Sabtu, 9 Februari 2013

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search

11 di sri aman sarawak - Google Blog Search


Proses Semakan Penerima BR1M 2.0 <b>di Sri Aman</b> ~ namaberita [dot <b>...</b>

Posted: 02 Feb 2013 10:39 PM PST

Keratan Akhbar Mingguan Sarawak

SRI AMAN: Suasana kecoh dan hilang kawalan berlaku di pekarangan Pejabat Residen Bahagian Sri Aman berhubung sikap tidak sabar penduduk yang mahu memeriksa status permohonan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 2.0, di sini kelmarin (Sabtu).
Keadaan itu menyebabkan orang ramai berpusu-pusu menuju ke Pejabat Residen Sri Aman bermula jam 10 pagi sehingga menimbulkan kesesakan di pekarangan luar kawasan itu.
Tetapi, tindakan tegas anggota polis dapat mengawal urusan pemeriksaan nama pemohon yang layak itu.
Pejabat Residen Sri Aman mula mengagihkan baucar BR1M 2.0 kepada pemohon yang lulus dari kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Simanggang dan DUN Bukit Begunan.
Jurucakap Pejabat Residen Sri Aman menasihati orang ramai agar jangan risau untuk mengetahui status terkini mereka berhubung permohonan BR1M 2.0 berkenaan.
Menurutnya, pihaknya mula mengagihkan baucar BR1M 2.0 bagi peringkat fasa pertama dan boleh menuntut baucar itu di Pejabat Residen Sri Aman pada waktu bekerja mulai sekarang.
"Bagi nama yang belum tersenarai diharap agar dapat bersabar kerana nama mereka mungkin akan tersenarai untuk pemberian fasa seterusnya nanti," katanya ketika ditemui di Pejabat Residen Sri Aman, di sini semalam.
BR1M 2.0 menyaksikan seramai 7,119 pemohon Parlimen Batang Lupar, 6,708 orang Parlimen Sri Aman dan 5,196 orang Parlimen Lubok Antu layak untuk bantuan berkenaan.
Ahli Parlimen Sri Aman Masir Kujat dijangka akan  menyempurnakan upacara penyampaian baucar BR1M 2.0 kepada penerima di Pejabat Residen Sri Aman pada 7 Februari ini.
Residen Sri Aman bagi mengetahui status permohonan BR1M 2.0 masing-masing.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads