Selasa, 20 September 2011

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search


Tribunal Tuntutan Pengguna Buka Cawangan <b>Di Sri Aman</b> <b>...</b>

Posted: 25 Jul 2011 05:45 AM PDT

Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia (TTPM) perlu mengundang media untuk meliputi proses tuntutan pengguna kata Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi Dan Kepenggunaan, Datuk Hajah Rohani Abdul Karim.
"Siaran media akan meningkatkan kesedaran pengguna tentang hak mereka dengan adanya liputan terhadap proses tuntutan pengguna menerusi TTPM," katanya  selepas merasmikan Majlis Pelancaran TTPM di cawangan Sri Aman di Dewan Suarah Sri Aman.
Selain itu pengguna kata Rohani juga boleh mendaftar dan menfailkan tuntutan mereka dengan menggunakan Khidmat Pesanan Ringkas atau SMS tanpa memerlukan kehadiran mereka ke kaunter TTPM atau menggunakan internet selepas ini.
Pengguna kata Rohani hanya perlu menaip TTPM (nombor kad pengenalan) (Nama Penuh) (Alamat Penuh) (Tuntutan) dan sms ke nombor 15888 untuk tindakan yang seterusnya.
"Bagaimanapun saya berharap agar pembukaan TTPM di Sri Aman akan memudahkan pengguna dari kawasan Sri Aman, Lubok Antu, Sebuyau, Betong dan Saratok untuk menfailkan tuntutan di sini dari masa ke semasa," katanya.
Hadir sama ialah Pengerusi TTPM, Pretam Singh Darshan Singh, wakil Pengarah Pejabat Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi Dan Kepenggunaan Sarawak, Arfazheel Amsir, Timbalan Residen Sri Aman, Felicia Tan, para pegawai kerajaan dan penduduk di sini.
TTPM kini mempunyai 10 buah cawangan baru bagi tahun 2011 antaranya ialah di Batu Pahat (Johor), Muar (Johor), Port Dickson (Negeri Sembilan),Taiping (Perak), Seri Manjung (Perak), Kulim (Kedah), Gombal (Selangor), Kuala Kubu Baru (Selangor), Keningau (Sabah) dan Sri Aman (Sarawak).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads