ads

Selasa, 20 September 2011

11 di mukah sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di mukah sarawak - Google Blog Search


Anak Omak: ~ Ikan Keli Terbesar di Dunia <b>di Mukah, Sarawak</b> ~

Posted: 13 Jul 2011 03:07 AM PDT

Boleh aku katakan ni spesis moyang ikan keli ni dan aku rasa terbesar didunia. Korang tengok saiz je dah tau macam ikan paus jer. Gila la ni makan sebulan satu family pun tak abis tapi ada ke orang yang sanggup makan? aku tengok pun dah geli. Apa agaknya benda dia makan sampai jadi besar camtu. Boleh plak hidup dalam sungai yang etrcemar kat Malaysia ni. Hurm.. Layan je la gambar-gambar di bawah.


11 di kuching sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di kuching sarawak - Google Blog Search


Event : Borneo International Beads Conference 2011, 7-9 October <b>...</b>

Posted: 20 Sep 2011 06:59 AM PDT

Beads International Conference 2011 Kuching BorneoThe bead culture of Sarawak, part of a greater Malaysian heritage, is rooted in centuries of tradition. An ancient maritime trading network linked Sarawak to the world. The beads most treasured today came from production centres on the Malay Peninsula, from India, China and even further afield. In the hands of Sarawak's craftswomen and collectors, these masterpieces of the glassmaker's art became intrinsically "Borneo Beads".

The second edition of International Beads Conference (BIBCo) will be held in Kuching, on the 7-9 October 2011, with conferences, Beads exhibitions and sales and workshops. This international event  is organized by Crafthub Sdn.Bhd.

Crafthub is a non-profit organisation which aims to promote and sell Sarawak handicrafts in an economically viable way, with international standard quality control. Crafthub was set up in 2008 by a small group of people who understand the various crafts of Sarawak and who are passionate about bringing Sarawak craftwork to that wider world. It promotes handicrafts as a worthwhile occupation that provides a viable living for local craftspeople, and endeavours to encourage the younger generation into craft-oriented careers before many skills inherent in Sarawak's craft heritage are lost.

Special pre– and post– conference tours to the Bario Highlands will be organized for BIBCo participants.

Detailed program on the Crafthub website or by downloading the Bib Co Brochure.

Related posts : the Tun Jugah Foundation, Pua Kumbu Museum in Kuching ; The Society Atelier, organises the World Eco Fiber and TextilesForum (WEFT), Kuching;
Mats of Sarawak by Heidi Munan; Iban sleeping Mat by Heidi Munan; GERAI OA The Indigenous people stall where you can buy Borneo Beads in KL

Lun Bawan ladies, Sidney Wee

Kereta Sewa <b>Kuching</b> | Malaysia - <b>Sarawak</b> - Business Informations <b>...</b>

Posted: 16 Sep 2011 07:22 AM PDT

We are from Kuching Sarawak Malaysia .

We provide Car Rental Service .

Kami Menawarkan Perkhidmatan Kereta Sewa Di Kuching Pada harga Yang Murah dengan Kenderaan yang baik.No Hidden Charge dan penghantaran ke airport adalah percuma.

Car for rent:-
Perodua Kancil MT/AT – RM70
Perodua Kelisa MT – RM80
Perodua Myvi AT – RM120
Proton Saga FL AT – RM120
Proton Waja MT – RM115
Proton Wira AT – RM100
Proton Gen2 AT – RM120
Proton Perdana AT – RM200
Honda City AT – RM200
Toyota Ipsum AT – RM180
Toyota Avanza AT – RM180
Van Nissan Urvan 14 seater MT – RM240

For more information , contact : 0146870107 (booking)


Products @ Services @ Related | 产品 @ 服务 @ 其它相关: , , ,
Location | 地区: kuching
Subscribe Us :Subscribe | Share In Your Facebook | Thumbs Up

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search


Tribunal Tuntutan Pengguna Buka Cawangan <b>Di Sri Aman</b> <b>...</b>

Posted: 25 Jul 2011 05:45 AM PDT

Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia (TTPM) perlu mengundang media untuk meliputi proses tuntutan pengguna kata Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi Dan Kepenggunaan, Datuk Hajah Rohani Abdul Karim.
"Siaran media akan meningkatkan kesedaran pengguna tentang hak mereka dengan adanya liputan terhadap proses tuntutan pengguna menerusi TTPM," katanya  selepas merasmikan Majlis Pelancaran TTPM di cawangan Sri Aman di Dewan Suarah Sri Aman.
Selain itu pengguna kata Rohani juga boleh mendaftar dan menfailkan tuntutan mereka dengan menggunakan Khidmat Pesanan Ringkas atau SMS tanpa memerlukan kehadiran mereka ke kaunter TTPM atau menggunakan internet selepas ini.
Pengguna kata Rohani hanya perlu menaip TTPM (nombor kad pengenalan) (Nama Penuh) (Alamat Penuh) (Tuntutan) dan sms ke nombor 15888 untuk tindakan yang seterusnya.
"Bagaimanapun saya berharap agar pembukaan TTPM di Sri Aman akan memudahkan pengguna dari kawasan Sri Aman, Lubok Antu, Sebuyau, Betong dan Saratok untuk menfailkan tuntutan di sini dari masa ke semasa," katanya.
Hadir sama ialah Pengerusi TTPM, Pretam Singh Darshan Singh, wakil Pengarah Pejabat Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi Dan Kepenggunaan Sarawak, Arfazheel Amsir, Timbalan Residen Sri Aman, Felicia Tan, para pegawai kerajaan dan penduduk di sini.
TTPM kini mempunyai 10 buah cawangan baru bagi tahun 2011 antaranya ialah di Batu Pahat (Johor), Muar (Johor), Port Dickson (Negeri Sembilan),Taiping (Perak), Seri Manjung (Perak), Kulim (Kedah), Gombal (Selangor), Kuala Kubu Baru (Selangor), Keningau (Sabah) dan Sri Aman (Sarawak).

11 di samarahan sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di samarahan sarawak - Google Blog Search


cerita <b>di</b> sebalik uitm <b>samarahan</b> , <b>sarawak</b>

Posted: 26 Jun 2011 01:27 AM PDT

salam u all .. hey .. korg chat ka ??

aishh .. semakin lame semakin malas la yana nak updet  update blog ni ..
alhamdulillah dah nak sampai seminggu yana study kat cni .. korg dtg kla cni .. lawat yana .. muahahhahha :P
huuu .. harap korg chat .. yeayy ~

huuu .. btw , yana nak kongsi something .. maklumlah ta de pape yang yana nak bagi kat korg bace .. kau bosan ngn blog aquu ? kau klik la X tu .. chow dari cni .. ahahhahah .. heeee

kat sini best , smue member-memeber dalam cos yang yana ambil iaitu public admin smue oke .. huuu .. <3

kau nak kenal member-member aquu kt cni ?? hoho .. 
nah ! yana bg gambar .. tengok puas-puas .. tengok je tw , nak ngorat jangan .. aishhh .. heee


puteri-puteri comel :)




















putera-putera yang kiut .. :) 
haha .. jangan marah .. 














huuu .. sori law korang x puas aty .. sj x taw nk updet ape .. hahahha .. huuu ..sape-sape yang tak de gambar tu , yana mintak maaf , yana x taw fesbuk  facebook korang .. ni pun yana ambil dalam group .. huuu .. tenkiu2 .. :) enjoy .. heee ..

nah ! gambar yana lak .. cuci-cuci mate .. hahah ..


setakat ni sudaa .. abis .. sebarang copy gambar tidak akan diberi peluang .. jangan nak copy -copy gambar .. xsuke .. huuu ..

tenx bace this blog .. :)

11 di lundu sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di lundu sarawak - Google Blog Search


Hidup Hanya Sekali: Marine Field Work <b>di Lundu</b>, <b>Sarawak</b>

Posted: 19 Jun 2011 04:55 AM PDT

pada 17-19 Jun 2011 hari sabtu hingga ahad, subjek marin dan invertebrata air tawar mengadakan satu kerja lapangan bagi mengkaji diversity of marine invertebrates from low high tide to low tide. kami dikehendaki mengkaji kepadatan dan kepelbagaian spesis invertebrata marin yang terdapat di kawasan kajian iaitu di tanjung batu.
perjalan mengambil masa 10 minit menaiki bot dari kawasan pantai menuju ke tanjung tersebut. hari kejadian adalah pada hari sabtu. ketibaan kami di lundu adalah pada sebelah malam di kawasan penginapan.kerja lapangan dimulakan pada pukul 9 pagi sehingga pukul 1 tengah hari. kami dikehendaki mengira kecerunan dari kawasan high tide ke low tide menggunakan kaedah manual walaupun alat rangefinder dibekalkan. di sepanjang garis transek yang dilakukan iaitu sepanjang 50 meter, 5 kuadrat dengan 2 replika setiap satu kuadrat pada setiap stesen 10 meter dari garis permulaan dilakukan.bilangan individu dan spesis yang terdapat dalam petak kuadrat 0.5 meter persegi dicatat dan setiap satu spesis dibawa pulang ke tempat penginapan untuk melakukan proses identifikasi spesis menggunakan monograf.

sebelah malam, barbeku ikan dan ayam dibuat oleh pembantu makmal yang ada. malangnya, banyak makanan tidak habis kerana terlalu banyak yang dipanggang. tambahan pula. bilangan pelajar hanya ada 15 orang merangkumi 14 orang pelajar perempuan dan seorang pelajar lelaki iaitu aku. memanglah tak habis. tapi apa-apa hal, pantai tu memang cantik. air biru bersih takdak pencemaran. tapi kat pasir tepi pantai tu yang sakit hati taik besepah. chett.
ahad pagi, pelajar dibenarkan mandi manda di pantai sebelum taklimat terakhir oleh profesor shabdin long sementara menunggu ketibaan bas pulang.

11 di marudi sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di marudi sarawak - Google Blog Search


Majlis potong Kek 1Malaysia terpanjang, acara kemuncak Hari M&#39;sia <b>...</b>

Posted: 19 Sep 2011 06:47 PM PDT

Posted on September 20, 2011, Tuesday

MARUDI: Sempena sambutan Hari Malaysia pada 16 September lalu, masyarakat di Pekan Marudi turut tidak ketinggalan untuk sama-sama meraikan sambutan bersejarah itu dengan penuh semangat patriotik melalui penganjuran pelbagai aktiviti.

Antara aktiviti yang dilangsungkan ialah Larian Obor 1Malaysia, Pertandingan Basikal Berhias, senam robik beramai-ramai oleh para kenamaan, agensi kerajaan dan persatuan-persatuan di sini.

Antara yang turut serta dalam acara senam robik yang telah diadakan di Dataran Marudi itu ialah Menteri Muda Bekalan Air yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Marudi, Sylvester Entri Muran.

Manakala acara kemuncak sambutan Hari Malaysia dan Hari Kemerdekaan peringkat daerah kecil Marudi ialah majlis memotong Kek 1Malaysia yang terpanjang pernah dibuat di sini, yang berukuran 13.5 kaki panjang.

Kek setebal lima inci yang diperbuat daripada tepung gandum dan beras pulut itu turut diwarnai dengan corak dan warna-warna Jalur Gemilang.

Ia juga turut menggunakan 80 biji buah kelapa dan 40 kilogram beras pulut dan mengambil masa selama sehari semalam untuk membuatnya. Kerja-kerja membuat Kek 1Malaysia ini telah dijayakan oleh ahli-ahli Wanita KIM.

Dalam pada itu Entri memberitahu bahawa aktiviti-aktiviti yang dianjurkan, walaupun tidak sebesar namun boleh menerapkan nilai-nilai kebudayaan rakyat Malaysia dan menyemai semangat patriotik agar penduduk mengetahui maksud kemerderkaan.

"Pada masa yang sama, tujuan kita ialah untuk menyemai dan meningkatkan semangat patriotik di kalangan generasi muda di sini," tambah beliau.

Sementara itu, dalam pertandingan Larian Obor 1Malaysia pula, kategori lelaki yang disertai sebanyak 18 pasukan telah dimenangi oleh pasukan SMK Marudi, kedua ialah Pasukan Baram Mania 2 dan ketiga ialah JKKK Kampung Pemindahan Cina.

Bagi kategori wanita, sebanyak tujuh pasukan mengambil bahagian dengan johan dimenangi SMK Marudi, kedua ialah pasukan Hotsexy Girl.com.

11 di miri sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di miri sarawak - Google Blog Search


BUAYA DALAM TAMAN BULATAN <b>MIRI SARAWAK</b> |

Posted: 12 Sep 2011 09:33 PM PDT

Number of view1292

kolam taman bulatan miri sarawak

MIRI: Beberapa pekerja am Taman Bulatan Miri semalam gempar dengan penemuan seekor reptilia dipercayai buaya yang sedang berjemur dan kadang kala timbul dalam kolam terbabit.

Jurucakap Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) cawangan Miri semalam memberitahu pihaknya menerima laporan kejadian itu sekitar jam 8 pagi semalam dan usaha mencari dan menangkap buaya itu sedang dijalankan.

"Kita dimaklumkan mengenai buaya itu oleh pekerja am yang sedang menjalankan kerja-kerja penyelengaraan taman yang terkejut kemunculan seekor buaya yang sedang berjemur di kolam itu," katanya.

Beberapa anggota JPAM yang menerima laporan itu kemudiannya bergegas ke lokasi yang dilaporkan dan mendapati buaya berkenaan sering timbul dan berenang-renang di tengah tengah kolam terbabit.

"Kita sedang mencari jalan terbaik untuk menangkap buaya terbabit sama ada menggunakan teknik pukat supaya kehadiran buaya terbabit tidak mengundang bahaya kepada pengunjung di taman itu," katanya.

Ekoran penemuan buaya terbabit, semua pengunjung Taman Bulatan Miri yang menjalankan aktiviti bersenam dan sebagainya dinasihatkan tidak mendekati kolam atau melihat buaya itu secara dekat.

KATA ULAN ; uikss uLan selalu lepak kat taman bulatan Miri ni hujung minggu,sememangnya ada kolam besar ditengah tengah Taman tersebut,tetapi yang hairanya dari mana ya buaya itu datang? sedangkan kawasan itu bukanlah dekat dengan kawasan sungai,dan kolam itu adalah kolam takungan dan bukannya kolam aliran sungai…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The Hot Keywords:

You can leave a response, or trackback from your own site.

11 di sibu sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di sibu sarawak - Google Blog Search


Seramai 5539 duduki UPSR <b>di Sibu</b> | BorneoPost Online | Borneo <b>...</b>

Posted: 13 Sep 2011 08:03 PM PDT

Posted on September 14, 2011, Wednesday

SIBU: Seramai 5,539 orang pelajar Tahun 6 bahagian Sibu termasuk Kanowit dan Selangau menduduki Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) semalam.

Penolong Penyelia Pejabat Unit Penilaian dan Peperiksaan Sibu Steven Antas ketika dihubungi semalam berkata, sebanyak 153 pusat peperiksaan telah dibuka.

Daripada jumlah tersebut sebanyak 57 pusat adalah untuk pelajar sekolah dari Sekolah Jenis Kebangsaan (Cina) manakala 96 pusat untuk pelajar dari Sekolah Kebangsaan (SK).

Terdapat beberapa sekolah di sini membuka dua pusat peperiksaan kerana bilangan pelajar yang menduduki peperiksaan berkenaan terlalu ramai.

Paling ramai calon yang menduduki UPSR ialah pelajar dari SJK(C) Chung Sing dengan bilangan pelajarnya 205 orang.

Peperiksaan berkenaan akan diadakan selama tiga hari bermula semalam di seluruh negara.

di negeri sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri sarawak - Google Blog Search


Isu Murtad <b>Di</b> Selangor, Motifnya <b>Di</b> Sabah <b>Sarawak</b>! | Selangor Daily

Posted: 30 Aug 2011 09:34 PM PDT

Isu demi isu dibangkitkan oleh DAP dengan bantuan para pemimpin PAS dan PKR. Isu terbesar yang dipermain-mainkan oleh DAP adalah isu murtad GMDU. Reaksi yang diterima, amat baik. Apatah lagi dengan campurtangan dan campur mulut cabul Ibrahim Ali yang sememangnya sangat-sangat diperlukan oleh DAP, objektif DAP hampir tercapai tetapi belum cukup kuat untuk membangkitkan satu gelombang secara besar-besaran yang boleh menjadikan DAP sebagai kuasa utama politik di negara ini.

Seawal PRU12 lagi, DAP sudah melihat isu yang paling berkesan untuk digunakan bagi menawan Sabah dan Sarawak adalah pertembungan Islam dan Kristian. DAP tidak boleh bermain secara langsung dengan isu ini kerana DAP akan dipersalahkan dan kemudian diharamkan kerana mencetuskan isu yang sangat sangat sensitif dan tidak menguntungkan perjuangan DAP dari tahun 1964 lagi.

Isu Bible berbahasa Melayu menjadi isu emas DAP dalam Pilihanraya Negeri Sarawak. Penggunaan kalimah Allah yang sebenarnya tidak harus timbul, berjaya menimbulkan satu persepsi serta gelombang sokongan kepada DAP di Sabah dan Sarawak. Kalimah Allah yang telah digunakan oleh para penganut Kristian di Sabah dan Sarawak, terutama di kalangan Bumiputera, diusahakan agar menjadi pertembungan kepercayaan yang boleh menggugat kestabilan dengan DAP dilihat sebagai 'Knights Templar' di Sarawak, khususnya.

Isu kalimah Allah yang telah diterima penggunaannya di Sabah dan Sarawak, berjaya dipergunakan oleh DAP untuk menimbulkan suara-suara sumbang yang berfikir secara sehala dan gagal melihat serangan sebenar DAP.

Justeru ramai yang melihat isu murtad di Selangor, sebenarnya sengaja ditimbulkan untuk membangkitkan kemarahan kaum Kristian di Sabah dan Sarawak memandangkan majoriti di negeri-negeri tersebut adalah penganut Kristian. Penguasaan Sabah dan Sarawak oleh DAP akan memudahkan mereka menguasai Putrajaya.

Dan apabila DAP (bukan Pakatan) berjaya menguasai Putrajaya, maka akan berlakulah satu lagi proses yang paling menarik iaitu PERSEMPADANAN SEMULA KAWASAN PARLIMEN yang bakal menyaksikan Melayu dan Bumiputera akan kehilangan hak politik buat selama-lamanya.

Untuk mencapai tujuan tersebut, DAP perlu menggunakan 'kepakaran' PAS dan hantu-hantu UMNO yang telah tersingkir serta membentuk barisan PKR yang akan sanggup melakukan apa-apa sahaja demi mendapatkan kuasa.

Dek kerana itulah munculnya kisah larangan penggunaan pembesar suara untuk pembacaan al Quran pada waktu subuh di Pulau Pinang. Sebelum itu, pilihanraya masjid yang digagalkan oleh campurtangan KDYMM Yang Dipertuan Agong. Isu murtad dan kemelut JAIS-GMDU, Mat Sabu dengan kisah Mat Indera dan komunis, Mat Sabu dan rasuah cikai RM8000 dan beberapa usaha pengalihan isu yang lebih kecil tetapi bersifat efektif.

Pada masa yang sama, PAS menerusi Abdul Hadi Awang pula mengkisahkan tentang betapa anjingnya pasukan keselamatan yang ditugaskan menjaga ketenteraman negara ini. Serangan NGO terhadap badan dan institusi penting negara yang menjalankan dasar serta penguatkuasaan undang-undang. Bahkan ramai juga yang melihat, beberapa orang pemimpin di dalam UMNO-BN sendiri turut memberikan sumbangan kepada kisah DAP ingin menguasai Putrajaya.

Itu belum lagi pengangkatan dan penaiktarafan KONCO-KONCO ABDULLAH BADAWI seperti Omar Ong, budak-budak tingkat 4 JPM, penguasaan GLC olehsyarikat yang dibeli oleh GLC terbabit seperti kisah UEM-Sunrise, MAS-AirAsia dan sebagainya.

Isu murtad di Selangor sebenarnya isu 'kecil' yang dijadikan sebagai pemacu dan pemangkin untuk sesuatu yang lebih besar dalam rancangan DAP di Sabah dan Sarawak. Berjaya mengekalkan perpecahan di kalangan kaum Melayu-Bumiputera, bermakna matlamat Lim Guan Eng untuk menguasai DAP akan bertambah mudah dan lebih lancar!!!

11 di matu sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di matu sarawak - Google Blog Search


Bawang B juara futsal mini sempena Ramah Mesra Aidilfitri Pergau <b>...</b>

Posted: 19 Sep 2011 05:58 PM PDT

Posted on September 20, 2011, Tuesday

SYABAS: Saudi (kanan) menyampaikan hadiah kepada ketua pasukan Bawang B yang juarai Kejohanan Futsal Mini di Kampung Pergau, baru-baru ini. Turut kelihatan ialah Ismail (kiri) serta Tioh.

MATU: Pasukan Bawang B menjuarai Kejohanan Futsal Mini selepas menewaskan Pepunai Tanak, 3-2 pada final di halaman Surau Kampung Pergau, di sini baru-baru ini.

Kejayaan itu membolehkan Bawang B membawa pulang hadiah berupa wang tunai RM1,000 sementara Pepunai Tanak mendapat RM800.

Pemenang ketiga iaitu Kuala Matu meraih RM600 sambil pengisi slot keempat, Area 51 menerima RM 400.

Kesemua hadiah untuk kejohanan itu ditaja oleh Ahli Parlimen Igan Datuk Abdul Wahab Dolah.

Menurut pengerusi penganjur Rokiah Muhamad Jahar, sebanyak 33 skuad menyertai kejohanan selama dua hari itu.

"Terima kasih kepada semua yang terlibat dalam menjayakan kejohanan sempena Majlis Ramah Mesra Aidilfitri Pergau ini.

"Insya-Allah, kami akan berusaha menganjurkan lagi kejohanan ini pada tahun depan," katanya.

Residen Mukah Saudi Narani mewakili Wahab menyampaikan kesemua hadiah kepada pemenang.

Hadir sama, Penolong Pegawai Pentadbir Pejabat Daerah Matu Ismail Kasah, Temenggong Tioh Ali Moktar, Pemanca Rapili Amit dan Penghulu Teo Huat Hui.

 

BLOG SARAWAK

Copyright 2010 All Rights Reserved