Khamis, 2 Januari 2014

11 di simunjan sarawak - Google Blog Search

11 di simunjan sarawak - Google Blog Search


BLOG SARAWAK: 11 <b>di simunjan sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Dec 2013 07:17 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kehadiran DAP tidak gugat PBB <b>di Simunjan</b> - The Borneo Post Online

Posted: 12 Dec 2013 11:15 AM PST

KUCHING: Usaha Parti Tindakan Demokratik (DAP) untuk membuka cawangan pusat khidmat di Simunjan tidak akan memberi impak kepada sokongan rakyat kepada Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) dan Barisan Nasional (BN) amnya.

Malah Ketua PBB Cawangan Simunjan Datuk Mohd Naroden Majais yakin Simunjan akan terus kekal sebagai kubu kuat BN dan mendapat sokongan yang lebih baik daripada generasi baharu untuk menyertai parti.

"Saya tiada halangan jika DAP berhasrat untuk membuka cawangan mereka di Simunjan kerana sebagai sebuah negara yang mengamalkan sistem demokrasi kita tidak boleh menghalang manamana parti yang telah diluluskan oleh kerajaan untuk berbuat demikian.

"Tetapi saya amat yakin mereka (DAP) tidak akan mendapat sokongan daripada rakyat di Simunjan dan saya amat yakin dengan perkara ini kerana saya lebih tahu mengenai kawasan ini dengan lebih mendalam," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas merasmikan Seminar Peluang Bumiputera Dalam Peruntukan Saham Khas MITI dan Analisis Pelaburan Dalam Syarikat Berhad di salah sebuah hotel terkemuka di sini semalam.

Tambah Naroden yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Simunjan, tidak dinafikan ada seorang dua individu yang kecewa dan memberi sokongan kepada manamana parti pembangkang yang cuba menembusi kubu kuat PBB dan BN.

"Itu adalah normal dan berlaku di mana-mana tempat di mana mereka yang kecewa dan tidak mempunyai tapak akan beralih sokongan kepada parti-parti lain yang masuk ke kawasan-kawasan baharu.

"Bagi saya PBB di Simunjan masih kuat dan semakin bertambah kuat malah mendapat sokongan yang baik daripada generasi baharu untuk menjadi ahli-ahli PBB dan yang penting saya akan jaga kawasan saya dengan baik," tambah Naroden.

Ditanya mengenai trend pengundi di kawasan Simunjan, Naroden berkata berdasarkan keputusan Pilihan Raya Negeri dan Pilihan Raya Umum sejak tahun 1991, PBB dan BN memperolehi majoriti meningkat dari penggal ke penggal.

Berdasarkan kepada trend memberangsangkan itu, Naroden yakin Simunjan akan terus menjadi kubu kuat BN pada pilihan raya seterusnya.

"Saya amat percaya dan yakin penubuhan pusat khidmat DAP di Simunjan tidak akan menjatuhkan sokongan rakyat kepada PBB dan BN.

"Mereka boleh membuka cawangan mereka di kawasan ini dan saya tidak ada masalah untuk itu malah saya tahu siapa mereka," ujarnya.

To enable your comment to be published, please refrain from vulgar language, insidious, seditious or slanderous remarks. This includes vulgar user names.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads