Ahad, 9 Oktober 2011

11 di samarahan sarawak - Google Blog Search

11 di samarahan sarawak - Google Blog Search


.: <b>Samarahan</b> juara Karnival Sukan Rakyat Peringkat Negeri 2011 <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 25 Sep 2011 10:34 PM PDT

Caption: BERJAYA!!! Pasukan Samarahan meraikan kejuaraan mereka menerusi sesi gambar kenangan sebaik sahaja tamat temasya terbabit.
Samarahan membuktikan bahawa mereka adalah kuasa dalam Sukan Rakyat negeri Sarawak apabila telah dinobatkan sebagai juara keseluruhan dalam Karnival Sukan Rakyat peringkat Negeri Sarawak 2011 yang telah diadakan di Betong baru-baru ini.
Pasukan Samarahan muncul juara setelah menguasai beberapa buah kategori individu dan pasukan bagi memberi mata penuh untuk mereka merangkul takhta kemenangan berkenaan.
Antara acara yang mereka menangi dalam acara temasya Sukan Rakyat ini ialah Kategori Individu Menyumpit Lelaki, Gusti Payu Kelas Bantam (71-80 kg), Tugau / Badang Sarawak.
Bagi acara berpasukan pula, pasukan terbabit telah memenangi acara Wau (Lelaki), Kategori Wau Ciptaan / Rekaan dan acara Gasing (Lelaki) kategori Gasing Banyak Uri disamping mendapat hadiah di tempat kedua dan ketiga dalam beberapa acara yang lain.
Keputusan rasmi diumumkan Ketua Hakim Teknikal, Hamdan Ayub dengan Timbalan Residen Sosial Bahagian Betong, Dr Anthony Valentine Laiseh menyempurnakan upacara penyampaian hadiah kepada individu dan pasukan pemenang.
Anthony turut merasmikan perlawanan akhir acara tarik tali kategori lelaki yang menemukan pasukan Limbang dengan PGA iaitu acara yang menjadi simbolik penutupan rasmi karnival terbabit yang berlangsung di Kompleks Sukan Betong.
Program anjuran Kementerian Pembangunan Sosial dan Urbanisasi Sarawak (KPSU) ini mendapat kerjasama Pejabat Residen Bahagian Betong, agensi-agensi kerajaan negeri, persekutuan dan badan bukan kerajaan (NGO).
Sejumlah 460 peserta dari 12 buah pasukan wilayah dalam negeri ini telah mengambil bahagian dalam sukan ini antaranya Kuching, Samarahan, Sri Aman, Sibu, Sarikei, Kapit, Bintulu, Miri, Limbang, Mukah, PGA dan Betong
Sebanyak 12 pasukan daripada seluruh bahagian di negeri Sarawak termasuk Kuching, Samarahan, Sri Aman, Sibu, Sarikei, Kapit, Bintulu, Miri, Limbang, Mukah, PGA dan Betong telah memeriahkan karnival tersebut.
Antara acara yang dipertandingkan dalam karnival tersebut ialah acara Tarik Tali, Menyumpit, Sepak Raga Bulatan, Batak Lampong, Gusti Payu, Tugau, Wau dan Gasing.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads