ads

Ahad, 18 September 2011

11 di simunjan sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di simunjan sarawak - Google Blog Search


PROGRAM PERASMIAN MENUAI PADI HUMA <b>DI SIMUNJAN</b> <b>...</b>

Posted: 22 Mar 2011 08:17 PM PDT

LAWATAN PENGARAH URUSAN 1 HPA IND. SDN. BHD. KE LADANG TANAMAN PADI HUMA

PERASMIAN MENUAI PADI

ACARA MEMPROSES PADI HUMA

AlhamduliLLAHirabbil 'alameen,
Pada Ahad 20 Mac 2011 yang lepas, rombongan Pengarah Urusan HPA Industries Sdn Bhd, Tuan Haji Ismail Haji Ahmad telah berkunjung ke Simunjan, Sarawak untuk Majlis Perasmian Menuai Padi Huma HPA. Antara yang turut hadir adalah Pengurus Besar R&D HPA, En Abdul Ghani Hussein, wartawan IKON serta tidak ketinggalan juga – Kumpulan UNIC!

Antara acara menarik yang berlangsung pada hari itu adalah Tuan Pengarah Urusan sendiri yang sudi turun padang mengikuti demonstrasi menuai padi (bahasa Iban – ngetau) selama lebih daripada setengah jam di tanah bertuah tersebut. Program kemudiannya terus beralih tempat ke Dewan Masyarakat Semalatong, Simunjan di mana kemuncak perasmian pada hari itu adalah demonstrasi melerai padi (ngunjun), menampi, mengisar dan menumbuk padi (nutok) yang turut disertai sendiri oleh Tuan Pengarah Urusan.

"Produk Halal Tanggungjawab Bersama"

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search


Former <b>Sri Aman</b> MP, four others quit PKR | my <b>Sarawak</b> – News <b>...</b>

Posted: 17 Sep 2011 06:14 PM PDT

Posted on 18 September 2011.

COUNT US OUT: (from left) Jonas, Jimmy, Munan and Matthew hold up their letters of resignation at the press conference.

KUCHING: Former Sri Aman MP Jimmy Donald has resigned from PKR, citing the need to "re-examine his next political move and future" as reasons to quit the peninsula-based opposition party.

Those who also quit yesterday were PKR Serian chairman Jonas Riong, PKR Kapit chairman Munan Laja, senior member Matthew American and Dr John Brian Anthony, who was defeated in Meluan in the April 16 state polls.

Following these resignations, some of the office bearers and senior members of the affected branches would follow suit within the next few days. Among those from PKR Sri Aman touted to follow suit include the vice chairman, secretary, wanita chief, committee and senior members, Jimmy revealed.

"We have not made any decision about joining other political parties, current or upcoming ones, for the time being," Jimmy told a press conference at his office in MJC Batu Kawah here.

On joining the Barisan Nasional (BN), Jimmy replied: "It's not an option for sure".

Jimmy, who is also PKR Sri Aman chief, said the five of them felt the need to do some re-thinking about their political future and to work out the best course of action.

"For the time being, we are just re-examining our position … to think of the best way to help solve the problems of the people in the state, and how best we can be involved in the politics of Sarawak.

"I wish to thank the president, state liaison chief and all leaders and members of PKR for the help and guidance which they have given me while I was with PKR,"

Although he has resigned, Jimmy said he would remain supportive of PKR's vision and mission, and would continue to render assistance whenever and wherever needed.

He made it clear that leaving PKR was done on their personal basis and not due to disagreements or disappointments with the party.

Asked whether he would be contesting in the next general election, Jimmy said: "I have not made a decision on this. The political scenario is so uncertain for now and anything can happen. Right now, I'm just thinking about what is the next best step."

Jimmy was a three-term Sri Aman MP from 1995 to 2008. When PBDS was de-registered in 2004, all of the party's seats were automatically allocated to the (then) newly formed PRS, which was immediately accepted into the state BN coalition.

In the 12th general election in 2008, Jimmy was not nominated to defend his seat. PRS instead opted for Masir Kujat, who successfully defended the seat for BN.

Masir won the seat with a 4,252-vote majority, defeating independent candidate Cobbold John Lusoi in a straight fight.

11 di samarahan sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di samarahan sarawak - Google Blog Search


cerita <b>di</b> sebalik uitm <b>samarahan</b> , <b>sarawak</b>

Posted: 26 Jun 2011 01:27 AM PDT

salam u all .. hey .. korg chat ka ??

aishh .. semakin lame semakin malas la yana nak updet  update blog ni ..
alhamdulillah dah nak sampai seminggu yana study kat cni .. korg dtg kla cni .. lawat yana .. muahahhahha :P
huuu .. harap korg chat .. yeayy ~

huuu .. btw , yana nak kongsi something .. maklumlah ta de pape yang yana nak bagi kat korg bace .. kau bosan ngn blog aquu ? kau klik la X tu .. chow dari cni .. ahahhahah .. heeee

kat sini best , smue member-memeber dalam cos yang yana ambil iaitu public admin smue oke .. huuu .. <3

kau nak kenal member-member aquu kt cni ?? hoho .. 
nah ! yana bg gambar .. tengok puas-puas .. tengok je tw , nak ngorat jangan .. aishhh .. heee


puteri-puteri comel :)




















putera-putera yang kiut .. :) 
haha .. jangan marah .. 














huuu .. sori law korang x puas aty .. sj x taw nk updet ape .. hahahha .. huuu ..sape-sape yang tak de gambar tu , yana mintak maaf , yana x taw fesbuk  facebook korang .. ni pun yana ambil dalam group .. huuu .. tenkiu2 .. :) enjoy .. heee ..

nah ! gambar yana lak .. cuci-cuci mate .. hahah ..


setakat ni sudaa .. abis .. sebarang copy gambar tidak akan diberi peluang .. jangan nak copy -copy gambar .. xsuke .. huuu ..

tenx bace this blog .. :)

11 di miri sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di miri sarawak - Google Blog Search


BUAYA DALAM TAMAN BULATAN <b>MIRI SARAWAK</b> |

Posted: 12 Sep 2011 09:33 PM PDT

Number of view1186

kolam taman bulatan miri sarawak

MIRI: Beberapa pekerja am Taman Bulatan Miri semalam gempar dengan penemuan seekor reptilia dipercayai buaya yang sedang berjemur dan kadang kala timbul dalam kolam terbabit.

Jurucakap Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) cawangan Miri semalam memberitahu pihaknya menerima laporan kejadian itu sekitar jam 8 pagi semalam dan usaha mencari dan menangkap buaya itu sedang dijalankan.

"Kita dimaklumkan mengenai buaya itu oleh pekerja am yang sedang menjalankan kerja-kerja penyelengaraan taman yang terkejut kemunculan seekor buaya yang sedang berjemur di kolam itu," katanya.

Beberapa anggota JPAM yang menerima laporan itu kemudiannya bergegas ke lokasi yang dilaporkan dan mendapati buaya berkenaan sering timbul dan berenang-renang di tengah tengah kolam terbabit.

"Kita sedang mencari jalan terbaik untuk menangkap buaya terbabit sama ada menggunakan teknik pukat supaya kehadiran buaya terbabit tidak mengundang bahaya kepada pengunjung di taman itu," katanya.

Ekoran penemuan buaya terbabit, semua pengunjung Taman Bulatan Miri yang menjalankan aktiviti bersenam dan sebagainya dinasihatkan tidak mendekati kolam atau melihat buaya itu secara dekat.

KATA ULAN ; uikss uLan selalu lepak kat taman bulatan Miri ni hujung minggu,sememangnya ada kolam besar ditengah tengah Taman tersebut,tetapi yang hairanya dari mana ya buaya itu datang? sedangkan kawasan itu bukanlah dekat dengan kawasan sungai,dan kolam itu adalah kolam takungan dan bukannya kolam aliran sungai…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The Hot Keywords:

You can leave a response, or trackback from your own site.

11 di saratok sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di saratok sarawak - Google Blog Search


Buaya Baham tubuh Mangsa <b>di Saratok, Sarawak</b> | Bryannemo.com

Posted: 17 Sep 2011 03:01 PM PDT

Number of View: 289

SULAIMAN... maut dibaham buaya.

"Saya melihat buaya itu muncul di permukaan air sambil menjulang tubuhnya sebelum menghilangkan diri secara perlahan-lahan ke dasar sungai," kata Safri Hassan, 20, ahli keluarga Sulaiman Abdullah, 66, yang dikhuatiri maut selepas dibaham buaya di Sungai Sebelak, dekat Kampung Roban, di sini, awal pagi semalam.

Safri yang menceritakan perkara itu berkata, dia terserempak dengan buaya itu ketika menyertai operasi mencari dan menyelamat bersama beberapa penduduk di sekitar tempat kejadian.

"Sebaik tiba di lokasi kejadian, buaya berkenaan muncul sambil menjulang tubuh mangsa. Saya terkejut namun tidak sempat berbuat apa-apa sebelum reptilia itu menghilangkan diri.

 "Tindakan buaya berkenaan menunjukkan tubuh mangsa seolah-olah 'meminta izin' daripada kami untuk memakannya," katanya.

Dalam kejadian itu, Sulaiman bersama anaknya, Endoi, 40, serta cucunya, Nazri, 9, keluar menangkap udang di sungai berkenaan, jam 4.30 pagi.

Kejadian berlaku ketika mangsa memunggah jaring menangkap udang ke dalam perahu, namun tiba-tiba seekor buaya sepanjang tiga meter muncul berdekatan perahunya sebelum menyambar kaki mangsa lalu mengheret ke sungai.

 Difahamkan, anak dan cucu mangsa tidak sempat membantu menarik mangsa berikutan cuaca gelap selain bimbang diserang reptilia berkenaan sebelum memaklumkan kejadian itu kepada penduduk.

Ini kejadian kedua sepanjang tahun ini membabitkan buaya mengganas di sungai berkenaan di mana sebelum ini penduduk,

11 di matu sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di matu sarawak - Google Blog Search


Masjid Kampung Sekaan <b>Matu Sarawak</b>

Posted: 17 Apr 2011 08:56 AM PDT

Feed From Original Source : http://my.mustaffa.org

MASIH KUKUH – Biarpun masa semakin berlalu, namun keadaan Masjid di Kampung Sekaan Matu, Sarawak masih mampu berdiri teguh untuk menjadi tempat memperluaskan syiar Islam.
Sebelum kedatanga...

di negeri sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri sarawak - Google Blog Search


JAWATAN KOSONG <b>DI NEGERI SARAWAK</b> ~ info kerjaya - jawatan <b>...</b>

Posted: 01 Dec 2010 04:26 AM PST

JAWATAN KOSONG DALAM KERAJAAN NEGERI SARAWAK
No. Nombor Iklan Jawatan Tarikh Iklan Tarikh Tutup
1. J13B2010 PEKERJA AWAM (PENTADBIRAN) 01-12-2010 21-12-2010
2. J13A2010 PEKERJA AWAM (PENGUATKUASA) 01-12-2010 21-12-2010
3. J12I2010 PEKERJA AWAM (SURVEI) 01-12-2010 21-12-2010
4. J70D2010 PENOLONG PEGAWAI ARKIB 29-11-2010 10-12-2010

TARIKH TUTUP 21 DISEMBER 2010
UNTUK MEMOHON DAN MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

DAPATKAN RAHSIA LULUS TEMUDUGA KERJA KERAJAAN KLIK SINI

 

BLOG SARAWAK

Copyright 2010 All Rights Reserved