Selasa, 13 Ogos 2013

11 di betong sarawak - Google Blog Search

11 di betong sarawak - Google Blog Search


Penolong Pengarah Jakim <b>Sarawak</b> Bersama 3 Pegawai Lain Maut <b>...</b>

Posted: 01 Aug 2013 07:20 AM PDT

- Thursday: 2013-08-01 22:20:38'.

4-pegawai-agama-maut-jln-sri-aman-betong-1 4-pegawai-agama-maut-jln-sri-aman-betong-2

Empat pegawai agama Islam, tiga daripadanya wanita yang dalam perjalanan ke majlis berbuka puasa maut selepas kenderaan pelbagai guna (MPV) dinaiki mereka bertembung dengan sebuah lori balak di Jalan Sri Aman – Betong dekat sini kira-kira pukul 3.30 petang ini.

Seorang pegawai agama lelaki yang turut terlibat dalam kejadian itu cedera parah dan kritikal manakala seorang lagi mengalami kecederaan ringan.

Ketika kejadian, kereta Toyota Innova yang dipandu Penolong Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) Sarawak, Ibrahim Hailee, 35, dari arah arah Sri Aman menuju Sarikei gagal dikawal lalu bertembung dengan lori balak dari arah bertentangan.

Jurucakap polis memberitahu, lori balak dipandu seorang lelaki berusia 44 tahun itu, dipercayai telah memasuki laluan bertentangan ketika mengambil selekoh.

Ibrahim meninggal dunia di tempat kejadian. Tiga lagi yang meninggal dunia di lokasi kejadian ialah tiga pegawai wanita, Harliani Hanani, 29; Halimah Hamrie, 30; dan Qurratu Aini Rolfandy, 23.

Penumpang yang cedera parah dan kritikal ialah Fakih Ikhwan manakala seorang lagi, Mohd. Firdaus Ahmat, 23, mengalami cedera ringan.

Kesemua mangsa, masing-masing bertugas di Jabatan Agama Islam Sarawak (JAIS) dan Jakim Sarawak.

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads