Selasa, 9 Oktober 2012

11 di saratok sarawak - Google Blog Search

11 di saratok sarawak - Google Blog Search


Kedaifan Jalan Raya <b>di Saratok</b> | Aduan Rakyat Online

Posted: 17 Sep 2012 11:10 PM PDT

Saya merupakan seorang 'tuai rumah' di sebuah perkampungan yang terletak di daerah Saratok, dengan lebih terperinci saya memberitahu rumah panjang saya terletak di Engkudu Atas yang beralamat Tr. Lembang, Engkudu Atas, Sebetan 95400, Saratok, Sarawak.

Jalan raya berkeadaan berbatu-batu dan berdebu, tidak bertar seperti jalan raya biasa. Kesukaran penduduk saya melewati jalan raya ke rumah panjang untuk ke pekan yang terdekat meskipun rumah panjang kami telah berada di bawah naungan dua (2) orang pemimpin kerajaan, namun permasalahan ini tetap tidak diendahkan setelah banyak kali pihak kami membuat aduan kepada mereka.

Jalan raya yang daif ini telah memberikan kesukaran kepada penduduk kerana telah banyak mengakibatkan kerosakan kereta di samping debu jalan raya tersebut telah mencemarkan udara. Di sini terdapat sekolah rendah, justeru saya prihatin terhadap kesihatan budak-budak sekolah akibat daripada kedaifan jalan raya tersebut.

Diharapkan pihak yang prihatin dapat memberi perhatin terhadap permasalahan ini kerana jalan raya ini merupakan satu-satunya laluan kami untuk berulan-alik ke pekan dan rumah panjang.

Sekian, terima kasih.

By: Lembang ak Aji

PERINGATAN:  AduanRakyat.com.my tidak bertanggungjawab terhadap aduan yang diutarakan melalui laman web ini. Ia adalah aduan peribadi pengadu dan tidak semestinya menggambarkan pendirian AduanRakyat.com.my.

Aduan yang berkaitan:

Sebanaku <b>Sarawak</b>: Barbara Mawan calon <b>di Saratok</b>?

Posted: 22 Jun 2012 06:18 AM PDT

The Saratok parliamentary seat is one of the 'grey' areas and rumours are that SPDP may field its Puteri chief Barbara Mawan.
Speculations are rife that businesswoman Barbara Mawan will be fielded in the next parliamentary election. Barbara is SPDP Puteri chief.
Since last month, the talk on the grapevine is all about candidates likely to be dropped and possible successors.
Barbara is rumoured to be replacing Jelaing Mersat in Saratok. But also rumoured for this seat are Enturan Lupa, an engineer and Dr James Chela.
The Saratok seat is one of the "grey" areas for the Barisan Nasional.
In the 2008 general election, Mersat defeated his rival Mohd Yahaya Abdullah of PKR by a majority of 8,706 votes.
The Saratok constituency which comprises Krian and Kalaka seats has 25,173 voters. About 60% of the voters are Ibans.
Krian is under Ali Biju from PKR while the Kalaka assemblyman is Abdul Wahab Aziz of Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB).
SPDP is facing a uphill battle in all four of its parliamentary seats – Mas Gading, Saratok, Baram and Bintulu.
Its chances of retaining its four seats have been further minimised since its former leaders who are simply known as "G5" are putting up their own candidates in the seats allocated to the party.
The "G5" comprises Mas Gading MP Tiki Lafe, and four state assemblymen – Peter Nansian (Tasik Biru), Sylvester Entri (Marudi), Paulus Gumbang (Batu Danau) and Rosey Yunus (Bekenu).
All the five were sacked from SPDP in November last year.
Although the "G5" elected representatives claim to be BN-friendly, their efforts are certain to split the BN support.
Barbara meanwhile has denied rumours of her contesting in Saratok.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads