ads

Sabtu, 6 Oktober 2012

11 di marudi sarawak - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

11 di marudi sarawak - Google Blog Search


BLOG SARAWAK: 11 <b>di marudi sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Sep 2012 10:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di marudi sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Sep 2012 09:16 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SARAWAK: 11 <b>di marudi sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Patrick Sibat dijangka calon PKR kerusi Parlimen Baram - mySarawak

Posted: 04 Jul 2012 11:13 AM PDT

MARUDI: Bekas ahli Majlis Tertinggi (MT) Parti Rakyat Sarawak (PRS) Patrick Sibat Sujang, 59, kini sibuk melawat sambil bertemu penyokongnya di kawasan Poyut/Lubok Nibong selain memperkenalkan dirinya di kawasan Marudi.

Sibat yang kini menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) berkata beliau ialah orang Iban pertama di Baram yang akan bertanding pada pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) nanti.

Beliau bersama seorang ahli politik veteran yang lebih dikenali sebagai Baginda telah melawat hampir 70 peratus rumah di kawasan berkenaan untuk menerangkan dasar PKR kepada penduduk.

Sekembalinya daripada berkempen di Rumah Manjan, Sungai Melikat dekat sini baru-baru ini, Sibat memberitahu Utusan Borneo bahawa beliau akan bertanding sekiranya dipilih oleh pucuk pimpinan PKR untuk mewakili PKR di kerusi Parlimen Baram.

Beliau yang berasal dari Kuala Bok di Tinjar Baram berkata beliau mempunyai pendirian dan mempunyai visi terkini untuk membantu masyarakat Dayak khususnya kaum Iban di Baram termasuk Bakong dan Marudi.

Sibat pernah bertanding atas tiket PBDS yang ketika itu adalah pembangkang tetapi tewas kepada mendiang Datuk Edward Jeli.

Justeru beliau merayu kepada penduduk Poyut/Lubok Nibong supaya memberi sokong padu dan kepada beliau.

Sibat juga memiliki ijazah dan pernah menjandang jawatan Timbalan Pengarah Pertanian Negeri Sarawak sebelum berkecimpung dalam politik.

Category: Berita Tempatan, Sarawak

BLOG SARAWAK: 11 <b>di marudi sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Perutusan Y.A.B. Perdana Menteri Malaysia Sempena Peristiwa <b>...</b>

Posted: 09 Jul 2012 04:00 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Sebagai seorang wakil kepada penduduk di Pekan Marudi Baram, Sarawak ini saya ingin mengucapkan sekali lagi jutaan terima kasih kepada pemimpin nombor satu kita iaitu DATUK SERI MOHD. NAJIB RAZAK kerana ...

JANTAN GEL ~ MASKULINSIDE E-STORE

Posted: 18 Jul 2012 08:30 AM PDT



Kepada rakan-rakan sama ada bakal suami, suami kepada seorang isteri ataupun suami yang berpoligami. Saban hari kita sering didedahkan dengan pelbagai permasalahan dalam institusi perkahwinan yang berpunca dengan masalah di ranjang.
Tidak dapat dinafikan ramai suami yang berhabisan beribu ringgit dalam usaha untuk memenuhi tanggungjawap mereka sebagai suami. Malahan ada juga yang berani mengambil risiko menggunakan pelbagai jenis ubatan yang kadang kala tidak di iktiraf oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.

Jangan korbankan "si perkasa" hanya kerana anda tidak mengetahui rahsia sebenar untuk tahan lama di ranjang bersama "pengantin" anda.

Hakikatnya, masalah utama lelaki Asia ialah ejakulasi pramatang atau "cepat pancut". Ini berpunca dari cara pemakanan dan kehidupan seharian kita sejak dari zaman kanak-kanak lagi. Jadi tidak dapat dinafikan ada diantara suami yang "melarikan" diri dari menjalankan tanggungjawap kepada isteri dan membiarkan isteri makan luar…

Kini..Anda tidak perlu mengambil risiko kesan ubat-ubatan atau membayar ribuan ringgit demi membahagiakan isteri.
Saya juga merupakan seorang suami yang mendambakan kebahagiaan bersama isteri di ranjang. Saya percaya seorang isteri layak mendapatkan nikmat yang sama ketika berjimak, malahan bukan sekadar nikmat pada malam itu sahaja. Saya mahukan isteri tercinta saya bahagia dan saya tidak perlu memanggilnya ke ranjang tanpa dia rela. Bahagianya seorang suami apabila tiap malam merupakan malam pertama buat mereka..Ya, itulah yang berlaku dalam kehidupan saya sebagai seorang suami meskipun sudah memiliki 2 cahaya mata.
Sebelum saya memiliki rahsia tahan lama ini, setiap malam saya menjadi gusar selepas berjimak. Lebih merisaukan lagi apabila si isteri tidur awal dan memalingkan muka dari saya.
Alhamdulillah, setelah saya mengaplikasikan rahsia tahan lama ini segalanya berubah. Alangkah bahagianya bila melihat si isteri tersenyum kepuasan dan minta "seround" lagi. Oleh itu saya dengan bangganya memperkenalkan rahsia kebahagiaan saya di ranjang:

Pancutan pra matang atau masalah cepat pancut amat tidak disukai wanita. Antara punca pancutan pra matang adalah kegelian melampau dialat sulit lelaki.
Jantan Gel membantu anda dengan mengurangkan kegelian dizakar anda.

Hasilnya? Jimak Lebih Lama dan Isteri Tersenyum Puas.

Jantan Gel direka khusus untuk membantu lelaki tahan lebih lama diranjang, meningkatkan keyakinan diri dan memuaskan pasangan. Jantan Gel diformulasikan 100% dari herba melayu purba yang telah diiktiraf turun temuran dalam membantu lelaki tahan lebih lama diranjang.


Butea Superba
Merupakan herba dari Thailand. Di Thailand, ia dikenali sebagai Red Kwao Krua. Terkenal di Thailand sebagai penggalak seks buat kaum lelaki.
Dr Wichai Cherdshewasart sainstis di Chulalongkorn University, Thailand telah mengesahkan bahawa Butea Superba mempunyai sifat semulajadi dalam menyembuhkan penyakit mati pucuk.
Butea Superba adalah antara bahan yang terdapat dalam Jantan Gel.


LintahPada zaman dahulu, lintah dijadikan minyak dan diurut pada zakar lelaki. Ia dipercayai mampu membesarkan zakar lelaki.
Kini perubatan moden telah mengakui khasiat Lintah. Khasiat Lintah terletak pada air liurnya. Air liur lintah mengandungi bahan yang mampu mencairkan dan melancarkan darah.


Gambir Serawak
Sejenis tumbuhan yang dihasilkan dari getah kayu pokok gambir yang banyak terdapat di dalam hutan Negeri Sarawak, Malaysia. Ia juga dikenali dengan nama Born, Gambier, Borneo Cat's claw, Una de Gato dan Kerangas. Ia diperolehi di dalam hutan tebal di kawasan pendalaman di bahagian Long Panai, Marudi, Sarawak.
Keberkesanan gambir Sarawak memang telah diketahui berabad lamanya khususnya bagi penduduk-penduduk di Negeri Sarawak. Penggunaan gambir secara meluas telah menular ke semua negeri di Semenanjung Malaysia malah ke beberapa negara jiran seperti Indonesia, Brunei dan Singapura. Kesan dari penggunaan telah terbukti memberikan hasil yang luar biasa dan lebih murah berbanding ubat moden yang menelan belanja yang tinggi.

Cara Guna Jantan GelPicit sedikit gel ke jari anda. Sapu secara sekata dikepala zakar, takuk kepala zakar dan urat pari. Biarkan sejam sebelum bilas dengan air paip. Kemudian anda boleh bersama. Kesan gel akan lebih kuat sekiranya anda biarkannya lebih lama dizakar anda.
Kami mengesyorkan anda menggunkan Jantan Gel selepas mandi petang. Biarkan gel tersebut meresap. Bila anda mahu bersama isteri anda pada selepas insyak baru dibilas dengan air. Kesan Jantan Gel mampu bertahan sehingga 9 jam. Walaupun anda tidak jadi bersama dengan isteri anda pada malam tersebut tidak mengapa kerana Jantan Gel tidak memberbahayakan.

Cara penggunaan berserta gambar ada disertakan sekali.
Perhatian! Jika anda pengguna Jantan Gel kali pertama, sila guna dalam kuantiti yang sedikit dahulu untuk mengetahui amaun yang sesuai untuk anda. Zakar setiap lelaki adalah berlainan dan masing-masing memerlukan amaun gel yang berbeza. Jika penggunaan pada hari ini tidak memberikan perbezaan, sila gandakan amaun gel untuk hari esok. Dan pastikan gel dibiarkan pada zakar sekurang-kurangnya 1 jam (lebih lama lebih baik).

Soalan-Soalan Lazim Berkenaan Jantan Gel

Apa beza Jantan Gel dengan produk-produk lain yang terdapat di internet?
Kebanyakkan produk gel tahan lama yang dijual di internet tidak mendapat kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia. Ada juga antara gel tahan lama tersebut mempunyai isi yang sangat sedikit iaitu 2ML dan dijual pada harga yang tidak masuk akal.
Jantan Gel telah mendapat kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia. No pendaftaran kami adalah NOT091202590K. Jantan Gel mempunyai isipadu sebanyak 10ML dan ianya sangat kuat. Hanya sedikit sahaja diperlukan untuk kesan maksimum. Dan 1 unit Jantan Gel mampu bertahan lebih sebulan jika diguna dengan cermat.

Bolehkah Jantan Gel digunakan bersama kondom?
Jantan Gel boleh digunakan bersama kondom. Sila bilas zakar dengan air paip sebelum menggunakan kondom.

HARGA - RM60 FREE POSLAJU

BLOG SARAWAK: 11 <b>di marudi sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

http://iniduniaku-lindahadi.blogspot.com: <b>Marudi</b>, <b>Sarawak</b>

Posted: 30 Jun 2012 05:07 PM PDT



Aku pergi ni tahun 2010. Masa ni tengah mengandungkan si Kyrol Jr. I. Sebenarnya pergi tu nak pinangkan anak dara orang untuk adik ipar aku. Jadi bidan terjun lah sekejap, lagi pun tambang di tanggung pergi je lah kan. Aku pun memang suka lah benda yang free ni... Pergi sana pun tak ramai. Iya lah jauh kan, tambang je dah berapa. Cuma berlima saja.

Sampai di airport Miri tu kitaorang terus naik transport yang dah stand by kat situ terus ke hotel..  Esoknya baru pergi ke Pekan Marudi by 4WD. 4WD tu pulak selagi tak penuh macam tin sardin tak akan jalan lah kan... Bayangkan lah Mr. Right Wrong dengan adik ipar aku yang beso begitu, duduk seat belakang sekali berhimpit dengan aku yang tengah mengandung. Stress betul aku masa tu... tapi diam je lah, nak marah kat siapa pulak kan.. marah lah kat diri sendiri. Siapa suruh ikut. Pergi dah free banyak bunyi pulak.

Wah... dah bergerak tu rasa lega lah lalu kat pekan dia semua... Tetiba dah 1/2 jam perjalanan, 4WD tu masuk ke kawasan macam bukit-bukau yang pokok-pokoknya baru lepas ditebang. Konfius aku sekejap.. Rasa tertipu pun ada juga.. ha..ha..ha.. sebenar nya aku yang fail geografi.

Dari Miri, ada tiga cara untuk ke pekan ini. Pertama dengan menggunakan pengangkutan udara (MasWing). Kedua melalui Sungai Baram dengan menggunakan bot ekpress. Bot ekspress ini akan membuat perjalanan setiap hari dari Jeti Kuala Baram (20km dari pusat Bandar Miri) ke Pekan Marudi. Perjalanan mengambil masa dalam 3 jam setengah bergantung kepada keadaan kesibukan sungai. Cara ketiga pekan ini juga dapat dihubungi dengan pengangkutan darat iaitu melalui jalan pembalakan dan ladang kelapa sawit dari Miri yang mengambil masa 2 jam. Jalan yang agak teruk berbukit-bukit melalui lereng bukit menyebabkan aku separuh pitam. Kalau lah masa tu aku dah cukup bulan memang terberanak juga aku dalam 4WD tu.  Mana taknya asyik melambung-lambung je duduk dalam 4WD tu. Memang satu pengalaman yang agak mencabar bagi perempuan yang mengandung seperti aku pada masa itu kerana terpaksa meredah jalan balak dan melalui 2 buah sungai, sungai apa aku pun tak ingat. Tempat yang aku nak pergi pinang anak dara orang ni pun aku tak ingat apa tah namanya. Masalah lupa ingatan aku ni semakin teruk sejak beranak tiga.

Bila dah sampai kat Pekan Marudi, tempatnya tak lah teruk sangat. Semua kemudahan cukup lengkap macam kampung-kampung yang lain yang dah maju. Keadaan kawasannya bersih dan aman je. Mungkin cara nak masuk ke kawasan ini agak mencabar.

Masa nak balik ke Miri kitaorang naik bot. Aku siap merayu lagi kat Mr. Rigth Wrong naik lah apa pun helikopter ke apa ke janji jangan naik 4WD lagi, Taubat nasuha aku. Tak larat weh aku nak naik 4WD. 1st  time naik bot express,. ngerinya. Macam-macam perasaan aku rasa. Kot-kot bot ni terbalik ke, pastu ada bujang senang lak menunggu. Ee.. takutnya! Tawakkal je lah. Dah hampir 2 jam dalam bot, tiba-tiba enjin berhenti pula. Eh, apa pasal ni.? Suspen betul. Rupanya bot tengah melalui kawasan hanyutan balak-balak. (eh betul ke apa tulis ni, hanyutan?). Akhirnya selamat  sampai Miri, lega. The next day balik JB. Tak sempat pun nak shopping penat sangat. Cuma beli barang makanan je (kek lapis sarawak dekat pasar malam).

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SARAWAK

Copyright 2010 All Rights Reserved