ads

Ahad, 14 Ogos 2011

11 di limbang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di limbang - Google Blog Search


BLOG SARAWAK: 11 <b>di limbang</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di limbang</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jul 2011 09:05 PM PDT

URL Sumber Asal :-

ISMADI YUSUF: Bila Aku Bercuti <b>Di Limbang</b> - Bahagian Kedua

Posted: 15 Jun 2011 11:42 PM PDT

SESAMPAI di Limbang, aku dan keluarga pergi ke Lawas dan tinggal di Hotel Seri Malaysia, merupakan cawangan yang pertama di Sarawak. Nampak seksi juga hotel ni tapi lenggang sikit, mungkin orang dah lepas bercuti tapi aku baru mula nak bercuti.

Hari Ahad aku bertolak ke Lawas, sebelah petangnya, aku dan keluarga serta ipar aku pergi ke Sipitang, Sabah untuk menikmati satay Sipitang. Orang bilang, satay kat Sipitang sedap jadi cuba-cuba nak rasalah bersama keluarga dan ipar sekali. Terasa juga sedapnya tapi anak-anak aku tak berapa berkenan nak makan satay, cuma aku dan ipar aku sahaja yang begitu "terseliur".Petang tu terus balik lagi ke Lawas dan lepak sahaja di bilik hotel sehingga ke pagi. Aku keluar cuma nak beli barang dengan anak aku yang lelaki. Tak de apa nak dibuat cuma menonton rancangan Akademik Fantasia peringkat akhir yang dimenangi oleh Hazama. Melihat akan persembahan finalis ni, memang patutpun si Hazama menang dan Lenapun patut di tempat kedua dan yang tak patutnya mengapa pula aku nak menonton rancangan ini. Dah anak-anak menonton akupun ikut sama. Hanya isteri dan anak bongsu aku yang awal tidur, lepas tu semuanya tidur.

Esoknya, kami sekeluarga bersarapan di hotel tu kerana disediakan untuk semalam di situ. Sarapannya agak ringkas dan padat....makanan yang dihidangkan roti...nasi bubur...nasi goreng...mee goreng... kacang panggang...sosej...nasi lemak.....laksa Sarawak....buah-buahan serta air buahan dan tak lupa juga teh dan kopi.

Kami sekeluarga check-in dalam pukul 1.00 tengahari, singgah sekejap di pasaraya ngiu kee mencari keperluan dan terus balik ke Limbang.

Antara sempadan Lawas/Brunei tak sesak sangat, cuma sempadan Brunei/Limbang begitu panjang barisannya untuk masuk ke Limbang. Kesesakan ini biasanya berlaku apabila nak naik feri, feri cuma muat untuk 8 buah kereta sahaja. Jika lori masuk sekali cuma 5 - 6 buah sahaja yang dapat masuk ke dalam feri.

Hampir 30 minit juga menunggu untuk dapat masuk ke dalam feri, lepas keluar dari feri aku pecutlah kereta untuk cepat sampai ke rumah. Sampai di rumah dalam pukul 5 petang...

Dan malamnya, aku tak berapa sihat...mungkin terlampau penat dan lelah...mungkin usia aku semakin lanjut untuk meneruskan perjalanan sebegini....

Dan kat bawah ni gambar-gambar semasa di Lawas dan balik  ke Limbang...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

11 di kanowit sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di kanowit sarawak - Google Blog Search


RUMAH PANJANG LEO MOGGIE <b>KANOWIT SARAWAK</b> <b>...</b>

Posted: 26 Jul 2011 10:24 PM PDT

Number of view298

KANOWIT: Rumah panjang pengerusi Tenaga Nasional Bhd Tan Sri Leo Moggie di Bejait, kira-kira 45 minit perjalanan darat dari sini, musnah dalam satu kebakaran petang semalam.

Anak saudaranya Nelson Jaun ketika dihubungi berkata seluruh rumah panjang yang mempunyai kediaman 29 pintu itu dijilat api kira-kira 10 minit selepas kebakaran bermula pada kira-kira pukul 6 petang.

Beliau berkata api merebak dengan pantas ekoran musim kemarau yang sedang melanda ketika ini, memusnahkan rumah panjang itu yang boleh diangap paling moden di daerah sini.

Ketua pegawai operasi bomba Douglas Graji ketika dihubungi di pejabat Jabatan Bomba dan Penyelamat Kanowit di sini berkata pihaknya menerima panggilan mengenai kejadian itu pada kira-kira pukul 6.28 petang.

"Satu pasukan 11 anggota yang diketuai pegawai bomba Mutton anak Gelunggang sampai di rumah panjang yang berusia kira-kira 10 tahun itu pada kira-kira pukul 7.17 petang, namun ia sudah tidak dapat diselamatkan lagi," katanya dan menambah api dapat dipadamkan kira-kira sejam kemudian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The Hot Keywords:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

11 di miri sarawak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

11 di miri sarawak - Google Blog Search


Lee&Sue-Ruidiphotography-<b>Sarawak</b> Borneo Wedding <b>...</b>

Posted: 11 Aug 2011 08:33 PM PDT

This is my 2nd shot in Brunei (After This), Lee & Sue are awesome couple! not to mention they are tall! I had alot of fun shooting their wedding :)
Sharing some of my favourites with you.

FB__SUE5865
I *heart* Sue's Gown, simply faboulous!

FB__SUE5883
FB__SUE5881

Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE5899
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE5930

Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE5983
This cake is ordered all the way from JAPAN! And it is appearantly not for consume :)

Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE5969
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE5954
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE5989
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6046
While Sue is receiving her makeup, The Ji Mui (Sisters) are doing their mission briefing in the command headquarter. This is their lead speaking
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6132

and the rest listening

Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6139
And the General Commander is sitting upstairs, giving instructions via technology
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6178
Via Ipad 2,very high tech!
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6181

Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6342
Highly active Ji Muiss

Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6193
Set To Go
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6223
Sealed with a Kiss
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6324
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6244
Pretty, isn't she?
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6255
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6270
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6267
It was a HOT day!
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6159
Anticipating The arrival of the brothers, in 3x Hyundai Starex!
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6363
So the negotiation begins
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6418
and bargain bargain starts :)
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6389
Brothers trying to literally rip off the gate!
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6398

Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6400
But the ji muis are holding strong and so the brothers has no way but to follow instructions :)

Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6412
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6404
So After some hard work, the ji mui finally get some re-pay….but certainly not enough!
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6436
Because there is only B$1 in each Ang Pow :(

Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6425

I forget if they are asking for 2 more, 20 more or 200 more from the "negotiator"

Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6429
while the brothers are chilling outside :)
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6440
And Finally, the gate is opened, however that is not the end….
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6446
More and more challenges coming the way
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6466
and more and more negotiations to be made
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6462
and finally with another round of Ang pow bribes (:p) they made it!
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6481
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6486
Introducing the ubber cool Lee, Man of the day!
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6496
Meetup with his lovely wife, Sue

Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6542

The happiness can be witness from the Brothers' face :D

Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6516

Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6510

You know what? Lee left the rings at his house! Luckily Sue is kind enough to do this part abit later…
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6539
The Tea Ceremony

Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6714

Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6631
One of my Favie
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6626
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6646
Concentration!
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6702
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6571
Quite cool to have a convoy of 3x Hyundai Starex
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6736
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6764
Are we going to the wrong place? No Lee is the son of one of the famous restaurant in Seria.
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6768
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6879
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6795
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE6897
A quick portrait before wrap up
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE7075
Thank you Lee and Sue allowing me to witness and capture your perfect day :) you guys are really tall!
Ruidiphotography.com - Miri Sarawak Brunei Borneo Freelance Photographer - FB__SUE7084

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Gadis bogel berjalan jalan <b>di</b> Bandar <b>Miri</b>, <b>Sarawak</b> |

Posted: 18 Jul 2011 02:53 AM PDT

No of View :3073

gambar hiasan..teda kaitan dengan sapa2..hehee

Salam mesra dari Ellen

Semasa Ellen p berjalan2 kat yahoo.com untuk membaca apa saja info baru di sana..tetiba nampak satu cerita mengenai wanita berbogel ni..adeiii…jalan2 tanpa seurat benang di tubuhnya..free show gila…kawan Ellen kata ni dah macam Tiger Show plak…hahhaaa..

Kejadian ini berlaku di Bandaraya Miri, Sarawak…adeii…kawan Ellen ni dia tinggal kat Miri..nanti nak p tanya dia ada nampak tak free show ni..hahaaa…Gadis pelaku ni berusia dalam lingkungan 25 tahun..dikatakan selain menayangkan aksi free bogel ni…dia juga mempamerkan gaya catwalk ala ala model dengan berjalan slow2 dekat dengan sebuah kereta…woww….kalo korang yang lihat apa tindakan korang…rasanya kalo abang Curly nampak ni..terpesona kot….apa lagi ngan si Jerry ni…hahahaaaaa….

okies..Ellen copykan di sini cerita tersebut…hehee

MIRI residents were shocked when a 25-year-old foreign woman walked nonchalantly in public without a stitch of clothing on her body, Sin Chew Daily reported.

The daily said the woman took off her clothes in front of a nightclub before walking naked on the streets at 8am on Saturday.

The woman walked slowly as though she was parading on the catwalk and also "danced" in front of a car.

The newspaper said some people took pictures of her with their handphones.

The woman became emotional when a group of men apprehended her and tried to put clothing on her.

She was later taken to the Miri police station, where the police asked her relatives to take her home.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Larian pelajar SK St Columba <b>di Miri, Sarawak</b> - bumisepi v1

Posted: 01 Jul 2011 05:34 PM PDT

July 2nd, 2011 | by abuadam |

image

Acara ini diadakan di pdg pusat belia Miri sempena larian 1murid 1sukan 1malaysia yang  diadakan Serentak di semua sekolah seluruh malaysia pada 2 Julai 2011. Padang pusat belia terletak di tengah bandaraya miri di antara sekolah2 dan pejabat2 agensi kerajaan.

>>> Posted from xperia x10 running WordPress for Android

Tags: , ,

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG SARAWAK

Copyright 2010 All Rights Reserved