Jumaat, 3 Mei 2013

11 di kanowit sarawak - Google Blog Search

11 di kanowit sarawak - Google Blog Search


BLOG SARAWAK: 11 <b>di kanowit sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Apr 2013 07:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di kanowit sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2013 07:45 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

You&#39;re about to be redirected - Redirecting

Posted: 05 Nov 2012 03:26 AM PST

[unable to retrieve full-text content]The blog that used to be here is now at http://www.bujangsenang.org/2012/11/panas-anwar-di-kanowit-sarawak.html. Do you wish to be redirected? This blog is not hosted by Blogger and has not been checked for spam, viruses and other ...

KEHADIRAN ANWAR IBRAHIM <b>DI KANOWIT SARAWAK</b> <b>...</b>

Posted: 03 Nov 2012 05:00 PM PDT

Anwar Ibrahim telah mengadakan lawatan singkat ke Sarawak pada Jumaat, 2 November 2012, dengan Parlimen Kanowit menjadi destinasi pertamanya. Berbaju Melayu dan berjalan lagak sebagai Perdana Menteri Malaysia dengan diiringi pengawal peribadi, Anwar Ibrahim hadir pada pagi Jumaat dengan disambut oleh sebilangan kecil ahli-ahli PKR.
Kehadiran Anwar Ibrahim ke Parlimen Kanowit itu memberikan gambaran bahawa Parlimen Kanowit akan ditandingi calon PKR. Seperti biasa Anwar Ibrahim memberikan gula-gula manis kepada rakyat Kanowit khususnya ahli-ahli PKR. Persoalan di sini, berapa ramai rakyat Kanowit menerima kehadiran Anwar Ibrahim?
Menjadi kebiasaan bagi penduduk Iban yang tinggal di Rumah Udam Nanga Lipus akan pergi ke kebun yang menjadi mata pencarian dan rezeki mereka. Jika penduduk mahu pergi menyambut Anwar Ibrahim maka banyak masa terbuang dan ini sangat merugikan. Adalah lebih baik mereka turun ke kebun dan menjalankan rutin harian.
Kehadiran Anwar Ibrahim ke Kanowit hanya disambut sebilangan kecil ahli-ahli PKR Kanowit. Yang menariknya, Anwar Ibrahim telah disambut dengan meriah oleh poster dan banner yang tertulis dalam bahasa Malaysia dan bahasa Iban sambil mengalu-alukan kedatangan peliwat Malaysia.
Selain disambut oleh ahli-ahli PKR, ceramah politik Anwar Ibrahim juga hanya didengari ahli-ahli PKR Kanowit. Manakala, penduduknya kebanyakan mereka pergi ke kebun dan mengusahakan tanaman padi dan makanan.
Disebabkan sambutan yang kurang menggalakkan, Anwar Ibrahim hanya berceramah ringkas dan pendek sebelum beredar kerana terasa amat malu. Lokasi seterusnya yang dilawat Anwar Ibrahim ialah Kabong sebelum berlepas ke Kuching bagi menyempurnakan forum mengenai sebuah buku yang dikupas Anwar Ibrahim dan dua orang ahli panel di Hotel Grand Continental, Kuching pada malamnya. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads