Rabu, 20 Mac 2013

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search


BLOG SARAWAK: 11 <b>di sri aman sarawak</b> <b>...</b>

Posted: 04 Feb 2013 01:11 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Proses Semakan Penerima BR1M 2.0 <b>di Sri Aman</b> ~ namaberita [dot <b>...</b>

Posted: 02 Feb 2013 10:39 PM PST

Keratan Akhbar Mingguan Sarawak

SRI AMAN: Suasana kecoh dan hilang kawalan berlaku di pekarangan Pejabat Residen Bahagian Sri Aman berhubung sikap tidak sabar penduduk yang mahu memeriksa status permohonan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 2.0, di sini kelmarin (Sabtu).
Keadaan itu menyebabkan orang ramai berpusu-pusu menuju ke Pejabat Residen Sri Aman bermula jam 10 pagi sehingga menimbulkan kesesakan di pekarangan luar kawasan itu.
Tetapi, tindakan tegas anggota polis dapat mengawal urusan pemeriksaan nama pemohon yang layak itu.
Pejabat Residen Sri Aman mula mengagihkan baucar BR1M 2.0 kepada pemohon yang lulus dari kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Simanggang dan DUN Bukit Begunan.
Jurucakap Pejabat Residen Sri Aman menasihati orang ramai agar jangan risau untuk mengetahui status terkini mereka berhubung permohonan BR1M 2.0 berkenaan.
Menurutnya, pihaknya mula mengagihkan baucar BR1M 2.0 bagi peringkat fasa pertama dan boleh menuntut baucar itu di Pejabat Residen Sri Aman pada waktu bekerja mulai sekarang.
"Bagi nama yang belum tersenarai diharap agar dapat bersabar kerana nama mereka mungkin akan tersenarai untuk pemberian fasa seterusnya nanti," katanya ketika ditemui di Pejabat Residen Sri Aman, di sini semalam.
BR1M 2.0 menyaksikan seramai 7,119 pemohon Parlimen Batang Lupar, 6,708 orang Parlimen Sri Aman dan 5,196 orang Parlimen Lubok Antu layak untuk bantuan berkenaan.
Ahli Parlimen Sri Aman Masir Kujat dijangka akan  menyempurnakan upacara penyampaian baucar BR1M 2.0 kepada penerima di Pejabat Residen Sri Aman pada 7 Februari ini.
Residen Sri Aman bagi mengetahui status permohonan BR1M 2.0 masing-masing.

Keadilan X <b>Sarawak</b>™: CALON DAP "LEMAS" <b>DI SRI AMAN</b>

Posted: 15 Feb 2013 08:41 PM PST

Apa lah yang DAP nak harapkan sangat daripada calonnya Leon Jimat Donald di Parlimen Sri Aman dalam PRU13 akan datang. Seorang calon yang kalah dan hanya meraih 2,311 undi  Cina daripada KADUN Simanggang dalam PRDUN lalu. 

Parlimen Sri Aman yang terdiri daripada tiga KADUN mempunyai 74 % pengundi Iban, 10 % Melayu  dan 17 % Cina. Berdasarkan PRDUN tahun 2011, BN mempunyai sokongan hampir 70 peratus daripada ketiga-tiga KADUN manakala DAP pula hanya mengharapkan sikap  tidak tahu bersyukur sebahagian besar masyarakat Cina di pekan Sri Aman.

Tambahan pula dalam PRU13 ini DAP bukan saja akan menentang BN tetapi juga menghadapi serangan dari dalam oleh pemimpin dan ahli PKR tempatan yang diketuai oleh Nicholas Mujah. Sebagai pengerusi PKR Sri Aman dan ahli MT PKR Sarawak, Nicholas Mujah berhak untuk mengimpikan menjadi calon di situ. Namun, kerakusan nafsu DAP dan ditambah pula oleh sikap 'mati pucuk' pengerusi PKR Sarawak Baru Bian menjadikan impiannya terkubur begitu saja. 

Nicholas juga berhak berasa marah kerana andai kata kerusi Sri aman diberikan kepada PKR sekali pun, ia tetap tidak akan berpihak kepadanya. Sumber dalaman PKR memberitahu, Baru Bian lebih cenderung untuk memberikannya kepada Wilfred Landong, seorang lagi anak tempatan yang bukan saja menduduki MT tapi juga "orang kanan" Baru Bian. Sebelum ini, Baru Bian dikatakan telah beberapa kali "mempromosikan" Wilfred Landong sebagai "his favourite" kepada Anwar Ibrahim.

Kemarahan orang PKR tempatan amat jelas apabila tiada seorang pun daripada mereka yang menunjuk muka di program anjuran DAP di Sri Aman dua minggu lalu. 

Justeru, waima Kit Siang, bapa Kit Siang, datuk Kit Siang sekali pun yang datang, calon DAP Leon Jimat akan tetap mencatat nama sebagai seorang yang tidak pernah menang dalam pilihan raya.

Chong Chien Jen!!!! Jangan mimpi lah lu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads