Jumaat, 15 Mac 2013

11 di miri sarawak - Google Blog Search

11 di miri sarawak - Google Blog Search


(6 Gambar) Kejadian tembak - menembak <b>di Miri</b>, <b>Sarawak</b> 8 Mac <b>...</b>

Posted: 08 Mar 2013 05:18 AM PST


Gambar kejadian tembak - menembak di Miri, Sarawak 8 Mac 2013 - Satu kejadian tembak - menembak telah berlaku pada jam 5.30 petang tadi di jalan raya sekitar Parkson, di Miri, Sarawak. Mangsa yang ditembak segera dihantar ke hospital berdekatan untuk rawatan lanjut. Di bawah ini ialah beberapa gambar kejadian ngeri berkenaan.

Gambar : Tembak-Menembak <b>di</b> Sebelah Pakson <b>Miri</b>, <b>Sarawak</b> <b>...</b>

Posted: 08 Mar 2013 02:24 AM PST

Miri, Sarawak : Baru Sahaja berlaku ( lingkungan jam 5:30 petang 8/3/2013 ) .  Kejadian Tembak - menembak mengejutkan beberapa pengguna jalan raya di sekitar wisma Parkson di Miri, Sarawak petang tadi . Mangsa dihantar ke Hospital berdekatan untuk rawatan lanjut. 

Bonus:

Ceramah Abby Abadi <b>Di Miri Sarawak</b> Tak Laku @abby_abadi112 <b>...</b>

Posted: 04 Feb 2013 05:00 AM PST


Wira Kenyalang - Kehadiran bekas pelakon Gerak Khas dan penyanyi kumpulan Elite suatu ketika dahulu, Abby Abadi di Lambir, Miri pada Sabtu, 2 Februari 2013 telah berjaya menarik ramai pengunjung hingga ada yang membuka gerai makan di sepanjang kawasan ceramah.

Namun demikian ramai di kalangan peniaga marah termasuk penganjur apabila hanya sekitar 60 orang yang hadir. Setelah ditolak dan dicampur, hanya sekitar 20 sahaja yang hadir dengan selebihnya terdiri daripada ahli-ahli PAS Miri dan sekitarnya serta beberapa orang anggota polis.

Kata haram tapi nak jugak!

Abby Abadi seperti dijangka telah membawa isu Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 2.0 yang kini sedang diagihkan kepada penerima di seluruh negara. Seperti mengikut lirik lagu dan skrip drama, Abby Abadi telah memperjelaskan bahawa BR1M 2.0 itu RASUAH.

Dengan nada angkuh, Abby Abadi mengatakan adalah haram rakyat mengambil BR1M kerana rasuah. Ini seolah-olah meminta rakyat Sarawak khususnya di kawasan Parlimen Sibuti supaya mengambil BR1M. Berbeza dengan Abby Abadi yang mungkin tidak akan menerima atau mungkin tidak dapat BR1M kerana pendapatannya melebihi RM10,000 sebulan hasil bersama dengan PAS.

Atas sebab itu, PAS Miri berpendapat membawa Abby Abadi ke Miri akan berjaya menarik ramai penduduk khususnya golongan muda yang gemar dengan hiburan.

Penganjur menjangkakan majlis santai bersama artis Abby Abadi itu akan menarik perhatian penduduk rumah panjang di sekitar kawasan Parlimen Sibuti. Tetapi, malangnya hanya tidak sampai separuh penduduk rumah panjang yang hadir walaupun artis popular yang hadir.

Dengan berbekalkan wajah yang cantik dan suara yang lunak serta status 'janda berhias' ternyata Abby Abadi tidak mampu menarik perhatian penduduk rumah panjang di Sarawak walaupun suatu ketika popular.

Bagi rakyat Saraawak, Abby Abadi langsung tidak memberi sebarang impak besar dalam politik Sarawak. Boleh dikatakan Abby Abadi datang ke Sarawak hanyalah sekadar melancong dan makan angin sahaja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads