Jumaat, 1 Jun 2012

11 di daro sarawak - Google Blog Search

11 di daro sarawak - Google Blog Search


SK BAYANG <b>DARO SARAWAK</b>: <b>Di</b> Mana SK Bayang

Posted: 04 May 2012 10:27 PM PDT

Sk Bayang merupakan sekolah kategori Pedalaman 2 dan berada di DAERAH DARO..BAHAGIAN MUKAH.
Untuk pergi ke sini dari Sarikei perlu menggunakan bot laju MAJU STALON 1 dan 2.Bot hanya pergi 2 kali sehari ke Sekolah SK Bayang pada pukul 12 tengah hari dan pada pukul 2 petang..Tambang hanya RM15 sehala.Sekiranya lepas dari masa tersebut kenalah cartar bot dengan bayaran RM300 sekali perjalanan.Perlu di ingat bahawa kena datang awal ke bot dalam 30min lebih awal kerana bot sentiasa penuh..kalau lewat duduk atas bumbung lah jawabnya.
SK Bayang mempunyai staff guru seramai 13 orang termasuk Guru Besar...Staff bukan guru seramai 6 orang.Sk Bayang merupakan sekolah berasrama yang di huni seramai 52 orang pelajar asrama.
Penduduk dan pelajar hampir 100% berbangsa iban.Terdapat 9 buah rumah panjang di sekitar kawasan sekolah..guru dan pelajar menggunakan air hujan sebagai sumber air utama untuk keperluan harian.
Bekalan elektrik menggunakan generator hampir 24jam dan tidak sepenuhnya kerana perlu menjimatkan minyak diesel.Rumah guru tidak mencukupi kerana semua guru yang sudah berkahwin perlu meninggalkan anak isteri dan suami kerana rumah guru agak terhad.guru perlu berkongsi sebuah rumah untuk 3 orang guru.

Kepada guru-guru yang hendak berpindah ke sini boleh lh cuba untuk memohon..or hubungi saya di 0198384492 (cikgu Faizal)untuk pertanyaan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads