Khamis, 16 Januari 2014

11 di lawas sarawak - Google Blog Search

11 di lawas sarawak - Google Blog Search


BLOG SEMATAN KE <b>LAWAS</b> DEDAHKAN IDENTITI PENGANJUR <b>...</b>

Posted: 27 Dec 2013 07:53 PM PST

Selain di Dataran Merdeka, Padang Merdeka, Kuching juga antara pilihan Angkatan Muda Keadilan (AMK) Sarawak bagi mengadakan Himpunan Guling Kerajaan pada malam ambang 31 Disember 2013.
Bertemakan 'Kuasa Rakyat', penganjur yang juga AMK Sarawak telah mula mengedarkan risalah di media sosial menerusi laman facebook dan blog dengan menyeru anak-anak muda yang inginkan perubahan landskap politik dengan menyertai Himpunan Guling Kerajaan pada malam tersebut.
Selain AMK Sarawak, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) yang berhasrat mengadakan demontrasi di hadapan kediaman Ketua Menteri Sarawak pada 29 Disember juga turut serta bagi memeriahkan suasana himpunan.
Ekoran itu, seorang blogger tempatan Sarawak yang dikenali Sematan Ke Lawas telah mendedahkan beberapa orang identiti penganjur yang bertanggungjawab menganjur dan menyebarkan hebahan himpunan pada malam itu.
Menurut Sematan Ke Lawas di sebalik penganjuran itu ada 5 orang 'wira' Sarawak yang dijangka akan menjadi popular dalam masa yang singkat.
Selain bertindak sebagai penganjur, kelima-lima 'wira' ini juga akan bertindak sebagai mastermind kepada penganjuran kali ini yang diadakan serentak di Kuala Lumpur.
Ini adalah sebahagian sahaja dan dipercayai lebih ramai 'mastermind' memandangkan himpunan ini merupakan himpunan haram yang pastinya melanggar undang-undang.

Apa pun kini terpulang kepada pihak polis untuk bertindak berdasarkan beberapa laporan polis yang dibuat di seluruh negeri Sarawak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads