Isnin, 30 April 2012

11 di bau sarawak - Google Blog Search

11 di bau sarawak - Google Blog Search


::Solly Salihah::: <b>Sarawak</b> Bumi Kenyalang (III)

Posted: 26 Apr 2012 12:07 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Gua Angin terletak di daerah Bau, dengan jaraknya daripada Bandar Kuching dalam 45 minit perjalanan memandu. Pekan Bau pula terletak dalam perjalanan ke arah pekan Serikin di sempadan Sarawak-Indonesia, Maka ...

11 di saratok sarawak - Google Blog Search

11 di saratok sarawak - Google Blog Search


BUAYA MENGGANAS <b>DI SARATOK SARAWAK</b> |

Posted: 18 Jul 2011 11:54 PM PDT

Number of view5927

MyMetro

SARATOK: Lebih 2,000 penghuni empat rumah panjang dan dua perkampungan di sepanjang Sungai Seblak, Kabong di sini, diarah menjalani perintah berkurung selama lima hari selepas pihak berkuasa membabitkan polis dan tentera menggerakkan operasi besar-besaran bermula semalam bagi memburu buaya ganas di sungai itu.

Arahan pihak berkuasa itu membabitkan penduduk Iban dan Melayu di kawasan berkenaan yang diminta menghentikan semua aktiviti di sungai bermula jam 4 petang sehingga 12 tengah malam sehingga Jumaat ini.Arahan itu bagi melicinkan operasi menangkap kira-kira 60 buaya ganas setiap satu berukuran 2.5 meter dan dikenal pasti mengancam keselamatan penduduk kawasan itu.

Ketua Penyelaras Operasi merangkap Pegawai Tadbir Kanan Pejabat Daerah Kabong, Nazari Bujang berkata, larangan turun ke sungai itu bertujuan memastikan keselamatan penduduk terjamin ketika operasi dijalankan.Menurutnya, arahan perintah berkurung itu dibuat kerana pihaknya bimbang kemungkinan penduduk terkena peluru sesat kerana anggota yang terbabit dalam operasi berkenaan akan melepaskan tembakan jika terserempak buaya dikenal pasti mampu mengancam nyawa.

"Memang kita akui sungai menjadi nadi utama kehidupan harian penduduk di kawasan itu, tetapi kami berharap sepanjang tempoh operasi, mereka mematuhi arahan supaya menghentikan sementara aktiviti di sungai."Jika penduduk mahu keluar ke pekan, mereka boleh menggunakan jalan darat dari Kampung Emplam," katanya ketika dihubungi Harian Metro, semalam.

Operasi yang dijalankan kira-kira jam 8 pagi itu membabitkan 30 anggota Perbadanan Perhutanan Sarawak (SFC), polis, tentera, Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM), Jabatan Bomba dan Penyelamat serta Ikatan Relawan Rakyat (Rela).

The Hot Keywords:

di negeri sarawak - Google Blog Search

di negeri sarawak - Google Blog Search


HANTULAUT: Inilah Anwar Ibrahim! Melayu Senang Diperbodohkan

Posted: 29 Apr 2012 09:18 PM PDT

Hantu Laut


Cina, India dan Melayu semua diperbodokan dengan cerita-cerita tak masuk akal.Orang Melayu lebih banyak di negara ini dan banyak anak-anak Melayu yang dikelirukan Anwar.


Kata Anwar Ibrahim jika dia tawan kerajaan nanti dan dia dilantik sebagai PM, minyak dan semua harga barang akan diturunkan nya.




Mungkin, Malaysia akan jadi muflis. Mungkin juga, Anwar berfikiran orang Melayu senang diperbodohkan.Sudahlah ditudu senang lupa, sekarang senang diperbodohkan.


Anak diperbodohkan, isteri diperbodohkan and rakyat di negara ini juga diperbodohkan. 


Kebanyakan rakyat yang kurang waras percaya yang Anwar tidak berdosa sama sekali dan terkeliru dengan sandiwara and wayang kulit yang dipermainkan nya. 


Bersih! untuk siapa? Untuk rakyat jelata atau untuk Anwar? Amiga agen siapa?


Amiga kata senarai EC kotor dan perlu dibersihkan.


Saya ingin bertanya kapada Amiga jikalau senarai EC kotor macam mana Pakatan Rakyat boleh menangi 5 negeri dan 82 kerusi MP dalam tahun 2008  dan terus memenangi 7 atau 8 pilihan raya kecil di Semenanjung dan memenangi lagi 15 kerusi dewan negeri di Sarawak dalam pilihan raya negeri Sarawak tahun 2011.

Adakah dakwaan Bersih dan pembangkang ini munasabah?


Rakyat Malaysia bagunlah kamu dari penipuan pemimpin-pemimpin pembangkang yang hanya ada daya-upaya berbohong dan tipu muslihat.



Video dibawa menunjukan Anwar and Azmin Ali didapati memberi arahan kepada penujuk perasaan untuk melanggar barricade dan  masuk kadalam Dataran Merdeka




Kan mustahil yang mereka boleh menang begitu besar jika ada penipuan


Inilah, Anwar Ibrahim.




Buka sahaja curang kepada keluarga sendiri, curang kapada negara dan rakyat Malaysia.

Kalau lah mahu jadi perdana menteri ikutilah jalan yang baik dan yang sah.

Ahad, 29 April 2012

11 di serian sarawak - Google Blog Search

11 di serian sarawak - Google Blog Search


Masalah yang kian lama tidak selesai <b>di</b> POS <b>...</b> - <b>Sarawak</b> Online

Posted: 26 Apr 2012 08:44 PM PDT

sempadan tebedu 300x232 Masalah yang kian lama tidak selesai di POS Sempadan TebeduKami Ahli Jawatan Kuasa Persatuan Pengusaha Kereta Sewa Daerah Serian Sarawak ingin mengadu tentang Pihak Berkuasa tidak mengambil tindakkan yang tegas terhadap masalah tersebut di bawah:

Masalah Kereta Kijang dari Indonesia yang masuk ke Malaysia melalui sempadan Pos Tebedu , mengambil penumpang daripada Stesen Kereta Sewa Tebedu sedangkan Kami , Pengusaha Kereta Sewa yang mempunyai Permit dikeluarkan oleh Lembaga Perlesenan Kenderaan Perdagangan (LPKP). Begitu juga dengan Bas Ekspress yang datang dari Miri, Sibu , Bintulu juga menunggu di Pos Sempadan Tebedu sedangkan mereka hanya mempunyai permit untuk menghantar penumpang dan tidak mempunyai permit untuk menunggu dan mengambil penumpang.

Syarikat Bas juga membina pondok tiket bas express haram di restoram mohamad di Tebedu,sedangkan tempat ini hanya tempat makan .
Belum cukup lagi Pihak LPKP meluluskan 2 permit bas berhenti-henti City Public Link.

Kami sedang mengalami masalah yang serius tetapi tiada siapa pun mengambil tindakan. Apabila Persatuan membuat beberapa aduan, jawaban yang kami terima adalah "KAMI AKAN AMBIL TINDAKAN" Itu saja jawaban yang diterima.Tetapi tidak ada tindakan yang diambil .

Jadi apakah yang akan jadi kepada semua pengusaha Kereta Sewa ZON 5 yang beroperasi Tebedu-Serian,Tebedu-Kuching,Serian – Tebedu, Kuching – Tebedu , Serian – Kuching dan Kuching-Serian. Siapakah yang akan menanggung pinjaman Bank bagi kenderaan kami apabila perkara ini berlarutan? Siapakah yang akan memberi makanan kepada Keluarga kami.? Kepada semua Yang Berhormat,kami rakyat Pemandu Kereta menyokong Dasar kerajaan 1 Malaysia dan kami juga mengundi kerajaan Barisan Nasional bukan Rakyat Indonesia yang akan mengundi???

By: Pengerusi Dan AJK

Sumber: Aduan Rakyat

11 di lubok antu sarawak - Google Blog Search

11 di lubok antu sarawak - Google Blog Search


Program Pentas Gawai WAI FM Iban <b>di Lubok Antu</b> 5 Mei ini

Posted: 26 Apr 2012 03:48 AM PDT



SRI AMAN, Rabu (25 April) – Penduduk dari kawasan Lubok Antu dijemput untuk memeriahkan Program Pentas Gawai WAI FM Iban 2012 yang akan berlangsung di Rumah Jubang, Sebangki Panjai, Lubok Antu pada 5 Mei ini.
Jurucakapnya Monica Midi menerusi siaran media hari ini memberitahu Program Pentas Gawai WAI FM Iban 2012 itu nantu akan bermula pada jam 6.30 petang di rumah panjang tersebut.
"Program yang diadakan pada setiap tahun ini akan dirakam bagi tujuan siaran di radio (WAI FM) pada 31 Mei kelak bersempena dengan sambutan perayaan Gawai Dayak pada 1 Jun tahun ini.
"Ia akan didahului dengan jamuan makan malam kepada para hadirin sebelum upacara perasmian oleh Ahli Parlimen Lubok Antu iaitu William Nyalau Badak pada jam 8 malam," menurut beliau.
Sebaik sahaja selesai upacara perasmian tersebut, para hadirin kata Monica akan dihidangkan dengan persembahan nyanyian lagu oleh beberapa orang artis rakaman Iban popular di negeri ini.
Antara artis rakaman Iban yang akan mempersembahkan lagu masing-masing pada Program Pentas Gawai WAI FM Iban 2012 itu nanti ialah Dom Romeo, Achan, Ita Medin, Jennarino Jeraki, Betty Bawing dan Ranne Pat..
"Program Pentas Gawai WAI FM Iban 2012 ini turut diserikan dengan persembahan sketsa oleh Bunyau (Stonton James) dan Bunyau (Ken Michael) dari Bahagian Iban WAI FM.
"Malah, mereka juga berpeluang untuk bertemu dengan beberapa orang juruhebah radio WAI FM yang lain disamping mengambil bahagian dalam acara cabutan tiket bertuah serta kuiz pada program itu nanti," katanya.
Justeru orang ramai dari sekitar kawasan Lubok Antu kata Monica dipelawa untuk memeriahkan Program Pentas Gawai WAI FM Iban 2012 terbabit di Rumah Jubang Bin, Sebangki Panjai pada hari yang dinyatakan.

11 di daro sarawak - Google Blog Search

11 di daro sarawak - Google Blog Search


Penternakan Burung Walet <b>di</b> Mukah hingga ke <b>Daro</b>, <b>Sarawak</b> telah

Posted: 13 Feb 2012 04:56 AM PST

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia....kepada usahawan-usahawan dan bakal usahawan yang baru menceburi mahupun yang telah menceburi dalam dunia industri penternakan burung walet Malaysia....hari demi hari berlalu banyak rumah burung yang dibina "bagai cendawan tumbuh selepas hujan"...
Dikawasan Mukah hingga ke Daro, banyak rumah burung yang dibina kerana di kawasan ini terdapat berjuta ekor burung walet dan merupakan laluan mereka pergi balik serta sarang yang dihasilkan burung walet di kawasan ini dikatakan mempunyai gred yang tinggi yang menyebabkan ramai usahawan yang membinanya rumah burung tersebut....jom kita layan zzZZzzzZ....




lihatlah di sebuah premis nie...
tingkat bawah tempat berniaga manakala di tingkat sebelah atas pula dijadikan tempat penternakan burung walet....lihatlah tu banyak burung walet terbang diatasnya...
tadi dari luaran saja kan dan sekarang di bahagian dalam BH nie pula...
banyak betul burung walet didalam BH ini....mesti cepat mereka membuat sarang kalau dah macam nie ha...
Gambar-Gambar BH yang diambil ini merupakan yang terdapat di sekitar perjalanan dari Mukah ke Daro, Sarawak....

Ini merupakan sebuah BH yang terdapat di jalan pantai Kampung Sungai Alo, Mukah...pemilihan kawasan yang baik kerana dikelilingi hutan tempat burung walet untuk mendapatkan makanan....



Sebuah BH yang terdapat di Kampung Petian, Mukah...
nampak kecil je kan tapi dalamnya betul2 holiow..
Sebuah lagi BH yang ideal kerana berdekatan dengan hutan punca sumber makanan walet...
BH ini terdapat di Kampung Judan, Mukah...
Mukah swiftlets eko-park yang terdapat di Kampung Penat, Oya/Dalat...
Disini menempatkan belasan buah BH dan ada lagi yang dalam proses pembinaan....
ini pon sama juga Mukah swiftlets eko-park....
ini merupakan BH dalam proses pembinaan...yang pertama sudah siap manakala dua lagi dalam perjalanan pembinaan....
bila di pandang dari jauh nampak macam sekolah je....tapi bukan sekolah sebenarnya rumah burung lh...
idea yang kreatif dan BH ini dibina berdekatan dengan hutan...senang lh walet mencari makanannya...
BH ini terdapat di Daro, Sarawak...
email me: eyrulz94@ymail.com

Sabtu, 28 April 2012

11 di kuching sarawak - Google Blog Search

11 di kuching sarawak - Google Blog Search


Rajahmas: BERSIH 3.0 <b>di Kuching Sarawak</b> gagal

Posted: 28 Apr 2012 03:02 AM PDT

Sasaran 5,000 peserta BERSIH 3.0 yang dilancarkan di Kuching ternyata tidak tercapai. Kelibat sekitar 700 orang sahaja dilihat menyibukkan diri dalam perhimpunan tidak berfaedah seperti ini. Kesimpulannya, Perhimpunan BERSIH di Sarawak GAGAL!

Semoga keamanan terus kekal begini tanpa pengaruh luar daripada parti pembangkang di semenanjung. Sedikit gambaran dipetik daripada blog bujangsenang.blogspot dan kuchingitam.blogspot.

p/s: maaf, kamera kondem masa nak buat liputan, terpaksalah kongsi gambar dengan rakan lain.. hehehe....

11 di serian sarawak - Google Blog Search

11 di serian sarawak - Google Blog Search


Masalah yang kian lama tidak selesai <b>di</b> POS Sempadan Tebedu <b>...</b>

Posted: 21 Apr 2012 11:06 PM PDT

Kami Ahli Jawatan Kuasa Persatuan Pengusaha Kereta Sewa Daerah Serian Sarawak ingin mengadu tentang Pihak Berkuasa tidak mengambil tindakkan yang tegas terhadap masalah tersebut di bawah:

  1. Masalah Kereta Kijang dari Indonesia yang masuk ke Malaysia melalui sempadan Pos Tebedu , mengambil penumpang daripada Stesen Kereta Sewa Tebedu sedangkan Kami , Pengusaha Kereta Sewa yang mempunyai Permit dikeluarkan oleh Lembaga Perlesenan Kenderaan Perdagangan (LPKP). Begitu juga dengan Bas Ekspress yang datang dari Miri, Sibu , Bintulu juga menunggu di Pos Sempadan Tebedu sedangkan mereka hanya mempunyai permit untuk menghantar penumpang dan tidak mempunyai permit untuk menunggu dan mengambil penumpang.
  2. Syarikat Bas juga membina pondok tiket bas express haram di restoram mohamad di Tebedu,sedangkan tempat ini hanya tempat makan .
  3. Belum cukup lagi Pihak LPKP meluluskan 2 permit bas berhenti-henti City Public Link.

Kami sedang mengalami masalah yang serius tetapi tiada siapa pun mengambil tindakan. Apabila Persatuan membuat beberapa aduan, jawaban yang kami terima adalah "KAMI AKAN AMBIL TINDAKAN" Itu saja jawaban yang diterima.Tetapi tidak ada tindakan yang diambil .

Jadi apakah yang akan jadi kepada semua pengusaha Kereta Sewa ZON 5 yang beroperasi Tebedu-Serian,Tebedu-Kuching,Serian – Tebedu, Kuching – Tebedu , Serian – Kuching dan Kuching-Serian. Siapakah yang akan menanggung pinjaman Bank bagi kenderaan kami apabila perkara ini berlarutan? Siapakah yang akan memberi makanan kepada Keluarga kami.? Kepada semua Yang Berhormat,kami rakyat Pemandu Kereta menyokong Dasar kerajaan 1 Malaysia dan kami juga mengundi kerajaan Barisan Nasional bukan Rakyat Indonesia yang akan mengundi???

By: Pengerusi Dan AJK

PERINGATAN:  AduanRakyat.com.my tidak bertanggungjawab terhadap aduan yang diutarakan melalui laman web ini. Ia adalah aduan peribadi pengadu dan tidak semestinya menggambarkan pendirian AduanRakyat.com.my.

Aduan yang berkaitan:

11 di miri sarawak - Google Blog Search

11 di miri sarawak - Google Blog Search


Bertemu Wakil Shaklee <b>di Miri</b>, <b>Sarawak</b> | Souk Vitamin | Better <b>...</b>

Posted: 20 Apr 2012 11:33 AM PDT


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Very very cool (bukan cold okeh!) person. Cakap pun lemah-lembut, kalah ai yang lemah-lembut ni haha ..!
Sedih time tinggalkan Icha Miri .. next time auntie datang lagi ya sayang! Good girl you are!
Tapi masa balik malam tu BEST sebab dalam kapal terbang tu cuma ada 40 orang jeee... dapat saya bertandem nursing si ichabella dengan senang hati. Tengoklah ni!
Wishlist terbaru saya .. mahukan wakil Shaklee di Brunei dan Singapura. Anyone? :)
Any comments or questions? Feel free to contact me via:
SMS/ WhatsApp : 019 293 9886

11 di marudi sarawak - Google Blog Search

11 di marudi sarawak - Google Blog Search


Jantan Gel | Ubat Kuat | Tahan Lama | Atasi Terpancut Awal | Iklan <b>...</b>

Posted: 23 Apr 2012 01:38 PM PDT

Jantan Gel | Ubat Kuat | Tahan Lama | Atasi Terpancut Awal

Pancutan pra matang atau masalah cepat pancut amat tidak disukai wanita. Antara punca pancutan pra matang adalah kegelian melampau dialat sulit lelaki.

Jantan Gel membantu anda dengan mengurangkan kegelian dizakar anda.

Hasilnya? Jimak Lebih Lama dan Isteri Tersenyum Puas.

Jantan Gel direka khusus untuk membantu lelaki tahan lebih lama diranjang, meningkatkan keyakinan diri dan memuaskan pasangan. Jantan Gel diformulasikan 100% dari herba melayu purba yang telah diiktiraf turun temuran dalam membantu lelaki tahan lebih lama diranjang.
Kandungan Jantan Gel

Butea Superba

Merupakan herba dari Thailand. Di Thailand, ia dikenali sebagai Red Kwao Krua. Terkenal di Thailand sebagai penggalak seks buat kaum lelaki.

Dr Wichai Cherdshewasart sainstis di Chulalongkorn University, Thailand telah mengesahkan bahawa Butea Superba mempunyai sifat semulajadi dalam menyembuhkan penyakit mati pucuk.

Butea Superba adalah antara bahan yang terdapat dalam Jantan Gel.

Lintah

Pada zaman dahulu, lintah dijadikan minyak dan diurut pada zakar lelaki. Ia dipercayai mampu membesarkan zakar lelaki.

Kini perubatan moden telah mengakui khasiat Lintah. Khasiat Lintah terletak pada air liurnya. Air liur lintah mengandungi bahan yang mampu mencairkan dan melancarkan darah.

Gambir Serawak

Sejenis tumbuhan yang dihasilkan dari getah kayu pokok gambir yang banyak terdapat di dalam hutan Negeri Sarawak, Malaysia. Ia juga dikenali dengan nama Born, Gambier, Borneo Cat?s claw, Una de Gato dan Kerangas. Ia diperolehi di dalam hutan tebal dikawasan pendalaman di bahagian Long Panai, Marudi, Sarawak.

Keberkesanan gambir Sarawak memang telah diketahui berabad lamanya khususnya bagi penduduk-penduduk di Negeri Sarawak. Penggunaan gambir secara meluas telah menular ke semua negeri di Semenanjung Malaysia malah ke beberapa negara jiran seperti Indonesia, Brunei dan Singapura. Kesan dari penggunaan telah terbukti memberikan hasil yang luar biasa dan lebih murah berbanding ubat moden yang menelan belanja yang tinggi.

Cara Guna Jantan Gel

Picit sedikit gel ke jari anda. Sapu secara sekata dikepala zakar, takuk kepala zakar dan urat pari. Biarkan sejam sebelum bilas dengan air paip. Kemudian anda boleh bersama. Kesan gel akan lebih kuat sekiranya anda biarkannya lebih lama dizakar anda.

Kami mengesyorkan anda menggunkan Jantan Gel selepas mandi petang. Biarkan gel tersebut meresap. Bila anda mahu bersama isteri anda pada selepas insyak baru dibilas dengan air. Kesan Jantan Gel mampu bertahan sehingga 9 jam. Walaupun anda tidak jadi bersama dengan isteri anda pada malam tersebut tidak mengapa kerana Jantan Gel tidak memberbahayakan.

Cara penggunaan berserta gambar ada disertakan sekali.

Perhatian! Jika anda pengguna Jantan Gel kali pertama, sila guna dalam kuantiti yang sedikit dahulu untuk mengetahui amaun yang sesuai untuk anda. Zakar setiap lelaki adalah berlainan dan masing-masing memerlukan amaun gel yang berbeza. Jika penggunaan pada hari ini tidak memberikan perbezaan, sila gandakan amaun gel untuk hari esok. Dan pastikan gel dibiarkan pada zakar sekurang-kurangnya 1 jam (lebih lama lebih baik).
Beli Jantan Gel Dengan Yakin

kementerian kesihatan malaysia Jantan Gel berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia. No pendaftaran NOT091202590K

Jantan Gel produk Bumiputera. Produk Halal.

INFO LANJUT SILA KLIK DI SINI
HebatPower.Com Pembekal Produk Sensasi Seksual Lelaki Dan Wanita

CARA TEMPAHAN SILA KLIK DI SINI
HebatPower.Com Pembekal Produk Sensasi Seksual Lelaki Dan Wanita

BERMINAT UNTUK MENJADI AGEN? SILA SMS KE 0173468224 UNTUK KETERANGAN LANJUT (YANG BENAR-BENAR BERMINAT SAHAJA )

CASH ON DELIVERY AREA
Kuala lumpur,Ampang, Seremban, Batu Caves, Jalan Klang Lama, Puchong, Pantai, Cheras, Kajang, Ampangan, Kuala Pilah, Bahau, Jempol, Nilai, Plus Highway, Taman Medan, Pandan Indah, Tampin, Selayang, Dato Kramat, Jalan Ampang, Maluri, Bukit Bintang, Kampung Baru, Senawang, Gemas, Selangor, Negeri Sembilan

(Cash On Delivery Bergantung pada kuantiti barang dan jenis barang dan kesesuaian masa dan nilai barang-Sekirangnya nilai barang agak tinggi atau dengan kuantiti yang banyak deposit di perlukan )

1. Bankin RM59.90.00 ke Akaun :MAYBAN-155015219871

2. Simpan segala bukti transaksi pembayaran anda.
(Simpan sehingga anda menerima barangan anda)

3. Sms / Call : 0173468224
Berikan butiran lengkap berikut :

Nama anda
Alamat Anda
Bank In
Jumlah Transaksi
Masa transaksi
Tarikh transaksi
Kod Produk : JTNGL

11 di padawan sarawak - Google Blog Search

11 di padawan sarawak - Google Blog Search


pengajar.info: Sekolah Integriti <b>Di</b> Penjara Bukti Kerajaan Prihatin <b>...</b>

Posted: 27 Apr 2012 04:36 AM PDT


PADAWAN (Sarawak), 24 April (Bernama) -- Kewujudan Sekolah Integriti Kuching di Penjara Puncak Borneo di sini membuktikan kerajaan tidak pernah menafikan hak tahanan remaja untuk mendapatkan peluang pendidikan yang terbaik, walaupun di mana mereka berada, kata Menteri Kebajikan, Wanita dan Pembangunan Keluarga Datuk Fatimah Abdullah.
"Sekolah Integriti merupakan peluang kedua kepada pesalah-pesalah yang majoritinya remaja untuk mengubah kehidupan apabila mereka dibebaskan nanti sekaligus mendapatkan hak mereka untuk mendapat peluang pendidikan semula," katanya ketika memberi ucapan selepas melawat Sekolah Integriti Kuching di sini hari ini.
Beliau berkata setakat ini terdapat 18 remaja yang sedang menjalani hukuman di Penjara Puncak Borneo meneruskan pelajaran mereka di Sekolah Integriti Kuching di sini.
Menurutnya sekolah yang diwujudkan sejak 2009 dan didaftarkan di bawah Jabatan Pelajaran pada Januari 2011 itu mempunyai lapan orang guru berkelayakan selain mendapat bantuan daripada pihak pegawai penjara.

11 di sibu sarawak - Google Blog Search

11 di sibu sarawak - Google Blog Search


<b>Sarawak</b> Cadang Tubuh Universiti Teknologi <b>di Sibu</b> ~ namaberita <b>...</b>

Posted: 02 Apr 2012 05:06 PM PDT


Berucap pada sambutan ulangtahun ke-110 SMK Methodist Sibu di sini malam tadi, beliau bagaimanapun tidak menyatakan butiran lanjut berhubung penubuhan universiti tersebut.
Namun, beliau menyeru semua pihak di sini agar bekerjasama dengan kerajaan negeri bagi memastikan penubuhannya menjadi kenyataan.
Menurutnya, pada masa sekarang terdapat empat universiti dan banyak pusat latihan perniagaan dan pengurusan di negeri ini.
Katanya, memandangkan Sarawak memerlukan lebih ramai tenaga kerja terlatih dalam bidang teknikal, tumpuan akan diberikan kepada pendidikan dan latihan teknikal.
(SCORE ialah singkatan bagi Koridor Tenaga Yang Boleh Diperbaharui Sarawak).
Sementara itu, Taib menyatakan rasa bangga dengan kejayaan cemerlang sekolah itu yang ditubuhkan pada 1903 dan mampu bertahan hingga ke hari ini.
"Sibu juga patut bangga kerana tiga ahli perniagaan terkemuka iaitu Datuk Hii Yii Peng (Kingwood Group), mendiang Datuk Sri Lau Hui Kang (KTS Group) dan Tan Sri Tiong Hiew King (Rimbunan Hijau Group) dan ramai lagi, adalah bekas pelajar sekolah ini.
"Manakala dalam arena politik pula (antara) bekas pelajar sekolah ini yang menjadi ahli politik terkemuka ialah Datuk Sri Wong Soon Koh (Menteri Kanan Kabinet Sarawak) dan Datuk Tiong Thai King (Ahli Parlimen Lanang).
"Ini menjadikan sekolah ini sebagai "nursery of successful people", katanya.
Pada majlis itu beliau mengumumkan peruntukan RM250,000 bagi menampung perbelanjaan membina perpustakaan digital sekolah itu bernilai RM4 juta.

ISN in the NEWS: Pusat Satelit ISN dibina <b>di Sibu</b> - Borneo Post

Posted: 08 Apr 2012 11:54 PM PDT

Pembinaan ketiga di negeri ini bukti Sarawak penjana kuasa sukan utama negaraMIRI: Sarawak bakal menjadi penjana kuasa utama sukan negara melalui kewujudan tiga Pusat Satelit Institut Sukan Negara (ISN) di negeri ini sahaja.

Timbalan Menteri Belia dan Sukan Malaysia, Senator Gan Ping Sieu berkata bahawa ISN pusat telah membuat penelitian justeru Pusat Satelit ISN seterusnya akan dibina di Sibu.

"Kita telah teliti dengan mengambil kira keadaan geografinya. Sarawak ternyata memerlukan lebih banyak pusat seperti ini," katanya ketika berucap pada majlis pelancaran Pusat Satelit ISN Cawangan Miri di Stadium Miri petang semalam.

Beliau turut mengakui Sarawak sudah terbukti kuasa sukan di negeri ini dengan melahirkan ramai atlet yang bertaraf antarabangsa dan ia adalah hasil komitmen yang ditunjukkan oleh kerajaan negeri dalam pembangunan sukan di negeri ini.

"Baik dari segi kejurulatihan, kewangan mahupun program, Sarawak antara (negeri) yang terbaik dalam arena sukan secara keseluruhannya," ujarnya.

Atas sebab itulah katanya, pusat seumpama itu mampu membantu dari banyak aspek baik dari segi psikologi sukan, fisiologi senaman, pemakanan sukan, suaian fizikal, jurulatih dan juga atlet sendiri.

Gan turut menjelaskan bahawa ISN mensasarkan penubuhan sebanyak 19 buah Pusat Satelit ISN lagi di seluruh negara menjelang penghujung tahun 2013.

"Setiap pusat akan ditubuhkan di setiap negeri dan buat masa ini, tiga atau empat negeri di Malaysia belum lagi mempunyai pusat seumpama itu akibat masalah logistik," ujarnya.

Walau bagaimanapun, beliau berharap kekangan logistik seperti penempatan pegawai akan dapat diatasi sebelum pelancaran pusat yang seterusnya.

Pusat Satelit ISN Cawangan Miri ini adalah yang kedua di Sarawak selepas Kuching dan ia merupakan pusat yang ke-10 dilancarkan di Malaysia.

Selain di Sarawak, Pusat Satelit ISN seumpama itu turut telah dilancarkan di Pulau Pinang, Sekolah-Sekolah Sukan Tunku Mahkota Ismail, Larkin, Kelantan, Terengganu, Kota Kinabalu, Melaka dan Pahang.
Pada majlis yang sama, program "Projek Sprint" turut dilancarkan iaitu satu program di bawah kejurulatihan bekas pelari pecut negara, Watson Nyambek.

Hadir sama pada majlis perasmian itu termasuklah Menteri Muda Sukan, Datuk Lee Kim Shin, Datuk Bandaraya Miri Lawrence Lai dan Residen Bahagian Miri, Antonio Kahti Galis.

by Mohd Achil Norrlatep. Posted on April 8, 2012, Sunday

di negeri sarawak - Google Blog Search

di negeri sarawak - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Kerajaan <b>Negeri Sarawak</b> Malaysia Terkini 2012

Posted: 05 Apr 2012 04:46 PM PDT

Tarikh Tutup Permohonan: 17 April 2012

Dewan Undangan Negeri Sarawak, badan penggubal undang-undang yang tertua di Malaysia, telah diwujudkan selepas mesyuarat pertamanya di Bintulu pada 8 September 1867. Kumpulan pertama dua puluh satu orang ahli Majlis Umum Sarawak yang diketuai Raja Charles Brooke turut terdiri daripada 6 orang pegawai Brooke dan 16 orang ketua masyarakat tempatan. Dalam tahun 1903, Majlis Umum ini dinamakan semula sebagai Majlis Negeri.

Kerajaan Negeri Sarawak kini mempelawa individu yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan berikut:

1. Penolong Pegawai Senibina

2. Penolong Jurutera (Letrik)

KLIK SINI UNTUK IKLAN JAWATAN DAN CARA MEMOHON

Advertisment

Jawatan Kosong <b>di</b> PUSTAKA <b>Negeri Sarawak</b> Malaysia Terkini 2012

Posted: 04 Apr 2012 08:25 PM PDT

Tarikh Tutup Permohonan: 9 April 2012

Pustaka Negeri Sarawak merupakan pusat sumber maklumat yang utama dan sebagai pembekal perkhidmatan maklumat kepada sektor awam dan swasta. Pustaka akan mengadakan rangkaian ke perpustakaan, pusat arkib dan pusat maklumat di seluruh Sarawak dan juga Malaysia. Pustaka juga menyediakan laluan untuk mengakses pusat maklumat antarabangsa. Pustaka berperanan sebagai pusat maklumat dan pusat budaya masyarakat.

Permohonan adalah dipelawa daripada warga negara Malaysia yang bermastautin di Sarawak bagi mengisi kekosongan jawatan seperti berikut:

1. Pembantu Perpustakaan

2. Pembantu Tadbir

KLIK SINI UNTUK IKLAN JAWATAN DAN CARA MEMOHON

Advertisment

Incoming search terms:

  • jawatan kosong pustaka negeri sarawak 2012
  • jawatan kosong diprodua sarawak
  • kerja kosong sarawak april 2012
  • logo pustaka negeri sarawak

Jumaat, 27 April 2012

11 di bau sarawak - Google Blog Search

11 di bau sarawak - Google Blog Search


Kursus Penilaian Individu Penguasa Bomba KB41 <b>di</b> A.B.P.M. <b>Bau</b> <b>...</b>

Posted: 21 Mar 2012 12:42 AM PDT

Seramai 13 orang peserta telah menghadiri Kursus Penilaian Individu Penguasa Bomba KB 41 di Akademi Bomba Dan Penyelamat Malaysia, Bau Sarawak.

Berikut adalah sebahagian gambar untuk bahagian UKJK (Ujian Kecergasan Jasmani & Kesihatan).

Untuk mendapatkan gambar yang selebihnya, sila download menerusi link-link yang diberikan.

Sila download semua bahagian, seterusnya extract serentak (select all file).

Saiz gambar adalah saiz asal yang diperolehi daripada pegawai yang mengambil gambar (saiz keseluruhan file adalah hampir 1GB).

Harap sabar men-download. ~;)

Part 1 hingga part 4 (200MB setiap file), Part 5 (154 MB)

PART 1

PART 2

PART 3

PART 4

PART 5

11 di limbang - Google Blog Search

11 di limbang - Google Blog Search


Dua Polis <b>di Limbang</b> Terbabit Penyalahgunaan Dadah <b>...</b>

Posted: 26 Mar 2012 04:47 PM PDT

LIMBANG: Dua anggota polis di bahagian ini disyaki terbabit dalam penyalahgunaan dadah selepas ujian saringan air kencing menunjukkan kedua-duanya positif dadah dalam kejadian berasingan yang berlaku  sepanjang bulan ini.
Ketua Polis Daerah Pemangku Superintenden Mohd Bukhori Saffai berkata, ia kes pertama yang direkodkan tahun ini melibatkan pegawainya yang tidak berdisiplin atau terbabit dengan kes jenayah.
"Sampel air kencing kedua-dua anggota polis berkenaan didapati positif dadah dan tindakan sewajarnya akan diambil di bawah Seksyen 15 (1) (a) Akta Dadah Bahaya 1952 yang memperuntukkan denda tidak lebih daripada RM5,000 atau dikenakan hukuman penjara tidak lebih dua tahun," katanya.
Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas sambutan Hari Polis Ke-205 di  Ibu Pejabat Polis (IPD) Limbang semalam.
Turut hadir Timbalan Ketua Polis DSP Charles Saches Semob, Pengerusi Persatuan Keluarga Polis Limbang (PERKEP) Asiah Hasan, pegawai-pegawai kanan, ketua jabatan kerajaan dan anggota polis lain.
Mohd Bukhori menjelaskan, tangkapan dilakukan hasil siasatan dan pemeriksaan  terhadap anggota termasuk keadaan dan perbezaan fizikal mereka.
"Seorang anggota sudah dituduh di mahkamah dan dibebas dengan jaminan manakala seorang lagi sedang ditahan dan menunggu pertuduhan di mahkamah.
Beliau berkata, pihaknya memandang serius  terhadap segelintir anggota polis yang terbabit dengan kesalahan tatatertib yang membabitkan penyalahgunaan dadah yang boleh memberi imej negatif kepada masyarakat.
Mohd Bukhori berkata, pihaknya tidak akan berkompromi terhadap mana-mana anggota, termasuk pegawainya yang tidak berdisiplin atau terbabit dengan kes jenayah.
Menyentuh berhubung pengurangan kadar jenayah di daerah ini, pihaknya berjaya menyelesaikan jenayah harta benda sebanyak 11 kes tahun ini berbanding 10 kes tahun lalu.
"Kami turut berjaya menyelesaikan dua kes pecah rumah dan curi tahun ini berbanding satu kes tahun lepas. Begitu juga enam kes curi yang berjaya  diselesaikan berbanding lima kes dalam tempoh sama," tambahnya.
Jelasnya secara keseluruhannya jumlah indeks jenayah yang dapat diselesaikan meningkat sebanyak 14 kes  pada 2012 berbanding 13 kes tahun lalu.
Katanya kes pecah rumah yang berlaku di daerah ini adalah rendah dan kebiasaannya berlaku pada musim cuti sekolah dan perayaan selepas orang ramai meninggalkan kediaman untuk pulang ke kampung halaman masing-masing.

11 di daro sarawak - Google Blog Search

11 di daro sarawak - Google Blog Search


Masalah Bekalan Elektrik <b>di Daro</b>, Mukah, <b>Sarawak</b> | Aduan Rakyat <b>...</b>

Posted: 03 Nov 2011 07:13 PM PDT

Salam 1Malaysia,

Kami amat berasa terbeban dengan masalah bekalan elektrik yang selalu terputus di daerah kami, Daro, Mukah, Sarawak semenjak setahun yang lalu. keadaan ini amat memeritkan apabila bekalan elektrik ini terputus hampir setiap hari. Kadang-kadang memakan masa seharian untuk baik seperti sedia kala. Tetapi keadaan yang sama berulang pada keesokan harinya dan berulang dari hari ke hari.

Keadaan ini amat membebankan kami dan seluruh penduduk di sini. Cuaca yang panas setiap hari menyebabkan kami semakin perit menunggu bekalan elektrik untuk pulih seperti sedia kala. Kerja-kerja harian juga terjejas teruk. Selalunya pada hari minggu, bekalan elektrik akan mula terputus seawal jam 8 pagi dan pulih semula pada jam 5 atau 6 petang. Bayangkan keadaan yang sama berlaku hampir setiap hari.

Beberapa aduan telah dihantar, namun masalah yang sama tidak juga selesai. Kami berasa terkilan apabila masalah ini dipandang remeh pihak atasan. Kami terhimpit dengan masalah ini hampir setahun yang lalu dan kami tidak ingin masalah ini terus-menerus menjejaskan aktiviti harian kami penduduk sekitar. Kami memohon kerjasama pihak Aduan Rakyat untuk menyelesaikan masalah kami ini. Kerjasama dan keprihatinan dari pihak anda amat kami harigai, terima kasih.

By: Nasyilla Awang

PERINGATAN:  AduanRakyat.com.my tidak bertanggungjawab terhadap aduan yang diutarakan melalui laman web ini. Ia adalah aduan peribadi pengadu dan tidak semestinya menggambarkan pendirian AduanRakyat.com.my.

Aduan yang berkaitan:

ads