Isnin, 1 April 2013

11 di lawas sarawak - Google Blog Search

11 di lawas sarawak - Google Blog Search


Karnival Jalur Lebar 1malaysia <b>Di</b> Taman Awam <b>Lawas</b>, <b>Sarawak</b> <b>...</b>

Posted: 18 Mar 2013 08:55 PM PDT

Pada 16 dan 17 Mac 2013, MERS 999 telah menyertai Karnival Jalur Lebar 1Malaysia peringkat Negeri Sarawak yang berlangsung di Taman Awam Lawas, Sarawak.

Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK) menganjurkan Karnival Jalur Lebar ini sebagai salah satu aktiviti di bawah Program Kesedaran dan Promosi Jalur Lebar Negara, dengan tujuan memastikan promosi berterusan bagi menggalakkan langganan dan penggunaan internet jalur lebar terutamanya di negeri-negeri yang kadar penembusan jalur lebar isi rumah pada masa ini masih di bawah 50%. Ruang pameran MERS 999 dibuka bertujuan untuk memberikan kesedaran kepada orang awam berkaitan kepentingan talian kecemasan 999 dan impak kepada penyalahgunaan talian tersebut.

Pelajar sekolah adalah di antara pengunjung yang paling ramai di samping penduduk tempatan di Temerloh.Karnival tersebut turut disertai oleh agensi kerajaan/swasta seperti SKMM, MAMPU, KERAJAAN NEGERI SARAWAK, JABATAN KESIHATAN NEGERI SARAWAK, RTM SARAWAK, TELEKOM MALAYSIA BHD, CELCOM, DIGI dan MAXIS. Timbalan Ketua Setiausaha ( Komunikasi) Pemangku Karnival ini telah dirasmikan oleh YBhg. Dato' Che Azemi Haron, Timbalan Ketua Setiausaha (Komunikasi), Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK) yang mewakili YB Dato' Seri Utama Dr Rais Yatim. Manakala Kerajaan Negeri Sarawak pula diwakili oleh YB Datuk Amar Haji Awang Tengah b Ali Hassan, Menteri Perancangan Sumber dan Alam Sekitar Kedua merangkap Menteri Kemudahan Awam dan Pembangunan Industri Sarawak. Ahli Parlimen Lawas, YB Dato' Henry Sum Agong juga telah sudi untuk bersama-sama dengan TKSU KPKK untuk turun padang memeriahkan carnival yang diadakan.

Dif kenamaan telah sempat mengunjungi ruang pameran MERS999 yang mempamerkan sistem yang digunakan di Pusat Panggilan Kecemasan 999 dan pihak Agensi termasuklah MCAD, ProQA (Perubatan dan Kebakaran) serta SaveME dan mendengar taklimat berkaitan Sistem MERS 999 yang disampaikan oleh En Mazmalek Mohamed, SUB (Kemudahan), Sektor Komunikasi, KPKK.

Karnival Jalur Lebar 1 Malaysia <b>Di</b> Taman Awam <b>Lawas</b>, <b>Sarawak</b> <b>...</b>

Posted: 15 Mar 2013 08:51 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Karnival Jalur Lebar 1 Malaysia Di Taman Awam Lawas, Sarawak. March 16, 2013 Leave A Comment. Tarikh : 16 – 17 March 2013. Filed Under: Pengumuman. Leave a Reply. Click here to cancel reply. Name (required). Mail (will not be ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads