Selasa, 17 Disember 2013

11 di betong sarawak - Google Blog Search

11 di betong sarawak - Google Blog Search


Tiada Rusuhan Berlaku <b>Di Betong Sarawak</b> | Blog 1Malaysia.com

Posted: 15 Dec 2013 12:58 PM PST

Saya ambil perhatian serius tentang perkara ini.Bukan kerana saya anak Sarawak yang fanatik tetapi sebagai rakyat Malaysia yang amat cintakan keamanan.Khabar angin yang menyatakan berlaku rusuhan adalah tidak benar.

Kenyataan dari sumber yang berkreabiliti mesti kita pegang sebagaimana laporan dari Harian Metro.

KUCHING: Ketua Polis Daerah Betong DSP Wan Zaizodin Wan Jaafar berkata keadaan dan suasana keselamatan di kawasan Betong adalah terkawal serta normal dan tiada rusuhan berlaku seperti yang disebarkan.

"Saya minta tiada lagi pihak yang cuba menyebar khabar angin kononnya ada rusuhan berlaku. Apa yang berlaku hanya andaian semata-mata," katanya ketika dihubungi Bernama di sini hari ini.
Dalam kejadian semalam, seorang pekerja warga Indonesia di Ladang Raja Udang, Pusa, kira-kira 300km dari sini, mati ditembak kerana menyerang polis ketika cuba ditenteramkan selepas dia mengamuk dan mencederakan rakannya.

Anggota polis dari Balai Polis Pusa tiba setengah jam selepas menerima laporan, polis cuba mengawal keadaan dan memujuk lelaki berkenaan supaya menyerah diri, bagaimanapun dia bertindak menyerang polis menyebabkan mereka terpaksa melepaskan satu das tembakan mengenai bahagian dadanya.

peace

Image souce :Google

Anda baru saja membaca artikel yang berkategori isu semasa dengan judul Tiada Rusuhan Berlaku Di Betong Sarawak . Anda boleh bookmark halaman ini dengan URL http://www.blog1malaysia.com/2013/12/tiada-rusuhan-berlaku-di-betong-sarawak.html . Terima kasih!
Ditulis oleh: Hanafi Abdullah - Monday, 16 December 2013

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads