari Selan; Pegawai Memerintah Batalion Ke-13 Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD), Leftenan Kolonel Tunku Abdul Aziz Tunku Osman dan Pegawai Staf Satu (Operasi) 1 Divisyen, Leftenan Kolonel Mustafa Kamal Mohd. Yusoff.

Destinasi yang dituju mereka ialah Kem Sematan untuk menghadiri majlis penutup Kursus Risik Tempur. Namun, berikutan halangan cuaca buruk, penerbangan helikopter pelbagai guna itu terpaksa ditangguhkan sehingga pukul 8.50 pagi.

Penangguhan hampir sejam itu rupa-rupanya memberi petunjuk bahawa penerbangan berkenaan adalah yang terakhir buat kesemua penumpang.

Berdasarkan rekod kenyataan rasmi Kementerian Pertahanan, helikopter itu terputus hubungan dengan menara kawalan hanya selepas 15 minit berlepas sehingga TUDM terpaksa melancarkan gerakan mencari dan menyelamat (SAR).

Dua buah pesawat Alouette telah dikerah untuk mengesan Nuri yang membawa individu penting dalam hierarki kepimpinan ATM itu sehinggalah pencariannya menemui noktah. Ia ditemui terhempas di muara Sungai Lundu, berhampiran Kampung Kuala Bandang, kira-kira 60 kilometer (km) ke barat laut Kuching.

Kejadian yang mengorbankan semua penumpang itu dilaporkan berlaku dalam keadaan cuaca buruk dengan hujan lebat disertai angin kencang dan kilat sabung-menyabung.

Selepas 22 tahun nahas itu berlalu, wartawan S2, SAIFUL HAIZAN HASAM dan SOPI SAMAILE serta jurufoto AMIR HAFIZ ABDUL RAHMAN menyusuri muara Sungai Lundu untuk mengimbas tragedi yang turut menyumbang kepada statistik 17 kejadian Nuri terhempas sehingga mengorbankan 95 nyawa sejak 1968.

Ikuti laporan penuh dan kisah-kisah di sebalik tragedi ini di dalam S2 Utusan Malaysia atau langgani e-Paper di http://ebrowse.bluehyppo.com/utusan/index.asp


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

11 di miri sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di miri sarawak - Google Blog Search


TRUE COLOURS: VTG 80&#39;S FILA TENNIS POLO SHIRT RE-ISSUE

Posted: 26 Jul 2011 03:11 AM PDT




VERY SOFT & COMFORT COTTON (STRETCHABLE)
-my personal collection, up for sale-
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

11 di subis sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di subis sarawak - Google Blog Search


BLOG SARAWAK: 11 <b>di subis sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di subis sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG <b>SARAWAK</b>: 11 <b>di</b> sarikei <b>sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2011 09:34 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Keputusan Pertandingan Tarian Sekolah Menengah Peringkat Bahagian <b>di</b>

Posted: 19 May 2011 11:52 PM PDT

Pertandingan Tarian Sekolah Menengah Peringkat Negeri Sarawak 2011 telah diadakan di Bandar Sarikei (Sarikei Central Market) pada 18 dan 19 Mei ini tadi. Tahniah diucapkan pada semua sekolah-sekolah yang berjaya.

SMK Muara Tuang - Johan Tarian Rampaian & Etnik

Kategori Tarian Rampaian Melayu

1. Johan – Bahagian Samarahan (SMK Muara Tuang)

2. Naib Johan – Bahagian Kapit (SMK Kapit)

3. Ketiga – Bahagian Bintulu (SMK Asyakirin)

Kategori Tarian  Etnik

1. Johan – Bahagian Samarahan (SMK Muara Tuang)

2. Naib Johan – Bahagian Kapit (SMK Kapit)

3. Ketiga – Bahagian Kuching (SMK Tun Abang Haji Openg)

Anugerah Khas Juri – SMK Mendamit, Limbang.

Berikut adalah keputusan sebelum pertandingan dari setiap bahagian yang kami ketahui:

Keputusan Pertandingan Tarian Sekolah Menengah Peringkat Bahagian Bintulu 2011

SMK Asyakirin (Adiwarna Asyakirin)

SMK Asyakirin (Adiwarna Asyakirin)

Keputusan Keseluruhan
1. SMK Asyakirin (Adiwarna Asyakirin)
2. SMK Sebauh (Sesuaka Euphoria)
3. SMK Bandar Bintulu (Kesenian Sri Cahaya Bandar)
Anugerah Tarian Rampaian Melayu Terbaik  – SMK Asyakirin
Anugerah Koreografi Rampaian Melayu Terbaik – SMK Asyakirin
Anugerah Tarian Rampaian Etnik Terbaik – SMK Sebauh
Anugerah Koreografi Tarian Etnik Terbaik – SMK Bandar Bintulu
Anugerah KostumMelayu Terbaik – SMK  Baru
Anugerah KostumEtnik Terbaik – SMK Bintulu
Penari Lelaki Terbaik: MacMaschall Seling (SMK Sebauh)
Penari Wanita Terbaik: Sandra (SMK Asyakirin)

SMK Sebauh (Sesuaka Euphoria)

SMK Sebauh (Sesuaka Euphoria)

(Sumber: http://sesuakaeuphoria.blogspot.com)

Keputusan Pertandingan Tarian Sekolah Menengah Peringkat Bahagian Samarahan 2011

SMK Muara Tuang

SMK Muara Tuang & SMK Kota Samarahan

PENGANJUR / TEMPAT : SMK Asajaya No. 2
TARIKH : 5 Mei 2011

Keputusan Keseluruhan
1. SMK Muara Tuang
2. SMK Kota Samarahan
3. SMK Asajaya No. 2

Anugerah Tarian Rampaian Melayu Terbaik  – SMK Kota Samarahan
Anugerah Koreografi Rampaian Melayu Terbaik – SMK Kota Samarahan
Anugerah Tarian Rampaian Etnik Terbaik – SMK Muara Tuang
Anugerah Koreografi Tarian Etnik Terbaik – SMK Muara Tuang
Anugerah Busana Melayu Terbaik – SMK  Muara Tuang
Anugerah Busana Etnik Terbaik – SMK Taee
Anugerah Khas Juri – SMK Balai Ringin

SMK Kota Samarahan

SMK Kota Samarahan

Keputusan Pertandingan Tarian Sekolah Menengah Peringkat Bahagian Miri 2011

SMK Subis

SMK Subis

PENGANJUR : SMK Sunis
TEMPAT : Dewan Masyarakat Batu Niah
TARIKH : 1 – 2 April 2011

Keputusan Keseluruhan

1. SMK Subis
2.  SMK Lopeng Tengah
3. SMK Dato' Permaisuri

Anugerah Tarian Rampaian Melayu Terbaik Keseluruhan
1 . SMK Dato' Permaisuri
2 . SMK Subis
3 . SMK SMK Merbau

Anugerah Koreografer Tarian Rampaian Melayu Terbaik Keseluruhan
1. SMK Subis
2. SMK Dato' Permaisuri
3. SMK Merbau

Anugerah Tarian Etnik Terbaik
1 . SMK Subis (Anding Didak – Melanau)
2 . SMK Lopeng Lopeng Tengah (Gawea Sowa – Bidayuh)
3 . SMK Riam ( Perang Cudamani )

Anugerah Koreografer Tarian Etnik Terbaik
1 . SMK Subis
2 . SMK Lopeng Tengah
3 . SMK Riam

Busana Terbaik Kategori Rampaian Melayu
1 . SMK Merbau
2 . SMK Lopeng Tengah
3 . SMK Pujut

Busana Etnik Terbaik
1 . SMK Lopeng
2 . SMK Riam
3 . SMKSubis

Penari Lelaki Terbaik Etnik – SMK Subis
Penari Perempuan Terbaik Etnik – SMK Lopeng Tengah
Penari Perempuan Terbaik Rampaian Melayu – SMK Dato Permaisuri
Penari Lelaki Terbaik Rampaian Melayu – SMK Merbau

Anugerah Khas Juri – SMK Merbau

(Sumber: http://gongtokdesa.wordpress.com/)

Keputusan Pertandingan Tarian Sekolah Menengah Peringkat Bahagian Mukah 2011

Keputusan Keseluruhan
1. SMK Matu
2. SMK Three Rivers
3. SMK Oya

Anugerah Tarian Rampaian Melayu Terbaik
1 . SMK Three Rivers
2 . SMK Matu
3 . SMK Oya

Anugerah Tarian Rampaian Etnik Terbaik
1 . SMK Matu
2 . SMK Three Rivers
3 . SMK SMK Oya

(Sumber: Pelawat laman blog ini)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG SARAWAK

Copyright 2010 All Rights Reserved