Selasa, 19 Mac 2013

di negeri sarawak - Google Blog Search

di negeri sarawak - Google Blog Search


laporan kejohanan petanque angkasa peringkat <b>negeri sarawak</b> 2013.

Posted: 06 Mar 2013 06:23 PM PST

Kejohanan Petanq Angkasa Peringkat Negeri Sarawak 2013 telah diadakan di Gelanggang Petanq Petronas Telaga Tiga, Jalan Tun Abdul Rahman Yaakub, Kuching pada 2-3 Mac 2013. Bermula 8.00 pagi hingga 10.00 malam. Disertai oleh 52 pasukan kategori koperator pelajar pada 2 Mac 2013, dan 47 pasukan kategori koperator dewasa pada 3 Mac 2013. Pasukan datang dari hampir semua bahagian di Negeri Sarawak.
Penganjur kejohanan ialah Jawatankuasa Perhubungan ANGKASA Negeri Sarawak yang dipengerusikan oleh Tuan Haji Usuf Haji Samah dengan kerjasama Bahagian 4P ANGKASA. ANGKASA ialah singkatan kepada Angkatan Koperasi Kebangsaan Malaysia Berhad. Sejak bertapak di Sarawak pada tahun 1993, ANGKASA telah banyak membantu membangunkan Koperasi Sekolah di Negeri Sarawak, ini termasuklah membimbing koperasi sekolah dalam bidang perniagaan, peruncitan, pelancongan dan sambutan hari koperasi sekolah.
Pemenang Kejohanan adalah seperti berikut:
1. Johan Kategori Koperasi Sekolah (Lelaki) : Koperasi SMK Santubung Berhad
2. Johan Kategori Koperasi Sekolah (Perempuan) : Koperasi SMK Agama Saratok Bhd
3. Johan Kategori Koperasi Dewasa (Lelaki) : Koperasi Usrati Kuching Berhad
4. Johan Kategori Koperasi Dewasa (Perempuan) : Koperasi Usrati Kuching Berhad.
Hadiah berupa Trofi dan Wang Tunai disampaikan oleh Pengerusi Jawatankuasa Perhubungan Angkasa Negeri Sarawak, Tuan Haji Usuf Haji Samah. Johan setiap kategori juga akan mewakili Negeri Sarawak ke Kejohanan Petanq Peringkat Kebangsaan yang akan diadakan di Kuantan, Pahang pada bulan Mei 2013 atas pembiayaan sepenuhnya dari ANGKASA.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads