Sabtu, 30 November 2013

11 di kuching sarawak - Google Blog Search

11 di kuching sarawak - Google Blog Search


JALAN-JALAN CARI MAKAN <b>DI KUCHING SARAWAK</b>

Posted: 14 Nov 2013 01:56 AM PST

Semakin hari semakin malas nak menaip. Tugas hakiki semakin hari semakin tidak memberi ruang untuk berkarya dikononnya. Tugas mendidik masyarakat bukanlah tugas mudah. Sasaran kepada anak muda di utamakan untuk membentuk masa depan dengan pemikiran baru yang lebih kreatif dan enovatif. Itulah tugas hakiki saya.
Apa-apa pun, saya bukanlah orang yang tepat untuk memberi komen makanan sedap ke tak sedap. Sebabnya saya bukan jenis yang memilih makanan. Tetapi kalau rasa memang giler-giler sedap, memang saya bercerita dengan kawan-kawan yang lain. Kalau rasanya biasa sahaja, saya diamkan sahaja.. Cuma kedai yang memang saya tak pegi MCD dan Starbuck. Minuman yang saya tak minum Coca Cola dan punya alkohol.
Di suatu sudut bandar Kuching, terdapat satu kedai makan yang menjadi kegemaran saya iaitu Pian Catering. Kedei tersebut terletak Satok. Belakang kedai Shop Of Shoes (SOS). Kedai yang menyajikan makanan yang enak-enak.. perghhhh.. harga memang berpatutan. Paling menjimatkan dan paling sedap. Kos makan t.hari saya hanya RM3.20 sahaja walaupun harga minyak naik. ada ku kesah.
Sekarang terdapat satu makanan wajib untuk dicuba oleh semua orang. Iaitu Kepak Ayam Panggang.. Sedap giler.. Kalau cuba sekali pasti menjilat jari kaki. Itupun kalau kuah jatuh ke jari kaki. Konon-konon cerita.
Harga kepak ayam RM2.50/satu. Harga memang berpatutan dengan kesedapannya. Kalau disuruh pilih ayam KFC dengan Kepak ayam yang dibuat di kedai ni. Saya pilih kepak ayam tu. He he.. Ramuan membuat kepak ayam panggang tu memang kompleks. Mungkin disebabkan itu, kesedapannya terjamin.
Saya tanya kepada pembuat kepak ayam panggang tu kalau-kalau dia boleh buat banyak, boleh juga dihidangkan untuk majlis-majlis tertentu. Jika berminat nak tapau banyak-banyak, bolehlah berunding dengan En Musa 013 846 0157. Harga boleh dirunding menurut beliau. Itupun kalau beli dalam kuantiti yang banyak. Sebelum beli banyak-banyak, lebih baik sendiri pergi gerai makan tu dah cuba.
Apa-apa pun, saya jamin rasanya memang sedap....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads