ads

Isnin, 12 September 2011

11 di lawas sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di lawas sarawak - Google Blog Search


Big crowd at Awang Tengah&#39;s open house | BorneoPost Online <b>...</b>

Posted: 11 Sep 2011 06:39 PM PDT

Posted on September 12, 2011, Monday

CELEBRATING WITH THE PEOPLE: Awang Tengah (with songkok and holding banner) and his wife pose with the multi-racial crowd of Malays, Lun Bawangs, Kedayans, Chinese, Ibaans and other races turning up at their open house.

LAWAS: A crowd of over 10,000 thronged the open house hosted by Second Minster of Planning and Resource Management Datuk Amar Awang Tengah Ali Hassan and his wife Datuk Dayang Morliah Awang Daud in Lawas yesterday.

Among them were Lawas MP Datuk Henry Sum Agong, state assemblymen Dr Abdul Rahman Ismail (Bukit Kota) and Paulus Palu Gumbang (Batu Danau), Lawas district officer Mohd Supaih Hamdan and heads of government department and agencies.

Visitors also included state assistant financial secretary Datuk Liaw Soon Eng, Temenggong Ang Kheng Su, Temenggong Paris Kaya and Temenggong Sabli Hamid, Pemanca Tan Yong H'ng, members of Limbang Chinese Chamber of Commerce led by chairman Lim Chwee Cheng and representatives from NGOs in Limbang and Lawas.

The atmosphere was enlivened by the live performance of Bob AF and group of singers, lion dance and cultural performances by Lawas Cultural Association, 'ngajat' by Lawas Iban community and presentation of 'Duit Raya' to kids accompanying their parents.

It was a chance for Awang Tengah and his family to catch up with their many friends and relatives in Lawas, Limbang, Brunei and Sabah.

Awang Tengah and his family members thanked all those who came.

There was continuous flow of visitors from 8am till evening, and many, particularly long-time family friends, were just happy to catch up with the host and his family.

11 di mukah sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di mukah sarawak - Google Blog Search


Anak Omak: ~ Ikan Keli Terbesar di Dunia <b>di Mukah, Sarawak</b> ~

Posted: 13 Jul 2011 03:07 AM PDT

Boleh aku katakan ni spesis moyang ikan keli ni dan aku rasa terbesar didunia. Korang tengok saiz je dah tau macam ikan paus jer. Gila la ni makan sebulan satu family pun tak abis tapi ada ke orang yang sanggup makan? aku tengok pun dah geli. Apa agaknya benda dia makan sampai jadi besar camtu. Boleh plak hidup dalam sungai yang etrcemar kat Malaysia ni. Hurm.. Layan je la gambar-gambar di bawah.


11 di kuching sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di kuching sarawak - Google Blog Search


Beberapa laluan utama <b>di Kuching</b> ditutup sempena <b>Sarawak</b> <b>...</b>

Posted: 12 Sep 2011 07:05 PM PDT

Posted on September 13, 2011, Tuesday

TEMASYA BERPRESTIJ: (dari kiri) Hanifah, Mun, Paul, Rahman dan Basheer (kanan) selepas selesai sesi sidang media di Pejabat Residen Kuching, di sini semalam.

KUCHING: Beberapa laluan di sekitar bandar raya ini akan ditutup secara berperingkat mulai 15 hingga 18 September ini bagi mengelakkan kesesakan sempena berlangsungnya Sarawak Regatta 2011.

Laluan-laluan yang akan ditutup mengikut masa yang ditetapkan ialah Jalan Market/ Jalan Gambier/ Jalan Power (6 pagi – 12 malam), Jalan Wayang/ Jalan Main Bazaar (6 pagi – 6 petang), Jalan Khoo Hun Yeang (hadapan Balai Polis Central) (6 pagi – 12 malam) dan Lorong Dock / Jalan Lebuh Java (6 pagi – 6 petang).

Sementara itu, orang ramai dibenarkan meletakkan kenderaan di bangunan Saujana di Jalan Masjid, bangunan Medan Pelita di Jalan Lebuh Temple, Reservior Park dan Dewan Suarah di Jalan Budaya.

Sehubungan itu, Ketua Polis Daerah ACP Mun Kok Keong mengingatkan orang awam agar tidak meletak kenderaan di tempat yang tidak dibenarkan, mematuhi peraturan lalu lintas dan arahan pihak polis dari semasa ke semasa.

"Sebarang tindakan melanggar peraturan akan disaman dan kenderaan akan ditunda.

"Orang awam juga disarankan supaya berkongsi kereta bagi mengurangkan masalah kesesakan lalu lintas," katanya dalam sidang media di Pejabat Residen Kuching, di sini semalam.

Orang awam yang tidak terlibat atau tidak berhasrat untuk mengunjungi Sarawak Regata 2011 juga dinasihatkan agar tidak menggunakan laluan-laluan yang ditutup seperti yang dinyatakan bagi mengelakkan kesesakan lalu lintas.

Elakkan daripada menggunakan Jalan Mc Dougall (kedua-dua hala) kerana jalan tersebut akan digunakan sebagai tempat letak kenderaan para petugas regatta dan laluan tersebut turut dijangka mengalami kesesakan lalu lintas.

"Orang awam adalah dinasihatkan agar memastikan kenderaan dalam keadaan berkunci dan tidak meninggalkan barangan berharga seperti komputer riba, telefon bimbit, kamera dan sebagainya di dalam kenderaan bagi mengelak kejadian jenayah berlaku," kata Mun.

Dalam pada itu, beliau turut menasihatkan ibu bapa yang membawa bersama anak-anak supaya sentiasa peka dan memastikan keselamatan anak-anak tanpa membiarkan mereka berjalan sendirian.

Sekiranya berlaku kejadian kehilangan anak-anak, laporan polis boleh dibuat di pondok polis yang ditempatkan di Jalan Main Bazaar (berdekatan Muzium Cina), Jalan Gambier (berdekatan Square Tower) dan di Balai Polis pelancong dari jam 7 pagi hingga 11 malam.

Selepas jam 11 malam, laporan hendaklah dibuat di Balai Polis Sentral.

Sarawak Regatta 2011 akan diadakan di Tebingan Kuching pada 15 hingga 18 September ini, dengan 48 acara akan dipertandingkan dalam tempoh empat hari itu.

Upacara perasmiannya dijangka disempurnakan oleh Ketua Menteri Pehin Sri Abdul Taib Mahmud pada 17 September sementara penutupannya pada 18 September akan disempurnakan oleh TYT Yang Di-Pertua Negeri Tun Datuk Patinggi Abang Muhammad Salahuddin.

Hadir sama dalam sidang media tersebut ialah Residen Kuching Abdul Rahman Sebli Senusi, Pengarah Acara Wakeboard World Cup, Hanifah Yoong, Ketua Bahagian Pelesenan DBKU Basheer Ahmed dan Setiausaha Sarawak Regatta 2011 Paul Kawin.

SPDP supreme council meeting: Entri to be absent with apologies <b>...</b>

Posted: 12 Sep 2011 06:44 PM PDT

Posted on September 13, 2011, Tuesday

KUCHING: Sarawak Progressive Democratic Party (SPDP) vice-president Sylvester Entri Muran yesterday said he was both "upset and disappointed" that he would be not able to attend the party's Supreme Council meeting to be held at its headquarters this afternoon.

The Assistant Minister for Public Utilities (Water Supply) expressed regret that he would be absent from the meeting as he would be away overseas on official duty.

"I informed the party that I will not be around tomorrow (today) immediately after being notified so I thought the meeting would be changed to another date but since the meeting will go on as scheduled there's nothing I can do.

"What I am worried about is that some irresponsible party members will be accusing me of not attending the meeting on purpose like what they have been saying all this while," he lamented.

He told The Borneo Post this yesterday when asked whether he would be attending the Supreme Council meeting today.

"I have no problem of attending the party's meeting or other activities unlike what some members have claimed in the media. I am really hurt when certain quarters start to imply that I purposely try to avoid attending party meetings.

"Such statement is totally inaccurate, baseless and irresponsible because record shows that every time our Supreme Council meeting was convened I would be away on outstation duties," he said.

He added that he could not understand why the meeting dates always clashed with his official programmes although he was quick to say that it was up to the party president to choose whichever date was suitable and convenient to him.

"As in my case I don't really know whether the clashes of meeting dates and my outstation duties were just a coincidence or what. Initially I thought it was (coincidence) but now it has become a routine.

"This upsets me because at times there are things to discuss in the meeting but unfortunately I could not be present when I have to attend to other official matters elsewhere," he said.

He quipped that it was never possible for anyone to be present at two different occasions at the same time.

"I am not sure whether all other Supreme Council members will attend the meeting tomorrow. All I know is that I will be absent but with apology," said Entri.

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search


PROGRAM JOM BERAMBEH BERSAMA KDN <b>DI SRI AMAN</b> <b>...</b>

Posted: 21 Apr 2011 06:03 PM PDT

Kementerian Dalam Negeri meneruskan misi memberi perkhidmatan terbaik kepada masyarakat melalui penganjuran pelbagai program berkaitan urusniaga utama Kementerian di kawasan-kawasan pedalaman termasuk Sabah dan Sarawak.

Terbaru, Kementerian Dalam Negeri menganjurkan program "Jom Berambeh Bersama KDN" di Rumah Panjang Ringgit Anak Bayang, Kampung Ibol di Sri Aman, Sarawak. Program yang berlangsung selama dua hari mulai 9 hingga 10 April 2011 tersebut bermula dengan aktiviti gotong-royong mengecat rumah panjang yang telah uzur tersebut. Aktiviti gotong-royong tersebut melibatkan penghuni rumah panjang tersebut, anggota-anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM), anggota-anggota Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (RELA) dan warga KDN.

Timbalan Menteri Dalam Negeri, Dato' Lee Chee Leong yang merasmikan program tersebut pada 10 April 2011 tersebut menyatakan perasaan gembira dan berpuas hati dengan sambutan program yang diterima oleh masyarakat di sekitar Sri Aman.

"Saya berasa sangat terharu dengan sambutan dan kerjasama yang diberikan oleh kerajaan Negeri Sarawak, Tuan Residen dan Tuai Rumah yang sudi menerima kehadiran saya dan warga KDN bagi memberi perkhidmatan di sini. Tuan-tuan adalah dialu-alukan menyuarakan sebarang masalah berkaitan KDN dan Jabatan di bawahnya pada hari ini untuk diambil tindakan," kata Dato' Lee Chee Leong dalam ucapan perasmiannya.

Program yang bermula seawal jam 7.00 pagi tersebut turut diserikan dengan pelbagai aktiviti lain seperti pertandingan pakaian tradisional, pertandingan ratu kebaya, penyerahan dokumen MyKad dan MyKid, penyerahan uniform RELA, tayangan filem, cabutan bertuah, pembukaan kaunter perkhidmatan KDN, pemeriksaan kesihatan percuma dan lain-lain lagi.

—team ikdn

11 di subis sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di subis sarawak - Google Blog Search


Lebih 20 kes denggi dikesan <b>di Subis</b>

Posted: 27 Oct 2009 01:05 AM PDT

Posted on 27 October 2009.

Aktiviti penyemburan akan diteruskan hingga akhir tahun untuk menghapuskan aedes

MIRI: Majlis Daerah Subis (MDS) semalam melaporkan lebih 20 kes demam denggi telah dikesan di beberapa rumah-rumah panjang dan kampung sekitar Niah dekat sini.Pembantu Kesihatan MDS, Kunsil Deria ketika dihubungi semalam memberitahu
pihaknya masih menjalankan semburan asap bagi membunuh nyamuk (fogging) di beberapa kawasan rumah panjang dan kampung.

"Kita akan terus melakukan fogging bermula jam 5 petang di beberapa kawasan terjejas kerana pada waktu itulah nyamuk aedes dilaporkan aktif," katanya.

Kunsil memberitahu, lebih 20 kes telah dilaporkan berkaitan penyakit deman denggi terutamanya di kawasan rumah-rumah panjang dan kampung di Tanjung Belipat, Batu Niah dan sekitarnya.

"Sehingga kini, operasi fogging masih diteruskan hingga ke penghujung bulan ini bagi memastikan jumlah kes denggi di kawasan berkenaan dapat dikurangkan," katanya.

Kunsil menjelaskan, pihaknya telah melaksanakan operasi fogging sebaik sahaja menerima arahan daripada Jabatan Kesihatan Miri beberapa hari lalu.

"Sebaik sahaja kawasan dikenal pasti, anggota MDS akan turun padang dan melakukan kerja-kerja penyemburan dan pembersihan.

"Pada masa sama kita memberi nasihat kepada penghuni rumah panjang untuk menjaga kebersihan sekitar rumah," katanya.

Kes demam denggi di kawasan Niah turut mendapat perhatian Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bekenu, Rosey Yunus.

Menurutnya, penduduk kampung dan rumah-rumah panjang harus memastikan kawasan laman rumah mereka bersih dan tempat takungan air harus diletakkan ubat (garam khas) sebagai usaha pencegahan.

"Kita menasihatkan supaya orang awam mengambil inisiatif untuk membersih persekitaran perumahan seperti saluran longkang bagi membendung penyakit tersebut," katanya.

Malah menurut beliau, perkakas yang tidak diperlukan seperti tin-tin kosong, bekas makanan, tayar kereta dan botol minuman harus dibuang di tempat yang sepatutnya bagi mengelakkan pembiakan nyamuk aedes.

11 di saratok sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di saratok sarawak - Google Blog Search


Kempen Pencegahan Kebutaan <b>di Saratok</b>, 13-15 September <b>...</b>

Posted: 05 Sep 2011 07:08 PM PDT

Posted on September 6, 2011, Tuesday

SARATOK: Unit Kawalan Penyakit Tidak Berjangkit Pejabat Kesihatan Daerah Saratok dan Hospital Daerah Saratok akan menganjurkan Kempen Pencegahan Kebutaan Peringkat Daerah Saratok.

Kempen ini akan diadakan selama tiga hari berturut-turut bermula dari 13 September dan akan berakhir pada 15 September ini.

Program ini akan diada-kan di Dewan Masyara-kat Saratok dan bakal dirasmikan oleh Menteri Muda Perumahan dan Pembangunan  Bandar dan Menteri Muda Pembangunan Luar Bandar Abdul Wahab Aziz.

Menurut pihak penganjur program, objektif kempen ini diadakan adalah untuk memberi kesedaran kepada orang ramai khususnya di bahagian Saratok ini merangkumi daerah kecil Kabong, Roban dan Nanga Budu mengenai kepentingan menjaga mata dan menjalani pemeriksaan mata.

Masalah mata dan penglihatan adalah merangkumi mereka yang mempunyai penyakit kronik seperti kencing manis dan darah tinggi.

Antara aktiviti yang dijalankan pada masa kempen ini diadakan nanti adalah seperti memeriksa mata bagi semua orang yang mempunyai masalah mata dan penglihatan, memeriksa tekanan bebola mata bagi menyaring glaukoma, pemeriksaan rabun mata dan seterusnya  mengesyorkan pemakai-an cermin mata terutama bagi pelajar sekolah serta mengadakan pemeriksaan mata untuk semua pesakit diabetes untuk mencegah komplikasi kebutaan.

Orang yang patut hadir pada kempen ini nanti adalah masyarakat yang mempunyai masalah mata dan penglihatan dan mereka ini akan diperiksa oleh anggota-anggota kesihatan yang bertauliah terhadap perkara yang menjadi dasar  kempen, pakar mata dan pegawai Optometri yang dijemput dari hospital yang terdapat di negeri ini.

Sehubungan itu orang ramai yang ingin menjalani dan membuat pemeriksaan diingatkan agar membawa kad pengenalan, kad klinik dan bagi pesakit diabetes mereka dimohon membawa kad rawatan masing-ma-sing.

Pada masa yang sama juga, pesakit diabetes dinasihatkan agar membawa pengiring dan jangan memandu atau bermotosikal sendirian jika hendak membuat pemeriksaan mata.

Bagi pelajar sekolah pula mereka dinasihati agar membawa surat rujukan daripada pihak sekolah ataupun bersama ibu bapa atau penjaga mereka.

Tiada sebarang bayaran yang dikenakan kepada masyarakat yang hadir untuk mendapatkan rawatan pada hari tersebut.

Kempen ini nanti akan bermula dari jam 8 pagi hingga 4 petang untuk hari pertama dan hari kedua kempen manakala pada ketiga kempen ia akan berakhir pada jam 1 petang.

Orang ramai dan masyara-kat setempat yang ingin melakukan pemeriksaan mata dijemput hadir beramai-ramai semasa kempen ini diadakan untuk memanfaatkan peluang yang telah disediakan itu.

11 di padawan sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di padawan sarawak - Google Blog Search


PANITIA MATHS: Jaringan Pendidikan Ke <b>Sarawak</b>

Posted: 23 Aug 2011 05:25 AM PDT


Alhamdulillah syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah dan kurnianya hasrat ana untuk menganjurkan program Jaringan Pendidikan Matematik ke Sarawak akhirnya terlaksana pada 19-20 Julai 2011.  Ucapan Penghargaan yang tidak terhingga ditujukan khas untuk Tuan Timbalan JPWPP dan Guru Besar SK Putrajaya Presint 11(3) di atas sokongan dan kebenaran yang diberikan untuk menjalankan program ini.  Sekolah pertama yang menjadi destinasi kami ialah SK Gita 2, Kuching, Sarawak.


Kunjungan kami di teruskan ke SK Pangkalan Ampat Padawan, Sarawak.


11 di matu sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di matu sarawak - Google Blog Search


Projek pembangunan <b>di</b> luar bandar tetap <b>...</b> - my <b>Sarawak</b>

Posted: 30 Aug 2011 07:50 PM PDT

Posted on 31 August 2011.

BN tidak pernah lupa janji-janji yang pernah dibuat, jamin Abu Seman

SIBU: Penduduk di luar bandar harus bersabar menanti projek pembangunan dilaksanakan di kawasan mereka kerana kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak akan melupakan janji-janji yang dibuat pada pilihan raya negeri yang lalu.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jemoreng, Abu Seman Jahwie berkata, kebanyakan projek terutama yang menelan kos berjuta-juta ringgit perlu dirancang dengan teliti sebelum di-laksanakan supaya ia benar-benar memberi faedah kepada rakyat dalam jangka masa panjang.

"Oleh kerana itu, projek yang hendak dilaksanakan mengambil masa untuk dilaksanakan," katanya semasa menasihati penduduk Rumah Gangga Kumbang, Bruan di daerah Matu dekat sini, baru-baru ini.

Abu Seman melawat rumah panjang terbabit untuk mendengar masalah dihadapi oleh penghuninya.

Selain itu, beliau turut me-ninjau projek pembangunan yang sedang dilsakanakan di rumah panjang berkenaan.

Beliau berkata, rumah panjang itu dalam tahun 80-an adalah yang paling terpencil tetapi berkat kesabaran mereka kini rumah panjang berkenaan dapat dihubungi oleh jalan raya.

"Inilah rahmatnya apabila kita sentiasa bersabar dan memberikan kepercayaan kepada BN untuk menerajui negeri ini amnya negara kita ini," tegas beliau yang juga merupakan Setiausaha Politik Ketua Menteri.

Sesungguhnya kerajaan BN, katanya, tetap me-ngotakan janji-janjinya kepada rakyat berbanding pihak pembangkang yang hanya pandai bercakap.

"Cakap mereka hanya tinggal cakap. Belum ada pun projek pembangunan yang saya lihat dilaksanakan oleh pihak pembangkang di daerah ini," jelasnya.

Penduduk di daerah Matu, menurut Abu Seman, akan menyaksi serta menikmati kemajuan lebih pesat menjelang tahun 2030 apabila projek pembangunan wilayah Koridor Tenaga Boleh Diperbaharui Sarawak (SCORE) dilaksanakan.

Malah, katanya, SCORE akan turut menyedia ba-nyak peluang pekerjaan untuk anak-anak tempatan dan sebagai persediaan untuk mendapat tawaran pekerjaan dalam SCORE itu, ibu bapa hendaklah melengkapkan anak-anak dengan ilmu pengetahuan dengan menghantar mereka ke sekolah.

Abu Seman meluangkan masa hampir dua jam untuk bermesra dengan para penghuni rumah panjang berkenaan.

Sungguhpun di bulan Ramadan, namun ia langsung tidak menyekat Abu Seman melawat kawasan pilihan rayanya untuk bertemu dengan para pengundi.

di negeri sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri sarawak - Google Blog Search


Isu Murtad <b>Di</b> Selangor, Motifnya <b>Di</b> Sabah <b>Sarawak</b>! | Selangor Daily

Posted: 30 Aug 2011 09:34 PM PDT

Isu demi isu dibangkitkan oleh DAP dengan bantuan para pemimpin PAS dan PKR. Isu terbesar yang dipermain-mainkan oleh DAP adalah isu murtad GMDU. Reaksi yang diterima, amat baik. Apatah lagi dengan campurtangan dan campur mulut cabul Ibrahim Ali yang sememangnya sangat-sangat diperlukan oleh DAP, objektif DAP hampir tercapai tetapi belum cukup kuat untuk membangkitkan satu gelombang secara besar-besaran yang boleh menjadikan DAP sebagai kuasa utama politik di negara ini.

Seawal PRU12 lagi, DAP sudah melihat isu yang paling berkesan untuk digunakan bagi menawan Sabah dan Sarawak adalah pertembungan Islam dan Kristian. DAP tidak boleh bermain secara langsung dengan isu ini kerana DAP akan dipersalahkan dan kemudian diharamkan kerana mencetuskan isu yang sangat sangat sensitif dan tidak menguntungkan perjuangan DAP dari tahun 1964 lagi.

Isu Bible berbahasa Melayu menjadi isu emas DAP dalam Pilihanraya Negeri Sarawak. Penggunaan kalimah Allah yang sebenarnya tidak harus timbul, berjaya menimbulkan satu persepsi serta gelombang sokongan kepada DAP di Sabah dan Sarawak. Kalimah Allah yang telah digunakan oleh para penganut Kristian di Sabah dan Sarawak, terutama di kalangan Bumiputera, diusahakan agar menjadi pertembungan kepercayaan yang boleh menggugat kestabilan dengan DAP dilihat sebagai 'Knights Templar' di Sarawak, khususnya.

Isu kalimah Allah yang telah diterima penggunaannya di Sabah dan Sarawak, berjaya dipergunakan oleh DAP untuk menimbulkan suara-suara sumbang yang berfikir secara sehala dan gagal melihat serangan sebenar DAP.

Justeru ramai yang melihat isu murtad di Selangor, sebenarnya sengaja ditimbulkan untuk membangkitkan kemarahan kaum Kristian di Sabah dan Sarawak memandangkan majoriti di negeri-negeri tersebut adalah penganut Kristian. Penguasaan Sabah dan Sarawak oleh DAP akan memudahkan mereka menguasai Putrajaya.

Dan apabila DAP (bukan Pakatan) berjaya menguasai Putrajaya, maka akan berlakulah satu lagi proses yang paling menarik iaitu PERSEMPADANAN SEMULA KAWASAN PARLIMEN yang bakal menyaksikan Melayu dan Bumiputera akan kehilangan hak politik buat selama-lamanya.

Untuk mencapai tujuan tersebut, DAP perlu menggunakan 'kepakaran' PAS dan hantu-hantu UMNO yang telah tersingkir serta membentuk barisan PKR yang akan sanggup melakukan apa-apa sahaja demi mendapatkan kuasa.

Dek kerana itulah munculnya kisah larangan penggunaan pembesar suara untuk pembacaan al Quran pada waktu subuh di Pulau Pinang. Sebelum itu, pilihanraya masjid yang digagalkan oleh campurtangan KDYMM Yang Dipertuan Agong. Isu murtad dan kemelut JAIS-GMDU, Mat Sabu dengan kisah Mat Indera dan komunis, Mat Sabu dan rasuah cikai RM8000 dan beberapa usaha pengalihan isu yang lebih kecil tetapi bersifat efektif.

Pada masa yang sama, PAS menerusi Abdul Hadi Awang pula mengkisahkan tentang betapa anjingnya pasukan keselamatan yang ditugaskan menjaga ketenteraman negara ini. Serangan NGO terhadap badan dan institusi penting negara yang menjalankan dasar serta penguatkuasaan undang-undang. Bahkan ramai juga yang melihat, beberapa orang pemimpin di dalam UMNO-BN sendiri turut memberikan sumbangan kepada kisah DAP ingin menguasai Putrajaya.

Itu belum lagi pengangkatan dan penaiktarafan KONCO-KONCO ABDULLAH BADAWI seperti Omar Ong, budak-budak tingkat 4 JPM, penguasaan GLC olehsyarikat yang dibeli oleh GLC terbabit seperti kisah UEM-Sunrise, MAS-AirAsia dan sebagainya.

Isu murtad di Selangor sebenarnya isu 'kecil' yang dijadikan sebagai pemacu dan pemangkin untuk sesuatu yang lebih besar dalam rancangan DAP di Sabah dan Sarawak. Berjaya mengekalkan perpecahan di kalangan kaum Melayu-Bumiputera, bermakna matlamat Lim Guan Eng untuk menguasai DAP akan bertambah mudah dan lebih lancar!!!

 

BLOG SARAWAK

Copyright 2010 All Rights Reserved