Ahad, 13 Oktober 2013

di negeri sarawak - Google Blog Search

di negeri sarawak - Google Blog Search


2 Anak Iban dari <b>Sarawak</b> mati lemas <b>di</b> Gemas, <b>Negeri</b> Sembilan <b>...</b>

Posted: 01 Oct 2013 07:38 PM PDT


Tampin: "Sebelum ke sekolah, kebiasaannya Bibi (Rachellyna Evenis Elvis) akan mencium kedua-dua belah pipi saya, namun semalam (kelmarin) aneh pula, apabila dia hanya keluar rumah dan terus ke sekolah," kata Joblin Umbang, 39, ibu kepada seorang daripada dua kanak-kanak perempuan yang lemas di sebuah kolam pancing berhampiran Taman Rekreasi Kem Tentera Syed Sirajuddin, Gemas, dekat sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 5.30 petang itu, dua sahabat baik, Rachellyna Evenis Elvis dan Clarise Haizer Endyfim, 11, kedua-duanya murid tahun lima Sekolah Kebangsaan Kem Syed Sirajuddin, dekat sini, ditemui lemas dipercayai tergelincir dan terjatuh ke dalam kolam berkenaan.

Joblin berkata, anak kedua daripada empat beradik itu keluar rumah pada jam 6.30 pagi untuk ke sekolah dan pulang jam 2 petang sebelum keluar semula untuk ke kelas tambahan Bahasa Inggeris dan Matematik di sekolahnya 30 minit kemudian.

"Sebelum ke sekolah pagi semalam (kelmarin), tiba-tiba dia meminta mengetip kuku dan bercerita kisah zaman kanak-kanak antara dia dan kakaknya, Michelle yang berusia 14 tahun.

"Saya hairan kenapa dia berkelakuan aneh, namun tidak mengesyaki apa-apa perkara buruk akan berlaku," katanya ketika ditemui di Bilik Mayat Hospital Tampin, di sini, kelmarin.

- Mr.J via Hmetro 1/10/2013

mengenai penulis | music menarikmakanan terbaikku facebook | twitter | mykeek | sarawak | sabahliputan media

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads