Jumaat, 22 Mac 2013

11 di miri sarawak - Google Blog Search

. Lia Kamalia: Tempat Menarik <b>di Miri Sarawak</b>

Posted: 14 Mar 2013 07:43 PM PDT

Trip 3 hari ke Miri Sarawak telah pun berakhir :( Now masa untuk rewind semula cerita  semasa berada di Miri Sarawak !

Senarai Tempat yang dikunjungi

6) Kanada Hill
7) San Ching Tian Taoist Temple
8) Taman Awam Miri
Kitorang gerak daripada kuching jam 12.05pm menaiki AirAsia dan sampai di Airport Miri pada jam 1.10pm. Daripada Airport Miri kitorang ber ENAM naik teksi dan bergerak ke hotel untuk merehatkan diri memasingg

Sesampai je kat bandar Miri , suasana nya saling tak tumpah macam Kuching haa , hotel bersepah-sepah , cuma bagi aku , Kuching lebih banyak bangunan lagi la daripada Miri , and bangunan kat Kuching lebih tersusun dan berpusat di satu tempat sahaja :)
Sampai hotel , rehat2 , guling2 atas katil & pergi Makan . Kitorang sewa dua buah kereta Hillux Accent untuk  trip di Miri ! :) some tips ,kalau nak jalan kat Miri , lagi best kalau sewa kereta sebab kalau nk pergi semua tempat yg menarik , agak penat la kalau nk jalan kaki . Same goes to Kuching , kalau nk pergi tempat menarik di kuching , lagi best kalau sewa kereta , banyaakk lagi tempat yg menarik boleh pergi :)

Malam tu kelaparan ! makan dekat Muara Restoran ! makan nasi Lalapan , bagi sesiapa yang berkunjung ke Miri , wajib pekena nasi Lalapan ye , macam2 nasi lalapan ada , keli , daging , kembung dll.

Lepas isi perut ,kitorang terus pergi Miri City Fan !

untuk entry penuh & semua gambar di Miri City Fan

klik sini ---->> ( Miri City Fan entry ) atau klik pada gambar di bawah :D

Balik daripada Miri City Fan , kami kena tidur dan persiapkan diri dengan rehat sebab esok nya nak pergi Gua Niah !! weee

Ini merupakan pertama kali aku menjejakkan kaki ke Gua Niah , satu pengalaman baru dan menarik ! Alang2 belajar kat Sarawak , baik teroka Sarawak betei2 kan kan . Untuk entry penuh beserta gambar klik sini --------> ( Gua Niah Entry ) atau  klik pada gambar di bawah :D

Malam balik daripada Gua Niah , semua orang dah kepenatan , balik tido !!!

10 MAC :

Harini merupakan hari terakhir berada di MIRI , Semua tempat yang kami plan nak pergi alhamdulillah selamat sampai :D tempat yang kitorang tak pergi cuma Crocodile Farm & Tamu Muhibah. takpe, crocodile farm tu, kat Kuching pun ade , bersepah2 buaya. wkwkwkw

Ini merupakan senarai tempat yang di kunjungi pada 10 Mac !!

klik pada link tempat untuk tgk gambar disana ! :)

1)  Grand Old Lady <--- Muzium Petroleum !! klik untuk tgk gambar

2)  Dinotrek by Petronas <----- haha the best part , meet the dinasour(s) !

3)  Kanada Hill <----- pemandangan cantik :)

San Ching Tian Taoist Temple

4)  Taman Awam Miri <----- terbaik !! jambatan gantung !

Yeayy berakhir sudah jelajah Miri pada jam 6 petang 10 MAC 2013 , flight kami jam 9.45pm . sebelum balik kami singgah di Terusan Beach ! mandi laut sekejap dalam setengah jam macam tu sebelum balik :)

Sebelum singgah airport, ternampak signboard "selamat datang ke Miri" kat tengah jalan , kitorang singgah jap nak tgkp gmbar :D

Overall mmg best ! haha dan pengalaman di Gua Niah adalah pengalaman yang takkan aku lupa sampai bila2 . weee

Terima kasih kerana membaca ! :)