ads

Sabtu, 30 November 2013

11 di miri sarawak - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

11 di miri sarawak - Google Blog Search


Tertunailah Hasrat Di Hati: Mahalnya Roti Gardenia <b>Di Miri Sarawak</b>

Posted: 01 Nov 2013 04:15 AM PDT

Assalammualaikum

Mula-mula naik flight ke Miri bersama Yana akak hairan bila tenguk penumpang banyak yang beli roti gardenia tak kiralah yang harga 0.70 sen ataupun butterscoth yang berharga RM4.00 hinggit tu.

Bukan sedikit tapi satu ataupun 2 plastik besar bawa naik atas.  Masa tu tak tau apakah sebabnya.

Ha kau bila dah sampai kat sana..baru tau roti gardenia payah nak jumpa..roti biasa/roti sedap melambak lambak..harganya lebih murah pulak tu dari sini.
Akak pergi ke Giant pun tak dak roti ni. Kali ke 2 baru jumpa tu pun kat pasaraya biasa, harganya..mak datuk...double aaaa...owner kedai dah siap potong harga kat tag tu..cuma letak tanda harga camni ajer.
Ala la la ..boleh mengada gada pulak tekak ni merasa..beli lah juga.  Biasalah, bila ada depan mata, tak ingat nak makan sebab selalu jumpa.   Bila dah jauh dimata, terlalu rindu nak makan lah pulak.
Jadi nikmatilah sepuasnya  apa yang ada di depan matamu itu kerana kamu akan merinduinya bila roti ni susah nak dilihat lagi..mood sedih..

Rupanya baru tau yang dorang ni beli untuk di jual ataupun untuk di buat  cenderamata/ole ole untuk keluarga kat sana.  Roti Gardenia memang tidak di jual di Sarawak dan Sabah
Wah..kalau camtu boleh lah akak beli banyak-banyak pastu jual kat tepi jalan besar kat umah akak nanti kan..tentu laku kan.. :)..boleh jadi kakinakayaraya :) mood bervangan..

Nelayan Tertangkap Ikan Aneh <b>Di Miri</b>, <b>Sarawak</b> - My Media - Blogger

Posted: 06 Nov 2013 10:25 PM PST

Seekor ikan aneh yang ditangkap di Tudan, Sarawak menimbulkan kehairanan tentang spesis sebenarnya.

Mempunyai mulut bertaring tajam dan badan tirus berduri, rata-rata nelayan mahu pun penduduk setempat tidak mampu mengecam apakah jenis sebenar ikan yang berukuran kira-kira sekaki panjang itu.

Justeru penduduk setempat menggelarkannya ikan todak buat masa ini kerana muncungnya yang tajam.

Ikan itu ditangkap oleh nelayan Sapar Mansor, 43, dari Taman Ceria, Permyjaya di Laut China Selatan dekat Tudan, Sarawak.

Menurut Sapar kepada Borneo Post, ini merupakan kali pertama dia melihat ikan seperti ini.

Ia ditangkap selepas dia dan rakan memudik bot selama 2 jam dari Sungai Miri ke laut.

Mereka mula memancing sekitar 5 pagi dan tangkapan aneh itu diperolehnya kira-kira setengah jam kemudian.

Isteri Sapar, Siti Kadariah, 35, mengering dan mengawet ikan berkenaan bagi memastikan ia dapat disimpan lama kerana keunikannya.

Sementara itu Pemangku Pengurus Besar Divisyen Perlindungan dan Pemuliharaan, Perbadanan Perhutanan Sarawak (SFC), Oswald Braken Tisen berkata, pihaknya kini sedang mengenalpasti spesis sebenar ikan berkenaan. 

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SARAWAK

Copyright 2010 All Rights Reserved