Ahad, 10 Julai 2011

11 di miri sarawak - Google Blog Search

11 di miri sarawak - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG SARAWAK: 11 <b>di miri sarawak</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jun 2011 09:55 AM PDT

  LL4G: Pidato Mohamad Sabu diarah dibatalkan
Penampilan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu sebagai seorang daripada pemidato semasa pelancaran Pasukan Lifeline4Gaza (LL4G) Malaysia malam tadi dibatalkan.
  Pelakon komedi 'Pak Uda' meninggal dunia
Pelakon komedi Zami Ismail, 67, yang sinonim dengan panggilan "Pak Uda" dalam sitcom "Pi Mai Pi Mai Tang Tu" meninggal dunia pagi ini di Institut Jantung Negara (IJN).
  Purata 17 kematian setiap hari di jalan raya
Malaysia mencatatkan purata 17 kematian setiap hari akibat kemalangan jalan raya sepanjang tahun lalu.
  Pilihanraya masjid: Nama Agong diheret, kata Aziz Bari
Meskipun mengakui Yang di-Pertuan Agong mempunyai kuasa dalam hal-hal berkaitan agama Islam di negeri-negeri yang tidak mempunyai Raja-raja Melayu, namun pakar perlembagaan Profesor Abdul Aziz Bari...
  Dr Tan: Siapa biaya kos pertunangan anak Najib?
Pemimpin PKR Dr Tan Kee Kwong hari ini menimbulkan soalan siapa yang membiayai bil bagi majlis pertunangan anak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang diadakan di Seri Perdana, Putrajaya...
  Mesej Ras Adiba 'You're joking right, OWC?' bantah Kelab Taat Suami
Bagi menggambarkan pendirian tidak bersetuju dengan penubuhan Kelab Taat Suami yang dilancarkan awal bulan ini, selebriti Ras Adiba Radzi menggunakan cara tersendiri untuk menyampaikan...
  BERSIH 2.0: PERKASA lawan habis-habisan
Kumpulan pendesak Melayu, PERKASA memberi amaran bahawa mereka akan menganjurkan protes bagi menghalang rancangan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) untuk mengadakan perhimpunan aman yang didakwa
  'Skandal' seks: Tak apa, kisah lama, kata Mat Sabu
Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu masih enggan mengulas berhubung penyebaran video seks sekitar kawasan Ampang yang dikaitkan dengan dirinya.
  'Sayang jaga diri baik-baik'
"Jaga diri baik-baik kalau abang tak sempat nak jaga sayang," itu pesanan terakhir Mohd Hairin Mazlan, 24, kepada tunangnya, Norafiqah Atan kira-kira dua jam sebelum dia terbunuh dalam kemalangan.
  Ramli MS, Alyah intim
Selepas masing-masing pernah gagal dalam rumah tangga dan ikatan pertunangan, pengarah muzik terkenal, Ramli MS kini dikatakan menjalinkan hubungan rapat dengan penyanyi lagu Kisah Hati, Alyah.
  Dedah Perkara Sulit, Pekida Mahu Saman Farid Kamil & Syamsul
Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah (Pekida) berhasrat menyaman penerbit dan pengarah filem Kongsi dan KL Gangster kerana mendedahkan beberapa perkara
  Perpaduan Melayu: Umno silap jika terus salahkan PAS
Mohamad Sabu menegaskan kepimpinan PAS termasuk barisan pemimpin pusat yang baru tidak menolak idea perpaduan Melayu, sebaliknya Umno sengaja menggunakan soal itu sebagai ...
  RM5,000 akibat aksi wheelie
Gara-gara aksi 'wheelie', pemuda menerima padah apabila dikenakan hukuman penjara seminggu berkuat kuasa semalam dan denda RM5,000 oleh Mahkamah Majistret, di sini, semalam, selepas mengaku...
  Pensyarah dituduh sebabkan kematian
Seorang pensyarah warga Britain dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini semalam, atas tuduhan menyebabkan kematian lelaki tempatan, bulan lalu.
  Mengamuk Isteri Tak Layan Nafsu
Seorang buruh yang didakwa memukul isterinya menggunkan jag air plastik hingga cedera gara-gara wanita itu menolak permintaan untuk mengadakan hubungan seks menggunakan cincin penambat zakar...
  4 Tayar, rim kereta lesap
"Saya dan isteri tergamam dan terkejut apabila melihat keempat-empat tayar dan rim kereta hilang, hanya terdapat batu bata yang terletak di tempat tayar untuk mengalas kereta," kata Azmie Usul, 28.
  Bakar rumah selepas rompak
Perompak kini dikesan bertindak kejam kerana bukan saja merompak rumah, malah dipercayai turut membakar kediaman itu untuk melupuskan bahan bukti selepas berjaya mendapatkan barangan.
  Parang jadi teman tidur
Segelintir penduduk di Taman Semarak, yang terletak kira-kira 50 meter dari asrama pekerja asing sebuah kilang tekstil di sini, terpaksa tidur bertemankan parang kerana bimbang keselamatan diri dan keluarga.
  Penunggang kuda positif morfin
Penunggang kuda yang merempuh kanak-kanak berusia lima tahun sehingga parah ketika berkelah di pantai Batu Feringgi, di sini, kelmarin disahkan positif dadah.
  Saksi: Ubah-suai rumah RM6.5 juta dibayar tunai
Mantan Menteri Besar Selangor Dr Mohd Khir Toyo membelanjakan RM6.5 juta bagi mengubah-suai rumahnya daripada rekabentuk asal Itali tropikal kepada konsep Bali, kata pereka lanskap yang dipertanggungjawab membuat pengubah-suaian itu, Nasir Ismail, di Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini.
  NGO: Remaja ditembak dari jarak dekat
Laporan bedah siasat ke atas tiga remaja yang ditembak mati oleh polis pada tahun lalu menunjukkan mereka ditembak dari jarak dekat, dakwa NGO hak asasi Lawyers for Liberty.
  Jamil Khir: Jangan persoal status Tugu Negara, patung Tunku
Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata status Tugu Negara dan patung Bapa Kemerdekaan di Parlimen tidak boleh disamakan dengan tugu 1 Malaysia yang dibantah...
  Bila Mahathir Teringin Nak Makan Jering
Mahathir kita sudah sihat rupanya, sudah dapat bercakap dan bersuara. Sudah keluar dari IJN, bila? Hari ini dia memberi komen tentang barisan kepimpinan baru Pas. Selamat segar...
  Seniman Tegur Gambit, Jangan Malukan Negara
Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) menasihatkan pengarah klip video kontroversi, Gambit Saifullah supaya tidak membandingkan hasil karyanya dengan filem-filem lain sebaliknya harus bertanggungjawab dengan apa yang dilakukan.
  Individu pertama halang hudud bukan Karpal tapi Mahathir, selar Nik Aziz
Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menegaskan, individu pertama yang menghalang kerajaan negeri Kelantan daripada melaksanakan hukum hudud adalah Tun Dr Mahathir Mohamad bukan Karpal Singh seperti mana didakwa bekas perdana menteri itu.
  PAS: M'sia negara diktator bukan negara kebajikan
Malaysia yang ada sekarang jauh daripada sebuah negara berkebajikan tetapi lebih mirip negara di bawah pemerintahan kuku besi yang menindas rakyat dan memperkayakan pemimpin serta kroni, kata timbalan...
  Petronas untung RM241.2 bilion
Petronas melihat perolehan dan keuntungan yang lebih tinggi bagi tahun kewangan berakhir 31 Mac 2011, didorong kenaikan harga semua produknya dan jumlah dagangan yang lebih tinggi produk utamanya di celah-celah pertumbuhan ekonomi yang lebih kukuh sungguhpun ringgit terus mengukuh berbanding dolar AS.
  Peguam syarie bidas Kelab Isteri Taat
Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM) mengecam kenyataan Naib Presiden Kelab Isteri Taat, Dr Rohaya Mohamed yang menyarankan golongan isteri mesti patuh dan melayan suami seperti 'pelacur kelas pertama'.
  Lintah raksasa serang kampung Jawa Tengah
Penduduk di Desa Timbul Sloko, Demak, di Jawa Tengah kini berada dalam kebimbangan ekoran serangan lintah raksasa di kawasan berair dan jalan yang basah akibat hujan, lapor akhbar dalam talian, Kompas.com semalam.
  Masjid di Palestin dibakar di Tebing Barat
Beberapa orang bertindak membakar sebuah masjid di utara Tebing Barat awal pagi semalam dan menconteng dinding dengan perkataan Ibrani.
  Percepat Tarikh Kahwin, Farah Berdebar Jadi Isteri
Penyanyi dan pengacara Farah Diana Anuar, 26, mengakui berdebar menghitung hari untuk bergelar isteri pada 15 Julai depan.
  Gugur dasar negara Islam dikritik
Langkah Datuk Seri Abdul Hadi Awang menggugurkan dasar negara Islam dan menggantikannya dengan negara berkebajikan kini mencetuskan kemarahan ahli akar umbi sehingga menjejaskan keyakinan mereka terhadap Pas.
  Anggota JI senior ditahan ISA
Seorang anggota senior Jemaah Islamiah (JI) ditahan di bawah Akta Keselamatan dalam Negeri (ISA) kerana disyaki masih terlibat dalam kegiatan yang boleh memudaratkan keselamatan negara.
  Sungai Taman Botani dicemari kencing tikus
Air sungai di Taman Botani Pulau Pinang di sini dikesan dicemari virus leptospirosis atau kencing tikus, menurut Penolong Pegawai Kesihatan Persekitaran Kanan, Pejabat Kesihatan Daerah Timur Laut, Alexander Selvam.
  Van bawa 11 pelajar perempuan rempuh lori
Sebelas pelajar perempuan dan seorang pemandu nyaris maut apabila van yang mereka naiki terbabit dalam kemalangan dengan sebuah lori di Jalan Mantin-Lenggeng dekat Mantin di sini semalam.
  Payudara kerani bertukar hitam
Tindakan seorang kerani yang membuat pembedahan plastik untuk membesarkan payudara semata-mata kerana hendak menggembirakan teman lelakinya mengundang padah apabila dia bukan sahaja terpaksa menanggung derita, malah turut dikecewakan lelaki tersebut.
  'Penyembelih Bosnia' tidak insaf
Dia didakwa kerana membunuh 8,000 lelaki dan kanak-kanak Islam di bandar Srebrenica semasa Perang Bosnia pada 1992 hingga 1995 tetapi bekas jeneral Serb Bosnia, Ratko Mladic dengan tenang dan angkuh menjawab: "Saya hanya mempertahankan bangsa saya."
  Abu Bakar Rasa Dianiaya
Ulama, Abu Bakar Bashir, semalam menganggap perbicaraan ke atasnya dibuat di luar undang-undang Islam.
  Sumpit Mata Rakan Setugas
Gurauan rakan sekerja menjadi menjadi tragedi ngeri kepada seorang pegawai jualan dan pemasaran sebuah hotel di sini apabila dia hampir buta akibat disumpit rakan setugasnya itu.
  Negara berkebajikan untuk dapat pengampunan Tuhan
Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu hari ini berkata PAS mahu menggantikan Umno dengan memperjuangkan negara berkebajikan yang mendapat pengampunan Tuhan.
  Umno Mahu PAS Lupakan Kisah Silam Demi Perpaduan Umat Islam
Umno terus membuka pintu perpaduannya dengan PAS apabila mengajak parti pembangkang itu melupakan memori silam antara kedua-dua parti yang berseteru sejak tahun 1970-an sehingga mengakibatkan perpecahan umat Islam.
  Kanak-Kanak Dirempuh Kuda Di Pantai Batu Feringghi
Seorang kanak-kanak perempuan berusia lima tahun patah bahu kiri setelah dirempuh seekor kuda yang ditunggang seorang lelaki di pantai Batu Feringghi di sini, Selasa.
  Hadi tidak mahu jawatan PM jikapun Pakatan menang
Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, beliau tidak mahukan jawatan Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat berjaya dalam pilihan raya umum ke-13.
  Kazakhstan rakan strategik utama - Najib
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, Malaysia sentiasa melihat Kazakhstan sebagai rakan strategik utama negara di rantau Asia Tengah.
  MP: Salah guna duit rakyat bagi risik kahwin anak
Penggunaan duit rakyat atau dana awam bagi membiayai lawatan Perdana Menteri dan rombongannya ketika merisik perkahwinan anak perempuan Datuk Seri Najib Razak di Kazakhstan adalah salah dari segi moral, kata ahli parlimen Kuala Selangor, Dzulkefly Ahmad.
  Harga naik: Rakyat mula mengeluh
Pengurangan subsidi ke atas barangan keperluan asas, termasuk gula dan petrol RON97 dan terbaru gas asli yang menyebabkan tarif elektrik terpaksa dinaikkan mula memberi kesan kepada orang ramai daripada pelbagai lapisan.
  Bapa Myanmar lari tinggalkan anak
Terkejut disergah Rejimen Sempadan, sekumpulan 50 pendatang asing tanpa izin (PATI) dari Myanmar yang cuba menyelinap masuk ke negara ini terpaksa bertempiaran lari semula ke negara jiran sehingga salah seorang bapa tertinggal anaknya yang berusia 10 tahun.
  25 tahun kerja tidak pernah cuti sakit
Seorang kakitangan Lembaga Kenaf dan Tembakau Negara (LKTN), Mohd. Fakri Mohamad Noor, 48, tidak pernah memohon cuti sakit sejak dia memulakan kerjayanya pada tahun 1986.
  Astro selaras yuran pakej
Bermula 11 Julai ini, stesen televisyen berbayar Astro bakal membuat beberapa pelarasan pakej yang ditawarkan kepada lebih tiga juta pelanggannya dengan menyaksikan ada penetapan caj baru selain tawaran penjimatan.
  Gambit selamba
"Saya tidak rasa klip video yang saya hasilkan itu berbaur lucah kerana tiada langsung adegan cium...malah video itu sebenarnya untuk pasaran Amerika Syarikat bukannya untuk pasaran tempatan," kata pelakon dan pengarah klip video Marilah Menari, Gambit Saifullah, 26, yang kecewa selepas banyak pihak menyalahkannya kerana dikatakan menghasilkan klip video berbaur seks.
  Boleh maaf tapi tetap mahu saman
Pengantin lelaki yang kecewa setelah majlis pernikahannya dibatalkan oleh pasangannya dengan sekadar menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) tidak akan melupakan detik hitam dalam hidupnya itu begitu sahaja walaupun selepas keluarga pihak perempuan menghantar wakil memohon maaf malam kelmarin.
  Tindakan Pas menjengkelkan
Tindakan Pas bermuka-muka dalam isu video seks yang didakwa membabitkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah sesuatu yang menjengkel dan memalukan parti itu yang kononnya berteraskan perjuangan Islam.
  Negara kebajikan: Taktik PAS hadapi PRU-13, dakwa Najib
Datuk Seri Najib Razak berkata laungan terbaru oleh PAS yang kononnya hendak mewujudkan sebuah negara kebajikan bukanlah perkara baru bahkan itulah yang sudah diperjuangkan oleh Umno dan...
  Zizan Terpaksa Tidur Siang
LANGKAH Zizan menyertai industri hiburan tempatan sebagai seorang pelawak bermula selepas mendapat tempat kedua dalam pertandingan Raja Lawak (RL) pada tahun 2007.
  Jurulatih Bola Sepak Negeri Sembilan Dituduh Rasuah
Jurulatih pasukan bola sepak Piala Presiden Negeri Sembilan, Yusarman Yusof, 35, didakwa atas 21 pertuduhan mengatur perlawanan di Mahkamah Sesyen di sini, Isnin.
  Tiada layanan istimewa untuk demo BERSIH
Pihak berkuasa tidak akan memberikan pengecualian tindakan undang-undang terhadap perhimpunan yang dirancang oleh gabungan menuntut pilihan raya bersih dan adil, BERSIH 2.0.
  Liwat II: Anwar gagal kali ketiga lucutkan hakim
Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menolak permohonan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk melucutkan hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd daripada membicarakan kes pertuduhan liwat terhadapnya.
  Salih, empat isteri ke China
SEPANG: Pengacara dan pelawak, Salih Yaacob, 48, yang berkahwin kali keempat minggu lalu, berlepas ke Beijing, China, semalam, bersama semua isterinya untuk bercuti.
  Pelajar Tajaan JPA Yang Gagal Pulang Akan Diminta Bayar Balik Nilai Penuh Biasiswa - Mohamed Nazri
Pelajar tajaan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) di luar negara yang enggan kembali berkhidmat di negara ini selepas menamatkan pengajian mereka akan diminta membayar balik dengan nilai penuh...
  Haron Din tampil pertahan Utusan
Ketika Utusan Malaysia diserang kiri dan kanan sepanjang muktamar Pas, muncul Datuk Dr. Haron Din menentang arus apabila beliau mempertahankan akhbar itu yang difitnah akhbar Suara Keadilan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads