Ahad, 24 Februari 2013

11 di betong sarawak - Google Blog Search

11 di betong sarawak - Google Blog Search


Maulidur Rasul Peringkat Negeri <b>Sarawak</b> diadakan <b>di Betong</b> | my <b>...</b>

Posted: 13 Jan 2013 03:36 PM PST

BETONG: Pelbagai aktiviti akan diadakan sempena sambutan Maulidur Rasul Peringkat Negeri Sarawak yang akan diadakan di Betong pada 24 Januari ini.

Program dianjurkan oleh Jabatan Agama Islam Sarawak (JAIS) dan dikelolakan oleh Jawatankuasa Pengurusan Masjid Jamek Betong dengan kerjasama JAIS Bahagian Betong.

Antara aktiviti yang dijalankan ialah Pertandingan Futsal Terbuka Betong yang akan diadakan di Stadium Mini Betong pada 19 dan 20 Januari ini.

Pengerusi pengelola kejohanan Wan Boehana Wan Omar berkata kejohanan tersebut terbuka kepada peminat dan pasukan futsal yang aktif di negeri ini.

Tarikh tutup penyertaan ialah pada 18 Januari pada jam 10 pagi dan pemain-pemain bersedia dengan sebarang syarat yang telah ditetapkan oleh penganjur.

"Yuran penyertaan ialah sebanyak RM50 untuk setiap pasukan," katanya di sini kelmarin.

Hadiah-hadiah yang ditawarkan ialah johan akan membawa pulang wang tunai RM1,000, untuk naib johan pula RM700 manakala tempat ketiga akan menerima RM500.

Di samping itu, turut diadakan ialah Pertandingan Hadrah yang akan diadakan di Dewan Panglima Tujuh, Kampung Bungin, Spaoh.

"Kumpulan hadrah yang berada di sekitar Betong berminat menyertai pertandingan tersebut boleh mendapatkan borang daripada pihak penganjur dan tarikh tutup penyertaan pada 17 Januari ini.

"Setiap penyertaan juga perlu disertakan dengan yuran sebanyak RM30 untuk setiap kumpulan," katanya.

Bagaimanapun, antara syarat penyertaan yang digariskan ialah sebanyak 40 peratus markah akan dikira pada pertandingan tersebut manakala sebanyak 60 peratus pula akan dikira penyertaan dan mengiringi perarakan yang akan diadakan di Betong pada 24 Januari nanti.

"Maksudnya setiap kumpulan yang menyertai wajib mengikuti dan mengiringi perarakan yang dianjurkan oleh pihak penganjur program," kata beliau.

Untuk maklumat dan pertanyaan berhubung aktiviti tersebut boleh menghubungi talian 012-8908214.

Category: Berita Tempatan, Sarawak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads