Sabtu, 10 November 2012

11 di lundu sarawak - Google Blog Search

11 di lundu sarawak - Google Blog Search


Gallery: Pelik : Pisang bertandan 3 <b>di Lundu</b> , <b>Sarawak</b>

Posted: 19 Jul 2012 03:29 AM PDT


Pelik Tapi Terjadi : Namhin Umping iaitu penduduk Kampung Pasir Ulu Biawak , Lundu Sarawak - Memilikki Pisang yang mempunyai 3 Tandan Buah . Kiriman Louis Dennis Laki Ajik . Selanjutnya di Sini

Ayu: Pengedar SHAKLEE anda <b>di Lundu</b>, <b>Sarawak</b>~ Jom baca <b>...</b>

Posted: 21 May 2012 03:00 PM PDT

_______________________________________________
Salam semua,

Diharap anda semua mendapat manfaat dari segala yang saya kongsikan bersama..
Petang ni tetiba teringat saat-saat sukar ketika saya mula menyusukan anak,almaklumlah anak yang pertama..hehe

Percaya x jika saya berkata saya pernah menangis bila baby melalak nak susu,tapi susu xnak keluar.. sebagai ibu muda yang mana berniat untuk menyusukan anak sepenuhnya,masa tu mmg x terniat akan susu tepung..

Lagipun masa tu teringatkan warning dari misi,agar jgn memberi susu tepung pada baby, Tapi emak pegi ke pasar belikan susu formula Anmum, nak xnak saya beri juga, memandangkan saya letih untuk mendengar tangisan yg berterusan,dgn puting yg melecet dan baby yg asyik macam lapar..actualy satu kelegaan bila sy dapat berikan susu tepung tu sbg penyelamat masa tu..(macam jahat je kan?tp ianya hakikat..huhu)

Dengan cuaca yg panas, kat kpg pula masa tu xda bekalan air, mmg memberi serba sedikit tekanan sebenarnya,ditambah pula kene berbaju pnjg,breast yg bengkak-puting melecet,betul2 memberi cabaran.

Saya bersyukur kerana menjadi housewife sebenarnya, bile aku mula sembuh dr puting yg melecet,mula merasa sihat, saya dpt menyusukan saya secara direct, lebih mudah..

Hari berganti hari..
Alhamdulillah jugak, anak saya dah berusia 1 tahun 4 bulan tp air susu saya masih byk..syukur pada rezeki Allah berikan. Syukur juga sbb anak jenis nak mengempeng je,walaupun rimas tp disebabkan dia selalu menghisap dan menyusu membuatkan breast sy tetap produce susu yg byk..

Saya consume Shaklee semata untuk memperkayakn zat untuk tubuh badan saya yakni dimana akan disalurkan pada bayi..agar air susu lebih bernutrisi. Apa yang ingin saya tekankan bile saya nyatakan tentang Shaklee ni ialah,Vitamin ini bukan jalan pintas untuk banyakkan susu,Yakinlah dengan konsep Demand & Supply..:) mcm saye td,anak rajin menetek je..hehe

Dengan Shaklee, aku mula membuka minda dengan khasiat yang mampu diberi olehnya, Agaknya jika aku amalkan vitamin b complex yg diberikan dulu,mungkin aku dpt kurangkan tekanan semasa dlm pantang tu, yelah mula kenal Shaklee baru tahu B Complex untuk ape, Vitamin C  untuk ape..hehe Dan lebih buat sy kagum,disaat puting melecet tu,saya boleh sapukan herbal blend cream atau vitamin E untuk cepatkan proses penyembuhan..
Tapi xpe, biar lambat tahu dari x tahu langsung..:)

Happy Breastfeeding!!  :)

__________________________________________________________
ha....boleh hubungi ayu untuk buat order ye..

 
Bagaimana dengan anda? Nak cuba Shaklee?
Boleh hubungi saya di zahirahhafizan@gmail.com atau sms/whatsupp 0139422527 untuk sebarang pertanyaan:)
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads