Rabu, 23 Januari 2013

11 di miri sarawak - Google Blog Search

11 di miri sarawak - Google Blog Search


Saksikan festival komik, pameran dinosaur <b>di Miri</b> - Borneo Post

Posted: 29 Nov 2012 02:53 PM PST

Posted on November 30, 2012, Friday

MIRI: Buat julung kalinya di Sarawak, festival komik dan pameran eksplorasi dinosaur dianjurkan untuk penduduk Miri bermula hari ini hingga Ahad di Kompleks Permy Mall dari jam 10 pagi hingga 10 malam.

Aktiviti dianjurkan oleh syarikat penerbitan komik, novel dan majalah, Gempak Starz dan Learn More!.

Pengunjung akan diberi maklumat tentang evolusi kehidupan dinosaur selain peluang mendapatkan komik bersiri 'X-Venture: Dinosaur Kingdom' diterbitkan syarikat itu.

Komik 12 siri ini diterbitkan dalam bahasa Melayu, Inggeris dan Cina yang mengisahkan tentang pengembaraan empat sahabat, Sean, Starz, Rain dan Stone ketika bumi ditakluki dinosaur.

Turut diselitkan dalam komik ialah maklumat tentang kehidupan dinosaur serta kuiz.

"Ini merupakan aktiviti pertama kita di kompleks beli-belah. Sebelum ini kita hanya adakan aktiviti kita di sekolah-sekolah di Semenanjung Malaysia," jelas jurucakap Learn More!, Fido Kong.

Beliau mengalu-alukan kunjungan penduduk Miri khasnya golongan kanak-kanak dan pelajar menambah pengetahuan mereka khasnya tentang kehidupan dinosaur.

Turut diadakan ialah pertandingan mewarna untuk kanak-kanak dan sesi bertemu kru-kru komik 'X-Venture.'

To enable your comment to be published, please refrain from vulgar language, insidious, seditious or slanderous remarks. This includes vulgar user names.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads