ads

Sabtu, 29 Jun 2013

11 di mukah sarawak - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

11 di mukah sarawak - Google Blog Search


Perkhemahan Perdana KRS Peringkat Kebangsaan 2013 <b>di Mukah</b> <b>...</b>

Posted: 23 Jun 2013 06:20 PM PDT

ingat lagi tak entry syira yg sebelum ni, syira kata nak pegi kem kat Sarawak kan? haaaa..so, memandangkan hari ni cuti sbb jerebu, syira nak tulis pasal kem ni. byk kenangan manis, kenangan pahit pun ada juga. huhu. kem kali ni diadakan di Sarawak. best wohhh! naik flight free! haha. tarikh 16 Jun-21 Jun 2013. 

Hari Pertama

pagi tu kena ada kat sekolah pukul 5 pagi. flight kitorg pukul 8.55am. so, dari sekolah kitorg naik bas pegi KLIA. sampai kt airport, pegi solat subuh dulu. check in luggage lepas tu pegi breakfast kt McD. lepas tu terus naik flight. masa dpt tiket drpd cikgu aku tercari-cari siapalah yg duduk sebelah aku nnti. takde sorg pun bdk perempuan yg sama dgn aku. naik je flight, tgk2 yusran kt situ. dah la amik tmpt aku. patutnya aku yg duduk sebelah tingkap. tapi dia nak duduk situ. malas ah nak gaduh kan. sekali sebelah lagi satu tu tmpt Amir. hahaha. amik kau! kiri kanan lelaki. amir suruh yusran tukar tmpt. tapi dia taknak. puiii! trpaksa la duduk sebelah diorg. agak tak selesa lah jugak. yelah, dua2 lelaki kan. hazeem, naufal dgn epul duduk 1 baris dgn kitorg tapi wing yg lagi satu tu. kejap je aku tidur dalam flight. itupun masa dah nak sampai.  ni semua sbb dok tgk bdk2 laki ni main kad. ohh yaa, kitorg 1 flight dgn kontinjen Pahang. sampai kat airport Sibu dalam pukul 10 lebih kot. sampai je situ adalah org yg ditugaskan utk bwk kitorg. naik bas. 'terbaik' lah bas dia. naufal siap boleh tulis2 lagi kat badan bas tu. kitorg dibawa ke rumah panjang Jali. 2 jam jugak lah nak sampai ke sana. sampai je kat rumah panjang tu, dah byk kontinjen yg sampai. kira kitorg ni lambat lah. lps habis aktiviti kat rumah panjang, terus gerak ke tempat perkhemahan. kitorg paling awal sampai situ. antara kontinjen yg dr rumah panjang lah. kontinjen kl dgn sarawak dah sampai beberapa hari sebelum tu. sampai situ kena dftr, check darah tinggi lah, mcm2 lagi lah. minum petang, pasang khemah, mandi, makan malam, solat maghrib, isyak. malam tu pulak ada taklimat sikit. tu je lah kot. tak ingat sgt dah. malam tu kitorg ada rocall (betul ke aku eja ni?) dgn cikgu ismail. lebih kurg lepak2 lah. lepas tu terus tidur.
*penat menaip. sambung bila rajin....

Terima Kasih Kerana Meluangkan Masa Anda Untuk Membaca Entry insyirahismail Ni ^_^

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SARAWAK

Copyright 2010 All Rights Reserved