Jumaat, 3 Februari 2012

11 di betong sarawak - Google Blog Search

11 di betong sarawak - Google Blog Search


Masalah Air <b>di</b> Pekan Kabong <b>Betong</b>, <b>Sarawak</b> | Aduan Rakyat Online

Posted: 03 Jan 2012 09:02 PM PST

Pekan Kabong, Betong Sarawak adalah merupakan salah satu kawasan yang terletak di Daerah Saratok. Pekan Kabong, Sarawak mempunyai populasi penduduk sekitar 14,000 orang.

Saya mewakili seluruh penduduk pekan Kabong ingin mengutarakan masalah yang telah dihadapi oleh seluruh penduduk Pekan Kabong sejak sekian lamanya.

Masalah utama yang dihadapi oleh penduduk sekitar ialah masalah air. Walaupun masalah ini telah diutarakan kepada pihak yang berkenaan, tetapi masalah ini masih tidak pernah selesai dan tidak diambil tindakan oleh pihak yang bertanggungjawab. Masalah ini akan menjadi semakin teruk apabila tibanya musim perayaan dan musim cuti sekolah. Hal ini adalah kerana banyak penggunaan air di setiap rumah pada masa tersebut yang menyebabkan berlakunya masalah air tidak keluar dari paip.

Lebih teruk lagi, bagi rumah penduduk yang berada di kawasan tinggi, air paip tidak akan keluar. Mungkin disebabkan tekanan airnya terlalu rendah. Kebanyakan penduduk terpaksa bergantung kepada air yang disimpan di dalam tangki dan tong air.

Penduduk terpaksa berjaga sehingga lewat malam hanya semata-mata menunggu air paip keluar dan seterusnya menyimpan air di dalam tong dan bekas air untuk kegunaan harian keesokan harinya.

Oleh sebab itu, besarlah harapan kami penduduk Pekan Kabong agar masalah ini dapat diatasi bagi memudahkan urusan harian penduduk di sekitarnya.

By: ARBI BIN TOM

Aduan yang berkaitan:

Full content generated by Get Full RSS.

SMK Saratok kuasa badminton <b>di Betong</b> | BorneoPost Online <b>...</b>

Posted: 03 Feb 2012 05:11 PM PST

Posted on February 4, 2012, Saturday

BUKTIKAN KEHEBATAN: Pemain-pemain SMK Saratok meraikan kejayaan mereka bergelar juara.

SARATOK: Kehebatan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Saratok terserlah lagi apabila muncul sebagai juara keseluruhan dalam Kejohanan Badminton Majlis Sukan Sekolah-Sekolah (MSS) Bahagian Betong pada Khamis lepas.

Pertandingan dua hari yang berlangsung di Dewan Badminton Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) dan Sekolah Menengah Vokasional Betong itu disertai lapan buah sekolah iaitu SMK Spaoh, SMK ST Augustine, SMK Saribas, SMK Saratok, SMK BM Saratok, SM Vokasional Betong, SMK Kalaka dan MRSM Betong.

SMK Saratok ternyata unggul apabila menyapu bersih hampir kesemua kategori yang dipertandingkan iaitu lelaki dan perempuan bawah 18 tahun serta lelaki dan perempuan bawah 15 tahun. Mereka turut menjuarai acara beregu bagi kategori perempuan bawah 18 dan 15 tahun.

Untuk rekod, ia merupakan kejuaraan keenam berturut-turut buat sekolah berkenaan.

Dengan kejayaan itu, para pemain SMK Saratok bakal mengibarkan cabaran Betong ke pertandingan peringkat negeri di Sarikei pada 14-17 Februari ini.

Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads