Rabu, 18 Julai 2012

11 di miri sarawak - Google Blog Search

11 di miri sarawak - Google Blog Search


KFCK Makanan Paling Sedap <b>di Miri</b>, <b>Sarawak</b>! | Nabeel Fikree

Posted: 17 Jul 2012 04:30 AM PDT

KFCK iaitu singkatan bagi Kinky Fat Chef Kitchen, satu gerai ataupun restoran yang satu2 nya terletak di Piasau Jaya, Miri Sarawak menjadi satu tarikan ramai apabila ramai yang menyukai burger hasil jualan mereka. Berbeza dengan burger dari tempat yang lain, KFCK mempunyai beberapa bahan yang mereka buat sendiri sebagai contoh Mix Sauce iaitu campuran daripada sos buatan sendiri yang istimewa dengan Fresh Black Pepper Sauce.
KFCK juga mempunyai Cheese Sauce buatan sendiri di buat daripada fresh recipe of cheese sauce, yang mereka panggil sebagai "WaDeGee". Aku pun tak berapa pasti mengapa mereka memanggil dengan panggilan macam tu.
KFCK juga menyediakan menu yang cukup banyak, tak macam di gerai burger lain yang cuma menyediakan menu biasa seperti burger daging dan egg banjo. KFCK menyediakan menu seperti berikut :
"Grilled" Beef Burger - RM5.00.
HomeMade BBQ Grilled Beef Burger with Cheese served with our Homemade Special Sauce or Fresh Blackpepper Sauce
"Grilled" Chicken Burger - RM5.00
HomeMade BBQ Grilled Chicken Burger with Cheese served with Our Homemade Special Sauce or Blackpepper Sauce.
"Grilled" XL Beef Burger - RM8.00
HomeMade BBQ Grilled Beef Burger with Double Beef Patty & Double Cheese Slice served with Our Homemade Special Sauce or Blackpepper Sauce.
HomeMade BBQ Grilled Lamb Burger with Cheese served with our Fresh Blackpepper Sauce & Fried Onion..
Deep Fry Tempura White Fish Served with Tar tar Sauce...
Amacam? Tengok gambar pun dah rasa nak gigit je gambar tu kan? Hahaha. Sabar sabar.. Jangan terlalu emosi. Jangan pandang pada rupa macam kecik semacam je. Tapi nanti bila dah masuk mulut, kenyang bagai nak meletup. Oh ya, gambar di atas hanya sebahagian daripada menu dari KFCK. Kalau korang nak lagi banyak menu, sila pergi ke laman Facebook rasmi Kinky Fat Chef Kitchen dengan mengklik logo mereka di bawah :
p/s : Korang harus pergi ke KFCK jika datang ke Miri! Semua boleh makan nyaman...

TQ sebab sudi baca cerita ceritun aku ! LIKE kalau suka :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads