ads

Jumaat, 3 Februari 2012

11 di samarahan sarawak - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

11 di samarahan sarawak - Google Blog Search


Coklat Polkadot Mia Izzati: Bunyi aneh <b>di</b> Kota <b>Samarahan</b>, <b>Sarawak</b>

Posted: 20 Jan 2012 10:03 PM PST

Pada 11 dan 12 Januari 2012 lalu, penduduk Kota Samarahan dikejutkan dengan bunyi aneh dari langit.  Perkara ni menimbulkan pelbagai spekulasi. Ada yang kata benda tu saja dibuat-buat untuk menakutkan orang ramai. Bagi saksi yang mendengar pada ketika itu mengatakan bunyi itu memang wujud. Yang paling takut tu, ada yang kata bunyi seolah-olah orang sedang berdengkur. Berderau darah aku baca berita ni. Ya Allah, ni kah tanda2 dunia akan kiamat semakin hampir?? Hanya Allah je yang tahu.. buat pembaca semua, sila la dengar baik2 ye !!



'Suara aneh dan menakutkan dari langit' yang berlaku di Kota Samarahan, Sarawak baru2 ni mungkin merupakan satu amaran kepada umat Islam di akhir zaman ini.
Mufti perak - Tan Sri Harussani Zakaria berkata, setiap umat Islam wajar mengambil iktibar atas kejadian-kejadian ganjil yang berlaku yang mungkin menjadi petanda kemungkaran Allah atas dosa-dosa yang dilakukan selama di muka bumi ni.
"Setiap yang ganjil berlaku di dunia ini wajar diambil iktibar oleh semua umat islam, mungkin ia adalah amaran kepada kita. Rasulullah pun ada sebut kita ni umat akhir zaman, banyak petanda yang sudah berlaku.
"Kita perlu merenung diri, bermuhasabah diri..terlalu banyak dosa yang telah kita lakukan. Kita merupakan umat paling maju dan bertamadun. Namun kita lupa Tuhan. Kita semakin kufur padaNya. Malah ada suara-suara yang berani mencabar Allah sekarang ni..." katanya ketika dihubungi Mynewshub.my disini hari ini.

Tidak menolak kejadian aneh tersebut sebagai salah satu petanda akhir zaman.  Harussani turut menjelaskan bahawa beberapa perkara lain yang disebutkan Rasulullah SAW telah berlaku yang menguatkan dakwaan tersebut.

"Dah banyak petanda akhir zaman dah berlaku..hukuman yang pernah diturunkan Allah pada kaum-kaum terdahulu pun dah terjadi juga pada zaman sekarang.
"Rasulullah ada sebut dulu..ada orang yang akan tenggelam dalam bumi, dah berlaku kejadian manusia mati tenggelam dalam tanah runtuh..gempa bumi pun makin kerap berlaku, tiap-tiap bulan kita dengar ada gempa bumi..

"Anak-anak zina pun semakin ramai..dah berpuluh-puluh ribu dah..dunia pun dah ada angin 'sar-sar. angin 'sar2' ini ialah angin batu, sekaran ni pun dah ada berlaku bencana ni..angin sar-sar ni dulu diturunkan Allah kepada umah Nabi Luth," ulasnya lagi.
Justeru, Mufti perak itu menasihati umat Islam agar mengambil iktibar di atas segala kejadian yang berlaku kini dan bermuhasabah diri serta kembali kepada agama Allah yang sebenar sebagaimana yang disampaikan oleh Rasulullah SAW.
Insiden bunyi aneh dan menakutkan dari langit yang berlaku di Kota Samarahan tersebut heboh diperkatakan diseluruh dunia dan dilaporkan pernah berlaku di Aaborg, Denmark dan Sweden pada tahun lalu.
Ekoran kejadian tersebut, timbul pelbagai andaian dari masyarakat umum yang mengaikannya dengan fonemena akhir zaman dan merupakan petanda besar bahawa hari kiamat sangat hampir tiba sebagai pengakhiran dunia.
Selain itu, timbul juga andaian yang menyatakan bahawa insiden itu berpunca dari sebuah program yang dikenali sebagai 'High Frequency Active Auroral Research Porgramme' (HAARP) yang dianjurkan oleh Amerika Syarikat secara rahsia.
Bagaimanapun, tiada bukti yang menyokong hujah HAARP tersebut memandangkan kejadian itu berlaku di merata dunia dan amat mustahil melibatkan program yang berpengkalan di Gakona, Alaska tersebut.
Full content generated by Get Full RSS.

Bunyi &#39;Aneh Dan Menakutkan Dari Langit&#39; <b>Di Samarahan Sarawak</b> <b>...</b>

Posted: 16 Jan 2012 09:15 PM PST

Insiden 'bunyi aneh dan menakutkan' dari langit yang kedengaran di Kota Samarahan, Sarawak pada 11 dan 12 Januari lalu kini mendapat perhatian antarabangsa apabila artikel mengenainya yang disiarkan di The Borneo Post mula dibincangkan secara hangat di dalam internet di seluruh dunia.

Pada yang belum tahu, sehari sebelum kejadian pada waktu mejelang Subuh itu berlaku, terjadi perkara yang sama di Aaborg, Denmark. Bahkan bunyi aneh dan menggerunkan tersebut pernah direkodkan di Sweden pada 1 November tahun lalu

The Borneo Post tempoh hari melaporkan satu bunyi aneh telah kedengaran di Kampung Meranek, Kota Samarahan yang mencetuskan ketakutan dan kegelisahan penduduknya. Tidak lama selepas bunyi itu kedengaran, satu kejadian gempa bumi kuat (7.3 skala Richter) berlaku di Sumatera, Indonesia. Bagaimanapun masih tidak dapat dipastikan sejauh mana kaitannya antara bunyi aneh itu dan kejadian gempa bumi tersebut. - Sumber mynewshub.my
 
Entri sebelum bersama Videonya >>DISINI

Wassalam, Wa'allahhualam.

Full content generated by Get Full RSS.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SARAWAK

Copyright 2010 All Rights Reserved