ads

Sabtu, 18 Jun 2011

11 di bau sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di bau sarawak - Google Blog Search


my life story!! carolynna TLC: kampung serasot <b>bau</b> , <b>sarawak</b>...

Posted: 06 Jun 2011 12:37 AM PDT

hey guy, hari ini saya rasa boring laa.... skarang saya dekat kampung mumy saya....

nak tahu tak kat mana hehehex...kmpung mumy ku kat kampung serasot, bau, sarawak... kamu semua pasti tahu kan  atau tak tahu...herm....

kampung serasot,bau,sarawak terletak berdekatan dengan kampung stass....kalau tak tahu stass kat serikin.... serikin pasti kamu semua tahu kan... laa....serikin tu jauh sikit laa...limpas-limpas je....

kat sini juga ada sebuah gua, gua pari2 tau...fairy cave....tapi saya tak pernah pergi la...harap suatu hari nanti saya dapat pergi ke sana...

tasik biru,bau ,sarawwak...

pernah dengar tak?? hehex... saya ini dengar sahaja, tak pernah pergi laa... 

banyak tempat-tempat yang menarik di bau ini laa...w0ooww....

harap suatu hari nanti,saya dapat pergi ke tempat-tempat yang best di bau ini... hehehex...

stakat ini saja yang dapat saya ceritakan...ada masa jumpa lagi...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

11 di limbang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di limbang - Google Blog Search


ISMADI YUSUF: Bila Aku Bercuti <b>Di Limbang</b> - Bahagian Pertama

Posted: 15 Jun 2011 06:42 PM PDT

CUTI sekolah sudah habis berlalu, dan aku baru bercuti untuk balik ke Limbang. Tiada apa-apa yang aku nak bawa bila balik ini, hanya buah tangan yang biasa sahaja. Setiap kali aku balik, pasti aku berjumpa dengan indvidu yang baru balik dari keluar di jalan Allah, iaitu seorang hamba Allah yang baru balik dari India dan Bangladesh selama 4 bulan. Berasal dari Indonesia. Beliau bercerita dengan semangatnya bila berjumpa dengan aku tentang pengalaman di 4 bulan di dua negara itu. Aku hanya diam mendengar laporan dari saudara dari Indonesia itu, sebab aku belum lagi keluar 4 bulan.

Setelah mendengar laporan serba ringkas dari saudara itu, aku angkat punggung untuk mencari tempat untuk berehat, di LCCT aku terpaksa bermalam sebab penerbangan aku ke Labuan awal esok, jam 7.30 pagi. Terpaksalah aku bermalam di LCCT. Aku sememangnya tak berapa suka nak tidur di LCCT ni, tak dapat nak tidur, sejuk dan sentiasa berjaga-jaga takut kehilangan barang-barang.

Biasanya, aku jarang tidur, kalau tidurpun hanya beberapa minit sahaja, tak berapa lena. Suasana di LCCT di waktu malam biasanya sibuk juga kerana pendaratan kapal terbang dari dalam negara dan luar negara. Kehadiran penumpang-pnumpang yang baru mendarat menggambarkan lagi kesibukan suasana di LCCT pada waktu malam. Jika dibandingkan dengan suasana di KLIA agak lenggang sikit pada sebelah malam. Maklumlah, AirAsia tambang murah MAS tambang mahal, tentulah pilihan lebih kepada AirAsia.Dan malam itu aku tidur dalam jaga, tertidur sekejap di surau LCCT yang kat Food Centre tapi terlampau dingin sehingga lena aku terganggu, akhirnya aku tertidur di atas kerusi tepi jalan berhampiran dengan stesen bas yang nak ke KL Sentral.

Aku bangun dalam jam 4 lebih, dekat-dekat jam 5 aku terus ke surau nak lelapkan mata tapi tak dapat. Terus sahaja aku ke tandas untuk membersihkan diri. Lepas solat Fajar aku terus ke dewan keberangkatan takut terlewat nanti. Dan  aku sudah terbayang Labuan dan seterusnya Limbang...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

11 di betong sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di betong sarawak - Google Blog Search


JTS <b>Betong</b> teruskan usaha sukat Tanah NCR <b>di</b> Pusa | my <b>Sarawak</b> <b>...</b>

Posted: 09 Jun 2011 08:52 PM PDT

Posted on 10 June 2011.

BERI PENERANGAN: David sedang menyampaikan taklimatnya tentang kerja-kerja menyukat tanah NCR kepada penduduk di Kampung Tambak, Pusa dan sekitarnya.

BETONG: Jabatan Tanah dan Survei (JTS), Betong masih meneruskan usaha mengukur tanah Hak Adat Bumiputera (NCR) milik komuniti Melayu di kawasan Simpang Tambak, Sungai Keda, Bukit Kuap, Pusa di bawah Program Inisiatif Baru NCR.

Bagi memberikan lebih pengertian dan pemahaman kepada masyarakat setempat, JTS Betong telah pun menganjurkan satu majlis dialog di Masjid Kampung Tambak, Pusa untuk memaklumkan kepada komuniti Melayu di Kampung Tambak dan sekitarnya mengenai apa yang dimaksudkan dengan Inisiatif Baru NCR.

Pegawai Tanah, JTS Bahagian Betong, David Laeng berkata, penduduk Kampung Tambak, Pusa dan sekitarnya sangat bertuah dan sepatutnya berterima kasih kepada pihak kerajaan kerana telah meluluskan kawasan NCR mereka disukat di bawah program Inisiatif Baru NCR.

Dalam taklimatnya, langkah pertama yang diambil oleh JTS adalah untuk menjalankan kerja ukur keliling kawasan NCR mereka dan seterusnya mewartakannya sebagai Rezab Gunasama Bumiputera di bawah Seksyen 6 Kanun Tanah Negeri.

Salinan warta tersebut akan diserahkan kepada penghulu dan ketua-ketua kampung sebagai bukti daripada kerajaan bahawa NCR tersebut adalah milik mereka yang sah.

Justeru itu, David Laeng merayu kepada penghulu, ketua-ketua kampung serta pemilik-pemilik tanah NCR agar memberi kerjasama kepada JTS dalam menentukan sempadan tanah NCR mereka dan tindakan mereka tersebut secara tidak langsung akan membolehkan kerja-kerja menyukat ukur keliling kawasan mereka dipercepatkan.

Untuk langkah kedua, JTS akan menjalankan kerja-kerja pengukuran lot-lot individu dan sekali lagi disarankan agar pemilik tanah NCR dapat memberi kerjasama bagi menentukan sempadan tanah masing-masing.

Hasil daripada kerja-kerja tersebut kelak, JTS akan mengeluarkan surat hak milik tanah kekal di bawah Seksyen 18 Kanun Tanah Negeri tanpa mengenakan sebarang bayaran.

Hasil daripada Inisiatif Baru NCR ini, dua buah kawasan iaitu Entebu, Selambong dan Bajau di Saratok serta Sungai Ensuri di Beladin telah pun diwartakan sebagai Rezab Gunasama Bumiputera di bawah Seksyen 6 Kanun Tanah Negeri.

"Bagaimanapun menerusi inisiatif baru sejak bulan Julai tahun lalu, Kerajaan Negeri dengan bantuan Kerajaan Persekutuan bersetuju untuk meneruskan kerja pengukuran lebih meluas demi memastikan rakyat Bumiputera dalam kawasan pedalaman turut menikmati faedahnya dari semasa ke semasa," katanya pada majlis dialog tersebut pada baru-baru ini.

Turut hadir pada majlis tersebut ialah wakil Penguasa JTS, Betong, Barau Gelayan, Ketua Kaum Sulaiman, wakil Juruukur, Mohd Sulong Othman serta 140 orang penduduk Kampung Tambak, Pusa dan sekitarnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

11 di lundu sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di lundu sarawak - Google Blog Search


.: BERJALAN JALAN <b>DI</b> AIR TEWJUN DAN PANTAI <b>LUNDU SARAWAK</b>

Posted: 17 Jun 2011 12:50 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]BERJALAN JALAN DI AIR TEWJUN DAN PANTAI LUNDU SARAWAK. Posted by AnTaBeLLuM...... at 12:50 AM · Email This BlogThis! Share to Twitter Share to Facebook Share to Google Buzz ...

11 di daro sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di daro sarawak - Google Blog Search


SENI FOTOGRAFI: Pemandangan <b>di</b> Pengkalan Feri Serdeng, <b>Daro Sarawak</b>.

Posted: 14 Jun 2011 11:17 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Pemandangan di Pengkalan Feri Serdeng, Daro Sarawak. Perkhidmatan Feri Serdeng yang menghubungkan Matu/Daro-Kut/Saii/Semop-Serdeng/Tanjung Manis-Bandar Sibu. Posted by aziz_fotografi at 23:17 · Email This BlogThis! ...
 

BLOG SARAWAK

Copyright 2010 All Rights Reserved